میرنیوز

وظیفه همه دولت‌ها اجرای حکمرانی دینی است/سیاست سلبی در مقابل حرام اجتماعی

وظیفه همه دولت‌ها اجرای حکمرانی دینی است/سیاست سلبی در مقابل حرام اجتماعی 2024-10-18T14:11:52+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته ۲۷ مهر ماه که در حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، ضمن تمجید از حضور مردم در بدرقه پیکر شهید نیلفروشان، اظهار کرد: تشییع با جلالتی که از یک عزیز جان داده در راه اسلام، یک عنصر دلاور و شجاع و سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام و جریان مقاومت انجام دادید که بسیار با اهمیت بود.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که این احساسات در حقیقت وابسته به هیجانات مرتبط با عشق شما به ساحت ولایت اهل بیت علیه‌السلام است، ادامه داد: برای برخی این سوال به وجود می‌آید که آیا این جریان‌ها یک حرکت انفعالی بر اثر یک روند سیاسی است؟ یعنی ولایت فقیه در کشور حاکم شده و اقتضائات سیاسی ایجاب می‌کند وارد جریانی در عرصه بین‌الملل شویم و لازمه این جریان، دخالت در شئون درگیری‌ها و برخوردهایی است که نتیجه‌اش شهادت و از دست دادن سرمایه‌های عظیم و عزیز انسانی است یا این مسیر را انتخاب کرده و هدفی داریم؟

وی اضافه کرد: این راه، راهی است که انتخاب کردیم، مسیری برای ما مشخص شده، یک نقطه هدفی در نظر داریم و از این جاده می‌خواهیم برویم تا به آن نقطه هدفی برسیم؛ طبیعی است که جریان‌ها، انسان‌ها و گروه‌های مختلف را با خودمان همراه کنیم که قوی‌تر و سریع‌تر به هدف برسیم.

کنش‌های نظام اسلامی بر اساس اهداف پیشِ‌رو

علم الهدی افزود: عده‌ای جریان را در عمق مطلب بررسی نمی‌کنند، می‌گویند ما در یک مملکت زندگی می‌کنیم، چرا در یک درگیری دیگر دخالت کنیم که سرمایه‌های گران بهای کم‌نظیر خود را ازدست بدهیم، این طور نیست، ما راه و مسیری را انتخاب کردیم و هدفی داریم و برای رسیدن به هدف باید امت اسلام را با خود همراه کنیم.

امام جمعه مشهد به اهداف انقلاب اسلامی در مسیر خود اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب برای انقلاب پنج مرحله ترسیم کردند، مرحله اول ساقط کردن طاغوت بود که انجام دادیم، انقلاب به پیروزی رسید و طاغوت را ساقط کردیم، مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی است که خوشبختانه نظام ولایی اسلامی را نیز با رأی، اراده و فداکاری مردم تشکیل دادیم و سوم مرحله، تشکیل دولت اسلامی است که امروز در این مرحله قرار داریم.

انقلاب اسلامی در مرحله تشکیل «دولت اسلامی»

وی بیان کرد: دولت اسلامی یعنی دستگاه اجرایی این نظام، حکمرانی دینی داشته باشد، دین را در کشور حاکم کند و با قوانین دین در این کشور حکمرانی کند که اگر دستگاه اجرایی این نظام توانست حکمرانی دینی را در کشور پیاده کند، ما دولت اسلامی داریم.

علم الهدی با بیان این‌که ما امروز در مرحله سوم قرار داریم، افزود: مرحله چهارم، تمدن نوین اسلامی است که اگر حکمرانی دینی ما کامل شد و حلال و حرام خدا در همه جهاتش در جامعه حاکمیت پیدا کرد، دولت اسلامی به‌صورت یک تمدن و فرهنگ درمی‌آید.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: مرحله پنجم انقلاب، تشکیل امت اسلامی است یعنی آنچه پیغمبر تشکیل دادند را در سطح جهان تشکیل دهیم تا فراگیر شود و این تشکیل امت اسلامی نقطه هدفی ما هست، نقطه‌ای است که وجود مقدس بقیه‌الله تشریف بیاورند و حاکمیت اسلامی را در دنیا مستقر کنند تا امت اسلامی تشکیل شود.

وی با تأکید بر این‌که حکومتی تشکیل ندادیم که بگوییم یک روز با یکی قهر و یک روز با یکی آشتی می‌کند و می‌خواهد انفعالی برخورد کند، متذکر شد: ما راه، مسیر و هدف داریم، حرکت کردیم و تا الان نیز پیروز بودیم، امت را توسعه دادیم، جریان همراه خودمان را به عنوان حلقه مقاومت در اطراف جوامع اسلامی به وجود آورده، مسلمانان و حتی جوامع غیر مسلمان مستضعف را نیز متوجه این حرکت کردیم.

وظیفه همه دولت‌ها، اجرای حکمرانی دینی است

علم الهدی با بیان این‌که اجرای حلال و حرام خدا برای ما ایجاد یک تمدن و فرهنگ می‌کند که تا امروز در دنیا سابقه نداشته است، اظهار کرد: توقع داریم عزیزانمان و عمدتأ مسئولان کشور به این نکته توجه داشته باشند که مسئولیت انقلابی‌شان در این دولت و هر دولتی، اجرای دین و حکمرانی دینی در جامعه هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه چند روز پیش سخنگوی دولت اعلام کرد «حجاب باور هست و تابع باید نمی‌شود، باور، باید ندارد لذا سیاست دولت در مقابل مسئله حجاب سیاست سلبی نیست»، این حرف با حکمرانی دینی نمی‌سازد.

بی‌حجابی، اخلال در زندگی عفیفانه جامعه است

وی تصریح کرد: حجاب باور، اعتقاد و عمل به احکام است و «باید» هم در باور معنا ندارد، این حرف درست است، با زور نمی‌شود باوری را به کسی تحمیل کرد، باور باید خودجوش درون مردم باشد، حجاب را باید با باور، اعتقاد و ترویج در زنان مسلمان تثبیت کنیم یعنی شخص معتقد به حجاب باشد و در همه محافل، خودش مقید به حجاب باشد اما وقتی خانمی وارد عرصه اجتماع می‌شود، عرصه جامعه عرصه هنجار و ناهنجاری است، اگر بی‌حجاب وارد جامعه شود، اختلال در زندگی عفیفانه جامعه ایجاد می‌کند.

علم‌الهدی با اشاره به نقش مدیریت اجرایی کشور در مدیریت هنجارهای اجتماعی، یادآور شد: اینجا مدیریت جامعه باید در مقابل ناهنجاری اجتماعی بایستد، نمی‌شود بگویید سیاست دولت نیست، مگر سیاست دولت غیر از سیاست نظام است؟ رهبری می‌گویند بی‌حجابی جرم است، هم جرم سیاسی و هم جرم اجتماعی است، مگر می‌شود دولت بگوید سیاستش مقابله با جرم نیست؟

امام جمعه مشهد ادامه داد: عزیزان وابسته به دولت دقت کنند و مطالبی که می‌گویند را با اساس نظام تطبیق بدهند؛ این هم که آقای رئیس جمهور اعلام کردند «وفاق ملی»، یعنی جریان‌های مختلف، نظرات و اندیشه‌های مختلف سیاسی باهم یکی بشوند اما معنایش یکی شدن دین‌دار و بی‌دین نیست، مسئله حکمرانی دینی یعنی جلوی حرام گرفته شود.

سیاست سلبی در مقابل حرام اجتماعی

وی با تأکید بر این‌که مسئله فردی هر فرد به خودش مربوط است و انجام دادن یا ندادنش موضوعی است بین خود و خدایش، گفت: اما زمانی انجام دادن یا ندادن کاری، مربوط به مسئله اجتماعی و جامعه است، اگر حلال و حرام، حلال و حرام اجتماعی شد، نظام مدیریت اجرایی کشور حتماً باید در مقابل حرام اجتماعی، سیاست سلبی داشته باشد.

علم الهدی افزود: اگر موفق شدیم حکمرانی دینی را تکمیل کنیم، وارد مرحله چهارم یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی می‌شویم تا دنیا را به این تمدن دعوت کنیم، اگر توانستیم تمدن نوین اسلامی را به دنیا ارائه کنیم، دنیا از آن استقبال خواهد کرد و در این صورت نقطه فرج حضرت بقیه الله فرا می‌رسد.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که اجرای حکمرانی دینی به دست مسئولان است که مردم آنان را به همین هدف انتخاب کردند، گفت: امیدواریم با تکه بر ایمان و تقوای مسئولان ما که عزیزان برخواسته از دل جامعه انقلابی هستند، شاهد اجرای حکمرانی اسلامی در کشور و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و جهانی شدن آن باشیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

نماز جمعه نصر عملیات وعده صادق دیگری بود

نماز جمعه نصر عملیات وعده صادق دیگری بود
2024-10-18T15:45:08+03:30
کرمانشاه- امام جمعه موقت کرمانشاه گفت:نماز جمعه نصر عملیات وعده صادق دیگری بود.

رجزخوانی‌های رژیم پوشالی صهیونیستی از روی عجز و ناتوانی است

رجزخوانی‌های رژیم پوشالی صهیونیستی از روی عجز و ناتوانی است
2024-10-18T15:18:31+03:30
ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ایران کشوری مستقل و قدرت برتر منطقه بوده و تمام رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی از روی عجز و ن...

جبهه مقاومت ثابت کرده که با ترورها خاموش نخواهد شد

جبهه مقاومت ثابت کرده که با ترورها خاموش نخواهد شد
2024-10-18T15:18:30+03:30
کازرون- امام جمعه کازرون با بیان اینکه مطمئناً از جنگ غزه و جنایت اسرائیل به ظهور امام زمان (عج) خواهیم رسید، گفت: جبهه مقاومت ثابت کرده که با ترورها خاموش ن...

اجلاسیه شهدا برای مردم شهرستان شاهرود مایه «فخر و افتخار» بود

اجلاسیه شهدا برای مردم شهرستان شاهرود مایه «فخر و افتخار» بود
2024-10-18T15:05:13+03:30
شاهرود- امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به برگزاری اجلاسیه یک هزار و ۷۰۰ شهید گرانقدر شهرستان، گفت: شکوه این اجلاسیه یکبار دیگر برای شاهرود «فخر و افتخار» را به ب...

جبهه مقاومت با برنامه دقیق به شبکه ای متحد تبدیل شده است

جبهه مقاومت با برنامه دقیق به شبکه ای متحد تبدیل شده است
2024-10-18T14:51:51+03:30
کرج- امام جمعه کرج گفت: جبهه مقاومت با برنامه دقیق و تقسیم کار، امروز به شبکه ای متحد تبدیل شده و تحولات آینده را در دست دارد.

منابع بانکی لرستان در استان‌های دیگر هزینه می‌شود/ جوانان مطالبه‌گر باشند

منابع بانکی لرستان در استان‌های دیگر هزینه می‌شود/ جوانان مطالبه‌گر باشند
2024-10-18T14:51:50+03:30
خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نباید منابع بانکی این استان در استان‌های دیگر هزینه شود، بر لزوم مطالبه‌گری مبتنی بر اخلاق و کارشناسی...

سکوت حکام عرب در برابر رژیم صهیونیستی ننگی برای اسلام است

سکوت حکام عرب در برابر رژیم صهیونیستی ننگی برای اسلام است
2024-10-18T14:38:36+03:30
اهواز- امام جمعه خرمشهر، سکوت حکام عرب منطقه در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی را ننگی برای اسلام دانست.

لزوم حل مشکل دیرینه آب در بوشهر/ حال ورزش استان خوب نیست

لزوم حل مشکل دیرینه آب در بوشهر/ حال ورزش استان خوب نیست
2024-10-18T14:38:35+03:30
بوشهر- امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم حل مشکل دیرینه آب در این استان گفت: حال ورزش بوشهر خوب نیست و اعتبارات لازم به ورزش استان تخصیص داده نمی‌شود.

هیچ راهی جز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی وجود ندارد

هیچ راهی جز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی وجود ندارد
2024-10-18T14:38:35+03:30
بوشهر- رئیس هیئت امنای تجمع علمای لبنان گفت: هیچ راهی جز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

تفکر اتمام جنگ بدون قبول ۲ شرط حماس توهم محض است

تفکر اتمام جنگ بدون قبول ۲ شرط حماس توهم محض است
2024-10-18T14:38:34+03:30
اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تفکر اتمام جنگ توسط اسراییل بدون قبول ۲ شرط حماس یعنی خروج اسراییل از غزه و آزادی اسرای فلسطینی توه...

امروز مردم غزه و لبنان نیازمند کمک‌های مالی هستند

امروز مردم غزه و لبنان نیازمند کمک‌های مالی هستند
2024-10-18T14:25:20+03:30
اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت:امروز مردمان غزه لبنان و سوریه و کسانی که در برابر استکبار جهانی در حال جنگ هستند نیاز به کمک مالی دارند.

نقش آفرینی ارتش در دفاع مقدس تاکنون بر ولایتمداری استوار بوده است

نقش آفرینی ارتش در دفاع مقدس تاکنون بر ولایتمداری استوار بوده است
2024-10-18T14:11:54+03:30
رشت- رئیس عقیدتی سیاسی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا گفت: نقش آفرینی ارتش در دفاع مقدس تاکنون بر ولایتمداری استوار بوده است.

صهیونیست‌ها در آینده جهان جایی ندارند/ سران کشورهای منطقه جایگاه خودشان را از دست می دهند

صهیونیست‌ها در آینده جهان جایی ندارند/ سران کشورهای منطقه جایگاه خودشان را از دست می دهند
2024-10-18T14:11:54+03:30
قزوین- امام جمعه قزوین گفت: سران دولت‌های ساکت در برابر صهیونیستها و حامیان رژیم سفاک صهیونیستی جایگاه خود را هر روز بیشتر از روز گذشته از دست می‌دهند.

حمایت از جبهه مقاومت رسالت خطیر جهان اسلام است

حمایت از جبهه مقاومت رسالت خطیر جهان اسلام است
2024-10-18T14:11:53+03:30
اراک- امام جمعه اراک گفت: حمایت از جبهه مقاومت رسالت خطیر جهان اسلام است.

حزب الله رژیم صهیونیستی را به بن بست رسانده است

حزب الله رژیم صهیونیستی را به بن بست رسانده است
2024-10-18T14:11:53+03:30
بندرعباس- امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها توان مقابله مستقیم با جبهه مقاومت ندارند، گفت: حزب الله رژیم صهیونیستی را به بن بست رسانده است.

رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گیر کرده است

رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گیر کرده است
2024-10-18T13:58:29+03:30
رشت- امام جمعه رشت با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس گفت: رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گیر کرده است.

سرانجام جنگ با رژیم صهیونیستی پیروزی جبهه اسلام در مقابل کفر است

سرانجام جنگ با رژیم صهیونیستی پیروزی جبهه اسلام در مقابل کفر است
2024-10-18T13:58:28+03:30
کرمان- امام جمعه کرمان گفت: سرانجام جنگ مردم غزه و لبنان با رژیم صهیونیستی پیروزی جبهه اسلام در مقابل کفر است.

ترافیک پر حجم اما روان در هراز و فیروزکوه

ترافیک پر حجم اما روان در هراز و فیروزکوه
2024-10-18T13:58:28+03:30
پردیس- رئیس پلیس راه شرق استان تهران از ترافیک پر حجم اما روان در هراز و فیروزکوه خبر داد.

جامعه نیازمند دشمن شناسی است

جامعه نیازمند دشمن شناسی است
2024-10-18T13:45:08+03:30
یزد- امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی گفت: تفرقه افکنی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه از علامات و ویژگی های مهم دشمن است.

جمهوری اسلامی ایران جنگ طلب نبوده ولی ظلم را هم نمی پذیرد

جمهوری اسلامی ایران جنگ طلب نبوده ولی ظلم را هم نمی پذیرد
2024-10-18T13:45:07+03:30
شیراز- امام جمعه شیراز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جنگ طلب نیست، گفت: ملت مسلمان ایران اسلامی هیچ گاه ظلم و جور دشمن را نمی‌پذیرد.

سفر رئیس مجلس به لبنان نشان از ایستادگی و قدرت مقاومت دارد

سفر رئیس مجلس به لبنان نشان از ایستادگی و قدرت مقاومت دارد
2024-10-18T13:31:52+03:30
اسلامشهر-امام جمعه اسلامشهر گفت: سفر رئیس مجلس به لبنان نشان از ایستادگی و قدرت مقاومت دارد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت استان یزد باشد/ لزوم ساماندهی مسئله اتباع خارجی

تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت استان یزد باشد/ لزوم ساماندهی مسئله اتباع خارجی
2024-10-18T13:31:52+03:30
یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به پایان زودهنگام فعالیت دولت سیزدهم به واسطه شهادت آیت الله رئیسی گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام همچنان هم باید اولویت د...

حزب‌الله شجره طیبه روییده در بوستان تمدنی ایران و لبنان است

حزب‌الله شجره طیبه روییده در بوستان تمدنی ایران و لبنان است
2024-10-18T13:31:51+03:30
اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: ‌حزب الله یک شجره طیبه روئیده در بوستان تمدنی ایران و لبنان است و صرفا یک حزب سیاسی و نظامی نیست.

۱۲ نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر مازندران بازبینی شد

۱۲ نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر مازندران بازبینی شد
2024-10-18T13:31:51+03:30
ساری- دبیر جشنواره تئاتر مازندران از بازبینی ۱۲ نمایش برای حضور در سی و ششمین جشنواره تئاتر استان خبر داد.

جامعه نیازمند دشمن شناسی است/ کشاورزی در سایه صنعت قرار گرفته است

جامعه نیازمند دشمن شناسی است/ کشاورزی در سایه صنعت قرار گرفته است
2024-10-18T13:31:51+03:30
یزد- امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی گفت: تفرقه افکنی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه از علامات و ویژگی های مهم دشمن است.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران
2024-10-18T13:18:28+03:30
کرج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران، محدوده گلشهر و حدفاصل مهرشهر تا پایانه شهیدکلانتری و پل ف...

عامل سرقت و حمله به مأموران قانون در مشهد دستگیر شد

عامل سرقت و حمله به مأموران قانون در مشهد دستگیر شد
2024-10-18T13:05:08+03:30
مشهد- جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: عامل سرقت و حمله به مأموران قانون در مشهد دستگیر شد.

شبهه پراکنی های دشمن اراده ما را سست نمی‌کند

شبهه پراکنی های دشمن اراده ما را سست نمی‌کند
2024-10-18T13:05:08+03:30
ماهدشت- امام جمعه ماهدشت گفت: دشمن بداند که شبهه پراکنی ها و تردیدافکنی های او در اراده ما سستی ایجاد نخواهد کرد.

دفاع از مظلوم جزو وظایف شرعی و قانونی جمهوری اسلامی ایران است

دفاع از مظلوم جزو وظایف شرعی و قانونی جمهوری اسلامی ایران است
2024-10-18T12:51:52+03:30
گرگان- امام جمعه موقت گرگان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران وظیفه شرعی و قانونی و بین المللی دارد که از مظلوم دفاع کند.

راه سید حسن نصرالله با شهادتش متوقف نمی‌شود

راه سید حسن نصرالله با شهادتش متوقف نمی‌شود
2024-10-18T12:51:52+03:30
کمالشهر- امام جمعه کمالشهر گفت: دشمن بداند با شهادت سید حسن نصرالله راه او هیچگاه متوقف نخواهد و جبهه مقاومت به مبارزه ادامه خواهد داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)