میرنیوز

شهید «سید حسن نصرالله» پرچمدار مقاومت در منطقه بود

شهید «سید حسن نصرالله» پرچمدار مقاومت در منطقه بود 2024-10-04T14:58:33+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان افزود: ما نعمت ولی‌فقیه را داریم، رهبری معظم انقلاب اسلامی که دیگران در خارج از کشور بیشتر از ما قدر ایشان را می‌دانند، ما نعمت مردم خوب ولایتمدار را داریم که همیشه در صحنه‌های خطر حضور داشتند و از دوران انقلاب و دفاع مقدس گرفته تاکنون مای اسلام و انقلاب و رهبری انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: ما نعمت ولی و رهبر شجاع و حکیم، مردم بصیر، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و مردم عاشق اهل بیت (ع) و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی را داریم و باید قدردان و سپاسگزار این نعمت‌ها باشیم.

امام جمعه زاهدان گفت: مهم این است که فرهنگ سپاسگزاری را در جامعه خود حاکم کنیم و هم خودمان به آن عمل کنیم و هم به دیگران توصیه کرده و به فرزندان خود بیاموزیم که در برابر خدمت‌ها و نهمت‌ها باید شاکر بود.

وی اضافه کرد: در استان ما محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌هایی وجود دارد اما خدمات انقلاب را هم به طور فراوان داریم، آیا سپاسگزار هستیم؟، گاهی به جای سپاسگزاری برای خدمات انجام گرفته تا طرف انگیزه خدمت بیشتر پیدا کند با زبان طلبکارانه کارهای نشده را سوال می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی، پاسخ به ندای سالار شهیدان امام حسین (ع) و آمادگی برای جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در این هفته، مناسبت‌های مختلفی در پیش داریم و امروز آغاز هفته انتظامی است که این ایام را به عزیزان انتظامی تبریک عرض کرده و از تلاش‌های آن‌ها در راستای تأمین امنیت و سایر خدماتی که ارائه می‌کنند سپاسگزار هستیم.

محامی بیان کرد: مسئله روز ما و جبهه مقاومت، جنایت‌هایی هست که رژیم‌غاصب صهیونیستی در فلسطین و لبنان مرتکب شده و جمع زیادی از مردم را به خاک و خون کشیده، فرماندهان حزب‌الله و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در رأس آن‌ها سید مجاهد شهید سید حسن نصرالله را به شهادت رسانده که شهادت این عزیزان به خصوص شهادت این سید بزرگ را به حضرت ولیعصر (عجمقام معظم رهبری و عموم مردم مسلمان و جبهه مقاومت و خصوصاً حزب‌الله لبنان تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این سید بزرگوار پس از عمری جهاد و تلاش، به آرزوی خود رسید و با شهادت، این جهان مادی را ترک کرد.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: فقدان ایشان برای ما مصیبت هست و همه ملت ما و جبهه مقاومت و خصوصاً رهبر معظم انقلاب را عزادار کرده، اما به تعبیر ایشان، عزاداری ما حرکت در مسیر این سید شهید و تلاش بیشتر برای گسترش جبهه مقاومت است.

محامی اظهار کرد: این سید مجاهد و شهید، سید حسن نصرالله یک مجموعه‌ای از کمالات را در خود جمع کرده، یک جام جهان نما از ارزش‌ها و کمالات بود و علم و معرفت، اخلاق و معنویت، شجاعت و عقلانیت، بینش انقلابی، بصیرت سیاسی، نگاه تمدنی و اهل تعامل با پیروان مذاهب و پیروان سایر ادیان و ایمان و باور عمیق به اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب چه در دوران امام خمینی (ره) و چه در دوره رهبر حکیم و فرزانه حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای از ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار بود.

وی گفت: شهید سید حسن نصرالله، پرچمدار مقاومت در منطقه بود و به تعبیر امامین انقلاب حزب الله حجتی بر مقاومت در منطقه هست، سید شهید پرچمدار نه تنها در لبنان و فلسطین بلکه در منطقه بود و حرکت او تأثیرگذار و بذر انقلاب را گسترش داد و در منطقه منتشر کرد، وی مردی بزرگ و تأثیرگذار و خار چشم دشمنان بود و آمریکا و اسرائیل بیش از ۸۰ تن بمب روی سر این مرد ریختند تا او را به شهادت برسانند و معلوم می‌شود چه دق و دلی از او داشتند که سال‌ها رصد و پیگیری کردند و توانستند در آن روز، او را به شهادت برسانند و نشان دهنده بزرگی و تأثیرگذاری ایشان در مقابله به دشمنان اسلام بود.

وی گفت: این شهید بزرگوار، با این زندگی سراسر مبارزه، یک شخصیت دوست داشتنی و محبوب‌القلوب در میان همه مردم و امت‌های اسلامی بود و دیدیم که مردم چگونه برای برپایی عزای او در کشورهای مختلف به میدان آمدند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: علیرغم این اقدام جنایتکارانه اسرائیل و علیرغم خواست دشمن و تبلیغات او که شکست جبهه مقاومت، یأس و ناامیدی و ترس را تبلیغ می‌کند، به لطف الهی جبهه مقاومت با شهادت شهید سید حسن نصرالله قوی‌تر خواهد شد و با عزمی مصمم‌تر و اراده‌ای قوی‌تر راه سید شهید را ادامه خواهد داد و پرچم مبارزه با آمریکا و اسرائیل را همچنان برافراشته خواهد داشت.

محامی گفت: ایران اسلامی، به عنوان مرکز خیمه جبهه مقاومت با هدایت رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا که فرماندهی جبهه مقاومت را بر عهده دارد حمایت، هدایت و پشتیبانی خود را از جبهه مقاومت ادامه خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: موشک باران اسرائیل که توسط عزیزان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری سایر نیروهای مسلح صورت گرفت در همین راستاست که از این اقدام غیورانه و شجاعانه آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی افزود: حضور میلیونی مردم در مجالس شهید سید حسن نصرالله در سراسر کشورهای اسلامی و در کشور خودمان و حضور شما مردم در محل مصلای نماز جمعه در راستای پشتیبانی از جبهه مقاومت و آمادگی برای هر گونه ایثار و از خودگذشتگی برای گسترش جبهه مقاومت است و بنده وظیفه خود می‌دانم از همه شما مردم و گروه‌های مختلف برای این حضور، آمادگی، بصیرت، غیرت دینی، شجاعت و شهامت تقدیر و تشکر کنم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم چرا که دشمن دست از دشمنی بر نمی‌دارد و بوق‌های استکباری به دنبال توطئه و شایعه پراکنی برای ایجاد تفرقه، ترس و ناامیدی هستند و ما باید با هوشیاری کامل و با تمام قوا متحد و منسجم بایستیم و به هیچ کس اجازه ندهیم که در میان صفوف متحد ما از همه اقوام و مذاهب که در برابر اسرائیل ایستاده‌اند کسی بخواهد تفرقه ایجاد کند چرا که دو قطبی سازی به هر بهانه‌ای سم مهلک برای ما و کشور ماست.

وی ادامه داد: در این ایام، مزدوران خارجی و گروهک‌ها همزمان با جنایت‌های اسرائیل و هم راستا با آن‌ها، برای ضربه زدن به مرکز جبهه مقاومت در این استان دست به ترورهای کوری زدند و به گروه‌های مختلف مردم، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی، سرباز و درجه دار، بلوچ و فارس، شیعه و اهل سنت حمله کرده و افراد مختلف را به شهادت رساندند و عملاً نشان دادند شعار طرفداری آن‌ها از یک قوم و مذهب دروغ هست و مزدور هستند و برای ضربه زدن به مردم ما، اتحاد ما و جمعیت ما تلاش می‌کنند که البته به نتیجه نخواهند رسید و عزیزان ما در نیروهای امنیتی و انتظامی برخی از این افراد را دستگیر کرده‌اند و از این زحمات تشکر می‌کنیم و انتظار داریم به گونه‌ای برخورد شود و عقبه آن‌ها مورد تهاجم قرار گیرند و به گونه‌ای مجازات شوند که بازدارنده باشد و تا حد توان از این گونه حوادث جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به خانواده معظم این شهدا تبریک و تسلیت عرض کرده و برای مجروحان، شفای عاجل و کامل از خداوند طلب می‌کنیم و امیدواریم خداوند متعال به همه ما این هوشیاری را بدهد که با وحدت و انسجام خود با توطئه‌های داخلی و خارجی مقابله کنیم و بتوانیم در برابر خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص)، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر رو سفید باشیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

صدای هنر و موسیقی مازندران به خارج از مرزها رسیده است

صدای هنر و موسیقی مازندران به خارج از مرزها رسیده است
2024-10-05T19:58:28+03:30
ساری - مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی گفت: مازندران مهد هنرهای مختلف نظیر موسیقی است و صدای هنر و موسیقی استان به کشور و آن سوی مرزها رسیده است.

عملیات وعده صادق ۲ جهان را خیره کرده است

عملیات وعده صادق ۲ جهان را خیره کرده است
2024-10-05T19:45:09+03:30
ساری- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سپاه پاسداران با عملیات وعده صادق ۲ جهان را خیره کرد و قدرت کشور را به جهانیان نشان داد.

پیکر مطهر سرباز وظیفه «امیرمحمد کاخکی» در مشهد تشییع می شود

پیکر مطهر سرباز وظیفه «امیرمحمد کاخکی» در مشهد تشییع می شود
2024-10-05T18:25:10+03:30
مشهد- پیکر مطهر شهید سرباز وظیفه «امیرمحمد کاخکی» از سربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه ۱۵ مهرماه در مشهد مقدس تشییع می‌شود.

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمعه نصر منشور جهاد و مقاومت است

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمعه نصر منشور جهاد و مقاومت است
2024-10-05T18:11:49+03:30
قم-جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: خطبه‌ آگاهی بخش، با صلابت و دشمن شکن امام خامنه‌ای در جمعه نصر نمایش قدرت امت اسلامی و منشور جهاد و مقاومت بود.

نیروی انتظامی عامل اصلی تولید امنیت در جامعه است

نیروی انتظامی عامل اصلی تولید امنیت در جامعه است
2024-10-05T18:11:48+03:30
مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نیروی انتظامی عامل اصلی تولید امنیت در جامعه است.

حقوق کارگران معدن متناسب با سختی کار باشد/ وجود ۹۰ تونل معدنی

حقوق کارگران معدن متناسب با سختی کار باشد/ وجود ۹۰ تونل معدنی
2024-10-05T17:45:10+03:30
ساری - نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: حقوق و مزایای کارگران حوزه معدن باید متناسب با سختی کار و شرایط کار در این بخش باشد تا به عدالت نزدیک شود.

زبان فارسی حامل پیام فرهنگ حکمت بنیان است / جریان استعمار علیه زبان فارسی

زبان فارسی حامل پیام فرهنگ حکمت بنیان است / جریان استعمار علیه زبان فارسی
2024-10-05T17:31:49+03:30
نیشابور- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زبان فارسی حامل پیام فرهنگ حکمی و حکمت بنیان است و از این رو جریان استعمار علیه زبان و ادبیات فارسی است.

نخبگان در فراز و نشیب‌های جامعه روحیه مطالبه‌گری خود را حفظ کنند

نخبگان در فراز و نشیب‌های جامعه روحیه مطالبه‌گری خود را حفظ کنند
2024-10-05T16:25:13+03:30
مشهد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: قشر نخبه و عالم جامعه باید در حالی‌که به دولت کمک می‌کنند، روحیه مطالبه گری و آرمان‌خواهی خود را نیز حفظ کنند.

امدادرسانی به خدمه موتورلنج صیادی در آب‌های «بندر دیر» انجام شد

امدادرسانی به خدمه موتورلنج صیادی در آب‌های «بندر دیر» انجام شد
2024-10-05T16:25:12+03:30
بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات امدادرسانی به خدمه موتورلنج صیادی در آب‌های بندر دیر با موفقیت پایان یافت.

گلایه از عدم ورود شورای گفت‌وگو به حادثه معدن معدنجوی طبس

گلایه از عدم ورود شورای گفت‌وگو به حادثه معدن معدنجوی طبس
2024-10-05T16:25:12+03:30
بیرجند- نماینده مردم قاین و زیرکوه گفت: از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی می پرسم که چرا موضوع خلع ید معدن معدنجو را مطرح نکردند و در این زمینه اظهار نظر ن...

یک راس میش وحشی ماده در منطقه حفاظت شده قمصر تلف شد

یک راس میش وحشی ماده در منطقه حفاظت شده قمصر تلف شد
2024-10-05T16:11:51+03:30
اصفهان- رییس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان گفت: یک راس میش وحشی ماده بر اثر برخورد خودرو در جاده منطقه حفاظت شده قمصر تلف شد.

بدون وفاق ملی امکان پیشرفت کشور وجود ندارد

بدون وفاق ملی امکان پیشرفت کشور وجود ندارد
2024-10-05T16:11:50+03:30
تبریز- وزیر کشور گفت: بدون وفاق ملی امکان پیشرفت کشور وجود ندارد.

صادرات ۴۱ تن پشم گوسفندی از خراسان جنوبی

صادرات ۴۱ تن پشم گوسفندی از خراسان جنوبی
2024-10-05T15:58:32+03:30
بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات ۴۱ تن پشم گوسفندی از خراسان جنوبی خبر داد.

منابع آبی کرمان با هوش مصنوعی حفظ و بهینه سازی می‌شود

منابع آبی کرمان با هوش مصنوعی حفظ و بهینه سازی می‌شود
2024-10-05T15:58:32+03:30
کرمان_مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از انجام پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی، داده کاوی و اینترنت اشیا در این شرکت خبر داد.

کشف ۵۰ فقره سند جعلی و دستگیری جاعل در همدان

کشف ۵۰ فقره سند جعلی و دستگیری جاعل در همدان
2024-10-05T15:45:10+03:30
همدان ـ فرمانده انتظامی شهرستان همدان از دستگیری جاعل اسناد و کشف ۵۰ فقره سند جعلی خبر داد.

کاهش ۶ برابری کاهش تلفات جاده ای نوشهر در مقایسه با سال گذشته

کاهش ۶ برابری کاهش تلفات جاده ای نوشهر در مقایسه با سال گذشته
2024-10-05T14:11:53+03:30
نوشهر- فرمانده انتظامی نوشهر گفت: تلفات جاده‌ای در مقایسه با سال گذشته حدود ۶ برابر کاهش داشته که در نتیجه‌ همکاری دیگر دوائر مرتبط بوده است.

نماز جمعه دیروز تهران فخر ملت بود/ باید از این مردم تشکر کرد

نماز جمعه دیروز تهران فخر ملت بود/ باید از این مردم تشکر کرد
2024-10-05T13:59:45+03:30
قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: نماز جمعه دیروز تهران فخر یک ملتی است؛ این ملتی که در برابر آن خطر همه با زن و بچه به میدان آمدند، آیا این فخر نیست؟

۵۰ درصد نیاز داروهای دامی کشور در استان سمنان تولید می‌شود

۵۰ درصد نیاز داروهای دامی کشور در استان سمنان تولید می‌شود
2024-10-05T13:59:44+03:30
سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه این استان ظرفیت خوبی را در تولید واکسن و داروی مورد نیاز دامی دارد، گفت: ۵۰ درصد نیاز داروهای دامی در سمنان تولید می‌شود.

مدارس عشایری بوشهر سرویس بهداشتی و وسایل سرمایشی و گرمایشی ندارند

مدارس عشایری بوشهر سرویس بهداشتی و وسایل سرمایشی و گرمایشی ندارند
2024-10-05T13:31:52+03:30
بوشهر- مدیرکل امور عشایر استان بوشهر با اشاره به تحصیل ۶۰۰ دانش‌آموز عشایری در سخت‌ترین شرایط گفت: برخی مدارس عشایری استان بوشهر سرویس بهداشتی و وسایل سرمایش...

۴ باب مدرسه هوشمند در صومای برادوست نوار مرزی ارومیه افتتاح شد

۴ باب مدرسه هوشمند در صومای برادوست نوار مرزی ارومیه افتتاح شد
2024-10-05T13:18:35+03:30
ارومیه- به همت یک خیرمدرسه ساز ۴ باب مدرسه هوشمند خیرساز با ۲۹ کلاس درس در منطقه صومای برادوست نوار مرزی ارومیه ظهر شنبه افتتاح شد.

۳۲۶واحد آپارتمان سازمانی توسط فراجا در استان سمنان ساخته شد

۳۲۶واحد آپارتمان سازمانی توسط فراجا در استان سمنان ساخته شد
2024-10-05T13:18:35+03:30
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه در حوزه مسکن کارکنان اقدامات خوبی برای استان شکل گرفت، گفت: ۳۲۶ واحد آپارتمان سازمانی توسط فراجا ساخته شده است.

انسداد ۱۰ روزه محور کندوان لغو شد

انسداد ۱۰ روزه محور کندوان لغو شد
2024-10-05T13:05:11+03:30
چالوس -رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس از لغو انسداد ۱۰ روزه محور کندوان خبر داد.

وزیر نفت از سکوهای گازی پارس جنوبی بازدید کرد

وزیر نفت از سکوهای گازی پارس جنوبی بازدید کرد
2024-10-05T13:05:11+03:30
بوشهر- وزیر نفت در سفر به استان بوشهر، از سکوهای گازی مستقر در میدان پارس جنوبی بازدید کرد.

فعالیت ۶ کارخانه اکسید روی در چهارمحال و بختیاری

فعالیت ۶ کارخانه اکسید روی در چهارمحال و بختیاری
2024-10-05T13:05:10+03:30
شهرکرد-مدیرکل صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید ۶۰ درصد اکسید روی کشور در استان گفت: ۷۲ واحد صنعتی اکسید روی در کشور وجود دارد که ۶ کارخ...

جمعه نصر ضربه ای سنگین از جنس«وعده صادق ۲»بر پیکره دشمن بود

جمعه نصر ضربه ای سنگین از جنس«وعده صادق ۲»بر پیکره دشمن بود
2024-10-05T12:51:51+03:30
رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، گفت: نماز جمعه نصر ضربه ای سنگین تر از عملیات «وعده صادق ۲» بر پیکره دشمن بود.

درخشش خبرگزاری مهر در جشنواره ابوذر و جام رسانه‌ای امید مازندران

درخشش خبرگزاری مهر در جشنواره ابوذر و جام رسانه‌ای امید مازندران
2024-10-05T12:51:51+03:30
محمودآباد - خبرگزاری مهر دراختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر و جام رسانه ای امید مازندران چهار عنوان و جایزه کسب کرد.

زلزله ۴ ریشتری بهاباد را دوباره لرزاند

زلزله ۴ ریشتری بهاباد را دوباره لرزاند
2024-10-05T12:51:50+03:30
بهاباد - زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند.

قبله گاه اول مسلمانان حتماً باید آزاد شود

قبله گاه اول مسلمانان حتماً باید آزاد شود
2024-10-05T12:38:31+03:30
اهواز - استاندار خوزستان گفت: قبله‌گاه اول مسلمین حتماً باید آزاد شود و این آرمان بزرگ از سوی امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی ترسیم ...

دستگیری ۳ عضو داعش در نوشهر

دستگیری ۳ عضو داعش در نوشهر
2024-10-05T12:38:30+03:30
نوشهر- فرمانده انتظامی نوشهر از دستگیری سه عضو گروه تکفیری تروریستی داعش در این شهرستان خبر داد.

اولین بازارچه خیریه به نفع جبهه مقاومت در مشهد برپا می‌شود

اولین بازارچه خیریه به نفع جبهه مقاومت در مشهد برپا می‌شود
2024-10-05T12:38:30+03:30
مشهد- اولین بازارچه خیریه به نفع جبهه مقاومت به همت زنان دغدغه‌مند مشهدی در محل حسینیه هنر برگزار می شود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)