میرنیوز

بازی با زندگی، زندگی با مرگ

بازی با زندگی، زندگی با مرگ 2020-04-22T12:56:56+04:30

این روزها برخی از ماسک و دستکش برای نجات زندگی خود استفاده کرده و سپس آن را در زمین رها می کنند، این یعنی «بازی با زندگی» دیگران و در مقابل کسانی هستند که ناچارند زباله های این سربه هوایان را جمع آوری کنند، یعنی رفتگران محل، کسانی که هر روزشان را با ترس و لرز سپری می کنند، این یعنی «بازی با مرگ»... 

بی توجهی به نکات بهداشتی و رهاسازی اقلامی چون ماسک و دستکش آلوده در کف کوچه و خیابان، پاکبان ها، این زردپوشان پرتلاش را در مقابل ویروس خطرناک کرونا بی دفاع کرده است.

اقشار مختلفی در کار مبارزه با شیوع کروناویروس هستند اما پاکبانان مظلوم‌ترین قشر به شمار می‌روند که در شرایط حاد کنونی نیز از تلاش برای پاکیزه‌ نگهداشتن شهر دریغ ندارند اما باید تجهیز این افراد به وسایل بهداشتی و ماسک مورد توجه قرار گیرد.

کارگران و رفتگران شهرداری نه امکان دورکاری دارند و نه از امکانات بهداشتی مناسب و به اندازه برخوردار هستند و نه حتی همه مردم برای حمایت از آنها نظافت عمومی را رعایت می‌کنند. این قشر زحمتکش این روزها با وجود حجم بالای زباله های بهداشتی همچون ماسک و دستکش های یکبار مصرف که به علت ضعف فرهنگی برخی افراد در مکان های عمومی رها شده اند، همچون پزشکان و کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند.

یکی از پاکبانان که کهولت سن شنیدن و حرف زدن را برایش دشوار کرده است، بعد از چندین بار تکرار سوال در زمینه رها کردن ماسک ها و دستکش ها در معابر، با زحمت بسیار تنها می گوید: «سلامتی بزرگترین نعمت است و من در این روزها بیشتر از قبل نگران سلامتی خود هستم.»

آقا محسن، پاکبان زحمتکش دیگری است که کرونا هم جلوی خدمت‌رسانی‌اش را نگرفته و در گرمای ظهر در حال پاکسازی شهر است اما از همشهریان خود به خاطر انداختن ماسک و دستکش بر روی زمین گلایه دارد و می گوید: «درست است که با در خانه ماندن مردم میزان تولید زباله های غیرعفونی کاهش پیدا کرده اما میزان ماسک و دستکش های رها شده بسیار زیاد است.»

او در ادامه صحبت هایش برای سلامتی خانواده اش ابراز نگرانی می کند و می گوید: «می ترسم با جمع کردن ماسک و دستکش ها از سطح شهر خود به کرونا مبتلا شده و ندانسته تا زمان بروز علائم باعث آلوده شدن اعضای خانواده ام به این ویروس شوم.»

این پاکبان زحمتکش ماسکش را نشانم می دهد و می گوید: «در تلویزیون گفته اند که هر هشت ساعت یکبار باید ماسک خود را تعویض کنیم اما با وجود اینکه شهرداری تعدادی ماسک، دستکش و موادضدعفونی کننده در اختیار ما قرار داده است، باز تعداد آنها کم بوده و مجبورم از هر ماسک را چند روز پشت سرهم استفاده کنم.»

او در پایان صحبت هایش از شهروندان همدانی می خواهد بهداشت را بیشتر رعایت کنند و زباله های خود به ویژه ماسک و دستکش را به جای ریختن بر روی زمین، در سطل زباله بیندازند.

به سراغ پاکبان دیگری می روم که به کم بودن ماده ضدعفونی کننده، سختی کار در ایام شیوع کروناویروس، استرس و اضطراب آلوده شدن به این ویروس و زیاد شدن زباله هایی مانند ماسک و دستکش اشاره می کند و می گوید: «ما هم دوست داشتیم مانند بسیاری از مردم در خانه بمانیم اما مشکلات اقتصادی این اجازه را نمی دهد.» سپس با خنده اضافه می کند: «خورد و خوراک که شوخی بردارنیست اما خداروشکر که بدنم سالم است و می توانم کار کنم.»

بازی با زندگی، زندگی با مرگ

بعد از شنیدن سخنان پاکبانان و مشاهده وضع خطرناک معابر به علت رها کردن ماسک و دستکش اقدامات انجام شده در این زمینه و حل این مشکل را از مسئولان مربوطه جویا شدیم.

سازمان پسماند در رابطه با بحث ریختن زباله بر روی زمین مسئولیتی ندارد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در این باره در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از شیوع کروناویروس بعضی از افراد ماسک و دستکش استفاده شده را بر روی زمین می ریزند که این کار سلامتی پاکبانان شهرداری را به خطر می اندازد، اظهار کرد: سازمان پسماند در رابطه با بحث ریختن زباله بر روی زمین مسئولیتی ندارد اما توقع ما از مردم فهیم همدان این است که بهداشت عمومی را برای جلوگیری از ابتلای شهروندان به ویژه پاکبانان به کرونا رعایت کنند.

حسین سیبی افزود: در این شرایط خاص همه باید به وظایف شهروندی خود عمل کرده و سعی کنیم محیط زندگی و شهری را تا حد امکان سالم نگهداریم و زمین نینداختن ماسک و دستکش‌های مصرف شده یکی از این وظایف است چراکه از عوامل انتشار و منابع ویروس بوده و می‌تواند محیط زندگی‌ را با خطری جدی مواجه کند.

وی با تأکید مجدد بر اینکه مردم برای حفظ بهداشت محیط از انداختن دستکش و ماسک‌های مصرف شده بر زمین خودداری کنند، ادامه داد: برای رد شدن از این شرایط باید تمامی جوانب را رعایت کنیم و تا حد امکان تولید پسماند را کاهش داده و پسماندهای تولیدی را نیز در بسته بندی‌های مناسب در باکس‌های زباله قرار دهیم.

افزایش ۳۰ درصدی زباله های عفونی در همدان

سیبی با بیان اینکه سازمان پسماند فقط مسئولیت جمع آوری و حمل زباله های عفونی را دارد، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در جامعه نسبت به مدت مشابه سال های گذشته میزان تولید زباله های عفونی و بیمارستانی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این ایام مراکز تولیدکننده پسماندهای عفونی باید فرآیند بی خطرسازی زباله ها را با حساسیت بیشتری انجام دهند، افزود: مراحل دفن زباله های عفونی در ایام شیوع کروناویروس با تمهیدات ویژه در عمق مشخص و با استفاده از مقدار بیشتر ماده ضدعفونی کننده دفن می شود.

افزایش ۷۰ درصدی تولید زباله در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان بیان کرد: میزان تولید پسماندهای روزمره در ۱۵ روز اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به علت در خانه ماندن مردم و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در جامعه ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ماشین حمل زباله های عفونی به طور مداوم ضدعفونی می شود، اضافه کرد: در سایت دفن زباله شهر همدان که در پشت پلیس راه واقع شده، قسمتی جداگانه برای دفن زباله های عفونی و بیمارستانی درنظر گرفته شده است.

سیبی با بیان اینکه سایت دفن زباله همدان از سال ۶۰ راه‌اندازی شده که ۵۰ درصد از آن در گذشته به علت دفن بی‌برنامه و غیربهداشتی زباله آلوده شده بود، یادآور شد: پسماندهای شهرهای همدان، بهار، مریانج، رزن، جورقان، مهاجران، صالح‌آباد، لالجین و روستاهای اطراف به این سایت منتقل و توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری دفع می‌شوند.

سطح ایمنی پاکبانان مناسب برای شرایط بحران

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان درباره ایمنی پاکبانان در ایام شیوع کروناویروس در جامعه به خبرنگار ایسنا گفت: براساس قوانین و بخشنامه های دانشگاه علوم پزشکی و وزارت کار شرایط فعالیت و امکانات برای پاکبانان و سایر کارگران فعال در بخش های مختلف شهرداری همانند شرایط بحرانی تعیین می شود تا در مواقع خاص این افراد با مشکل مواجه نشوند.

حسین خانجانی افزود: سطح ایمنی پاکبانان وابسته به بیماری تعیین نمی شود چراکه این افراد در تمام سال و زمان های مختلف در حال جمع آوری زباله ها از سطح شهر هستند و ممکن است هر یک از آن زباله ها به یک بیماری واگیردار آلوده باشد؛ به عنوان مثال استفاده از داروهای سرطانی و رادیو دارو و دوریختن آنها بدون بی خطرسازی آلایندگی زیادی به دنبال دارد.

پاکبانان خط مقدم پاکیزگی و بهداشت شهر

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی توجه به سلامت مجموعه خدمات شهری و پاکبانان که در خط مقدم برای پاکیزگی و بهداشت محیط شهری تلاش می کنند، بسیار ضروری است، اضافه کرد: شهرداری تمام تلاش خود را برای تأمین اقلام بهداشتی برای پاکبانان انجام داده تا ماسک و لوازم ضدعفونی در اختیار این افراد قرار بگیرد.

خانجانی با بیان اینکه اواخر اسفندماه سال ۹۸ نیز یک دست لباس کار جدید در اختیار پاکبانان قرار گرفته است، گفت: ایجاد امنیت شغلی و رفاه برای پاکبانان و نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران در هموار ساختن مسیر پاکیزگی شهر نقش جدی ایفا می کند.

۹۰۰ پاکبان همدانی سالم هستند

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری تمامی امکانات خود را برای مبارزه و پیشگیری با کروناویروس بسیج کرده است، اعلام کرد: ۹۰۰ پاکبان در همدان فعالیت می کنند و خوشبختانه تاکنون هیچ یک از آنها به کرونا مبتلا نشده اند.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان درباره رهاسازی ماسک و دستکش های یکبار مصرف در معابر شهری بیان کرد: در فضای مجازی برای فرهنگسازی در این زمینه به شدت کار شده است اما متأسفانه ۲۰ درصد از شهروندان نکات بهداشتی را رعایت نکرده  و این کار موجب زحمت پاکبانان و در معرض خطر قرار گرفتن این افراد می شود.

وی با بیان اینکه کار پاکبانی جزء مشاغل سخت درنظر گرفته شده و این افراد بعد از ۲۰ سال خدمت بازنشسته می شوند، اظهار کرد: نصب سطل های زباله در معابر و مناطق پرترد همدان یکی دیگر از اقداماتی است که برای جلوگیری از انداحتن ماسک و دستکش برروی زمین انجام شده است.

شهروندان اقلام بهداشتی خود را در سطح شهر رها نکنند

خانجانی بر لزوم همکاری شهروندان بر رعایت بهداشت فردی و عدم رهاسازی اقلام بهداشتی در سطح شهر تأکید کرد و از آنها خواست که اقلام بهداشتی مصرفی همانند دستکش و ماسک را در خیابان‌ها رها نکنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها و دانشگاه علوم پزشکی باید به طور جدی برای افزایش آگاهی مردم در زمینه عواقب ریختن ماسک و دستکش استفاده شده بر روی زمین ورود پیدا کنند، گفت: همه ما در برابر محیط زیست مسئول هستیم و علاوه بر نریختن زباله بر روی زمین، باید دیگران را نیز از انجام این کار منع کنیم.

رها کردن ماسک ودستکش سلامتی پاکبانان را تهدید می کند

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه کروناویروس عمدتاً از طریق تماس با سطوح و اشیاء آلوده منتقل می‌شود بنابراین رعایت نکات بهداشتی در مورد ماسک‌ها و دستکش‌های مصرف شده، بسیار حائز اهمیت است، به خبرنگار ایسنا گفت: کرونا قدرت ماندگاری بر روی سطح را دارد از این رو پزشکان توصیه می کنند مردم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس در هنگام تماس با سطوح از دستکش استفاده کنند و اگر بعد از چندین ساعت استفاده از دستکش آن را زمین بیندازند، سلامتی پاکبانان را تهدید می کنند.

لیدا رفعتی با بیان اینکه سهل انگاری در رهاسازی ماسک و دستکش و سایر اقلام بهداشتی در خیابان های شهر اگر باعث ابتلای کسی به این بیماری شود، بسیار دردناک خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه مردم از دستکش و ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا استفاده می کنند، نباید آنها را پس از مصرف در معابر و خیابان ها رها کنند چراکه این زباله ها قدرت آلوده کننده بالایی دارند.

وی با بیان اینکه همانطور که به فکر سلامت خود هستیم باید سلامتی پاکبانان و شهروندان دیگر را نیز درنظر بگیریم، اضافه کرد: مردم باید ماسک ها و دستکش های خود را درون سطل های زباله در دار قرار دهند یا ماسک و دستکش خود را درون یک نایلکس قرار داده سپس آن را گره بزنند و درون سطل زباله بیندازند.

رفعتی رها کردن ماسک و دستکش در معابر را یکی از راه های گسترش کرونا دانست و بیان کرد: از همان آغازین روزهای شیوع کروناویروس در همدان مکاتبات لازم با شهرداری برای اینکه بسته های بهداشتی را در اختیار پاکبانان قرار دهند، انجام داده ایم و در این زمینه شهرداری همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته است.

پاکبانان؛ قشر تأثیرگذار در کنترل شیوع کووید ۱۹

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دفع بهداشتی ماسک و دستکش‌ها کمک زیادی برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس خواهد کرد، گفت: پاکبانان جزء قشر تأثیرگذار در کنترل شیوع ویروس کووید ۱۹ هستند.

رفعتی بیان کرد: کروناویروس بر روی ماسک و دستکش از دو تا ۲۰ ساعت زنده می ماند و این ویروس می‌تواند به راحتی به پاکبانان منتقل شود و این در حالیست که سلامتی پاکبانان مورد فراموشی مردم قرار گرفته است وگرنه نباید شاهد رها شدن ماسک و دستکش در شهر باشیم.

وی تأکید کرد: از مردم می خواهم ماسک و دستکش خود را در راستای حفاظت از جان پاکبان شهر در معابر رها نکنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با بیان اینکه در شرایط امروز و شیوع کروناویروس باید بهداشت عمومی را بیش از پیش رعایت کنیم، گفت: برخی از افراد بی توجه به عواقب ماسک و دستکش های خود را در معابر رها کرده و سلامتی پاکبانان را به خطر می اندازند و این اقدام درستی نیست که در این شرایط وسیله ای که ممکن است آلوده باشد را در فضای باز رها کنیم.

محیط زیست عضو ستاد مقابله با کرونا نیست

سیدعادل عربی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان عضو ستاد مقابله با کرونا نیست، اعلام کرد: محیط زیست برای جلوگیری از رها شدن ماسک و دستکش در سطح معابر به شهرداری پیشنهاد کرد تا سطل های زباله با قابلیت جابه جایی و برچسب کرونا در مناطق پرتردد شهر نصب شود تا مردم ماسک ها و دستکش های خود را درون آنها بیندازند.

وی با بیان اینکه پسماند ویژه نیازمند مدیریت ویژه است، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید هرچه سریع تر فرهنگسازی در زمینه رها کردن ماسک و دستکش در معابر را آغاز کنند و محیط زیست در این زمینه آمادگی کمک را دارد.

عربی با بیان اینکه پاکبانان جزء افراد در معرض آسیب کروناویروس هستند و باید به تأمین اقلام بهداشتی و حفاظت آن‌ها نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: شکست دادن کرونا مستلزم همکاری اقشار مختلف با هم است چراکه اکنون وضعیت به گونه‌ای است که نمی توان خود را جدای از دیگر افراد جامعه تصور کرد و سلامت هر فرد برای سالم ماندن دیگران اهمیت دارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)