میرنیوز

جولان خشکسالی در ۹۸درصد مساحت سیستان و بلوچستان/ حق‌آبه حیاتی هیرمند تأمین نشد

 جولان خشکسالی در ۹۸درصد مساحت سیستان و بلوچستان/ حق‌آبه حیاتی هیرمند تأمین نشد 2023-10-30T11:02:47+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی در سیستان و بلوچستان با افزایش مدت بادهای 120روزه در شمال این استان همراه بود، تشدید تغییرات اقلیمی تنها به شدت وزش طوفان‌ها و هجوم ریزگردها ختم نمی‌شود، بلکه ضعیف شدن فعالیت مانسون در جنوب استان، دیگر پیامد تغییر اقلیم برای سیستان و بلوچستان بوده است. 

تأمین آب شرب پایدار در شرایط خشکسالی و گسترش فقر منابع آبی، اقدامی بسیار حیاتی است که سعی شده است این مهم با بسیج کلیه امکانات وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان، در سطح شهرها و روستاهای دارای سامانه آبرسانی انجام شود و تبعات ناشی از نبود منابع آبی پایدار و تنش‌های آبی به حداقل ممکن برسد.

به‌گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، این استان در سال آبی 1401 و 1402 با 40 درصد کاهش بارندگی مواجه شد و اکنون حدود 98 درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است.

علیرضا قاسمی، عدم تأمین حق‌آبه حیاتی هیرمند برای چندمین سال متوالی را عاملی برای تشدید مشکلات مردم منطقه سیستان دانست و گفت: این منطقه، طی چند سال گذشته شدیدترین و بیشترین توالی خشکسالی تاریخ خود را می‌گذراند.

وی با اشاره به وضعیت تأمین آب در منطقه سیستان، گفت: اندک آب موجود در چاه‌نیمه‌ها که صرفاً برای شرب در نظر گرفته شده است با مجموع اقدامات انجام‌شده پمپاژ، تصفیه و در شبکه توزیع شهرها و روستاها جاری می‌شود و با حمایت دولت، تمام تلاش خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بر آن است تا با اقدامات اضطراری و تصویب طرح‌های آبرسانی به‌هرنحوی، مردم در بحران بی‌آبی گرفتار نشوند.

وی ادامه داد: در 6 ماه نخست سال جاری نحوه برداشت آب چاه‌نیمه‌ها به‌دلیل افت سطح آب و از مدار خارج شدن تأسیسات ثابت آبگیری به سکوهای شناور (بارج) تبدیل و با نصب انواع الکتروموتورهای جدید با تمام امکانات آب به تصفیه‌خانه‌ها پمپاژ می‌شود.

قاسمی افزود: هرچند در بازه‌‌های زمانی کوتاه‌مدت به‌دلیل بالا رفتن مصرف و همچنین کاهش راندمان پمپاژ به‌دلیل گرمای شدید هوا بعضاً در نقاطی دچار افت فشار و یا قطع آب می‌شدیم ولی به‌هرنحو ممکن با اصلاح شیرآلات، اتصال خطوط شهری و روستایی و اجرای خطوط اضطراری و حتی آبرسانی سیار با کمک سایر دستگاه‌های استان آبرسانی به ساکنان دشت سیستان متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، با اعلام اینکه همزمان با حفظ وضعیت موجود برای تأمین آب شهر زاهدان و منطقه سیستان، طرح تأمین آب اضطراری و استفاده از منابع آب زیرزمینی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: به‌گونه‌ای که بر اساس مصوبات صورت‌گرفته مقرر شد علاوه بر استفاده از منابع آب زیر‌زمینی دشت حرمک برداشت آب زیرزمینی از هامون هیرمند، محدوده دشتک تا شیله و دشتک تا لواریاب در دستور کار قرار گیرد که چاه‌ها به‌مرور زمان حفر شده است و فازهای اجرایی در حال تکمیل شدن است.

به‌گفته وی، در ابتدای سال جاری برداشت‌ها از منطقه حرمک برای شهر زاهدان، به 400 لیتر در ثانیه رسید و عملاً انتقال آب از چاه‌نیمه‌ها به این شهر 30 درصد کاهش یافت؛ تأسیسات شیرین‌سازی از منابع موجود در شهر با راندمان کامل در مدار بود و همزمان علاوه بر استفاده از آب‌های زیرزمینی دشت زاهدان، با مدیریت شبکه توزیع، اصلاح تعدادی از شیرآلات معیوب کمترین قطع آب یا افت فشار در شبکه شهر زاهدان که حتی پیش از بحرانی شدن وضعیت آب در چاه‌نیمه‌ها در فصل گرم سال با کمبود آب و تنش آبی مواجه می‌شد، سپری شد.

قاسمی، با اشاره به اقدامات شاخص صورت‌گرفته در شمال استان (منطقه سیستان)، از اجرای خط انتقال آب هیرمند به قرقری به‌طول 16 کیلومتر و رفع تنش آبی 310 روستای منطقه هیرمند با پیشرفت فیزیکی 100 درصد خبر داد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات راهبردی در منطقه سیستان گفت: اتصال خط انتقال 700 میلی‌متر قلعه‌نو به تصفیه‌خانه روستایی با اعتبار 5 میلیارد تومان، که با افزایش 130 لیتر در ثانیه آب تصفیه‌خانه از خطوط شهری به روستایی همراه شده، همچنین کمک به تأمین آب طرح روستایی از طریق خطوط شهری در شهرستان‌های زابل نیمروز و هامون به‌طوری که 360 لیتر افزایش ظرفیت تأمین در روستاها فراهم شده است.

وی افزود: اجرای دایک و تهیه و نصب 4 دستگاه بارج شناور و نصب پمپ و تجهیزات به‌منظور هدایت آب چاه‌نیمه شماره 1 و 3 به محل ایستگاه پمپاژ روستایی با اعتبار هزینه‌شده 10 میلیارد تومان، تکمیل عملیات اجرایی اصلاح و توسعه شبکه آب شرب 45 روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو، و شروع عملیات اجرایی خطوط انتقال اصلی طرح بازنگری از چاه‌نیمه تا تصفیه‌خانه و از زهک تا سایت گل‌آباد از جمله اقدامات مهم دیگر شرکت برای پایداری آب این مناطق بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، از بهره‌برداری شبکه توزیع و نصب انشعاب‌های آب روستای اومار با کمک خیّرین خبر داد و اضافه کرد: رفع تنش آبی تعدادی از روستاهای شهرستان‌های هیرمند، نیمروز و زابل با اجرای خطوط انتقال و تعویض شیرآلات معیوب از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت برای ارائه خدمات پایدار به مردم بوده است.

علیرضا قاسمی، راجع به اقدامات انجام‌شده در مرکز استان سیستان و بلوچستان برای تأمین آب و گذر از تنش‌های آبی، از برگزاری 185 مورد مناقصه و استعلام بها در سامانه انتخاب پیمانکار برای حفاری 255 مورد حفر چاه خبر داد و گفت: تاکنون 191 حلقه چاه دستی و دستگاهی حفر شده است و برای 64 مورد پیمانکار انتخاب شده است و در مرحله حفاری قرار دارد.

وی اضافه کرد: تعویض و ارتقای پمپ‌های مستغرق چاه‌های آب شرب منطقه کلچات برای افزایش ظرفیت تأمین آب شهر و روستاهای بخش مرکزی خاش، کف‌شکنی لایروبی و ادامه حفاری 123 حلقه چاه در سطح شهرها و روستاهای استان با اعتبار هزینه‌شده 25 میلیارد تومان، اجرای 6 کیلومتر خط انتقال با لوله 250 پلی‌اتیلن و تجهیز دو حلقه چاه به‌منظور رفع تنش آب شرب شهر پیشین با اعتبار هزینه‌شده 15 میلیارد تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت تأمین آب در شهرهای دچار تنش سوران و مهرستان با حفر و تجهیز چاه جدید، بهبود وضعیت تأمین آب در مجتمع غرب و شرق شهرستان بمپور با حفر چاه جدید در منطقه سر کهوران و نایگون اجرای خطوط انتقال و تکمیل شبکه‌های توزیع روستاهای باقی‌مانده از دیگر اقدامات انجام‌شده شرکت برای مقابله با تنش‌های آبی سال 1402 بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در مرکز و جنوب استان، تأمین آب این مناطق از منابع زیرزمینی صورت می‌گیرد که با نصب و تجهیز الکتروپمپ‌های جدید و ارتقای تاسیسات پمپاژ و از مدار خارج کردن تاسیسات معیوب، آبرسانی بدون هیچ وقفه ای به شهرها و روستاها در حال انجام است.

وی، از برگزاری 76 فقره مناقصه به منظور تکمیل عملیات اجرایی طرح‌های نیمه تمام و پیشبرد اهداف آبرسانی در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد 54 مناقصه منجر به عقد قرارداد شده است، که در حال حاضر، برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب بیش از 81 کارگاه در سطح استان فعال است.

قاسمی گفت: در حوزه نوار ساحلی و جنوب استان، عملیات اجرایی و اتصال کامل 350 روستا به سد زیردان در شهرستانهای چابهار، قصرقند و دشتیاری به عنوان مهم‌ترین اقدام این شرکت برای ساکنانی که سال‌ها دغدغه آب را داشتند تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در شهرستان چابهار با پایین ترین شاخص آبرسانی، اکنون از 57 روستای بخش مرکزی 7 روستا شبکه توزیع آن اجرا نشده که در مرحله شروع عملیات اجرایی است، در حال حاضر خطوط فرعی در حال انجام تست و ساخت حوضچه‌ها در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه، تاکنون از محل جهاد آبرسانی به میزان 380 کیلومتر لوله‌گذاری در شهرستان چابهار انجام شده است، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای شبکه توزیع و خط انتقال مجتمع 8 روستایی فاقد تاسیسات طیس کوپان‌ها گفت: تاکنون شبکه توزیع این روستاها با جمعیت تحت پوشش 5 هزار نفر، به طور کامل اجرا و خط انتقال آن نیز به طول 8 کیلومتر انجام شده است که در مرحله تست و شروع بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: 8 دستگاه فیلتر تصفیه آب در محل تصفیه خانه‌های پیر سهراب بند شیر گواز تهیه شده که تاکنون 7 دستگاه در محل مستقرر است، برای پیر‌سهراب عملیات نصب 4 دستگاه تکمیل و در مرحله تست و راه‌‍‌اندازی است؛ برای نصب فیلترهای شیرگواز نیز فونداسیون تکمیل و در مرحله نصب است که پیش بینی می‌شود، تا آذرماه به بهره‌برداری برسد.

قاسمی از اجرای خط انتقال به مجتمع آبرسانی، "فضل الهی" خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح تاکنون 18 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی همچنین از اجرای خط انتقال مجتمع آبرسانی بندینی در شهرستان کنارک خبر داد و گفت: 6.5 کیلومتر حفاری لوله‌گذاری انجام شده است و با اشاره به اجرای خط انتقال و شبکه توزیع مجموعه پزم تیاب و مچان در طرح جهاد آبرسانی گفت: خط انتقال به طول 6 کیلومتر تکمیل و 22 کیلومتر از شبکه اجرا شده و آماده بهره‌برداری است

وی، با اشاره به تکمیل مجتمع هنزم و زیردان شهرستان نیکشهر نیز، گفت: این طرح با پیشرفت 95 درصد در حال اجرا است و پیش بینی می‌شود تا یک ماه تکمیل شود.

قاسمی افزود: همچنین، عملیات احداث مخزن 5 هزار مترمکعبی، سه راهی نگور شهرستان دشتیاری، شروع شده و احداث مخزن دمبدف در مرحله عملیات خاک‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: با ابلاغ اعتبارات جدید در سال 1402 از محل‌های مختلف روند آبرسانی به مناطق مختلف استان به منظور ارتقاء شاخص‌های دسترسی و رفع تنش آبی قوت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)