میرنیوز

رویارویی مهربانی نیشابوری‌ها با روزهای تلخ کرونا

رویارویی مهربانی نیشابوری‌ها با روزهای تلخ کرونا 2020-04-21T14:10:16+04:30

مردم نیشابور در این روزها پیش قدم شدند و هر کدام به سهم خود به کمک آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا آمدند، نیشابور شهر مهربانی است و مردم خیر و نیک‌اندیش آن، میدان‌دار نوع‌دوستی هستند، روزهایی که با شنیدن خبرهایی از ابتلای همنوعان به ویروس کرونا همراه است اما شنیدن اقدامات خیران برای در کنار هم بودن، در این روزهای تلخ و سخت، خودش التیامی برای مردم این دیار است.

توزیع 4 هزار بسته غذایی در نیشابور

دبیر و سخنگوی ستاد مردمی مقابله با کرونا در نیشابور به ایسنا گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا طرحی در شورای شهر نیشابور به تصویب رسید که بر اساس آن ستاد مردمی مقابله با بیماری کرونا با محوریت شورای اسلامی این شهر تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز نمود.

رضا مهرداد ادامه داد: با توجه به نابسامانی‎ها، کمبودها و تجهیزاتی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا در بیمارستان‌ها مورد نیاز بود، حمایت از حوزه درمان و همکاری با سمن‎ها و سازمان‌های مردم نهاد برای حمایت از آسیب دیدگان، دو اولویتی بود که به طور ویژه در دستور کار ستاد مقابله با کرونا در نیشابور قرار گرفت.

وی بیان کرد: چون تصویب و تائید طرح تشکیل ستاد مردمی مقابله با بیماری کرونا در هیئت تطبیق دو هفته زمان برد تا آن زمان از سوی یکی از پزشکان معتمد نیشابور حساب شخصی اعلام گردید و در این مدت حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی جامعه بزرگ پزشکان، شهروندان و خیران برای خرید تجهیزات فردی حوزه درمان جمع‎آوری شد.

این عضو شورای شهر نیشابور افزود: علاوه بر مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریالی که توسط دکتر سپهریان پزشک معتمدی که حساب شخصی اعلام کرده بود، جمع‌آوری گردید؛ حدود یک میلیارد و 950 میلیون ریال دیگر به حساب ستاد مردمی مقابله با کرونا نیز واریز شده بود، در مجموع موفق به جذب سه میلیارد و 500 میلیون ریال از کمک‎های مردمی شهر نیشابور برای کمک به حوزه درمان شدیم.

وی عنوان کرد: در این خصوص مدیرعامل شرکت فولاد خراسان و جامعه ورزشی، هنرمندان و دیگر اقشار در قالب پویش‎های مختلف نیز کمک‎هایی را داشتند، مبالغی که تا کنون جمع‎آوری شده برای ساماندهی رخت‌شوی‌خانه بیمارستان 22 بهمن نیشابور که به شدت وضعیت نابسامانی داشت، خرید 40 عدد تب سنج با برند معتبر، سه دستگاه ازن ساز و دیگر وسایل مورد نیاز خریداری شد.

مهرداد گفت: در حوزه حمایت از آسیب دیدگان کرونا نیز پویش مردمی که طرح آن در شورا به تصویب رسید، ایجاد شد. تا کنون از طریق این پویش نیز 700 بسته مواد غذایی توزیع شده و پیش‌بینی می‎شود تا هفته آینده کمک‎های مردمی در حمایت از آسیب دیدگان به یک میلیارد و 200 میلیون ریال برسد و یک هزار بسته مواد غذایی دیگر توزیع گردد.

وی بیان کرد: از زمانی که طرح فاصله‎گذاری هوشمند اجتماعی مطرح شد، مردم تصور می‎کنند، مشکلات رفع شده به همین دلیل مقداری کمک‎ها کم‌تر شده در صورتی که نیازمندی‌ها همچنان ادامه دارد.

مهرداد مطرح کرد: تا کنون حدود 4 هزار بسته غذایی توسط پویش‌هایی که در شهر نیشابور تشکیل شده، توزیع گردیده است؛ همچنین با کمک بیش از 13 میلیارد ریالی خیران به حوزه بهداشت و درمان این حوزه فعلا از حالت بحران خارج شده ولی آسیب دیدگان کرونا همچنان مشکلات جدی دارند.

این عضو شورای شهر نیشابور گفت: آسیب دیدگان شیوع ویروس کرونا همچنان نیازمند دریافت بسته‎های مواد غذایی و سپس حوزه درمان نیازمند حمایت است، ضمن اینکه از مردم درخواست می‎شود در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نکات بهداشتی را رعایت کنند، تقاضا می‎گردد به کمک نیازمندان بیایند. در نیشابور افراد نیازمند زیادی داریم که باید به آن‌ها کمک شود، شرایط فعلی باعث شده برخی افراد حتی در تامین ابتدایی‌‎ترین نیازهای خود با مشکل مواجه باشند.

همچنان نیازمند کمک‎های مردمی هستیم

همچنین سخنگوی پویش حمایت از آسیب دیدگان کرونا در نیشابور در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در همان روزهای اول شیوع ویروس، پویش حمایت از آسیب دیدگان کرونا با همکاری شورا، شهرداری، کمیته امداد، سمن‎ها، مراکز نیکوکاری و احزاب در نیشابور فعالیت خود را به صورت مجازی آغاز نمود.

الیاس قندهاری افزود: با توجه به درخواست‎هایی که از طریق پیام رسان‎های مختلف در فضای مجازی برای کمک به افراد نیازمند شد، در مرحله اول حدود 600 میلیون ریال وجه نقد جمع‌آوری و در قالب 500 بسته غذایی شامل مرغ، برنج، حبوبات، عدس، مایع ظرف شویی، روغن و ماکارونی در بین اقشار نیازمند توزیع گردید.

وی عنوان کرد: تا کنون توسط معتمدان محلی و آموزش و پرورش حدود 8 هزار و 640 خانوار از آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا شناسایی شدند و کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده و یا قبلا بسته حمایتی دریافت کرده بودند، از این لیست حذف شدند. بعد از تهیه لیست آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا اسامی در اختیار پویش‎های دیگر نیز گذاشته شد تا از موازی کاری پرهیز شود، پس از توزیع بسته‎های مرحله اول مجدد با جمع‌آوری کمک‎های دیگر در مرحله دوم 25 میلیون تومان جمع‌آوری و 100 بسته مواد غذایی دیگر تهیه و توزیع شد.

سخنگوی پویش حمایت از آسیب دیدگان کرونا در نیشابور مطرح کرد: برخی هنرمندان نیز به یاری این پویش آمده و به زودی بازارچه‎های خیریه مجازی در نیشابور راه‎اندازی و درآمد حاصل از فروش کالاهایشان به این پویش اختصاص خواهد یافت.

قندهاری افزود: اکنون پویش مهر مهدوی، پویش حمایت از آسیب دیدگان کرونا و پویشی با کمک سپاه، بسیج و جامعه مهندسان و دیگر پویش‌ها در نیشابور آغاز به کار نموده و فعال هستند.

وی بیان کرد: در مجموع تا کنون توسط پویش حمایت از آسیب دیدگان کرونا 850 میلیون ریال به صورت نقدی و کمک‎های غیر نقدی دیگر مانند 200 کیلوگرم برنج، یک هزار مایع ظرف شویی و... جمع آوری شده است.

سخنگوی پویش حمایت از آسیب دیدگان کرونا در نیشابور ضمن تقدیر از کمک‎های خیران، مردم و برخی تولیدکنندگان این شهرستان در کمک به اقشار نیازمند، اظهار کرد: کمک‎های صورت گرفته از 50 هزار ریال تا 100 میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: برخی هنرمندان از جمله آقای گلی بازیگر برنامه فیتیله و حجت اشرف‌زاده خواننده نیز از این پویش حمایت کردند؛ سعید رضادوست نیز حق تالیف و خریدهای نمادین یکی از کتاب‌های خود را در قالب طرح "همت عالی" به حساب پویش حمایت از آسیب دیدگان کرونا واریز کرده است. همچنین آرش کامور، آهنگساز و نوازنده کمانچه، یکی از آلبوم‌های خود را برای کسانی که به صورت مجازی آن را خریداری می‌کنند، به حساب پویش واریز می‌نماید.

قندهاری عنوان کرد: هنوز هم نیازمند کمک‎های مردمی هستیم، چرا که در حال حاضر کارگران و کسانی که شغل‎شان را از دست دادند، همچنان نیازمند حمایت هستند.

در روزهایی که تعدادی از هموطنان‎مان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‎اند و عده‎ای نیز از بیم بیماری و ابتلا به آن خانه نشینی را انتخاب کرده‎اند، افراد بسیاری با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند اما در این میان عده‎ای به صورت خودجوش و یا در قالب سمن‎های مختلف به کمک آسیب دیدگان شیوع ویروس کرونا آمده‌اند و با کمک‎های مالی و تهیه بسته‎های معیشتی بخشی از کمبودهای این افراد را رفع کنند؛ اما قطعا این پایان راه نخواهد بود و هنوز افرادی همچنان نیازمند همت و همراهی خیران هستند، خوشبختانه تا کنون از ورزشکاران گرفته تا هنرمندان، از خیران همیشه در صحنه گرفته تا مردم عادی، همگی با هدف کمک به آسیب دیدگان در این روزهای تلخ شتافته‌اند؛ یک کتاب‌فروشی درصدی از فروش کتاب‌های خود را اهدا می‌کند، یک هنرمند یا ورزشکار به میدان حمایت می‌آید و همه دست در دست یکدیگر به امید مغلوب کردن این روزهای تلخ در برابر مهربانی هستند. 

انتهای پیام                                                                                                                                                                                            

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)