میرنیوز

دومینوی خسارات «کرونا»؛ ویروسی که به همه مشاغل سرایت کرد

دومینوی خسارات «کرونا»؛ ویروسی که به همه مشاغل سرایت کرد 2020-04-20T14:13:37+04:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: زمان از دستمان در رفته است، از روزهای بروز ویروس کرونا انگار که لحظه‌ها و ساعت‌ها به‌سختی می‌گذرند و بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل حالا این روزها را با ضررهایشان می‌شمارند.

مغازه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، کسب‌وکارهای نیمه‌جان، رکود حوزه گردشگری، صنایع رو به افول و… تنها بخشی از مصائب ویروس کوچکی است که حالا مشکلات بزرگی را رقم‌زده است، مشاغلی که از دست می‌رود و آمار رو به رشد بیکاران بخشی از عوارض این بیماری در حوزه اقتصادی است.

اقتصاد بیمار لرستان که پیش‌ازاین با هر تکانه‌ای رو به فروپاشی می‌رفت حالا زیر بار خسارات کرونا روزگار می‌گذراند و معلوم نیست تا کی می‌تواند دوام بیاورد.

صاحبان واحدهای صنفی از ضرر و زیان‌های دو ماه گذشته می‌گویند، بعضی از آن‌ها در طول این مدت درآمدی نداشته‌اند و دخلشان خالی است اما خرجشان پابرجا!

دومینوی خسارات «کرونا»؛ ویروسی که به همه مشاغل سرایت کرد

«مهدی» صاحب یک مغازه لباس‌فروشی است که به امید خرید عید چک کشیده و مغازه‌اش را پر کرده است، حالا دستش خالی است و کلی جنس روی دستش مانده و امیدوار است با آغاز به کار فعالیت اصناف رونق دوباره برگردد و ضررهای ماه‌های گذشته جبران شود.

«امیر» مغازه فروش لوازم‌آرایشی دارد، نگرانی را از چهره‌اش می‌توان خواند، به کرکره مغازه نیمه‌بازش تکیه داده، می‌گوید که «هنوز دشتی نداشته است»، مثل دو ماه تعطیلی که از جیب خورده‌اند. اما مگر جیب صاحبان مغازه‌های کوچک چقدر است که بتوانند این روزها را سر کنند.

اما کسب‌وکارهای حوزه گردشگری به‌شدت متضرر شده‌اند، صاحبان هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری، رستوران‌ها، واحدهای صنفی مرتبط، فعالان در حوزه بوم‌گردی و هزاران شاغل دیگر در این بخش در پیک درآمدزایی خود «بی‌درآمد» شده‌اند.

خسارت‌ها به این حوزه‌ها محدود نمی‌شود، ردپای کرونا را می‌توان در جای‌جای اقتصاد ایران و لرستان دید، در کوچک‌ترین بخش‌ها رسوخ کرده و به نظر می‌رسد باید تا ماه‌ها و یا شاید سال‌ها تبعات این ویروس را شاهد بود.

دومینوی خسارات، همه درگیر شدند!

اسد عبدالهی معاون استاندار لرستان در خصوص تأثیر بیماری کرونا در حوزه اقتصادی لرستان، می‌گوید: با توجه به شیوع بیماری کرونا زیان‌هایی در بخش‌های مختلف، صنعت، کشاورزی و… وارد شده است و چون مشاغل مختلف زنجیره‌وار به هم وصل هستند رکود و زیان متوجه همه خواهد شد.

دومینوی خسارات «کرونا»؛ ویروسی که به همه مشاغل سرایت کرد

وی، ادامه می‌دهد: گرچه ممکن است نتوانیم مشکلات کلان کشور مثل تحریم‌ها و صادرات یا واردات را کنترل کنیم، اما می‌توان با نظارت، پیگیری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، وضعیت اقتصادی استان را ساماندهی کرد و جلوی ضرر و زیان فعلی و بحران احتمالی آینده را بگیریم.

معاون استاندار لرستان از دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهد که به این منظور پیشنهادات خود را ارائه دهند چراکه بخشی از این مشکلات در داخل استان حل می‌شود و بخشی هم با مکاتبه با دفتر رئیس‌جمهور پیگیری خواهد شد.

شاغلانی که بیکار شدند

علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان هم در سخنانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و به‌تبع استان لرستان، یادآور می‌شود: در پی شیوع این بیماری برخی از افراد شغل خود را ازدست‌داده‌اند و یا بیکار شده‌اند.

وی با اشاره به پیش‌بینی سامانه برای ثبت‌نام افرادی که شغل خود را ازدست‌داده‌اند، می‌گوید: این سامانه برای پرداخت بیمه بیکاری به این افراد راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر در استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه می‌دهد: از این تعداد تاکنون هشت هزار و ۲۳۷ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری در لرستان شده‌اند.

۸ هزار بیکار روی دست لرستان

آشتاب با تأکید بر اینکه پرداخت بیمه بیکاری به این هشت هزار و ۲۳۷ نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی تأییدشده است، می‌گوید: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مصوب شده که به این تعداد سه ماه بیمه بیکاری پرداخت شود.

دومینوی خسارات «کرونا»؛ ویروسی که به همه مشاغل سرایت کرد

وی با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به این افراد، ادامه می‌دهد: بر اساس نرخ مصوب، یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان که معادل حقوق پایه سال ۹۹ بوده به این افراد بیکار شده پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، مشاغلی مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز گردشگری و… را دارای بیشترین درصد بیکاری در پی شیوع ویروس کرونا اعلام می‌کند.

گردشگری خوابید!

امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان، هم با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند تاکنون نیز به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی موزه‌ها و اماکن گردشگری تعطیل هستند ابراز امیدواری می‌کند که با همکاری مردم و مسئولان و پس از شکست قطعی این ویروس منحوس لرستان بازهم پذیرای گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

وی، یادآور می‌شود: تعطیلی اماکن گردشگری با توجه به شیوع ویروس کرونا خسارات زیادی را به حوزه گردشگری وارد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، ادامه می‌دهد: امیدواریم با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و موافقت هیئت دولت پس از شکست قطعی ویروس کرونا یک روز متصل به جمعه هر هفته (پنجشنبه یا شنبه) تا پایان سال ۹۹ تعطیل شود تا شرایط رونق گردشگری و فعالان این صنعت در کشور فراهم شود.

کرونا به جان فرهنگ و هنر

احمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم می‌گوید: طبق برآوردهای صورت گرفته، شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای لرستان وارد کرده است.

وی، معتقد است: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای این اداره کل، خسارات فراوانی را به این حوزه وارد آورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ادامه می‌دهد: بر همین اساس و بر طبق برآوردهای صورت گرفته، خسارت‌های وارده به بخش فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای استان لرستان بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال است که در مدت‌زمان کمتر از دو ماه طی اسفند سال گذشته تا فروردین امسال به وقوع پیوسته است.

دومینوی خسارات «کرونا»؛ ویروسی که به همه مشاغل سرایت کرد

فتایی، از این مبلغ، بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال را مربوط به خسارت بخش‌های فرهنگی، هنری و قرآنی و۱۵۰ میلیارد ریال نیز مربوط به حوزه رسانه شامل مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان می‌داند.

وی به تلاش در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و جامعه قرآنی استان اشاره می‌کند و می‌گوید: خسارت‌های وارده به طور دقیق و با جزئیات کامل به مقامات کشوری و استانی گزارش داده شده و امیدواریم با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار لرستان و قول مساعد دولت در راستای حمایت از خسارت دیدگان، بتوانیم بخشی از این خسارات را رفع کنیم.

اما خسارات تنها محدود به کسب‌وکارهای صنفی، گردشگری و فرهنگی نشد، در حوزه زیرساختی هم اوضاع تفاوتی ندارد.

سقوط آزاد پروازهای فرودگاه!

علی کاملی مدیر فرودگاه خرم‌آباد در این رابطه می‌گوید: برخی از شرکت‌های هواپیمایی با شیوع این ویروس و از انتهای اسفندماه اقدام به کاهش و کنسلی پروازها کردند و برخی از مسیرهای پروازی مانند مشهد مقدس به دلیل اینکه فعلاً امکان زیارت حرم رضوی وجود ندارد کنسل شده است، بعد از پایان کرونا و باز شدن حرم مطهر رضوی مسیر پروازی مشهد مقدس به برنامه پروازی فرودگاه اضافه خواهد شد.

وی، ادامه می‌دهد: تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد به دلیل این بیماری حدود ۷۰ درصد کاهش‌یافته است.

رکود صنایع و بازار

محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به مصائب حوزه صنعت استان اشاره می‌کند و وضعیت فعالیت کارخانه نساجی بروجرد با شیوع ویروس کرونا را مشت نمونه خروارها مشکلات این بخش می‌داند.

دومینوی خسارات «کرونا»؛ ویروسی که به همه مشاغل سرایت کرد

وی می‌گوید: شبکه فروش این کارخانه با مشکل مواجه شده است، با بحث کرونا هم فروشگاه‌های این کارخانه در سطح کشور تعطیل شد و هم تُجاری که با این کارخانه فعالیت داشتند به لحاظ اینکه فروش بازار نداشتند، نتوانستند که خرید از آن داشته باشند و هم تعهدات قبلی خود را عملیاتی کنند.

وی با تأکید بر اینکه یک سری مشکلات مالی در رابطه با بحث بازار دست‌به‌دست هم داد تا مقداری تولید این کارخانه با مشکل مواجه شود، ادامه می‌دهد: در این راستا ما تأکید کردیم که این کارخانه تولید خود را تداوم بدهد، کارخانه به دنبال عوض کردن شبکه فروش خود برود و از فروش‌های اینترنتی استفاده کند.

صفی خانی، یادآور می‌شود: شبکه مویرگی این کارخانه در سطح کشور مغازه بود، مردم باید مراجعه می‌کردند و این در حالی است که همه آن‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا تعطیل بودند.

وی، معتقد است: کرونا شبکه فروش کارخانه را با مشکل مواجه کرده و تقاضای بازار کارخانه به‌شدت پایین آمده است و به همین دلیل کارخانه تحت تأثیر قرارگرفته که امیدواریم با روش‌های مختلف معمول شبکه فروش آن تقویت شود و تقاضای بالا برود.

فرصت‌های شغلی، پر!

حسین سلاح ورزی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: واقعیت این است که به‌جز تعداد محدودی از کسب‌وکارهای مرتبط با تجهیزات پزشکی، مواد ضدعفونی و بهداشتی، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تقریباً همه کسب‌وکارها تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

دومینوی خسارات «کرونا»؛ ویروسی که به همه مشاغل سرایت کرد

وی با تأکید بر اینکه برخی از کسب‌وکارها به دلیل الزامات مقرراتی دولت، مسائل بهداشتی و یا عدم تقاضا تعطیل‌شده‌اند و یا کاهش فعالیت داشته‌اند، گفت: حتی کسب‌وکارهای در حوزه خدمات سلامت مانند درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی هم در این روزها به‌شدت روند فعالیتشان کم شده است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه البته این امر در همه دنیا وجود دارد، بیان داشت: آمارهای متفاوتی وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور به‌نوعی دچار مشکل و اختلال شده است.

سلاح ورزی با بیان اینکه کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات اقامتی و پذیرایی نیز به‌طور کامل تعطیل‌شده‌اند، تصریح کرد: تفاوتی به لحاظ تقویمی در ایران نسبت به بسیاری از کشورها وجود دارد، اسفند و فروردین‌ماه زمان پیک فروش، درآمد و رونق کسب‌وکارها در ایران است، خیلی از این‌ها در طول سال با ظرفیت کمتر خود را آماده می‌کنند تا در ایام عید فروش و رونق خوبی داشته باشند و این در حالی است که به دلیل شیوع کرونا این فرصت را از دست دادند.

وی با تأکید بر اینکه همچنین در پی این اتفاقات، شاهد از دست رفتن خیلی از فرصت‌های شغلی در کشور هستیم، بیان داشت: کرونا بعد از نشانه گرفتن سلامت جامعه، بیشترین ضرر و زیان و آسیب را به اقتصاد و کسب‌وکارها زد.

کرونا همچنان در گوشه و کنار اقتصاد کشورمان لانه کرده است، بااینکه فعالیت برخی اصناف و واحدها از سر گرفته‌شده و برخی محدودیت‌ها لغو شده است اما خسارات این ویروس تمامی ندارد، باید منتظر ماند و دید در ادامه این راهی که کرونا شروع کرده متولیان حوزه اقتصاد چه خواهند کرد، آیا برای نجات راهی خواهند یافت یا به فهرست قربانیان این ویروس اضافه خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)