میرنیوز

مهارت اصل مهم در ایجاد اشتغال/ ضرورت کاهش بروکراسی

مهارت  اصل مهم در ایجاد اشتغال/ ضرورت کاهش بروکراسی 2023-07-12T16:28:51+03:30

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهین نورافروز: به رغم اینکه بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات رسمی به طور مداوم از کارآفرینی و حمایت از جوانان کارآفرین سخن می‌گویند اما شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از جوانان جویای کسب کار در حوزه تولید و تجارت، به دلیل وجود بروکراسی‌های اداری و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی در صدور پروانه‌های کسب و کار و ارائه تسهیلات از ادامه راه و سرمایه گذاری منصرف می‌شوند.

از سوی دیگر فقدان آموزش در حوزه یادگیری مهارت‌های کسب و کار از دیگر مسائلی است که موجب شده تا بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی نتوانند ایده‌های کسب و کار خود را آنگونه که دوست دارند به فعل در بیاورند.

در همین راستا خبرگزاری مهر نشستی با چند تن از کارآفرینان جوان گلستانی در محل اتاق بازرگانی گرگان برگزار کرد تا چالش‌ها و راهکارهای ورود جوانان به حوزه تولید و تجارت مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

مهارت و آموزش دو اصل مهم در ایجاد اشتغال/ ضرورت کاهش بروکراسی

مشوق‌ها جزو اصلی ترین چالش‌های کسب و کار هستند

رئیس انجمن جوانان کارآفرین استان گلستان گفت: چنانچه مشوق‌ها برای جوانان در بسته‌های مختلف تعریف و بدون بروکراسی‌های اداری سخت در اختیار آنان قرار گیرد بدون شک استعدادهای زیادی برای ورود به حوزه کسب و کارهای جدید در استان وجود دارد.

احمد جوادی افزود: در حال حاضر با وجود توصیه‌ها و مصوبه‌هایی که هیأت دولت برای حمایت از کسب و کار جوانان انجام داده اما همچنان شاهد سنگ اندازی جلوی پای جوانان برای خلق اشتغال هستیم.

وی ادامه داد: بانک‌ها چطور مشوقی برای جوانان در نظر گرفته‌اند که یک جوانان با داشتن ایده‌ای نو امکان اجرایی کردن آن را داشته باشد؟ و هر زمان که به بانک‌ها مراجعه می‌کنند به دلیل جوان بودن و نداشتن پشتوانه‌های مالی در بانک‌ها، از اعطای تسهیلات به آنها خودداری می‌کنند و این در حالی است که چنانچه از این جوانان حمایت شود بدون شک پول و سود بیشتری وارد خزانه بانک‌های استان می‌شود.

بانک‌ها می‌توانند شریک اقتصادی خوبی برای جوانان باشند اما فقط در سود شریک هستند جوادی گفت: بانک‌ها می‌توانند شریک اقتصادی خوبی برای جوانان باشند اما به محض شروع کسب و کار، اگر وامی هم اعطا شود فقط در سود شریک هستند و به هنگام ضرر خود را کنار می کشند.

رئیس انجمن جوانان کارآفرین استان گلستان با بیان اینکه اتاق بازرگانی نیز یکی از اهرم‌های مهم جذب جوانان در حوزه کسب و کارهای تولیدی و تجاری است، اظهار کرد: ورود هیأت‌های تجاری به استان و روابطی که اتاق بازرگانی با کشورهای همسایه دارد یکی از فرصت‌های مهم اقتصادی برای جوانان است.

و ی افزود: چنانچه جوانان بیشتر با این اتاق ارتباط برقرار کنند و اتاق نیز برنامه‌های آموزشی کسب و کار تجارت را به آنان ارائه دهد و از سوی دیگر دانش تجار فرهیخته را با جوانان به اشتراک بگذارند بی شک ارتباط با این کشورها بازار پرسودی برای کسب و کارها ایجاد می‌کند.

مهارت و آموزش دو اصل مهم در ایجاد اشتغال/ ضرورت کاهش بروکراسی

آموزش و کسب بازار بزرگترین چالش جوانان

یکی از تجار صادر کننده گنبدی هم با اشاره به اینکه آموزش و مهارت یکی از مهم‌ترین چالش‌های ایجاد شغل برای جوانان است، گفت: اشتغال موضوع مهمی است که در جامعه باید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار بگیرد و مورد نگران کننده‌ای که وجود دارد، میزان فارغ التحصیلان بیکار است.

مهدی حسن نژادیان افزود: عدم وجود برنامه ریزی صحیح و زیر ساخت‌های مناسب باعث می‌شود، تا آن‌ها نتواند بر اساس تخصص و مدرک دانشگاهی کار مورد علاقه شأن را پیدا کنند.

جوانان به دلیل نداشتن مهارت به دنبال کارهای اداری هستند وی افزود: عدم همسویی شغل جوانان با مهارت‌ها و تخصص شأن، باعث ایجاد بی انگیزگی برای کار، تولید و فعالیت شده و نوآوری در کسب و کار را تحت شعاع قرار داده است، به همین دلیل بسیاری از جوانان به دنبال مشاغل اداری و سازمانی هستند و کار را در پیدا کردن اینگونه مشاغل خلاصه می‌کنند، ولی مگر یک کشور چقدر مدیر، معاون و کارمند نیاز دارد. راه حل این مشکلات، کارآفرینی بدون اتکا به سازمان و ارگان‌های دولتی است که تنها با تمرکز بر خلاقیت در کسب و کار امکان پذیر خواهد بود.

حسن نژادیان گفت: اگر در داخل دانشگاه‌ها دفاتر جذب جوانانی که دارای ایده‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال هستند، راه اندازی و پس از آن شبکه کارآفرینی میان دانشگاه‌های کشور و بخش صنعت و معدن و تجارت ایجاد شود، می‌تواند راه حل مناسبی برای حل مشکلات مربوط به اشتغال باشد.

وی افزود: البته برای ایجاد چنین شبکه ای می‌بایست در دانشگاه‌ها دفاتر جذبی برای جوانان دارای ایده نو و خلاق راه اندازی کرد.

به گفته وی ظرفیت اتاق بازرگانی با وجود افراد باسابقه در حوزه تجارت و تولید می‌تواند تبدیل به یکی از مراکز مهم برای جوانانی شود که قبل از شروع کار نیازمند شناخت بیشتری از بازارها و حتی انتخاب مدل کسب و کار تجاری هستند.

گلستان یکی از موقعیت‌های مهم توسعه کالاهای صادراتی را دارد

وی افزود: با توجه به موقعیت اقتصادی استان و هم مرز بودن با کشورهای آسیای میانه، گلستان یکی از موقعیت‌های مهم توسعه کالاهای صادراتی را دارد که با هموار کردن مسیر برای جوانان علاقمند در این حوزه منجر به توسعه اقتصادی و ارزآوری برای گلستان خواهد شد.

یک فعال اقتصادی دیگر نیز با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در توسعه کسب و کارها، اظهار کرد: توسعه تجارت یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که اتاق‌های بازرگانی می‌توانند به آن ورود کنند و رویکرد آن نیز ایجاد میزها و اتاق‌های تجاری است که روند صادرات را تسریع می‌کند.

تقی نژاد گفت: نباید نقش مهم جوانان و ایده‌های آنها را در توسعه اقتصادی دست کم بگیریم و لازم است فعالان اقتصادی عضو اتاق در راستای استفاده از ظرفیت جوانان در کنار بهره مندی از تجربه پیشکسوتان برنامه‌های جدی دنبال کنند.

وی افزود: اتاق‌ها به دلیل شبکه ارتباطی قوی که با جامعه کسب و کار داشته و همچنین به دلیل طیف وسیع خدمات حمایتی که به کسب و کارها ارائه می‌دهند توانایی زیادی در توسعه مهارت‌های کارآفرینی و طرح و اجرای برنامه‌های مرتبط با این موضوع دارند.

تقی نژاد افزود: نخبگان دانشگاهی نیز می‌توانند در تعامل با بخش‌های تولیدی استان تعریف مسئله کنند و با اجرای طرح‌های پژوهشی هدفمند، در مسیر رفع مشکلات صنعت استان و ارتقای دانش و فناوری واحدهای تولیدی گام بردارند.

مهارت و آموزش دو اصل مهم در ایجاد اشتغال/ ضرورت کاهش بروکراسی

امید آفرینی را دست کم نگیرید

مصطفی براتیان یکی دیگر از جوانان صادر کننده نیز در ادامه با بیان اینکه نباید امید آفرینی را دست کم گرفت، اظهار کرد: بسیاری از جوانان آن اندازه که مسائل سیاسی روز را در فضای مجازی مطالعه می‌کنند اخبار اقتصادی و اتفاقات جدید در این حوزه را رصد نمی‌کنند و همین مساله موجب شده تا آنها احساس کنند همه چیز به سیاست گره خورده است.

وی افزود: فرصت‌های زیادی برای ورود جوانان به عرصه تجارت و صادرات وجود دارد و افرادی که به دنبال اجرای ایده‌های خود هستند نباید در میانه راه با برخی سنگ انداز ی ها بی انگیزه شوند.

براتیان ادامه داد: از سوی دیگر توجه جوانان به اتاق بازرگانی و استفاده از تجربیات افراد حاضر در اتاق کمک بزرگی به اجرای ایده‌های جوانان و حتی کمک به صادرات محصولات آنان خواهد کرد.

وی گفت: برخی افراد بدون مشاوره وارد چرخه تولید و یا صادرات محصولات مختلف می‌شوند که به دلیل عدم آشنایی کامل با این حوزه بعد از مدتی نه فقط سودی به دست نمی‌آورند که متضرر شده و افکار دیگران را نسبت به بازار کار منحرف می‌کنند و ادعا دارند که در این بازار جایی برای پیشرفت نیست.

مهارت و آموزش دو اصل مهم در ایجاد اشتغال/ ضرورت کاهش بروکراسی

خروجی دانشگاه‌ها بازار کسب و کار را نمی‌شناسد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان نیز در این نشست گفت: نظام آموزشی ما طی این چند دهه کاملاً کارمند محور شده و خروجی دانشگاه‌های ما که همان جوانان هستند آشنایی زیادی با حوزه کسب و کار ندارند.

محمد رضایی افزود: دانشگاه‌های زیادی در استان داریم که دانشجویان زیادی هم در آن تحصیل کرده یا می‌کنند، اما چه تعداد دانشگاه رشته اقتصاد تدریس می‌کنند؟!

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان یک پارلمان بخش خصوصی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال و کسب و کارهای نوپا در حوزه تجارت دارد که به آن توجه زیادی نشده است.

رضایی بیان کرد: در استان شتاب دهنده تخصصی نداریم تا بتواند ایده آن دسته از جوانانی که مایل به ورود در حوزه کسب و کارهای جدید هستند را اجرایی کند.

رضایی سه رسالت اصلی صندوق پژوهش و فناوری گلستان را تسهیلات حمایتی، ضمانت‌نامه و سرمایه گذاری خطرپذیر یا VC اعلام کرد.

اگرچه بروکراسی‌های اداری، مالیات و بیمه عواملی مهم در ایجاد کسب و کارهای مختلف هستند اما تعامل دستگاه‌های مختلف بخش دولتی و خصوصی در زاستای تسهیل گری شرایط، می‌تواند به رفع موانع موجود کمک و در مهارت آموزی و اشتغال زایی مؤثر که توسعه هرچه بیشتر کشور را موجب خواهد شد، کمک کند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)