میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی عصر یکشنبه در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اصفهان با اشاره به آمار ۴۸ درصدی باسوادی پیش از انقلاب اظهار داشت: طبق آخرین آمار سرشماری رسمی باسوادان به بیش از ۹۵ درصد رسید که حاکی از رشد دوبرابری باسوادان پس از انقلاب است.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم حتی یک بیسواد در جامعه نباید حضور داشته باشد و تلاش باید بر این مبنا باشد که درصد باقیمانده نیز به سمت آموختن هداست شوند و این امر در جامعه برطرف شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: عمده بیسوادان حاضر در استان مهاجرینی هستند که در موقعیت اجتماعی خاصی قرار دارند و باید برای آنها تدبیری اتخاذ شود.
وی با اشاره به تلاشهای آیتالله قرائتی در عرصه سوادآموزی عنوان کرد: در آغاز فعالیت، نهضت سوادآموزی تعداد قابلتوجهی از بیسوادان را جذب کرد اما بهمرور زمان و باتوجه به افزایش با سوادان امروزه شناسایی باسوادان کمی دشوار شده و نیاز به همراهی دستگاهها و نهادهای کشور دارد تا همانند روزهای آغازین این حرکت، در جهت باسوادی گان برداشته شود.
ابراهیمی مشارکت در امر سوادآموزی را در جرایمی که قابلیت اجرایی دارد پیشنهاد داد و گفت: سوادآموزی را میتوان بهعنوان یکی از مجازاتهای جایگزین حبس در نظر گرفت شود چراکه باید از هر فرصت و موقعیتی برای امر سوادآموزی استفاده کرد.
وی با اشاره با نقش تأثیرگذار دهیاران در مناطق استان گفت: در مناطق روستایی دهیاران بهواسطه ارتباط مستقیم خود با مردم در شناسایی بیسوادان نقش ویژهای را میتواند ایفا کنند که در امر سوادآموزی بسیار اثربخش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت واژه «نهضت سوادآموزی» گفت: «نهضت» برای همه است و در این راستا تلاش تمام دستگاهها در ابتدای انقلاب این بود که به این موضوع کمک کنند و در حال حاضر نیز باید جهادی تلاش کرد تا این موضوع حل شود.
وی در خصوص تأثیرگذاری آزمونهای نهایی بر کنکور گفت: یکی از مهمترین دغدغههای آموزش ماندگار و مطابق با سند تحول بنیادین، روبرو شدن دانشآموزان با کنکور است اما این بحث از متوسطه دوم به متوسطه اول و دبستان منتقل شده یعنی دانشآموزان از دبستان وارد فرایند تستزنی میشوند و از طرفی مؤسسات کنکور نیز گردشهای مالی بزرگی را به خود اختصاص میدهند.
ابراهیمی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال بود تا آزمون کنکور را کم اثر و آزمونهای نهایی را از تأثیر مثبت به تأثیر قطعی تبدیل کند، تصریح کرد: در حال حاضر تأثیر مثبت آزمون نهایی در کنکور ۴٠ درصد است و قرار است در افق ۱۴٠۴ تبدیل به ۶٠ درصد تأثیر قطعی و تمام آزمونهای متوسطه دوم تبدیل به آزمون نهایی شود و در این راستا هر آزمون به منزله یک کنکور است.
منبع : خبرگزاری مهر
بازداشت ۳ پیمانکار دیگر شهرداری خرمآباد به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع
تمام دانش آموزان مسموم شده شاهین دژی از بیمارستان مرخص شدند
چگونگی انتخاب کرمانشاه به عنوان پایتخت فرهنگی شهرهای آسیایی در سال ۲۰۲۵
دیدار استاندار خراسان جنوبی با خانواده مرحوم «امیرمحمدخالقی»
استاندار خراسان جنوبی با خانواده مرحوم «امیرمحمدخالقی»
شکستگی خط انتقال آب شرق گیلان
احتمال سفر پزشکیان به اصفهان پیش از پایان سال
رئیس جمهور به اصفهان سفر میکند
مهارت آموزی دانش آموزان رویکرد محوری وزارت آموزش و پرورش است
ظرفیت تولید برق استان سمنان ۱۲۰۰ مگاوات است
افزایش مبادلات تجاری توسعه حمل و نقل ریلی ایران- آستانه در بندر شهید رجایی
۱۰ هزار مازندرانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند
شیخ الاسلام: تغییر برنامه درسی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است
امنیت، زیربنای تمامی پیشرفتها و تحولات اجتماعی و اقتصادی است
اطفای حریق آپارتمان ۴ طبقه در شیراز
صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای استان فارس
جهادی بودن اساس رسالت طلبگی و اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی است
کشف خط لوله ۷۰۰ متری انتقال سوخت قاچاق در سواحل قشم
اجرای طرح های آبرسانی در شهرستان عباس آباد
لیدر تجمعات دهدشت دستگیر شد
کاهش ۷۰ هزار تنی واردات موز به استان سیستان و بلوچستان
بیمارستان تخصصی درمان ناباروری مازندران لنگ اعتبار است
ثبت ۱۳۶ میلیون هکتار اراضی ملی
فارس رتبه اول در تولید «طلای سفید ایران»
هیچ گونه کمبودی در بازار ماه رمضان و شب عید پذیرفتنی نیست
توهم اقتدار دشمن را با جهاد تبیین باید از بین برد
القاصی مهر: قاچاق سوخت تهدیدی برای امنیت عمومی نیز محسوب میشود
اقتصاد دریا محور میتواند مشکلات مناطق جنوبی کشور را حل کند
حوزه علمیه خراسان پیشرو در تولید محتوای دینی در فضای مجازی است
القاصی مهر: ۴۱ فرد مرتبط با شبکههای قاچاق سوخت در استان تهران دستگیر شدند