میرنیوز

مدارس و ادارات کدام استان‌ها در روز دوشنبه ۲۶ دی تعطیل است؟

 مدارس و ادارات کدام استان‌ها در روز دوشنبه ۲۶ دی تعطیل است؟ 2023-01-16T08:51:32+03:30

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، بارش برف و کاهش بی‌سابقه دما این روزها مصرف گاز را در کشور افزایش داده است به‌طوری که براساس آمار شرکت ملی گاز، مصرف گاز این روزها در بخش‌های تجاری و خانگی به حدود 700 میلیون مترمکعب رسیده که حاکی از افزایش 150 میلیون مترمکعبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به‌گفته وزیر نفت، گاز مصرفی بخش خانگی در پنج‌شنبه‌شب (22 دی‌ماه 1401)، معادل 4 میلیون بشکه نفت بوده است و با توجه به شدت برودت هوا، این شب می‌تواند عنوان سردترین شب سال را از آن خود کند؛ شبی که مصرف گاز در بخش خانگی، از مرز 685 میلیون مترمکعب عبور کرد.

رئیس پلیس راه کشور نیز از بارش برف و باران در جاده‌های 17 استان کشور خبر داده و از مردم خواسته است که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

در همین راستا و به‌منظور استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف گاز، همانند روزهای گذشته بارش برف و کاهش دما سبب تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آن به‌همراه تعطیلی برخی اداره‌ها و انجام دورکاری در استان‌های مختلف کشور در  روز دوشنبه  26 دی‌ماه 1401 شده است.

وضعیت فعالیت یا تعطیلی روز دوشنبه 26 دی 1401

ردیف

استان

ادارات 

مدارس

دانشگاه

1

آذربایجان شرقی

آغاز فعالیت با تأخیر

تعطیل

تعطیل

2

آذربایجان غربی

دایر است

دایر است

دایر است

3

اردبیل

دایر است

دایر است

دایر است

4

اصفهان

دایر است

دایر است

دایر است

5

البرز

آغاز فعالیت با تأخیر

تعطیل

دایر است

6

ایلام

دایر است

دایر است

دایر است

7

بوشهر

دایر است

دایر است

دایر است

8

تهران

دایر است

تعطیل

در انتظار اعلام استانداری

9

چهارمحال‌وبختیاری

دایر است

دایر است

دایر است

10

خراسان جنوبی

تعطیل

تعطیل

تعطیل

11

خراسان رضوی

تعطیل

تعطیل

تعطیل

12

خراسان شمالی

تعطیل

تعطیل

تعطیل

13

خوزستان

دایر است

دایر است

دایر است

14

زنجان

آغاز فعالیت با تأخیر

تعطیل

تعطیل

15

سمنان

آغاز فعالیت با تأخیر

تعطیل

تعطیل

16

سیستان و بلوچستان

دایر است

تعطیل

دایر است

17

فارس

دایر است

دایر است

دایر است

18

قزوین

آغاز فعالیت با تأخیر

تعطیل

تعطیل

19

قم

آغاز فعالیت با تأخیر

دایر است

دایر است

20

کردستان

آغاز فعالیت با تأخیر

تعطیل

تعطیل

21

کرمان

دایر است

دایر است

دایر است

22

کرمانشاه

دایر است

تعطیل

دایر است

23

کهگیلویه و بویراحمد

آغاز فعالیت با تأخیر

دایر است

دایر است

24

گلستان

آغاز فعالیت با تأخیر 

تعطیل

تعطیل

25

گیلان

آغاز فعالیت با تأخیر

تعطیل

تعطیل

26

لرستان

دایر است

در انتظار اعلام استانداری

دایر است

27

مازندران

دایر است

دایر است

دایر است

28

مرکزی

آغاز فعالیت با تأخیر

آغاز فعالیت با تأخیر

دایر است

29

هرمزگان

دایر است

دایر است

دایر است

30

همدان

تعطیل

تعطیل

تعطیل

31

یزد

دایر است

دایر است

دایر است

مدارس سمنان غیرحضوری است

فرماندار سمنان گفت: بر اساس آخرین تصمیمات، فعالیت مدارس شهرستان سمنان همچنان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

فرماندار سمنان تصریح کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم، فردا  نیز بر اساس برنامه قبلی به قوت خود باقی و در تاریخ های اعلام شده برگزار خواهد شد.

مدارس گلستان غیرحضوری و ادارات با تاخیر کار خود را آغاز می‌کنند

بهرامی با اشاره به نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان سمنان اضافه کرد: فعالیت ادارات به استثنای مراکز خدمات رسان و بهداشتی از روز دوشنبه بیست و ششم دی‌ماه 1401 تا پایان هفته با تأخیر آغاز شده و شروع کار این ادارت از ساعت 9 صبح خواهد بود.

تعطیلی مدارس , آب و هوا ,

ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان همدان فردا تعطیل شد

تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، موسسات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان همدان فردا دوشنبه تعطیل شد.

به استناد مصوبه هیئت وزیران و صورتجلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، و با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش برف، برودت هوا و به منظور مدیریت مصرف انرژی مقرر شد،همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، موسسات و بانک‌ها در سطح استان(به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی و درمانی) فردا دوشنبه 26 دیماه به صورت دورکاری فعالیت کنند.

 همچنین تمام مراکز دانشگاهی (بخش اداری و آموزشی) و مقاطع تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش در سطح استان (به‌جز امتحانات سراسری پایه دوازدهم) به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

همچنین دستگاه‌های اداری ملزم به خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی تا ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه مورخه 27 دیماه هستند.

مدارس و دانشگاه‌های استان قزوین تا آخر هفته تعطیل شدند

با تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان تا آخر هفته تعطیل شدند و کلاس‌های آنها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

 بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین با توجه به بارش برف و برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز، شروع به کار تمام دستگاه‌های دولتی از روز دوشنبه 26 دی تا پایان هفته ساعت 9 صبح و پایان کار ساعت 14 خواهد بود.

در ضمن کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان به صورت غیر حضوری(مجازی) برگزار می‌شود. همچنین بنا بر مصوبه ستاد بحران استانداری قزوین امتحانات دانشگاه‌ها و مقاطع متوسطه طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

تعطیلی مدارس در گیلان

مدارس و دانشگاه‌های گیلان تا چهارشنبه غیرحضوری و ساعات کاری ادارات محدود خواهد بود و فعالیت آموزشی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان نیز به‌صورت غیرحضوری است.

دورکاری ادارات خراسان‌شمالی تا پایان هفته

استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد بحران از ادامه دورکاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: دورکاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌های خراسان شمالی تا پایان هفته تمدید شد.

تعطیلی مدارس در خراسان‌رضوی تا پایان هفته

فرماندار مشهد گفت: مهد‌های کودک، مدارس و دانشگاه‌ها در تمام مقاطع از امروز یکشنبه 25 دی ماه تا پایان هفته غیرحضوری شد.

مدارس استان گلستان دوشنبه 26 دی‌ماه غیرحضوری است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان، اظهار داشت: امروز در جلسه ستاد بحران تصمیم گرفته شد مدارس فردا دوشنبه 26 دی‌ماه نیز غیرحضوری و آموزش‌ها در سامانه شاد ادامه یابد.

استاندار گلستان با بیان اینکه کلاس‌های دانشگاه نیز تعطیل خواهد بود و آزمون‌ها بهتر است غیرحضوری باشد، گفت: ادارات نیز کار خود را با یک ساعت و نیم تأخیر و از ساعت 9 صبح آغاز می‌کنند.

استاندار گلستان همچنین گفت: در این جلسه مصوب شد حداکثر تا دو هفته آینده تمام ادارات سوخت جایگزین خود را فراهم کنند.

زنگانه از مردم خواست مصرف گاز را مدیریت کنند و افزود: فعلاً در هیچ نقطه‌ای از استان قطعی گاز نداریم و مردم در صورت بروز مشکل با سامانه 194 تماس بگیرند.

تعطیلی مدارس , آب و هوا ,

جزئیات غیرحضوری‌شدن مدارس خراسان‌جنوبی تا پایان هفته

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از غیرحضوری شدن مدارس استان تا پایان هفته خبر داد.

سید علیرضا موسوی‌نژاد در نشست شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از غیرحضوری شدن تمام فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی مدارس استان از فردا دوشنبه 26 دی‌ماه تا پایان هفته خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان بر اثر برودت هوا و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی به‌منظور برخورداری تمامی مردم از نعمت گاز، تمامی خدمات آموزشی و پرورشی مدارس، مراکز پیش‌دبستانی از فردا دوشنبه 26 دی‌ماه تا پایان هفته جاری به‌صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود.

وی ابراز کرد: تمام امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول و دوم استان در این هفته لغو می‌شود و امتحانات نهایی طبق برنامه اعلام‌شده قبلی برگزار می‌شود.

اعلام تعطیلی استان کرمانشاه در روزهای 29 دی و 6 بهمن‌ماه

در جلسه کمیته هماهنگی تأمین سوخت زمستانی استان کرمانشاه علاوه بر تعطیلی ادارات و بانک‌ها و غیرحضوری شدن مدارس امروز استان، روزهای 29 دی و 6 بهمن نیز تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بنابر مصوبه جلسه شنبه‌شب کمیته هماهنگی تأمین سوخت زمستانی استان کرمانشاه، با هدف حفظ پایداری و مدیریت شبکه گاز، یکشنبه 25 دی ماه همه ادارات، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کل استان تعطیل و مدارس استان غیرحضوری است، همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هم با نظر رؤسای دانشگاه فعالیت خواهد کرد.

همچنین طبق مصوبه کمیته مذکور، روزهای پنجشنبه 29 دی‌ماه و ششم بهمن‌ماه تعطیل اعلام شد.

این تعطیلی‌ها شامل دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس115، خدمات شهری شهرداری‌ها، بخشهای عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها نمی‌شود.

کمیته مدیریت سوخت زمستانی از همه مردم کرمانشاه خواست که با هدف تأمین پایداری سوخت برای همه هموطنان، در مصرف گاز کوشا باشند.

تعطیلی اصناف سمنان در روز دوشنبه

استاندار سمنان با اشاره به آخرین تصمیم ستاد مدیریت بحران این استان درباره نحوه فعالیت ادارات گفت: اصناف کمترضروری استان سمنان در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهند بود.

سید محمدرضا هاشمی در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران استان سمنان اظهار داشت: با عنایت به شرایط نامساعد جوی و برودت قابل توجه هوا و افزایش چشم‌گیر مصرف گاز و برق در کشور و همچنین به‌منظور مساعدت در تأمین انرژی مصارف بخش خانگی، مقرر شد تمام واحدهای 12گانه صنفی غیرضروری در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 25 و 26 دی ماه در همه شهرستان‌های استان غیرفعال و تعطیل باشد.

وی اضافه کرد: این اصناف شامل اتحادیه‌های آرایشگران مردانه و زنانه، درودگران، مبل‌سازان و واحد‌های ساخت کمد، رایانه و الکتریک، عکاسان و فیلمبرداران، فروشندگان لوازم آرایشی بهداشتی، فروشندگان لوازم خانگی، فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت، فلزکاران، خدمات فنی و تأسیسات ساختمان، مشاورین املاک، نمایشگاه اتومبیل، تولیدکنندگان پوشاک و همه مراکز تجاری و پاساژها است.

استاندار سمنان با قدردانی از همراهی و مشارکت مردم استان سمنان در کاهش و مصرف بهینه، از مشترکان حوزه انرژی خواست با کاهش دمای تأسیسات حرارتی و خاموش کردن وسایل برقی اضافه در منازل و محل کار خود، کمک کنند که همه هموطنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار باشند.

فردا فعالیت ادارات استان سمنان با 2 ساعت تأخیر آغاز می‌شود

پس از اعلام هشدار مبنی بر بارش برف و وقوع یخبندان و کاهش دید در استان سمنان و ورود جبهه هوای سرد به این استان، که منجر به تعطیلی ارائه خدمات حضوری در ادارات و دورکاری کارمندان در سراسر استان سمنان شده بود؛ حالا پس از وقفه چندروزه در فعالیت حضوری ادارات در این استان گویا تصمیمات جدیدی درباره نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان اتخاذشده و قرار است خدمات حضوری با شرایطی جدید در استان سمنان از سر گرفته شود.

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران این استان با اشاره به آخرین تصمیمات درباره روند فعالیت ادارات استان سمنانT اظهار داشت: برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و همچنین پیش‌بینی کاهش دما سبب شده است تا ستاد مدیریت بحران استان سمنان تصمیماتی را درباره فعالیت ادارات در این استان اتخاذ کند و بر اساس این تصمیم همه ادارات، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و شعب بانکی در همه شهرستان‌های استان سمنان روز دوشنبه بیست و ششم دی‌ماه 1401 فعالیت خود را با تأخیر و از ساعت 9 صبح آغاز می‌کنند.

به گفته وی، اتخاذ تصمیم مبنی بر تأخیر در آغاز ساعات کاری در ادارات در روز دوشنبه بیست و ششم دی‌ماه با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تأمین گاز طبیعی برای مشترکین خانگی و کمک به پایداری جریان گاز در خطوط سراسری و همچنین کمک به بخش صنعت فعال استان سمنان اتخاذشده است.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان افزود: فعالیت مراکز آموزشی با تأسیسات گرمایشی که سوخت گاز مصرف می‌کنند به‌صورت غیرحضوری و در بستر شاد صورت می‌گیرد.

حمیدی اضافه کرد: البته مدارسی که برای سیستم‌های گرمایشی خود از گاز شهری استفاده نکرده و از سوخت مایع استفاده می‌کنند؛ به‌ویژه مدارس روستایی فردا به‌صورت حضوری دایر خواهد بود.

وی عنوان کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز بر اساس برنامه قبلی به قوت خود باقی و در تاریخ و ساعت اعلام‌شده برگزار می‌شود.

حمیدی عنوان کرد: فعالیت تمامی مراکز ستادی دانشگاه‌های استان سمنان همچون سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی از ساعت 9 صبح آغاز و تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری امتحانات پایان‌ترم نیز بر عهده روسای دانشگاه‌های استان است.

وی از آحاد مختلف مردم استان سمنان خواست با کاهش مصرف انرژی و به‌ویژه کاهش دمای تجهیزات گرم‌کننده مورد استفاده، امکان بهره‌مندی تمامی شهروندان از نعمت گاز را فراهم کنند.

امتحانات داخلی مدارس استان قزوین لغو شد

با تصمیم اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین تمامی امتحانات داخلی استان فردا دوشنبه 26 دی‌ماه لغو شده است.

بنابراین فردا دوشنبه فقط امتحانات هماهنگ استانی و هماهنگ کشوری، مربوط به مدارس آموزش از راه دور و بزرگسالان، فردا دوشنبه بیست و ششم دی ماه؛ برگزار خواهد شد.

همچنین بنا بر تصمیم اداره‌کل آموزش و پرورش کانون‌ها، سالن های ورزشی، دارالقرآن ها، موسسه های آموزش زبان و مراکز آموزش علمی آزاد و هر موسسه ای که از آموزش وپرورش مجوز گرفته تا پایان هفته غیرحضوری شد.

بنا به اطلاعیه آموزش و پرورش استان قزوین حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست و سیستم گرمایشی تمامی مراکز فوق می بایست تا پایان هفته طبق شیوه‌نامه باید خاموش باشند. همچنین شروع به کار ادارات آموزش و پرورش استان نیز، از روز دوشنبه 26دی ماه تا پایان هفته ساعت 9صبح و پایان کار ساعت 14 خواهد بود.

جزئیات تعطیلی مدارس و ادارات زنجان اعلام شد

صفی‌الله کرامی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شذه از فردا دوشنبه 26 دی‌ماه تا پایان هفته تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان به جز شعب منتخب بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی، درمانی و امدادی از ساعت 9:30 شروع به‌کار خواهند کرد.

وی به تعطیلی مدارس هم اشاره کرد و گفت: مدارس ابتدایی و متوسطه اول از روز دوشنبه 26 دی ماه در بستر شبکه شاد به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و سایر مقاطع تحصیلی که امتحان دارند در وقت مقرر در امتحانات حضور خواهند یافت.

محدودیت تعطیلی اصناف مازندران 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: فعالیت اصناف از فردا تا پایان هفته منوط به خاموشی تجهیزات گازسوز بوده و ساعت کار اصناف تا ساعت 19 تعیین شده است.

وی با بیان اینکه همه مراکز صنفی به جز مراکز درمانی، پاراکلینیک ها، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه موادغذایی مشمول این تصمیم‌گیری ستاد مدیریت بحران هستند، افزود: هر گونه تصمیم‌گیری در زمینه تعطیلی مراکز آموزشی و و مدارس متعاقبا از سوی معاون توسعه استانداری مازندران اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

محمدی تصریح کرد: تمامی استخرها در مازندران ملزم هستند فعالیت خود را محدود کرده و استفاده از گاز را محدود کنند و در صورت استفاده از گاز این اماکن پلمب می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر گاز پلاژهای دولتی در مازندران نیز قطع شده است و برای عبور از بحران از هم استانی‌ها می‌خواهیم در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: واحدهای صنفی در پاساژها باید نسبت به خاموش کردن وسایل گرمایشی واحدهای تجاری خود اقدام کنند.

همچنین محمدی ادامه داد: این محدودیت‌ها از فردا تا پایان هفته ادامه دارد و 200 هزار واحد صنفی در مازندران وجود دارد که مشمول رعایت محدودیت‌ها خواهند شد.

این مسئول در ادامه در خصوص پلاژهای دولتی تصریح کرد: 6 هزار ویلا در مازندران شناسایی شد که مصرف گاز داشتند، اما سکونت ساکنان غیردایم بوده است و گاز این منازل قطع شد.

آموزش مدارس در برخی مناطق سیستان و بلوچستان فردا غیرحضوری است 

به استناد هماهنگی مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به ادامه یخبندان و  سرمای شدید هوا در برخی مناطق استان، نحوه آموزش در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و بخش نصرت آباد در نوبت صبح و مدارس شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی در دو نوبت صبح و عصر روز دوشنبه 26 دی‌ماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

ساعات کاری ادارات و مراکز آموزشی کاشان به روال عادی بازگشت

محمدشریف زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به از سرگیری فعالیت ادارات و مراکز آموزشی شهرستان کاشان به روال عادی، اظهار داشت: بانک‌ها و مدارس ملزم یه رعایت مصرف انرژی و تنظیم دما روی 18 درجه سانتی‌گراد هستند.

وی ضمن تاکید بر خاموش کردن موتورخانه‌ها و تجهیزات گرمایشی از یک ساعت قبل از اتمام فعالیت تا یک ساعت قبل از شروع به کار در روز بعد افزود: بر اساس تصمیمات جدید این کمیته، مجتمع‌های تجاری ملزم شدند تا اطلاع ثانوی از ساعت 18:30 نسبت به خاموش کردن سیستم‌های متمرکز گرمایشی خود اقدام کنند.

فرماندار کاشان ضمن اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای استخرهای ورزشی ابراز داشت: از تمامی مردم درخواست داریم تا با صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کنند نا زمستان بدون قطعی گاز را سپری کنیم.

وی گفت: از مجموعه‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و نیز متولیان مراکز مذهبی استدعا داریم تا در روزهای پیش روز نیز با پیش بینی تمهیدات لازم، در صرفه جویی حداکثری در مصرف گاز وبرق همکاری کنند.

وضعیت تعطیلی و تأخیر مدارس استان کرمانشاه اعلام شد

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از غیرحضوری شدن فعالیت مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در 10 شهرستان استان به دلیل سرمای هوا در نوبت صبح روز دوشنبه 26 دی خبر داد و اظهار داشت: فعالیت مقاطع متوسطه اول و دوم در نوبت صبح این شهرستان‌ها هم با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

وی افزود: تعطیلی و تاخیر در فعالیت مدارس استان مربوط به 10 شهرستان است و شامل شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی نمی‌شود.

یگانه عنوان کرد: فعالیت مدارس استان در زمان تعطیلی یا تاخیر به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» انجام می‌شود.

تعطیلی مدارس استان البرز/ ادارات استان فعال است 

احمد افضلی، اظهار داشت: کلاس‌های تمامی مقاطع تحصیلی مدارس آموزشی دولتی، غیردولتی و آموزشگاه‌های سطح استان به صورت غیرحضوری تشکیل شده و کودکستان‌ها(پیش دبستان و مهدکودک‌ها) نیز تعطیل است.

وی افزود: بر این اساس فعالیت دانشگاه‌ها و بانک‌های استان نیز طبق روال است و امتحانات نهایی نیز طبق برنامه‌های اعلام شده برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: شروع کار تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از ساعت 9 تا14 است، در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظفند سیستم گرمایش را بین درجه 18-21 درجه تنظیم کنند.

افضلی با دعوت از شهروندان جهت پیوستن به پویش «هر خانه یک اتاق گرم» درخواست کرد با مصرف بهینه انرژی، گرما بخش منازل هم‌میهنان خود شویم.

فعالیت مدارس استان اردبیل در روز دوشنبه حضوری است

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: فردا 26 دی‌ماه در استان اردبیل، فعالیت‌های آموزشی تمامی مدارس طبق برنامه و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدارس و دانشگاه‌های آذربایجان شرقی فردا غیرحضوری شد

استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد که ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان در روز دوشنبه 26 دی‌ماه از ساعت 9 تا 13 خواهد بود.

همچنین فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به‌صورت غیرحضوری است، اما امتحانات داخلی و نهایی آنها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

از سرگیری فعالیت ادارات و مراکز آموزشی استان اصفهان به روال عادی

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با قدردانی از همکاری های مردم استان در روزهای گذشته به منظور مدیریت مصرف انرژی، اظهار داشت: فعالیت همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی از روز دوشنبه 26 دی ماه با تأکید بر پیش‌بینی حداکثری تمهیدات به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از سرگرفته خواهد شد.

وی تأکید کرد: همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی استان ملزم هستند تا ضمن تنظیم دمای وسایل گرمایشی بر روی 18 درجه سانتی‌گراد، نسبت به خاموش کردن موتورخانه ها و تجهیزات گرمایشی از یک ساعت قبل از اتمام فعالیت تا یک ساعت قبل از شروع به کار در روز بعد اقدام کنند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: براساس تصمیمات جدید این کمیته، مجتمع های تجاری ملزم شدند تا اطلاع ثانوی از ساعت 18:30 نسبت به خاموش کردن سیستم های متمرکز گرمایشی خود اقدام نمایند. همچنین تعطیلی دو هفته ای بخش ویلاهای مجتمع فرهنگی تفریحی چادگان و نیز تعطیلی دو هفته ای استخرهای ورزشی از دیگر مصوبات این کمیته است.

وی با بیان این که اعمال محدویت دستگاه‌های اجرایی و غیرحضوری شدن مراکز آموزشی در روزهای اخیر صرفه‌جویی روزانه 600 هزار متر مکعب گاز در استان را در برداشت تأکید کرد: از همه مردم فهیم استان به ویژه مجموعه های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و نیز متولیان مراکز مذهبی استدعا داریم تا در روزهای پیش روز نیز با پیش بینی تمهیدات لازم، در صرفه جویی حداکثری در مصرف گاز وبرق همکاری کنند.

مدارس استان کردستان فردا تعطیل است

هاشم ناظمی‌جلال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از تعطیلی مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: به دلیل برودت هوا و اختلال در تردد به دلیل لغزندگی معابر به پیشنهاد ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و موافقت استاندار کردستان تمام مدارس روستایی در همه‌ مقاطع تحصیلی در هر دو شیفت صبح و عصر فردا به صورت غیرحضوری برگزار می‌‌شود. 

وی افزود: همچنین فردا تمام مدارس مقطع پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی در سطح شهرهای استان در هر دو شیفت تعطیل و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با تاکید بر اینکه امتحانات نهایی طبق برنامه زمان‌بندی برگزار می‌شود، تصریح کرد: والدین اخبار هر گونه تعطیلی مدارس را تنها از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند

گفتنی است، براساس مصوبه استانداری کردستان ادارات، نهادها، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان ساعت 9 صبح آغاز به‌کار خواهند کرد، همچنین ساعت آغاز به‌کار مجتمع‌های قضایی سطح استان 8:30 صبح است.

از سرگیری فعالیت ادارات و مراکز آموزشی استان مازندران به روال عادی

امید محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران اظهار داشت: فعالیت تمامی ادارات، بانک‌ها، موسسات و مراکز دولتی از فردا دوشنبه 26 دی تا پنجشنبه 29 دی‌ماه  از 8:30 صبح تا 13 بعد از ظهر دایر است، همچنین تمامی مدارس و دانشگاه‌ها در تمام سطوح اداری و آموزشی طبق ساعات قبلی و به صورت حضوری فعال است. 

فعالیت ادارات و مدارس استان مرکزی با تاخیر آغاز می‌شود

در روزهای گذشته و همچون سایر استان‌ها با توجه به تداوم برودت و آلودگی هوا، ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بهینه انرژی (به ویژه گاز و برق) در زمستان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان تصمیماتی اتخاذ شد.

مجید طالبی، مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت فعالیت ادارات استان مرکزی و مدارس اظهار داشت: تصمیمی برای تمدید تعطیلی ادارات و مدارس برای روز دوشنبه 26 دی‌ماه وجود ندارد و فعالیت‌ها مطابق رویه قبلی (با 1.5 ساعت تأخیر) آغاز می‌شود. 

وی افزود: با این حال، در صورت تغییر در شرایط، اطلاعیه رسمی صادر خواهد شد و این موضوع از طریق رسانه‌های رسمی استان مرکزی و صدا و سیما به اطلاع مردم شهرهای مختلف استان مرکزی خواهد رسید.

در این حال، اسماعیل جیریایی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به بارش برف و لغزندگی معابر، تمامی مدارس و آموزشگاه‌های تحت پوشش آموزش و پرورش در منطقه نوبران در همه دوره‌های تحصیلی به صورت غیرحضوری فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: سایر مدارس استان براساس مصوبه کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان مرکزی مبنی بر تأخیر در آغاز به کار مدارس، در همه دوره های تحصیلی، با تأخیر و از ساعت 9 صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 انتهای پیام/ن+

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)