میرنیوز

بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری عراق در همسایگی کرمانشاه و در انحصار دیگر کشورها

 بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری عراق در همسایگی کرمانشاه و در انحصار دیگر کشورها 2022-12-25T07:45:14+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، صادرات و واردات نقش مهمی در رشد ‌و توسعه اقتصادی دارند از همین رو مرزهای اقتصادی یکی از فرصت‌های توسعه و پیشرفت در استان محسوب می‌شود زیرا بیش از نیمی از صادرات کالاهای غیرنفتی کشور به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه انجام می‌شود.

از طرفی عراق نیز یکی از بهترین بازارها برای فروش کالاهای ایرانی است و تشابهات دینی، فرهنگی و زبانی عامل بسیار مهمی در این رونق است.

مرز پرویزخان، خسروی، شوشمی، تیله‌کوه و سومار مرزهای این استان با عراق هستند که از میان این مرزها مرز خسروی ‌و بازارچه مرزی سومار را بخش عربی و مابقی بخش‌ها با اقلیم کردستان عراق هم‌مرز هستند.

مرز پرویزخان از اواخر سال 1376 به صورت رسمی راه‌اندازی شد و وسعت آن در ابتدای احداث که به صورت بازارچه بود، سه هکتار و اکنون به 375 هکتار رسیده است.

مرز پرویزخان در مسیر راه ابریشم نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق به سوریه به طول 900 کیلومتر به کشورهای اروپایی است.

عملیات ساخت پایانه بین‌المللی خسروی در سال 1377 آغاز و چهار سال بعد به بهره‌برداری رسید. تجاری محموله‌های خود را از مرز خسروی به حوزه حکومت مرکزی کشور عراق صادر می‌کنند.

از طرف دیگر مرز خسروی نزدیکترین نقطه کشور به عتبات عالیات است و در این زمینه قدمتی بس طولانی برای عزیمت و ورود زائران و گردشگران عراقی به ایران محسوب می‌شود.

بعد از پرویزخان و خسروی مرز سومار در فاصله 67 کیلومتری گیلانغرب و 90 کیلومتری قصرشیرین یکی دیگر از بهترین و خوش آتیه‌ترین بازارچه‌های مرزی این استان محسوب می‌شود.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا به بغداد را کوتاهتر کرده و اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این مسیر می‌گذرند.

بازارچه مرزی شوشمی نیز در فاصله 35 کیلومتری شهرستان پاوه و پنج کیلومتری نوسود با مساحت تقریبی دو هکتار واقع شده است.این بازارچه از سمت کشور عراق به حوزه حلبچه استان سلیمانیه در شمال کشور عراق متصل است.

از عمده‌ترین کالاهای صادراتی این مرز می‌توان به میوه، سیمان، گیوه، نان برنجی و خرمایی و نیز صیفی‌جات اشاره کرد.

بازارچه مرزی شیخ صالح فعالیت مرزی خود را از سال 1375 آغاز کرد که در فاصله 45 کیلومتری شهر تازه‌آباد، مرکز شهرستان ثلاث‌باباجانی و در مساحتی به میزان چهار هکتار واقع شده است.

اما متأسفانه هنوز زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن بازارچه مرزی شیخ صالح به یکی از مهمترین بازارچه‌های مرزی استان فراهم نشده است.

نبود راه ارتباطی مناسب حتی برای مرز پرویزخان، آنتن‌دهی شبکه‌های تلفن همراه، نبود نظارت کیفی بر امور بازارچه‌های رسمی و عدم اجرای فاز دوم سامانه جامع پرویزخان از مهمترین مشکلات مرزهای استان است.

تلاش برای اعمال تخفیف 20 درصدی در سود بازرگانی در مرزهای کرمانشاه

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه از 6 مرز استان پنج مرز فعال است اظهار داشت: مرزهای پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین، سومار در گیلانغرب، شوشمی در پاوه، شیخ صله در ثلاث‌باباجانی و تیله‌کوه در پاوه مرزهای استان هستند که مرز تیله‌کوه اکنون غیرفعال است.

وی عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته تاکنون به طور میانگین بین 30 تا 50 درصد صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود عنوان کرد: کشور عراق با یک بازار 200 میلیارد دلاری یکی از امتیازهای بزرگ در جوار مرزهای استان کرمانشاه است.

محمدی با اشاره به اینکه در هشت ماه ابتدای امسال یک میلیارد و 700 میلیون دلار کالا از مرزهای استان کرمانشاه به عراق صادر شده است گفت: دو مرز سومار و خسروی با مناطق عرب‌نشین عراق و مرزهای پرویزخان، شوشمی و شیخ‌صله با بخش کردی عراق همسایه هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: بندر حمیدیه در سوریه به عنوان بندر استراتژیک برای کالاهای ایرانی در نظر گرفته شده و با اتصال کشور عراق به این کریدور محل عبور کالاهای ایرانی به مدیترانه استان کرمانشاه خواهد بود زیرا نزدیک‌ترین استان کشور به بغداد است.

محمدی با اشاره به اینکه برای فعالیت مرز تیله‌کوه اختلاف نظراتی در اقلیم کردستان عراق از نظر مدیریت مرز وجود دارد عنوان کرد: زیرساخت‌های این مرز در کشور ما فراهم است و امید داریم مشکلات در آن سوی مرز برای فعالیت این مرز رفع شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته ناامنی در آن سوی مرزها سبب رکود و کاهش مبادلات در مرزهای ما شد و کرونا نیز مزید بر علت شد اما اکنون وضعیت تغییر کرده و امسال شاهد تردد زائران اربعین از مرز خسروی بودیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به وضعیت منطقه آزاد قصرشیرین عنوان کرد: در تمام دنیا مناطق آزاد برای تجارت و با هدف صادرات شکل می‌گیرند اما در سال‌های گذشته مناطق آزاد در کشوری تنها به محلی برای واردات تبدیل شده‌اند و به طور معمول خروج خودرو نیز بدون پشتوانه قانونی بوده است.

محمدی با بیان اینکه مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین انتخاب شده گفت: اکنون به دنبال تأمین بودجه و انتخاب هیئت مدیره هستیم که تهیه طرح جامع آغاز شود و البته این طرح باید به تصویب برسد.

وی افزود: سرمایه‌گذاران بسیاری تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قصرشیرین دارند ‌و با تصویب طرح جامع مشکلی برای جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد.

محمدی با بیان اینکه در مرزهای غربی از جمله استان کرمانشاه رویکرد یک طرفه و تنها بر پایه صادرات بوده که این مشکلاتی را ایجاد می‌کند گفت: ما به دنبال تخفیف 25 درصدی سود بازرگانی همچون مرزهای جنوبی هستیم و این در سفر رئیس جمهور به استان نیز مطرح شد.

وی افزود: اکنون مبادلات در مرزهای استان یک طرفه است و با تخفیف 25 درصدی در تعرفه‌ها مرزها به طور قطع رونق پیدا می‌کنند زیرا طرف عراقی تمایل به صادرات پیدا می‌کند و سود اقتصادی آن عاید استان خواهد شد.

محمدی بیان کرد: هرچند عراق تولیدکننده نیست اما به عنوان کشور واسطه در آن کالا برای واردات به ایران وجود دارد اما چون تخفیف 25 درصدی در مبادلات وجود ندارد تمایل به قاچاق افزایش می‌یابد و با حذف این 25 درصد تعرفه راه برای واردات و مرزنشینان باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرزهای استان با هم متفاوت هستند و سه مرز سومار، شوشمی و شیخ صالح سال 98 به عنوان مرز رسمی معرفی شدند گفت: به دنبال تهیه طرح جامع و استقرار زیرساخت‌های این مرزها هستیم که لازمه آن تصویب طرح جامع است.

محمدی با اشاره به ضرورت اجرای فاز دوم طرح جامع مرز پرویزخان افزود: مرز محل عبور است و بخشی از آن ترانزیت داخلی و خارجی است اما باید سهم تولیدات استان از میزان صادرات افزایش یابد و این یکی از برنامه‌های ما است.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود منطقه آزاد قصرشیرین پیگیر راه‌اندازی فرودگاه در این شهرستان هستیم و این می‌تواند تحول بزرگی در این منطقه ایجاد کند.

محمدی با بیان اینکه اتصال راه‌آهن کرمانشاه به خسروی در دو فاز در حال انجام است گفت: تخصصی کردن مرزهای استان نیز در حال پیگیری است به این صورت که مرزهای کرمانشاه به عنوان مرز تخصصی واردات تلفن همراه و پایانه شیلات و تره‌بار در کشور معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه سنتی بودن مبادلات با سایر کشورها از مشکلات مرزها در سراسر کشور است که کرمانشاه برای رفع آن پیشقدم بوده است افزود: ساخت آزادراه کرمانشاه- همدان که در مبادلات نیز تأثیر گذار است در دستور کار قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه هرچند مشکلاتی در حوزه زیرساختی در استان وجود دارد اما بهترین راه‌های ارتباطی و جاده‌ای مربوط به استان کرمانشاه است گفت: دولتمردان باید زیرساخت‌ها در مرزها را فراهم کنند اما تجار و مردم نیز باید از ظرفیت مرز استفاده کنند و منعی برای ورود به بازار 200 میلیارد دلاری عراق وجود ندارد.

تلاش برای واگذاری بخشی از واردات خودرو از طریق منطقه آزاد قصرشیرین

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: مرزها در دنیا به عنوان آینه تمام نمای اقتدار کشورها محسوب می‌شوند و می‌توانند تهدید یا فرصت باشند.

وی عنوان کرد: چنانچه از مرزها در زمینه کارکردهای اقتصادی به خوبی استفاده شده باشد مرز یک امتیاز ‌و فرصت برای مرزداران است و در غیر این صورت مزیت چندانی ندارد.

حیدری گفت: کرمانشاه با داشتن 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق پنج مرز فعال دارد و در تلاش هستیم که مرز تیله‌کوه نیز به آن‌ها افزوده شود و اخیراً در این رابطه مأموریتی به اقلیم کردستان عراق داشتیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است افزود: اساسنامه این منطقه در دولت تنظیم شده اما در شورای نگهبان ایرادی به آن وارد شده که رفت و برگشتی بین دولت و شورای نگهبان در حال انجام است و به زودی اساسنامه مناطق آزاد هفتگانه به ویژه قصرشیرین تصویب می‌شود.

حیدری گفت: طرح جامع این منطقه که 7200 هکتار از مناطق عمومی قصرشیرین را شامل می‌شود باید تهیه شود و 15 شرکت در این راستا در مناقصه شرکت کرده‌اند و در نهایت یک شرکت برنده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احتمالا اساسنامه و طرح جامع در هفته آینده ابلاغ خواهد شد افزود: با این اقدام کار سرمایه‌گذاری منطقه و واگذاری زمین آغاز خواهد شد.

حیدری بیان کرد: امید داریم با شروع فعالیت منطقه آزاد بخشی از واردات خودرو به مرز قصرشیرین و منطقه آزاد تخصیص یابد.

رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی افزود: امسال در حوزه آسفالت، بهینه‌سازی و حذف پیچ‌های خطرناک در سه شهرستان گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در حد 30 سال گذشته کار انجام شده است و بیش از 215 میلیارد تومان تنها برای روکش آسفالت در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه با این وجود نیازمند به اصلاح و استانداردسازی جاده‌ها هستیم گفت: مرز سومار نیز امسال فعالیت‌هایی در ایام اربعین داشت و در آینده با جاده دسترسی بهتر آماده پذیرایی از زائران خواهد بود.

اجرای سامانه جامع پرویزخان در گرو واگذاری به راهداری

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: اقداماتی که امسال در حوزه راهداری، نگهداری راه‌ها، راه‌های روستایی، راه‌های منتهی به مرزها انجام شد در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه راه‌های منتهی به خسروی با توجه به سفر اربعین اقدامات مناسبی انجام شده است عنوان کرد: با توجه اختلاف بین دو دستگاه در مرز سومار مشکلاتی در این مرز وجود دارد.

کرمی گفت: در زمان ساخت سد سومار خسارت زیرساختی ایجاد شده بود و آب منطقه‌ای برای پرداخت تعهد خود مشکل داشت اما با وجود مشکلات اعتباری پیمانکار ما در حال انجام کار است.

وی افزود: بخشی از محور منتهی به مرز سومار انجام شده و حدود 20 تا 15 کیلومتر باقی مانده که باید روکش آسفالت و تعریض شود که پس از تأمین اعتبار انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به حجم بالای تردد در مرز سومار ضروری است این جاده از سوی راه و شهرسازی ارتقا پیدا کند زیرا اکنون جاده فرعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع پرویزخان و مرز خسروی از گذشته تهیه شده است عنوان کرد: در بخش خسروی به دلایل مختلف نیمی از طرح توسط راهداری اجرا شد و نیمی دیگر مربوط به گمرک است و ما مجوز اقدام نداشتیم.

کرمی گفت: همین فرایند برای مرز پرویزخان نیز در حال رخداد است و جایی که مرز باید توسعه یابد گمرک سند دریافت کرده و در حال تملک 40 هکتار از اراضی اطراف پایانه است که به عنوان محوطه گمرکی راه‌اندازی کند اما با این وجود توانایی برای ادامه کار وجود ندارد.

وی افزود: برای ادامه کار باید گمرک سند را به نام راهداری انتقال دهد و سپس طرح جامع در شورای ساماندهی مرزها تأیید و برای دریافت مشاور و الحاق مجموعه 40 هکتاری به مرز پرویزخان اقدام شود.

کرمی گفت: همچنین مصوب شده که گمرک سند را به نام راهداری منتقل کند که برای طرح جامع اقدام کنیم و به محض تأیید سازمان برای اجرای فرایندهای گمرکی نه بازارچه اقدام می‌شود که راهداری در ازای هزینه برای این مرز از این محل درآمدزایی داشته باشد.

وی افزود: در نهایت مقرر شده تمام سیستم به سازمان راهداری منتقل و مرز رسمی شود و مجموعه‌های مستقر که خدمات آن‌ها نیز به روز و متناسب با هزینه‌های دریافتی نیست، مدیریت شوند و وضعیت مرز بهبود یابد.

انتهای پیام/ن

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)