میرنیوز

لوکوموتیو پیشرفت کشور با وجود همه کارشکنی‌ها به حرکت در آمده است

لوکوموتیو پیشرفت کشور با وجود همه کارشکنی‌ها به حرکت در آمده است 2022-11-11T03:25:42+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از راه آهن خاش-زاهدان با تاکید بر اینکه دشمنان ملت همواره به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع ایران به دنبال تسلط بر کشور بوده اند، افزود: استعمارگران و نظام سلطه همواره سیاست وابستگی مردم ایران را پیگیری کرده و به ویژه زمانی که احساس کردند ایران در حال استقلال و یک جهش جدی است به گونه‌ای توطئه ریزی کردند که کشور محتاج آنان باشند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه منطقه سیستان و بلوچستان زمانی تأمین کننده بزرگ مواد پروتینی و کشاورزی کشور بود، ادامه داد: دشمنان ملت هرگز نتوانستند این خودکفایی مردم منطقه را تحمل کنند و به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند در هر استان و ناحیه‌ای با ایجاد توطئه و تفرقه انسجام ملی را خدشه دار کنند.

با اعمال تحریم دنبال این بودند در میز مذاکرات به خواسته‌های آنان تن دهیم

وی با بیان اینکه مردم بزرگ ایران همواره در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کردند، افزود: هیچگاه در جمهوری اسلامی ایران مسائل و مشکلات جز با حضور مردم حل نشده است چرا که نظام و انقلاب اسلامی با حضور مردم موضوعیت دارد و امروز نیز به رغم همه فشارها و توطئه‌ها مردم پای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند.

مخبر با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی دشمنان در دو دهه گذشته تصریح کرد: دشمنان پس از ناکامی‌ها در رسیدن به اهدافشان به دنبال ایجاد مشکل در معیشت مردم بودند و حتی به بیماران نیز رحم نکردند و به دروغ گفتند که دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم نمی‌شود اما اجازه نمی‌دادند پول‌های خرید دارو برای سلامت مردم جابه جا شود.

وی افزود: آنها با اعمال تحریم‌های سخت اقتصادی به دنبال این بودند که در میز مذاکرات به خواسته‌های آنان تن دهیم اما مردم محکم و استوار در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه خنثی سازی تحریم‌ها یکی تأکیدات رهبر انقلاب و از راهبردهای اساسی دولت سیزدهم است، ادامه داد: دولت سیزدهم علاوه بر خنثی سازی تحریم‌ها به دنبال رفع تحریم از موضع اقتدار و عدالت است.

لوکوموتیو پیشرفت کشور با بالاترین سرعت به حرکت درآمده است

دکتر مخبر با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم از جمله فروش نفت، جلوگیری از واردات واکسن و ایجاد مشکل در ساخت واکسن داخلی کرونا و جلوگیری از جابه جایی اموال و دارایی‌های ایران در سایر کشورها، تاکید کرد: دولت سیزدهم با پیگیری راهبرد مقام معظم رهبری در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها، تمام توطئه‌های آنان را با شکست مواجه کرد و توانستیم علاوه بر آزاد سازی اموال مردم ایران در سایر کشورها و ساماندهی کالاهای اساسی در راستای ساخت و واردات واکسن کرونا اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه لوکوموتیو پیشرفت کشور با بالاترین سرعت به حرکت درآمده است، به اقدامات دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: به زودی با شیرین سازی آب دریا و استخراج آب‌های ژرف مشکلات آب این منطقه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه نفت و گاز صد میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام می‌شود که این به معنای پیشرفت و رفع بیکاری و تقویت ارزش پول ملی است.

مخبر با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: در کشور پهناور و بزرگی همانند ایران اتفاقاتی به صورت ناخواسته رخ می‌دهد که برخی از آنها ناراحت کننده است و البته دشمنان ملت هم در این حوادث گذشته چندین اقدام را به صورت موازی پیگیری کردند و همگان به وضوح دیدند که از هیچ اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکردند.

وی تاکید کرد: کشور در آستانه جهش اساسی است و این برای دشمنان قابل تحمل نیست.

دولت مردمی برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان مصمم است

مخبر در ادامه به تشریح اقدامات دولت در راستای آبادانی و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهار داشت: دولت مردمی برای حل مشکلات آب، مسکن، اشتغالزایی و حمل و نقل این استان مصمم است و البته سیستان و بلوچستان با دسترسی به اقیانوس و مرزهای زمینی پهناور می‌تواند این منطقه و کشور را از نظر اقتصادی احیا کند.

وی با اشاره به سفر اخیرش به کشور روسیه و شرکت در کنفرانس کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: تمام کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال حل مشکلات ترانزیتی خود از طریق ایران هستند چرا که از مسیر ترانزیتی ایران می‌توانند به راحتی و تنها ظرف چند روز دسترسی‌های بین المللی داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور به دیدگاه مقام معظم رهبری درخصوص سیستان و بلوچستان مبنی براینکه «مکران گنج خفته است» اشاره کرد و افزود: باید این گنج را به روی زمین آورده و بالفعل کنیم و زمینه‌های رفاه و آبادانی این استان با کمک مردم فراهم شود و باید امروز این منطقه به دست شما مردم آباد شود و دولت در این مسیر تسهیل گر و حامی مردم سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: مردم اگر ناراحتی و گلایه‌ای هم داشته باشند اما هیچ گاه اجازه سوءاستفاده را نمی‌دهند و اگر احساس کنند که امنیت و تمامیت ارضی کشور به خطر افتاده است حاضرند جان خود را نیز فدای ایران کنند و مقابل دشمنان بایستند که تجربه‌های تاریخی گذشته این مهم را ثابت کرده است.

وجود پهنه بزرگی از آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان

دکتر مخبر با بیان اینکه از ویژگی‌های مهم منطقه سیستان و بلوچستان این است که مقام معظم رهبری خود را اهل سیستان می‌داند، افزود: ایرانشهر و این استان زمانی پناه رهبری بود و ایشان نگاه ویژه ای به این منطقه دارند و حتی زمانی که اهالی این خطه در محضر مقام معظم رهبری حاضر می‌شوند ایشان همانند برادر و فرزند آنان را در آغوش می‌گیرد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت نسبت به استان پهناور سیستان و بلوچستان نگاه ویژه ای دارد که می‌توان با اتکا به امکانات و ظرفیت‌های این خطه کشور را اداره کرد و یکی از این نعمت‌ها وجود پهنه‌ای بزرگ از معدن مس در این منطقه است تا جایی که می‌تواند برای کشور سالانه ۲۰ میلیارد دلار درآمد زایی داشته باشد و این گنج پنهان باید در اختیار مردم قرار گیرد تا مشکل بیکاری منطقه به صورت کامل حل شود.

وی با اشاره به وجود پهنه بزرگی از آب‌های ژرف در این استان ادامه داد: یکی از نعمت‌های خدادادی به سرزمین ایران این است که هر منطقه‌ای که مشکل کم آبی دارد پهنه‌ای بزرگ و دریایی از آب در زیر زمین جریان دارد تا جایی که در همین استان به اندازه خلیج فارس در ژرف های زمین آب جاری است که باید از آن بهره برداری شود.

اتصال کریدور شرقی و زاهدان به راه آهن سراسری

دکتر مخبر ادامه داد: با کمک انرژی خورشیدی می‌توان مشکل برق این منطقه و حتی کشورهای همسایه را نیز حل کرد.

وی همچنین خطوط ریلی و راه آهن را از مزیت‌های کشور و راهبرد اساسی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: توسعه و تکمیل خطوط ملی راه آهن از هدف‌های مهم دولت است تا جایی که با اتصال ۶۰ کیلومتر خط ریلی رشت به آستارا و اتصال کریدور شرقی و زاهدان به راه آهن سراسری، زاهدان به فنلاند وصل می‌شود و همچنین با اتصال دو خط ریلی بصره دسترسی ایران تا مدیترانه ایجاد می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به رشادت‌ها و جان فشانی‌های مردم سیستان و بلوچستان در هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم این خطه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و رشادت‌های فراوانی از خود نشان دادند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)