میرنیوز

مرزها شاهد بازگشت زوار/ آمار برگشت از رفت پیشی گرفت/ احتمال یک طرفه شدن مهران- ایلام

مرزها شاهد بازگشت زوار/ آمار برگشت از رفت پیشی گرفت/ احتمال یک طرفه شدن مهران- ایلام 2022-09-14T23:03:02+04:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در بسته‌های خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با اعزام و بازگشت زوار اربعین از مرزهای زمینی و هوایی را مرور خواهیم کرد، مواردی از قبیل روند خدمات‌رسانی به زوار، امکانات و زیرساخت‌های حمل‌ونقل در مرزهای زمینی، وضعیت پروازها، محدودیت‌های ترافیکی، ممنوعیت‌های ترددی و فعالیت موکب‌ها.

در بیست و سومین روز از شهریورماه بازگشت زائران اباعبدالله الحسین به کشور ادامه دارد و اخبار متعددی از مرزها از پیک برگشت زائران منتشر شد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت که طی ایام اربعین تاکنون ۵۰ هزار قالب یخ توسط سپاه در مرز مهران توزیع‌شده و استاندار آذربایجان غربی عنوان کرده در مرز تمرچین زیرساخت‌ها برای بازگشت ۱۰۰ هزار زائر به میهن اسلامی در طول یک شبانه‌روز فراهم‌شده است.

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان هم گفت: تعداد ۱۴۰ دستگاه اتوبوس در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه برای بازگشت زائران مستقر هستند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تداوم خدمت‌رسانی به زائران حسینی عنوان کرده این نیروها تا سه روز بعد از اربعین حسینی در این مرز مستقر هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از فعالیت ۴۰ پلی کلینیک ثابت و سیار در مرزهای کشور در مسیر تردد زائران اربعین خبر داد و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تأکید کرد که پلیس کشورهای ایران و عراق باید تسهیل در ترددها، امنیت زائران و انضباط بخشی به این مراسم را انجام دهند چون این امر برای دو طرف حائز اهمیت است.

در این گزارش به‌صورت مستمر از مرزهای فعال برای اعزام و بازگشت زائران اربعین محتوای رسانه‌ای اعم از فیلم و عکس و خبر منتشر و به‌روزرسانی خواهد شد.


حال و هوای مرزها از دریچه مهر


مهران شاهد پیک برگشت زائران / تمهیدات مسئولان برای جابجایی زائران


بین الحرمین مملو از عاشقان حسینی

این روزها با حضور زائران از کشورهای مختلف بین‌الحرمین شوری مضاعف دارد.


وضعیت تردد در پایانه مرزی مهران


گیت بازگشت در شلمچه پر تعداد است

موج بازگشت زائران ایرانی از زیارت اربعین به شلمچه لحظه به لحظه در حال افزایش است.


آخرین اخبار وضعیت تردد در مرزها را در زیر بخوانید


۲۲:۰۳ اتوبوس‌ها در شلمچه آماده بازگشت زائران

با برنامه‌ریزی های انجام شده اتوبوس‌های مورد نیاز آماده هستند تا زائران بازگشته از زیارت اربعین را از شلمچه به خرمشهر منتقل کنند.


۲۱:۳۹ زائران قبل از بازگشت در مواکب استراحت کنند

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

سرهنگ رضا دولتشاهی عصر امروز در مرز شلمچه اظهار کرد: در سه روز اخیر شاهد افزایش بازگشت زائران اربعین حسینی از کربلای معلی هستیم.

وی افزود: به همین دلیل ترافیک در جاده‌های خوزستان به سمت سایر استان‌ها پرحجم اما روان است و گره ترافیکی و مشکلی در تردد در محورهای استان وجود ندارد.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: از زائران درخواست می‌شود برای بازگشت به شهرها خود عجله نکنند و پس از استراحت کافی در مواکب مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه به مسیر خود ادامه دهند.

سرهنگ دولتشاهی تصریح کرد: زائران مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد بروز حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.


۲۱:۰۱ راه اندازی قطار ریل باس رایگان در مرز شلمچه

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: در راستای تسهیل جابه‌جایی زائران اربعین از مرز شلمچه تا خرمشهر قطار ریل باس رایگان راه اندازی شده است.


۲۰:۴۵ استقرار ۲۵ تیم چک و خنثی در پایانه‌های مرزی با کشور عراق

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: ۲۵ تیم چک خنثی برای برخورد با موارد مشکوک در پایانه‌های کشور استقرار دارند.


۱۹:۲۲ تردد ۱۴۰ هزار نفر طی امروز از مرز مهران

آمارها نشان می‌دهد امروز ۱۴۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته اند.


۱۹:۱۸ ۵۰ هزار قالب یخ توسط سپاه در مرز مهران توزیع شد

۵۰ هزار قالب یخ توسط سپاه در مرز مهران توزیع شد

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: طی ایام اربعین تاکنون ۵۰ هزار قالب یخ توسط سپاه در مرز مهران توزیع شده است.

سردار جمال شاکرمی ظهر چهارشنبه در بازدید از سردخانه بزرگ مهران به همراه سردار آذین جانشین آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران و گودرزی معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات اظهار کرد: ۱۳ تریلی یخچال دار بزرگ برای جابجایی یخ و مواد غذایی به موکب‌های مرز مهران و عراق در اختیار سپاه قرار گرفته و مشغول خدمات رسانی هستند.

وی تصریح کرد: کارکنان تیپ ۱۱ سپاه امیرالمومنین (ع) در راستای انتقال یخ به موکب ها و توزیع آب سرد بهداشتی در بین زائران به صورت جهادی و شبانه روزی در حال فعالیت هستند و تاکنون بیش از ۵۰ هزار قالب یخ در بین موکب ها توزیع کرده‌اند.

امروز همچنین سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان و فرمانده انتظامی استان با آل صادق سفیر ایران در عراق دیدار و در رابطه با هماهنگی‌های برگشت زائران از مرز مهران بحث و تبادل نظر کردند.


۱۹:۰۷ تردد ۲۶ هزار نفر از پایانه‌های مسافربری خوزستان به مرزهای استان

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

فواد غزیعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از یکم تا ۲۲ شهریور سال جاری تعداد ۲۶ هزار و ۹۶۷ مسافر درون و برون استانی از پایانه‌های مسافربری خوزستان به مرزهای شلمچه و چذابه جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد مسافر توسط ۹۱۰ سفر به پایانه‌های مرزی خوزستان جابه‌جا شده‌اند، افزود: از این تعداد، ۲۴ هزار و ۳۴۷ نفر به پایانه مرزی شلمچه و ۲ هزار و ۶۲۰ نفر به پایانه مرزی چذابه جابه‌جا شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه نرخ مصوب جابه‌جایی زائران به پایانه‌های مسافربری استان نصب شده است، بیان کرد: کارشناسان اداره مسافر این اداره کل با حضور در پایانه‌های مسافربری و برپایی میز خدمت هرگونه شکایت از طرف زائران را ثبت و با شرکت‌های مسافربری متخلف برخورد می‌کنند.


۱۸:۴۲ زیرساخت‌های مرز تمرچین برای بازگشت زائران فراهم شده است

زیرساخت های مرز تمرچین برای بازگشت زائران فراهم شده است

استاندار آذربایجان غربی گفت: در مرز تمرچین زیرساخت‌ها برای بازگشت ۱۰۰ هزار زائر به میهن اسلامی در طول یک شبانه روز فراهم شده است.

محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر چهارشنبه با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین برای نخستین بار جهت تردد زائران اربعین حسینی، افزود: با توجه به نزدیکی مرز تمرچین به سامرا عراق و پیرو رایزنی‌ها و هماهنگی‌های داخلی، زیرساخت‌های این مرز برای عبور زائران عتبات عالیات در مدت زمان اندکی فراهم شد.

وی در ادامه با یادآوری هماهنگی‌های انجام شده با دولت عراق جهت بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین، خاطرنشان کرد: مقامات اقلیم کردستان عراق در چند وقت اخیر زیرساخت‌ها و امکانات قابل توجهی را در حوزه‌هایی چون حمل و نقل، مواکب و … برای زائران ایرانی عتبات عالیات فراهم کردند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اعلام اینکه تاکنون حدود ۵۰ هزار زائر از مرز تمرچین جهت زیارت عتبات عالیات خارج شده اند، ادامه داد: مرز تمرچین روزانه ظرفیت خروج ۵۰ هزار زائر اربعین را داشته و زیرساخت‌ها برای بازگشت ۱۰۰ هزار زائر به میهن اسلامی در طول یک شبانه روز نیز فراهم شده است.

معتمدیان از ارائه خدمات کامل به زوار اربعین در مسیر تردد از مرز تمرچین خبر داده و تصریح کرد: امیدواریم آذربایجان غربی خدمتگزار شایسته ای برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) باشد.


۱۷:۲۵ استقرار ۱۴۰ دستگاه اتوبوس در مزرهای خوزستان برای بازگشت زائران

استقرار ۱۴۰ دستگاه اتوبوس در مزرهای خوزستان برای بازگشت زائران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: تعداد ۱۴۰ دستگاه اتوبوس در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه برای بازگشت زائران مستقر هستند.

محمد جولانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد ۱۲۰ اتوبوس در پایانه مرزی بین‌المللی شلمچه و ۲۰ اتوبوس در پایانه مرزی چذابه برای بازگشت زائران اربعین حسینی به سایر نقاط کشور و پایانه مسافربری اهواز در این پایانه‌ها مستقر هستند.

وی بیان کرد: ۲۰ دستگاه اتوبوس زائران را از مرز چذابه به استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و شهرهای در مسیر این استان‌ها و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس زائران را شلمچه به استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و هرمزگان جابه‌جا می‌کنند.

وی افزود: نرخ کرایه مصوب اتوبوس‌ها برای بازگشت زائران در محل استقرار آنها در پایانه‌های مرزی استان نصب شده و با هرگونه تخلفی در خصوص افزایش کرایه از سوی شرکت‌های مسافربری برخورد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: علاوه بر این طبق مذاکرات صورت گرفته در صورت نیاز به ویژه در زمان اوج زائران از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی سایر ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تولیدی استفاده خواهد شد.

وی تأکید کرد: زائران پس از پایان زیارت در کشور عراق و پیش از حرکت به سمت مرز، نام مرز ورودی خود را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند تا ناوگان عمومی مورد نیاز تأمین شود و در مرزها استقرار یابد.


۱۷:۱۰ خدمات درمانی در مرز چذابه تا بعد از اربعین به زوار ارائه می‌شود

خدمات درمانی در مرز چذابه تا بعد از اربعین به زوار ارائه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تداوم خدمت رسانی به زائران حسینی گفت: این نیروها تا سه روز بعد از اربعین حسینی در این مرز مستقر هستند.

محمدحسین سرمست شوشتری عصر امروز چهارشنبه با حضور در مرز چذابه اظهار کرد: همکاران بهداشت محیط بسیار در امر پیشگیری و مراقبت‌های سندرومیک از نظر علائمی مانند تب و علائم گوارشی تلاش می‌کنند چون این کار در کنترل بیماری‌ها بسیار تأثیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خدمات درمانی در مرز چذابه در چند نقطه انجام می‌شود به طور مثال وجود هر آمبولانس در یک جمعیت حکم درمانگاه را دارد و کارهای سرپایی مربوط به بیماران را انجام می‌دهد.

سرمست با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی بین مواکب بیان کرد: بیمارستان این دانشگاه در مجاورت نقطه صفر مرزی قرار دارد تا خدمات درمانی مورد نیاز به زائران ارائه شود.

وی با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و داروها در مناطق تقسیم شده‌اند، گفت: فوریت‌های پزشکی همه جا پای کار هستند و این نیروها تا سه روز بعد از اربعین حسینی در این مکان مستقر هستند.


۱۷:۰۸ انتقال زائران مصدوم با هواپیمای نیروی هوایی ارتش به تهران

۲۴ زائر مصدوم اربعین، با هواپیمای نیروی هوایی ارتش به تهران منتقل شدند.

مصدومان حادثه تصادف پمپ بنزین شوملی عراق از طریق فرودگاه ایلام به تهران انتقال یافتند. این مصدومان با یک فروند هواپیمای C۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به تهران منتقل شدند.

در این جابجایی تعداد ۲۴ نفر بیمار بستری و ۱۱ نفر همراه بیمار، توسط هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی ایران به تهران اعزام شدند.


۱۷:۰۷ ۶۸۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

سردار دلاور القاصی فرمانده انتظامی استان ایلام در جمع خبرنگاران در مرز مهران اظهار داشت: زمینه‌های لازم برای بازگشت زائران در پایانه مرزی مهران فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد موج بازگشت زائران از کشور عراق به مرز مهران هستیم و تا این لحظه بیش ۶۸۶ هزار زائر عتبات عالیات از این مرز به خاک کشورمان بازگشتند.

فرمانده انتظامی استان ایلام، وضعیت مرز مهران را آرام و مطلوب اعلام کرد و گفت: مأموران پلیس‌های تخصصی، یگان ویژه، گذرنامه و مرزبانان فراجا به صورت شبانه روزی آماده خدمتگزاری به زائران هستند.

سردار القاصی مهر، در خاتمه به زائرانی که وارد خاک کشور می‌شوند توصیه کرد زمان بازگشت به شهرهای خود را مدیریت کنند و حتماً به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توجه کنند.


۱۷:۰۰ فعالیت ۴۰ پلی کلینیک ثابت و سیار در مرزهای ۶ گانه کشور

فعالیت ۴۰ پلی کلینیک ثابت و سیار در مرزهای ۶گانه کشور

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در مسیر تردد زائران اربعین ۴۰ پلی کلینیک ثابت و سیار در مرزهای کشور در حال فعالیت هستند.

پیرحسین کولیوند پیش از ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از مرز چذابه در خبرنگاران اظهار کرد: برای خدمت رسانی سریع و مؤثر به زائران اربعین، مجوز ورود ۷ فروند بالگرد به خاک عراق دریافت شده تا هر وقت نیاز باشد بلافاصله وارد عمل شوند.

وی گفت: در مرز مهران که بیشترین حجم ترددهای زائران در این مرز انجام می‌شود و نیاز بیشتری احساس می‌شد تا یک بیمارستان سیار ۶۴ تختخوابی تا غروب امروز (چهارشنبه) در این مرز تجهیز و اندازی بشود و در این راستا امکانات خوبی به این منطقه مرزی گسیل شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران از فعال نگه داشتن ۲۰۰ درمانگاه سطح یک در عراق توسط هلال احمر ایران همزمان با شکل‌گیری موج اصلی بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه هم اکنون ۶ بیمارستان هلال احمر در عراق در شرایط فعال و عملیاتی قرار دارند، گفت: همزمان با بازگشت زائران به کشور و ضرورت خدمت رسانی به زائران، سه بیمارستان سیار با کمک نیروهای ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به این بیمارستان‌ها اضافه شدند تا کل بیمارستان‌های هلال احمر به ۹ بیمارستان برسد.

وی افزود: یک بیمارستان صحرایی مجهز از سوی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در عراق راه اندازی شده که ما را در ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی کمک خواهد کرد.

کولیوند گفت: هم اکنون ۴۰ پلی کلینیک ثابت و سیار مجهز در مسیرهای تردد زائران به خصوص در مسیرهای بازگشت آنان از مرزهای ۶ گانه در مدار عملیات قرار دارد.


۱۶:۵۹ ورود زوار به مرزهای کشور روان است

زائران اربعین از مرز چذابه به کشور بازگردند

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: بررسی میدانی و گزارش‌های دریافتی از مرزهای ۶ گانه حاکی از ورود روان و بدون دغدغه زائران به کشور است.

سردار محمد شرفی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جریان بازدید از مرز و پایانه مرزی چذابه بیان کرد: بررسی میدانی و گزارش‌های دریافتی از مرزهای ۶ گانه تمرچین در استان آذربایجان غربی، خسروی در استان کرمانشاه، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان حاکی از ورود روان و بدون دغدغه زائران به کشور است.

وی گفت: برای تداوم این روند مطلوب، رایزنی‌ها با مسئولان عراقی در رده‌های مختلف سیاسی، مرزی و امنیتی عراق به صورت لحظه‌ای و مستمر در حال انجام است و در بخش‌های داخلی این هماهنگی و هم افزایی‌ها بیشتر شده تا زائران در مسیرهای بازگشت ضمن دریافت خدمات درمانی و پذیرایی، بازگشت ایمن توأم با سلامت به شهرهای خود بازگردند.

سرتیپ شرفی در ادامه رعایت سه اصل ایمنی، سلامت و کرامت همه زائران را مورد تاکید و به زائران توصیه کرد که در زمان بازگشت به کشور در طول رانندگی عجله نکنند و ضمن استراحت کافی و رفع خستگی در موکب‌ها حرکت کنند تا دچار حادثه نشوند.

وی همچنین از زائران اربعین که از ۶ مرز زمینی وارد کشور می‌شوند درخواست کرد با آرامش وارد وطن شوند و همکاری لازم را با عوامل انتظامی، مرزبانی، یگان‌های ویژه، راهنمایی و رانندگی داشته باشند و در همه حال حوصله و صبوری به خرج دهند و مواظب مدارک خود باشند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه تسهیلات لازم حمل و نقل، اتوبوس‌های درون و برون شهری و تأمین سوخت برای بازگشت زائران تدارک دیده شده افزود: برای روان سازی حرکت زائران از همه تجارب گذشته استفاده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون زائر در ماه صفر به عراق رفتند، گفت: تاکنون ۱.۵ میلیون زائر به کشور بازگشته‌اند.


۱۶:۴۷ زائران اربعین از مرز چذابه به کشور بازگردند

زائران اربعین از مرز چذابه به کشور بازگردند

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه از زائران اربعین خواست تا مرز چذابه را برای عزیمت و برگشت خود به کشور انتخاب کند.

محمد خانچی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: زیرساخت‌های گذرگاه مرزی چذابه نسبت به سایر گذرگاه‌های مرزی کشور مطلوب‌تر بوده به طوری که تاکنون تردد زائران اربعین در این مرز روان و هیچ گاه با مشکل رو به رو نبوده است.

وی در ادامه ترافیک جاده‌های منتهی به گذرگاه چذابه را روان و کم حجم بیان کرد و افزود: ترافیک محور چذابه - بستان - الوان - شوش و چذابه - بستان - سوسنگرد - حمیدیه - اهواز بسیار روان است و زائران بدون محدودیت زمانی می‌توانند در این محورها تردد کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه با بیان اینکه ۲۲۰ موکب اربعین در نزدیکی چذابه در حال خدمت رسانی به زائران هستند، عنوان کرد: چذابه در میان مرزهای ۶ گانه کشور دارای مناسب‌ترین زیرساخت‌ها است.

خانچی افزود: وضعیت امنیتی مرز چذابه در بهترین حالت قرار دارد و در ایام اربعین با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، خدمت رسانی در بخش‌های مختلف درمانی، امدادی، خدمات پلیس، آب رسانی و فاضلاب انجام شده است.

وی گفت: از زائران اربعین حسینی درخواست می‌شود تا سفر خود را مدیریت کنند و بازگشت خود را به ۲ روز مانده به اربعین موکول نکنند.


۱۶:۱۶ احتمال یک طرفه شدن محور مهران به ایلام از فردا وجود دارد

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

سردار تیمور حسینی ظهر چهارشنبه در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع در محورهای مواصلاتی کشور دارای تردد روان هستند.

وی گفت: ضمن اینکه محورهای مواصلاتی به مرز مهران و شلمچه به واسطه حجم مراجعه و بازگشت زائران نسبتاً سنگین هستند.

وی افزود: ما از امروز قرار بود که محور مهران به ایلام را یک طرفه کنیم که به واسطه حضور زائران که قصد گذر و عبور از مرزها را دارند، صلاح بر این دیدیم که امروز هم بحث محدودیت و یکطرفه کردن اعمال نکنیم.

وی ادامه داد: ولی از امروز صبح تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین از محور مهران به ایلام ممنوع شد که راه جایگزین هم برای این دسته از وسایل نقلیه محور ملکشاهی و همچنین محور دهلران به سمت اندیمشک است.

وی عنوان کرد: روز گذشته بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر از زوار از طریق مرز مهران به کشور عراق بازگشتند.

سردار حسینی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که برای روز جمعه و شنبه که در پیش داریم بیشترین حجم ورود را مواجه باشیم، لذا احتمالاً در مرز مهران و محور مهران به ایلام مجبور به انجام تمدید یک طرفه کردن خواهیم بود.

جانشین رئیس پلیس راهور افزود: اتوبوس و سایر نیازمندی‌های حمل و نقلی زائران نیز به میزان کافی در مرز پیش بینی شده است.


۱۵:۰۴ استقرار ۴۵ موکب در مسیر بازگشت زائران اربعین در شلمچه

استقرار ۴۵ موکب در مسیر بازگشت زائران اربعین در شلمچه

مسئول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در شلمچه گفت: ۴۵ موکب در شلمچه به زائران در مسیر بازگشت خدمات رسانی می‌کنند.

مکی یازع ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای کرد: با آغاز موج بازگشت زائران اربعین، مواکب از نقطه صفر مرزی تا پایانه مرزی شلمچه مستقر و مشغول خدمت رسانی و توزیع غذا و آب به زائران هستند.

مسئول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در شلمچه افزود: به همین منظور ۳۵ موکب ثابت و ۱۰ موکب سیار در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی در شلمچه مستقر شدند.

وی ادامه داد: ۲۸ حسینیه در آبادان، خرمشهر و مینوشهر که امکان مناسب سرمایشی دارند برای اسکان موقت زائران شهرستانی در نظر گرفته شده تا پس از استراحت به شهرهای خود مراجعه کنند.

یازع به استقرار ۴۰۰ موکب خدمت رسانی از میدان مقاومت تا نقطه صفر مرزی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تأمین سه وعده غذایی گرم، میان وعده، آب، شربت، چای و قهوه نیز بین زائران توزیع می‌شود.


۱۴:۱۷ زائران غیر ایرانی با مدارک معتبر از مرز شلمچه تردد می‌کنند

زائران غیر ایرانی با مدارک معتبر از مرز شلمچه تردد می‌کنند

استاندار خوزستان گفت: هم اکنون تمامی زائران غیر ایرانی در قالب کاروان‌ها با مدارک معتبر می‌توانند از مرز شلمچه عبور کنند.

صادق خلیلیان ظهر چهارشنبه با حضور در مرز شلمچه اظهار کرد: مشکلی برای تردد زوار غیر ایرانی برای ورود کشور عراق وجود ندارد.

خلیلیان افزود: مرزهای خوزستان در وضعیت خوبی هستند و با توجه به همکاری خوب ایران و عراق ترددها بسیار روان و راحت است و زائران به راحتی از مرزها عبور می‌کنند.

وی بیان کرد: مشکلی از نظر تردد زوار افغانستان برای ورود به کشور عراق وجود ندارد. همچنین با حل شدن مشکلات، زائران کشور پاکستان نیز در حال عبور از مرز هستند


۱۴:۰۶ پلیس کشورهای ایران و عراق باید تردد زوار را تسهیل کنند

پلیس کشورهای ایران و عراق باید تردد زوار را تسهیل کنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: پلیس کشورهای ایران و عراق باید تسهیل در ترددها، امنیت زائران و انضباط بخشی به این مراسم را انجام دهند چون این امر برای دو طرف حائز اهمیت است.

محمد کاظم آل صادق در نشست مشترک فرمانده کل انتظامی با هیئت بلند پایه نظامی کشور عراق که در شهرستان خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: مردم عراق، مردمی مهمان‌نواز هستند که در این مراسم عظیم هر چه دارند در طبق اخلاص گذاشته و از زائران پذیرایی می‌کنند و در این میان قطعاً به دلیل برخی مسائل و وجه اشتراک میان دو ملت ایران و عراق سهم ایرانیان مضاعف خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه پلیس کشورهای ایران و عراق باید تسهیل در ترددها، امنیت زائران و انضباط بخشی به این مراسم را انجام دهند چون این امر برای دو طرف حائز اهمیت است، افزود: امید است با همکاری و لطف و عنایت هر دو طرف در قضیه وسایل نقلیه و تأمین آن برای زائران در موج بازگشت‌ها خللی به وجود نیاید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد عنوان کرد: اکنون یک تساوی و تعادلی در ورود و خروج زائران ایجاد شده که بسیاری از مشکلاتی که در چند روز گذشته ایجاد شده بود با مدیریت مطلوب و همکاری دو کشور مرتفع شده است.

وی گفت: با همکاری و هماهنگی انجام شده با وزیر کشور عراق تسهیلاتی در نظر گرفته شده که چنانچه نیاز باشد با همکاری بیش از پیش اجازه ایجاد خلل در کارها داده نخواهد شد.

«ابوجنان البصری» یکی از فرماندهان حشدالشعبی در این نشست با بیان اینکه موضوع زیارت اربعین برای سال آینده باید از هم اکنون مدیریت و برنامه‌ریزی شود، افزود: همکاران ما در جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق همواره بر موضوع سلامت زائران و امنیت آنان تاکید دارند.

سرلشکر البصری با بیان اینکه با توافقات حاصله باید کمیسیون مشترکی تشکیل دهیم تا مشکلات به وجود آمده در چند روز گذشته در سال‌های بعد تکرار نشود اظهار کرد: هیچ مشکلی اکنون در تردد زائران وجود ندارد و خلاءهای به وجود آمده با همکاری هر دو طرف مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه مرز شلمچه در سمت عراق مرزی کوچکی است، افزود: در تلاشیم تا با گسترش زیرساخت‌ها و افزایش امکانات برای سال‌های بعدی از مشکلات به وجود آمده جلوگیری کنیم.

سرلشکر البصری با بیان اینکه پلیس دو کشور ایران و عراق به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد تا افرادی که فاقد مدارک هستند از مرزها عبور کنند، گفت: در مواقع این چنینی برخی افرادی به دنبال سوءاستفاده و عبور بدون مدارک قانونی هستند که پلیس عراق از این کار ممانعت می‌کند و با خاطیان برخورد خواهد کرد


۱۳:۵۱ خدمات‌رسانی موکب امداد زائر کرمانشاه به زوار اربعین

موکب امداد زائر در کرمانشاه غذای گرم در اختیار زائران قرار می‌دهد.

همزمان با مراجعه زوار اربعین به استان کرمانشاه موکب امداد زائر در کرمانشاه راه‌اندازی شده است و غذای گرم در اختیار این زائران قرار می‌دهد.


۱۲:۴۵ آمادگی مرزهای ۶ گانه برای بازگشت زوار حسینی

آمادگی مرزهای ۶ گانه برای بازگشت زوار حسینی

زیر کشور گفت: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زائران حسینی در مرزهای کشورمان فراهم شده است.

احمد وحیدی شامگاه سه شنبه با حضور در پایانه مرزی چذابه از روند خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دیدن کرد و افزود: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی توفیقی است که خداوند نصیب ما کرده است.

وزیر کشور گفت: ما باید از این فرصت الهی برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران استفاده کنیم.

وحیدی ادامه داد: بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای ۶ گانه شروع و تمهیدات لازم برای ورود روان زائران به کشور اندیشیده شده است.

وزیر کشور در این بازدید ضمن بازدید از روند تردد زوار حسینی، از فعالیت‌های مختلف دستگاه‌های مستقر در پایانه چذابه دیدن و نظارت و با حضور در مواکب حسینی از تلاش‌های خادمان حسینی در مواکب اربعین حسینی تقدیر کرد.


۱۲:۳۱ آغاز موج بازگشت زائران در مرز شلمچه

آغاز موج بازگشت زائران در مرز شلمچه

فرماندار خرمشهر گفت: موج بازگشت زائران با تردد روان در مرز شلمچه آغاز شده است.

نادر عمیدزاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه خبر داد و بیان کرد: روند تردد زائران به سمت عراق روان است و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: اتوبوس‌های بین شهری برای جابه‌جایی زائران در مرز مستقر هستند و اتوبوس‌هایی هم برای جابه‌جایی زائران تا پارکینگ نیز وجود دارد.

عمیدزاده گفت: با این وجود زمانی که تعداد افراد زیادی در یک بازه زمانی کوتاه وارد کشور می‌شوند، ممکن است شرایط کمی تغییر کند.


۱۲:۱۹ خسروی و مهران در صدر خدمات‌دهی هلال‌احمر/۹۸ هزار زائر خدمات گرفتند

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور گفت: مرزهای خسروی و مهران بین مرزهای شش‌گانه کشور در صدر خدمات‌دهی این سازمان قرار دارند.

حسین عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر مستقر در مرز مهران آخرین روند خدمات‌رسانی این جمعیت تا روز ۲۲ شهریورماه را تشریح کرد و گفت: طی این مدت به بیش از ۹۸ هزار زائر خدمات ارائه‌شده است.


۱۲:۰۴ مهران شاهد پیک برگشت زائران / تمهیدات مسئولان برای جابجایی زائران

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در مرز مهران، روند بازگشت زائران در این پایانه مرزی به اوج خود رسیده است. در این راستا مجتبی سلیمانی مدیرپایانه مرزی مهران در گفتگویی اختصاصی آخرین وضعیت آمارهای تردد در این مرز و تمهیدات اندیشیده شده برای جابجایی زوار را تشریح کرد.


۹:۵۶ حضور ۳۰۰ نیروی درمانی برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مهران

حضور ۳۰۰ نیروی درمانی برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مهران

مدیر درمان تأمین اجتماعی ایلام از حضور ۳۰۰ نیروی درمانی برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مهران خبر داد.

مهریار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پایگاه درمانی اربعین مدیریت درمان تأمین اجتماعی ایلام با مشارکت بسیج جامعه پزشکی سپاه ایلام از هفدهم شهریور شروع به کار کرده و تا اول مهرماه به خدمات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، تزریقات، سرم تراپی برای زوار می‌پردازند.

وی افزود: در مجموع بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران سازمان تأمین اجتماعی اعم از ۱۴ استان معین در شیفت‌های ۲۴ ساعته در این دوره به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی ایلام ادامه داد: در پنج روز گذشته یک هزار و ۸۵۱ مورد ویزیت پزشک عمومی، ۸۶ مورد ویزیت دندانپزشکی، ۱۱۵ مورد آزمایشگاه، یک هزار و ۳۸۵ مورد داروخانه، ۱۰۵ مورد فیزیوتراپی به زائران خدمات ارائه شده است.


۹:۲۰ مرز تمرچین برای بازگشت زائران آمادگی کامل دارد

مرز تمرچین برای بازگشت زائران آمادگی کامل دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: مرز تمرچین برای بازگشت دوباره زائران آمادگی کامل دارد.

رضا ابراهیمی سه شنبه شب در جلسه ستاد اربعین در مرز تمرچین اظهار کرد: این مرز برای بازگشت دوباره زائران آمادگی کامل دارد و تمامی دستگاه‌ها متولی هر چه در توان داشتند برای خدمات رسانی به زائران کوتاهی نکردند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۸۰۰ دستگاه ون و مینی بوس در آنسوی مرز در حال آماده خدمت رسانی به زوار هستند. ادامه داد: خدمات حمل و نقل و دسترسی زائران به وسایل نقلیه در مرز تمرچین پیرانشهر در مقایسه با سایر مرزهای کشور بی‌نظیر است.

ابراهیمی اضافه کرد: از داخل شهر پیرانشهر چندین دستگاه خودرو مستقر شده و زائران پس از پارک خودروها در پارکینگ‌ها به صورت رایگان با این خودروها به مرز منتقل می‌شوند.

وی افزود: زائران پس از بازگشت و حضور در پایانه تمرچین، دوباره با استفاده از مینی بوس و تاکس ون مستقر شده به داخل شهر باز می‌گردند و در طول مسیر و در داخل شهر هم چندین موکب برای استقبال از زائران دایر شده است.

دبیر قرارگاه انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در موج بازگشت زائران مرز تمرچین پذیرایی شمار بیشتری از زائران باشد و باید تمهیدارات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

سرهنگ برزو تجاری افزود: امکانات و تجهیزات مستقر شده در تمرچین از یک طرف و خدمات مطلوب که در این مرز به زائران ارائه می‌شود باعث ورود موج بازگشت گسترده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نخستین تجربه استان در زمینه اعزام زائران است، اضافه کرد: در سال‌های آینده برنامه ریزی‌ها برای اعزام زائران در استان دقیق‌تر خواهد بود.

گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات بوده است.

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است و از این طریق شمار زیادی از زوار جهت شرکت در آئین پیاده‌روی اربعین عازم شدند.


۹:۱۴ بازدید رئیس جمعیت هلال احمر از مرز مهران

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر از مرز مهران بازدید کرد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز چهارشنبه از قسمت‌های مختلف مرز مهران بازدید کرد.

هلال احمر در بخش‌های مختلف از جمله گرمازدگی مشغول خدمات رسانی به زائران است.


۸:۳۶ مرز تمرچین توانایی ارائه خدمات به ۱۰۰ هزار زائر را دارد

مرز تمرچین توانایی ارائه خدمات به ۱۰۰ هزار زائر را دارد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تمهیدات ویژه اندیشیده شده برای پذیرایی از زائران در تمرچین گفت: ۳۸ گیت در این مرز فعال است و توانایی ارائه خدمات به ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد.

محمدصادق معتمدیان سه‌شنبه شب در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز آذربایجان غربی افزود: در هشت روز گذشته از ۱۴ شهریور تاکنون بیش از ۴۵ هزار زائر از مرز تمرچین عبور کرده‌اند که پیش بینی می‌شود در بازگشت زوار از کربلا، تعداد بسیار بیشتری این مرز را برای ورود به کشور انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر هم از مرز تمرچین به کشور بازگشته‌اند که روند افزایشی در این خصوص را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود.

معتمدیان ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا ۲ روز پیش از اربعین، روند خروج زوار از مرز تمرچین ادامه داشته باشد و از آن پس، روند بازگشت سریع‌تر شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بازخورد مناسب فعالیت مرز تمرچین برای خروج زوارالحسین (ع) گفت: وزیر کشور در بازدیدی که از مرز داشت، انتظار این میزان پیشرفت در تمرچین را طی چند هفته و رسیدن به شرایط حداکثری برای میزبانی از زوار نداشت.

معتمدیان اظهار کرد: در روزهای گذشته، زائرانی که از تمرچین وارد عراق شدند، از مبدا تا مقصد تحت نظارت بودند و بدون هیچ مشکلی به مقصد رسیدند.

وی با بیان اینکه مسیر زائران از استان‌های شمال غرب تا کربلا از طریق تمرچین، تقریباً نصف شده است، افزود: همچنین راه اندازی این مرز، ازدحام جمعیت در دیگر مرزها را کمتر کرد و استقبال بسیار خوبی را در این مرز شاهد بودیم.

وی با قدردانی از حضور قابل توجه مردم منطقه برای ارائه خدمات به زوار الحسین از جمله همراهی اهل سنت در شهرستان پیرانشهر تاکید کرد: تأمین کامل امنیت زوار و نبود هیچ دغدغه‌ای در این خصوص، استفاده از حداکثر ظرفیت حمل و نقل در داخل استان و خارج از کشور در منطقه اقلیم کردستان عراق و تغذیه و اسکان مناسب زوار در مرز، شاخص‌هایی بود که به خوبی به اهداف مورد نظر در آنها رسیدیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ۲ هزار خودرو عمومی در آن سوی مرز با ۶۰۰ هزار تومان هزینه، زوار را تا بغداد می‌رسانند که در این خصوص، هیچ مشکلی نداشتیم.

معتمدیان از بهبود قابل توجه زیرساخت‌ها طی حدود یک ماه گذشته در شهرستان پیرانشهر و مسیرهای منتهی به مرز تمرچین خبر داد و یادآور شد: در این خصوص نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر امسال برای بهبود بیش از پیش زیرساخت‌های اعزام زائران طی سال آینده در مرز تمرچین نیز تلاش می‌کنیم، افزود: در این خصوص نیز برنامه ریزی شده و شاخص‌های زیرساختی در سال آینده بسیار بهتر خواهد شد.


۸:۳۱ ۵ هزار نفر طی اربعین به بیمارستان‌های ایلام مراجعه کردند

۵ هزار نفر طی اربعین به بیمارستان های ایلام مراجعه کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی اربعین امسال، پنج هزار نفر به بیمارستان‌های ایلام مراجعه کرده اند.

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تعداد ۲۰ نفر از مصدومان سوانح رانندگی اخیر در کشور ایران و عراق که در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام بستری بودند به تهران منتقل شده‌اند.

وی افزود: این بیماران طی روزهای اخیر در بیمارستان امام خمینی (ره) در بخش‌های ویژه و بخش‌های عادی عمدتاً به دلیل حوادث و تصادفات بستری شدند که اقدامات اولیه لازم از جمله اعمال جراحی، تجویز داروهای لازم برای این بیماران ارائه شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای اربعین حسینی بیش از ۵ هزار نفر از زائرین به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام و بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران بستری شدند که اکثر آنها دچار گرمازدگی شده بودند برخی هم در تصادفات جاده‌ای مصدوم شده بودند.


۸:۲۷ استقرار بیمارستان ۶۴ تختخوابی برای بازگشت زوار در مرز مهران‌

استقرار بیمارستان ۶۴ تختخوابی برای بازگشت زوار در مرز مهران

رئیس جمعیت هلال احمر از استقرار بیمارستان ۶۴ تختخوابی برای بازگشت زوار در مرز مهران خبر داد.

پیرحسین کولیوند صبح چهارشنبه در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون تردد زائران در مرز مهران به صورت روان ادامه دارد.

وی گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر فعال، پرتلاش و جهادی در حال خدمات رسانی به زائران هستند، یک بیمارستان ۹۰ تختخوابی لب مرز توسط نیروهای هلال احمر در حال خدمات رسانی است.

وی افزود: با توجه به نیاز مرز هنگام برگشت زوار، یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی دیگر توسط جمعیت هلال احمر در اینجا استقرار پیدا می‌کند و به زائران خدمات رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: چند درمانگاه فعال هلال احمر در داخل خاک عراق اعم از درمان، امداد و نجات نیز فعال است که در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: یک مکان اضطراری در مرز مهران فعال شده که تا ۱۶ هزار نفر ظرفیت پذیرش می‌تواند داشته باشد، بیمارستان‌ها دارای تونل هوای سرد هستند و برای زائران گرمازده مناسب و کمک کننده است.


۸:۲۰ افزایش ۵ برابری درخواست صدور گذرنامه طی اربعین امسال

افزایش ۵ برابری درخواست صدور گذرنامه طی اربعین امسال

سخنگوی فراجا از افزایش ۵ برابری درخواست صدور گذرنامه طی اربعین امسال خبر داد.

سردار مهدی حاجیان عصر سه شنبه در مرز مهران اظهار کرد: امسال پلیس برنامه‌های خود را در سه محور تدوین و به مرحله اجرا گذاشت، یکی از این محورها این بود که برای خروج از کشور باید یک سند بین‌المللی معتبر در اختیار زوار باشد که بتوانند از مرز خارج شوند.

وی تصریح کرد: نسبت به سال ۹۸، ۵ برابر درخواست صدور گذرنامه بیشتر داشتیم که این حجم نیاز به زیرساخت‌های خاصی دارد، پیش بینی می‌شد حدوداً چهار میلیون زائر داشته باشیم که از مرز خارج شوند، قاعدتاً باید پلیس برای این حماسه بزرگ معنوی خودش را آماده می‌کرد و زیرساختهای خود را آماده و به مرز می‌آورد و برای صدور گذرنامه‌ها آمادگی پیدا می‌کرد.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: با همکاری که با وزارت کشور و وزارت امور خارجه شد و نشستی که با همتایان عراقی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ما یک گذر ویژه اربعین که مورد قبول کشور عراق باشد برای این حماسه بزرگ ایجاد کنیم که این گذر ویژه هزینه آن یک دهم گذرنامه بود.

سردار حاجیان تصریح کرد: تا امروز ۵۸۰ هزار گذر ویژه اربعین صادر و تا الان ۴۱۰ هزار جلد گذرنامه را بدون هیچ هزینه‌ای تمدید کردیم.

وی گفت: زیرساختها را به سمت مرزهای شش گانه آوردیم، همین الان هم در صورت نیاز می‌توانیم ۲۴۰ گیت گذرنامه را به ۴۸۰ گیت و بیشتر تبدیل کنیم که این ظرفیت بزرگی است.


تصاویری از تردد زائران اربعین از مرزها


اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

اوج‌گیری برگشت زوار/آمارترددزائران/احتمال یک‌طرفه شدن مهران-ایلام

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)