میرنیوز

۱ سالگی دولت سیزدهم| محرومیت‌زدایی ریشه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد/ از پایان ‌بگومگوها در سد تنگ‌سرخ تا مانع‌زدایی از صنایع

 ۱ سالگی دولت سیزدهم| محرومیت‌زدایی ریشه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد/ از پایان ‌بگومگوها در سد تنگ‌سرخ تا مانع‌زدایی از صنایع 2022-08-29T09:28:58+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، 9 مهرماه 1400 رئیس جمهور و برخی از اعضای هئیت دولت، کهگیلویه و بویراحمد را برای پنجمین سفر استانی خود انتخاب کردند تا با سفر به این دیار زرخیر اما محروم، غبار فقر و نداری را با نسیم خدمت بی منت و ماندگار بزدایند.

زخم محرومیت و نداری در استانی با داشتن 20 درصد نفت و‌گاز، 10 درصد آب‌های سطحی، 20 درصد جنگل‌های زاگرس، طبیعت بکر و دست نخورده تازه نیست بلکه در دهه‌های اخیر به دلیل بی تدبیری مسئولان و متولیان امر برنامه ریزی توسعه کهنه شده و‌مرحمی بر «درد» آن نبوده است.

به میمنت انقلاب اسلامی هم اکنون کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های مختلف از جمله تامین و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی قابل مقایسه با گذشته نیست و بدون شک شرایط برای کار بیشتر و سرعت دادن به قطار توسعه بیش از این بوده که در دفتر برنامه ریزی دولت مردان سابق گم و به فراموشی سپرده شد.

 پیر پروژه‌های که مردم این دیار را بیش از هر چیز زجر می‌دهد، زیرا این وضعیت را دستاورد مدیران غیر جهادی،بدون برنامه و دلسوز می‌دانند که با این روند کند هزینه تمام شده این پروژه‌ها را افزایش داده و به نوعی به صندوق بیت المال ضربه می‌زنند.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور 9 مهرماه سال گذشته به همراه برخی از اعضای هئیت دولت در قالب پنجمین سفر استانی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد تا جانی دوباره به قطار خسته و کهنه توسعه این دیار دهد.

آیت الله رئیسی در این سفر تعیین تکلیف پیر پروژه‌های عمرانی و ضرور در تکمیل و بهره‌برداری را در دستور کار قرار داد تا برای باری دیگر امید را در دل مردم این دیار معروف به «سرزمین گنج‌ها و رنج‌ها» زنده کند.

سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد 73 مصوبه برای تعیین تکلیف پیر پروژه‌ها و اجرای پروژه‌های جدید با اعتباری افزون بر 20 هزار میلیارد تومان داشت که بدون شک موتور قطار توسعه و رفع محرومیت‌ها و فقر و‌نداری را روشن خواهد کرد.

پایان ایستگاه بگومگوها سد تنگ سرخ

سد "تنگ سرخ" در سال 90 کلنگ‌زنی شد اما به علت معارضات دولتی، مردمی و همچنین مشکل اعتباری که داشت سال‌ها راکد ماند تا اینکه در یک سال و نیم اخیر با رایزنی مسئولان استان فعال و طبق گزارش قرارگاه خاتم به عنوان مجری طرح پروژه بالغ بر 48 درصد پیشرفت دارد.

آیت الله رئیسی بعد از حضور در فرودگاه عازم محل احداث سد تنگ سرخ شد تا بزرگترین و مهمترین پروژه عمرانی این استان را از نزدیک دیده و مسائل و مشکلات پروژه‌ها را با خضور کارشناسان و مسئولان وزارت نیرو بررسی کند.

محرابیان وزیر نیرو در بازدید رئیس جمهور وعده داد که تا پایان سال 1401 مراحل اولیه آبگیری این سد اجرایی شود.

آغاز شمارش معکوس برای رساندن آب « سد کوثر» به بهمئی

طرح آبرسانی به لیکک و روستاهای مسیر از سد کوثر یکی از مهمترین پروژه های آب شرب استان بوده و عملیات اجرایی آن تقریباً از سال 1390 آغاز شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن تاکنون 55 درصد است.

پروژه آبرسانی از سد کوثر به لیکک و حومه با مسیر انتقال 57 کیلومتری و با اختلاف ارتفاع حدود 400 متر، آب تصفیه شده از سد کوثر را برای جمعیت حدود 85 هزار نفر انتقال داده و برای توسعه جمعیت در افق 1420 طراحی شده شده است.

این پروژه در یک دهه اول کمتر از 50 درصد پیشرفت دارد و تعطیلی و نیمه فعال بودن آن به یک چالش برای مدیران تبدیل شده بود و البته نگرانی مردم را نیز به همراه داشت که در سفر رئیس جمهور  نیز این پیر پروژه دیده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به تسنیم گفت: طرح آبرسانی از سد کوثر به لیکک و روستاهای مسیر جزو مصوبات سفر رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت به استان بوده  که 380 میلیارد تومان اعتبار برای سال 1400 و 1401 برای این پروژه پیش بینی شد که تاکنون 250 میلیارد آن مصوب و ابلاغ شده است.

آرش مصلح افزود: اعتبار هزینه شده از زمان کلنگ زنی در سال 90 تا مهرماه 1400 حدود 70 میلیارد تومان بود و اما اعتبار مصوب از مهرماه 1400 در زمان سفر رئیس جمهور تاکنون 250 میلیارد تومان است و در 10 سال گذشته 20 کیلومتر از 50 کیلومتر لوله گذاری شد که در این 5 ماه 10 کیلومتر لوله گذاری و 10 کیلومتر دیگر خرید لوله انجام شده و هم اکنون 4 پیمانکار و کارخانه در حال فعالیت در طرح هستند.

جاده ملی «پاتاوه_دهدشت» در آستانه افتتاح

جاده پاتاوه به دهدشت سال 73 در سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شد و سرانجام بعد از گذشت بیش از دو دهه قرار بود افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد ولی تنها در حد حرف باقی ماند که باز در سفر رئیس جمهور رئیسی نسخه لازم با تزریق 500 میلیارد تومان اعتبار برای این پیر پروژه تجویز شد تا پرونده آن را یکبار برای همیشه ببندند.

جاده پاتاوه - دهدشت 136 کیلومتر طول داشته و قرار است استان خوزستان را به مرکز کشور وصل کند که با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش 200 کیلومتری مسافت بنادر جنوبی به مرکز کشور هستیم.

خروج شهرستان کهگیلویه و بخشی از شهرستان بویراحمد از بن بست اقتصادی و بهره‌مندی 100 روستای مستقر در مسیر این جاده، از جمله مهمترین دستاوردهای احداث این جاده است.

تدبیر دولت برای احداث راه‌های روستایی

در حالی بسیاری از استان‌ها پیگیر تکمیل بزرگراه‌ و آزاد راه‌های خود هستند هنوز در کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از روستاها از داشتن جاده مناسب محروم هستند.

در یک سال اخیر بیشترین مناقصه احداث راه‌های روستایی و فرعی در دو دهه اخیر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده تا جایی که باید گفت روستاها به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند.

به گفته کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 350 میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان در حوزه راهسازی تخصیص یافته که 250 میلیارد تومان در حوزه راهداری بوده است.

آبی که به مزارع دیم می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 4 طرح بزرگ از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری شامل تامین آب اراضی دشت‌بن لنده، تامین آب اراضی احمدغریب و سمرون،  فازهای تکمیلی سد ایلی‌آباد بهمئی و سد کوهبرد کهگیلویه  در دست احداث و تکمیل هستند.

سید علی معتمدی افزود: با در نظر گرفتن تکمیل کامل این پروژه‌ها و رسیدن آب به اراضی هدف تاکنون سد خاکی کوهبرد 57 درصد، سد خاکی ایلی آباد بهمئی  62 درصد، تامین آب اراضی دشت‌بن لنده 30 درصد و تامین آب اراضی احمدغریب و سمرون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

جان تازه در رگ‌های نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد

کارخانه قند یاسوج که به پیر صنعت استان معروف است در سال 1344 برای توجیه توجه رژیم به عشایر راه‌اندازی شد و نان بسیاری از سفره‌های این دیار در این کارخانه تأمین می‌شد.

در سال 1382 بود که چرخ‌های کارخانه قند به دلیل ضعف مدیریتی از حرکت ایستاد و صدها کارگر این کارخانه هر روز منتظر شنیدن خبری خوش بودند، تا اینکه در سال 1393 این کارخانه به یکی از سرمایه‌گذاران بومی استان واگذار شد، اما دیری نپائید که تعطیلی این کارخانه با حواشی عجیب و غریب لبخند تازه جان گرفته بر لب کارگران این کارخانه را خشکاند و هر روز شاهد موجی از اعتراضات، طرح دعاوی حقوقی و کیفری در مراجع قضایی بودیم.

در سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمان ریاست قوه قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد پلمپ کارخانه باز شد و قرار بر این گشت که ستاد اجرایی فرمان امام راحل استارت حرکت صنعت پیر استان را بزنند و پنجمین سفر استانی نیز از این کارخانه بازدید و مسائل و مشکلات آن را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

طرح راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج توسط ستاد اجرایی فرمان امام موجی از شادی را در دل مردم به ویژه کارگران منتظر این کارخانه ایجاد کرد، چرا که مشکل عمده از حرکت ایستادن این مجموعه نبود مدیریت جهادی، دلسوز و انقلابی بود و برای چنین موضوعی چه مدیریتی بهتر از ستاد اجرایی فرمان امام که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است.

نقدینگی 720 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در طرحی مانند جاده پاتاوه- دهدشت 400 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور تخصیص یافت، گفت: مردم به زودی تغییرات و اثرات خوب دولت مردمی را لمس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه قند یاسوج که سال‌ها تعطیل بود توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد، افزود: این کارخانه نماد صنعت استان است و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی جاده یاسوج به سی‌سخت را از دیگر طرح‌های مهم راهسازی در استان نام برد و بیان کرد: 500 میلیارد تومان از اعتبارات سفر به این طرح اختصاص یافته که 8 کیلومتر از 30 کیلومتر این جاده به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

احمدزاده با بیان اینکه بیش از 720 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب ریاست جمهوری به استان تخصیص داده شده است، بیان کرد: از این اعتبار تاکنون حتی برخی از جاده‌های روستایی به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جلسه خود با معاون اجرائی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: آقای مرتضوی وعده دادند تا پایان امسال 1000 میلیارد تومان به غیر اعتبار استانی، به استان تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: این اعتبار در حوزه راه‌های روستایی و سخت گذر مانند زیلایی، برد پهن، بخش پیچاب و لوداب هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات خارج از اعتبار طرح‌های هفته دولت 400 میلیارد تومان در حوزه اینترنت روستایی هزینه می‌کند، افزود: تمام روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال از اینترنت پرسرعت بهره مند می‌شوند.

آبرسانی به 85 روستا

وی با اشاره به اینکه 85 روستای استان که با تنش آبی مواجه بودند کار آبرسانی پایدار آنها در حال انجام است، بیان کرد: 85 روستای دیگر در این وضعیت هستند که برای برخورداری از منابع آب پایدار دستور آن از وزیر نیرو گرفته شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه طرح برق‌رسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه رئیسی در حال اتمام است، گفت: بخشی از اعتبار این طرح توسط شرکت برق استان تامین و هزینه شد و بخشی دیگر به اعتبار ملی نیاز دارد که پیگیر آن هستیم تا در صورت تخصیص این طرح نیز به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه300 میلیارد تومان از اعتبارات سفر برای جلوگیری از هدر رفت آب به یاسوج اختصاص یافت، گفت: هم اکنون بخش مهمی از شبکه آب یاسوج اصلاح شده و در حال انجام بوده که با این کار از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه آب شهر یاسوج هم اکنون پایدار نیست، ادامه داد: برای اینکه آب شهر یاسوج به یک منبع پایدار وصل شود، باید سد تنگ سرخ به اتمام برسد که خوشبختانه در یک سال اخیر 40 درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال 1402 باید به اتمام برسد و آبگیری شود.

آغاز عملیات اجرایی سد سقاوه در آینده‌ای نزدیک

استاندار با بیان اینکه سد سقاوه نیز به زودی به مناقصه می‌رود، ادامه داد: این سد می‌تواند 9 میلیارد متر مکعب آب ذخیره کند که با پایان آن مشکل روستاهای اطراف و صنایع را نیز تامین می‌کند.

وی سد کوثر را از دیگر سدهای خوب برای استان نام برد و یادآور شد: آب رسانی به چهار شهرستان گرمسیری از سد کوثر انجام شده که در سال 1400، 250 میلیارد تومان دیگر اختصاص یافته و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه 100 میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه خیز استان اختصاص داده شده است، گفت: با اصلاح این نقاط حادثه خیز میزان تصادفات و تلفات جاده ای به حداقل خواهد رسید.

احمدزاده به عملیات گازرسانی به روستاهای استان اشاره کرد و افزود: 63 روستا در قلعه رئیسی و دیشموک 26 روستا در مارگون و 24 روستا در بویراحمد و جمعاً 131 روستا در حال گازرسانی هستند و از وزیر نفت خواسته‌ایم برای گازرسانی مورزرد زیلایی نیز ما کمک کنند.

سعید طالبی‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز به تسنیم گفت: ازمحل اعتبارات سفر رئیس جمهور تاکنون 5 میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های کردشگری تخصیص یافته است.

کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده

 کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: در یکسال اخیر دولت سیزدهم همه پروژه‌های راهسازی تامین اعتبار و فعال شده‌اند.

 وی با اشاره به اقدامات حوزه عمرانی در یکسال دولت سیزدهم عنوان کرد: آب و راه روستایی، حوزه کشاورزی و بخش بهداشت و درمان از اولویت‌های حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خدمت به مردم این استان افتخار است، ابراز کرد: استان به دلیل محرومیت‌های زیادی که داشت مورد توجه همه دولت‌ها بوده اما در دولت سیزدهم توجه به استان بیشتر شده به همین جهت بسیاری از پروژه‌های که راکد و غیرفعال بودند فعال شدند.

وی نبود منابع آب پایدار را یکی از مشکلات استان دانست و گفت: برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت نیاز به سد داشتیم که این مورد را در اولویت قرار دادیم، آهنگ احداث سد تنگ سرخ که در سال 90 کلنگ‌زنی شد سرعت گرفت و به 40 درصد رسید در سفر سال گذشته آیت‌الله دکتر رئیسی هم اعتبارات خوبی به این سد اختصاص یافت.

این مسئول با اشاره به اخذ ماده 23 سد سقاوه افزود: سد آبریز در حال طی مراحل اخذ ماده 23 است، ضمن اینکه پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ که تعطیل شده بود و آبرسانی به لیکک که راکد بود با اختصاص اعتبار از سفر رئیس جمهور فعال و فاز اول آبرسانی به چهار شهر در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز تحول در استان با کمک همه گروه‌ها

حاجی‌زاده در بخش دوم سخنان خود به 474 پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی حوزه عمرانی با اعتبار بیش از دو هزار میلیارد تومان در هفته دولت اشاره و عنوان کرد: صدای تحول در کهگیلویه و بویراحمد با همکاری همه مسئولان استانی و حتی گروه‌های سیاسی به گوش می‌رسد و اقدامات صورت گرفته نتیجه تلاش مسئولان گذشته و کنونی استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به کارهای صورت گرفته در حوزه راه‌ها اشاره و عنوان کرد: ورودی‌های یاسوج وضعیت مناسبی نداشت که با اختصاص اعتبار در حال ساماندهی و ورودی‌ها از سمت زندان و همچنین جاده شیراز هستیم.

حاجی‌زاده از پیشرفت بیش از 95 درصدی پل چهارم بشار و 75 درصدی باند دوم پل سوم بشار خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از تصفیه‌خانه یاسوج، کارخانه بازیافت زباله و 8 کیلومتر چهارخطه جاده یاسوج به سی‌سخت خواهیم بود.

حاجی‌زاده از اختصاص 400 میلیارد اعتبار برای محور کوپن به سمت باشت و آغاز این پروژه خبر داد و گفت: بالغ بر 35 درصد پیشرفت پروژه ملی پاتاوه به دهدشت در دو سال اخیر بود و 400 میلیارد به این پروژه ملی اختصاص داده شد که 100 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور بوده، پروژه هم زیر بار ترافیک رفته و قسمتی که ریزش بود در حال رفع است.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در دولت سیزدهم ماده 23 جاده پل بریم- باشت- قلعه رئیسی- دیشموک به سمت باغ‌ملک، باند دوم خیرآباد به سمت گناوه و گچساران- باباملک که راکد ماند بود اخذ شد، 15 کیلومتر  جاده طریق‌الطیب در مرحله زیرسازی و آسفالت است.پروژه جاده تنگ چویل ایمن‌سازی و کار در پروژه‌های زیرنا- دم‌عباس در حال انجام است و فاصله دیشموک و چاروسا به مرکز کهگیلویه و بویراحمد را دو ساعت کاهش می‌دهد.

بهره‌براری از جاده 54 روستای استان

وی با بیان اینکه برای احداث موزه دفاع مقدس زمین تامین و اعتبار اختصاص داده شد، تصریح کرد: جاده 54 روستا به بهره‌برداری رسید و کار در 130 روستای دیگر در حال انجام است، 60 کیلومتر آسفالت طی یکسال انجام شد.

وی با اشاره به وضعیت پل رود سمه، پل بیدانجیر، پل تراب و جاده جایزان به لیکک در خصوص اقدامات حوزه بهداشت و درمان گفت: در این حوزه کارهای خوبی صورت گرفت، مشکلات بیمارستان نرگسی در حال رفع است، بیمارستان بهمئی آماده افتتاح است و در سفر رئیس جمهور هم اعتبارات خوبی برای بیمارستان‌های چرام، لنده و سی‌سخت داده شد، و علاوه بر 720 میلیارد گذشته از سفر رئیس جمهور در 400 میلیاردی که جدیدا به ما اعلام شده رقمی به بیمارستان‌ها اختصاص داده می‌شود.

حاجی ‌زاده بیان کرد: برای تامین برق پایدار در مناطقی مانند دیشموک و لنده و سایر مناطق کارهای خوبی در دست اقدام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به پروژه‌های عمرانی بخش ورزشی اشاره و عنوان کرد: 115 پروژه ورزشی در حال احداث است که با بهره‌برداری از آنها سرانه فضای ورزشی از نیم متر مربع به یک متر افزایش می‌یابد، ضمن اینکه از متمم سفر رئیس جمهور 15 میلیارد به استادیوم 15 هزار نفری یاسوج اختصاص داده شد.

آغاز ساخت 5 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن

حاجی‌زاده در ادامه سخنان خود در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: سهمیه استان در یکسال اول دولت سیزدهم 10 هزار واحد مسکونی است که علی‌رغم مشکل نبود زمین در شهری مانند یاسوج ساخت 5 هزار واحد انجام شده و درصدد رفع مشکلات برای آغاز  به کار 5 هزار مورد باقی‌مانده هستیم، ضمن اینکه در کنار یاسوج باید شهرک جدید احداث شود.

زلزله سی‌سخت دیگر موردی بود که معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره کرد و افزود: در زلزله، سه هزار و 50 واحد مسکونی خسارت دید و  یک هزار و 690 واحد کاملا تخریب شد که تاکنون یک هزار و 350 واحد به بهره‌برداری رسیده است، مابقی را کمک می‌کنیم تا سریعتر به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به افزایش پرداختی‌ها از محل ارزش افزوده و آلاینده‌ها به شهرداری‌های استان گفت: این رقم از 90 میلیارد تومان سال 1399 به 180 میلیارد در سال گذشته افزایش یافت و در چهارماه 1401، 80 میلیارد به شهرداری‌ها تزریق شد که امیدواریم این ارقام به جای اینکه صرف حقوق پرسنل شود به سمت عمران شهری طول داده شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 4 هزار تن قیر رایگان تحویل شهرداری‌ها شد و به منظور بهسازی99  روستای استان 6 هزار و 100 تن قیر رایگان به بنیاد مسکن استان تحویل داده شد، دو هزار و 236 مورد تسهیلات ساخت مسکن مقاوم پرداخت و 355 واحد مسکونی شهری در طرح اقدام ملی مسکن احداث شد.

وی با اشاره به پیگیری ‌های استاندار مبنی بر گاز رسانی به زیلایی و موشمی‌ و دیشموک افزود: 434 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه گاز در دست انجام است و ظرف دو تا سه سال آینده کهگیلویه و بویراحمد استان سبز می‌شود.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع یاسوج بزرگ در شورای عالی معماری و شهرسازی و در دست اجرا بودن طرح‌های جامع دیشموک و قلعه رئیسی و اتمام طرح دهدشت، تصویب این طرح را کمک بزرگی به استان خصوصا شهر یاسوج دانست.

حاجی‌زاده در پایان با اشاره به فعال بودن 197 پروژه نوسازی مدارس با اعتبار 800 میلیارد تومان خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با زمین‌خواری و کوه خواری فعال و از ابتدای سال 1400 تاکنون 700 هکتار از اراضی ملی از تصرف خارج شد و برای مبارزه با زمین‌خواری نظارت بیشتری بر طرح‌های گردشکری، بخش صنعت و کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام/541/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)