میرنیوز

احیای اقتصاد و خنثی سازی تحریم در دستور کار قرار گیرد

احیای اقتصاد و خنثی سازی تحریم در دستور کار قرار گیرد 2022-08-19T08:54:40+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان و شهدای استادیوم قدس و یادبود حضور سپهبد شهید سردار سلیمانی در همدان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد؛ بیان کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که در ماه محرم و در شب جمعه توفیق نصیب بنده شد که در جمع مردم ولایت مدار و شهید پرور در مراسمی با نام و یاد شهدا حاضر شده و گرد هم آمدیم.

وی با بیان اینکه از تمامی کسانی که در برگزاری این مراسم که با نام شهدا است، تشکر می‌کنم، گفت: تک تک این مناسبت‌ها برای ما درس و یادآوری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی حرف از شهدای عملیات رمضان می‌زنیم، جمله شهید سلیمانی که فرمود «عملیات رمضان نزدیک ترین عملیات به کربلا و شرایط کربلا است» به یاد می‌آید.

قالیباف با تصریح بر اینکه بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در گرما و با تشنگی به شهادت رسیدند، اظهار کرد: بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در محاصره تا آخرین لحظه جنگیدند.

وی با بیان اینکه عملیات رمضان در زمانی انجام شد که بعد از فتح خرمشهر بود، افزود: این اولین عملیاتی بود که در منطقه کوچ و شلمچه انجام گرفت، چنانکه در عملیات رمضان جاده اهواز و خرمشهر و راه‌آهن اهواز و خرمشهر را از تیررس و دید دشمن نجات دادیم و به وجهی از لب مرز هم جلوتر رفتیم، ببینید که دشمن‌های ما از کجا به انقلاب و امام ما دشمنی دارند.

قالیباف با بیان اینکه اگر به یادداشت‌های گذشته نگاه کنیم، زمزمه‌های اینکه چرا جنگ را بعد از فتح خرمشهر ادامه دادیم می‌بینیم، گفت: به روایتی آمریکا که هزینه رژیم بعث را می‌داد و معتقد بود که پس از فتح خرمشهر جنگ معنا ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مردم عزیز ما وقتی از مسیر ایلام به کربلا می‌روند، در مسیر وارد دشت مهران می‌شوند، افزود: همه این مناطق در اختیار رژیم بعثی بود و آسیب پذیری برای ما داشت و در این بین، بنی صدر نیز حرفش این بود که ما نمی‌توانیم و امکان دفاع در مقابل تهاجم دشمنان را نداریم.

قالیباف با بیان اینکه او معتقد بود که با زمین دادن می‌توان کشور را حفظ کرد، یادآور شد: پس از بذل بنی صدر این شهدای عزیز که در این مکان هستند با اعتقاد و ایثار خود عملیات گوناگونی انجام دادند و دشمن با دیدن این نوع آمادگی به صورت مفتضحانه ای عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: این شرایط که پیش آمد و عملیات رمضان هم که شکل گرفت، دشمن تمام ضعف‌های خود را از بین برد و در ظاهر نشان می‌داد که عقب نشینی کرده و این ایران است که با آنها در حال جنگ است.

قالیباف با بیان اینکه این چنین نبود و این روند، جز توطئه و افکار پوچ چیز دیگری نبود که رفاه را از ساکنان این مناطق بگیرند؛ عنوان کرد: تحلیل و روایت گری های غلط قرار بود شکل گیرد و از اول انقلاب نیز به همین شکل بود. به نوعی که خیلی‌ها خلاف جمهوری بودند.

قالیباف با بیان اینکه این باور و وظیفه همه ما است که در مقابل ظالم بایستیم، گفت: وقتی مظلومی می‌ایستد و تا آخرین تیر می‌جنگد پیروزی از آن اوست، دیدیم که چگونه حضرت امام (ره) شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» را دادند و امروز می‌بینیم که با همان ایستادگی در مقابل منافقان می‌ایستیم و خداوند نصرت و پیروزی را نصیب مؤمنان می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهدای استان شهید پرور همدان به خصوص شهید سردار همدانی نمادی کامل اند، خاطرنشان کرد: بنده روحیه مقاومت و آرامش را در شدید ترین بحران‌ها در کربلای ۴ در گودال، در چهره شهید سردار همدانی که نشان دهنده آرامش بود دیدم.

وی ادامه داد: این وضعیت در شرایطی بود که هر لحظه امکان وقوع درگیری بود و امروز، ثابت شد که در دوران دفاع مقدس مردم در میدان باشند به چه موفقیت‌هایی می رسیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه رشادت‌های شهدای رمضان و شهدای عزیز این کشور از یادمان نمی‌رود و رشادت شهید عزیز همدانی را از یاد نمی‌بریم، افزود: ما امنیت خود را مدیون شهدا و آزادگان هستیم و اگر امروز کسانی به شهدای انقلاب و شهدای مقاومت تعرض می‌کنند، در واقع کارشان مصداق خاک پاشیدن به صورت خورشید است و در امتحان خداوند متعال نیز مردود شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز، ننگی از این بالاتر نیست که ما کودک کشی و خیانت را از داعشی ها ببینیم که با هر انسانی بدون توجه به دین جنایت کرده و بعد کسانی پیدا شوند که با رژیم کودک کش صهیونیستی و گروه‌های صهیونیستی و آمریکا جنایت کار که اقدام به تشکیل گروه‌های داعش می‌کنند، همنوا شوند.

وی در ادامه صحبتهای خود تاکید کرد: شهدای مقاومت از امنیت کشور خود دفاع کردند و اگر در سوریه و عراق با داعش و دشمنان نمی‌جنگیدیم امروز باید در کشور خود با آنها به جنگ می‌رفتیم، حال مردانگی و غیرت افرادی که به شهدا توهین می‌کنند کجاست و باید به اینها گفت «اگر دین ندارید آزاده باشید».

قالیباف با تاکید بر اینکه این شهدا جز مجاهدت کار دیگری نکردند، به رشادتهای سردار همدانی اشاره کرد و گفت: ظلم است به کسانی که در مسیر انقلاب و دین و اسلام حرکت کردند اهانت شود.

وی با بیان اینکه دشمنان بر ما در دو جبهه هجوم آوردند و روحیه استکباری دارند، اظهار کرد: ما تا در راه قرآن باشیم با آنها همچنان ما دشمن هستند.

رئیس مجلس به جنگ اقتصادی و جنگ شناختی اشاره کرد و گفت: دشمن در جنگ شناختی عمدتاّ در بستر رسانه‌ها کار را پیش می‌برد همانطور که در عملیات رمضان قصد داشتند تردید راه بیاندازد در حالی که رزمندگان محکم ایستاده بودند، در عقبه جبهه در ذهن مردم کار می‌کردند تا سستی در جبهه اسلام ایجاد کنند.

قالیباف در ادامه بیان کرد: این جنگی است که مقام معظم رهبری فرمودند و بر لزوم ورود به جهاد تبیین تاکید کردند.

وی با بیان اینکه جنگ دیگر دشمن تحریم ظالمانه و غیرانسانی است که بر مردم فشار آورده‌اند، تصریح کرد: جنگ اقتصادی از هر جهت است، دشمنان ما ظالم به تمام معنا هستند و این از خوی استکباری آمریکا است.

این مسئول با اشاره به اینکه وقتی برجام پذیرفته شد یکی پیدا شد که آن را بر زمین زد و اگر ما در مقابل آنها نایستیم به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیند، گفت: برخی گفتند قانون این‌طور است و اگر قبول نکنیم فردا اتفاقاتی می‌افتد؛ البته ما ایستادیم و دیدیم اتفاقی نیفتاد، ما به دنبال این هستیم طرف غربی به آنچه می‌خواهیم که عزت کشور نیز در آن است تن بدهند.

قالیباف با تاکید بر اینکه ما باید خنثی سازی تحریم را در پیش بگیریم، افزود: باید خودمان را قوی کنیم، بخشی از کار در حوزه خنثی‌سازی تحریم به عهده مردم است و بخشی به عهده مسئولان و آن هم دولت انقلابی و مجلس انقلابی.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر می‌خواهیم راه شهدا را در پیش داشته باشیم احیای اقتصاد و خنثی‌سازی تحریم را باید در دستور کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر با همان روحیه دوران دفاع مقدس و همین جوانان و با تکیه بر سنت‌های الهی حرکت کنیم پیروزیم، خاطرنشان کرد: اولین شرط موفقیت، حضور مردم در اقتصاد است.

وی به سخنان امام (ره) اشاره کرد و گفت: کاری را که مردم می‌توانند انجام دهند ما دولتی‌ها انجام ندهیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه یکی دیگر از راه‌های رشد اقتصاد، توجه به اقتصاد مردمی است؛ تشریح کرد: این مسیر، دو نیاز دارد. یک نیروی انسانی و دو نیاز مالی و بودجه. مخاطب اول این صحبت بنده هستم که باید با همان روحیه مسیر را همانند عملیات رمضان پیش ببریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه رزمندگان ما در عملیات کربلای ۵ که از عملیات‌های سختی بود و تیر خمپاره و شیمیایی داشت سر خم نکردند و باید این روحیه را حفظ کنیم، گفت: این ننگ ما است که پدری در مقابل خانواده سر خم کند، اگر کسی می‌گوید امکان حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد، دشمنی می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه جوانان امروز باید پیشتازان این جنگ شناختی باشند؛ اضافه کرد: با دعای جمع حاضر و با روحیه دفاع مقدس و فرهنگ متعالی می‌ایستیم و ثبات و امنیت اقتصادی را به همت جوانان، مردم و کارآفرینان این کشور فراهم می‌کنیم.

قالیباف در پایان تاکید کرد: در مجلس، لحظه‌ای برای مردم درنگ نمی‌کنیم تا معیشت را پیش برده و شرمنده مردم نباشیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)