میرنیوز

چرا معتادان متجاهر در استان کرمان ساماندهی نمی‌شوند/ از کمبود زیرساخت‌ها تا ارائه آمارهای متناقض

 چرا معتادان متجاهر در استان کرمان ساماندهی نمی‌شوند/ از کمبود زیرساخت‌ها تا ارائه آمارهای متناقض 2022-08-09T10:26:50+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، دور باطل و چرخه تکراری دستگیری، سم‌زدایی و رهایی معتادان سال‌ها است که در کشور ما تکرار می‌شود؛ به نظر می‌رسد با وجود هزینه‌های هنگفت ترک اعتیاد نه تنها این اقدامات تاثیر چندانی در درمان معتادان نداشته که در استان کرمان حتی آمار دقیقی از تعداد این معتادان در دست نیست تا جایی کوروش احمدیوسفی مدیرکل امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرده که عدد معتادان متجاهر در کرمان زیادی نیست و این در حالی است که آمار ارائه شده از سوی دیگر مسئولان خبر از وجود چندین هزار معتاد متجاهری می‌دهد که به واسطه نبود زیرساخت‌های مناسب در سطح شهرها پراکنده هستند و جای این سوال باقی است که اگر تعداد این معتادان زیاد نیست چرا ساماندهی آنها با این همه مشکل مواجه است؟

تنها 150 معتا د متجاهر در کرمان وجود دارد!

کوروش احمدیوسفی مدیرکل امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه معتاد متجاهر یک بیماری است، بیماری با شدت بیماری بیشتر که به یک بیماری حاد گرفتار شده است، اظهار داشت: نگاه جامعه به این افراد، باید نگاه به یک بیمار باشد.

وی با بیان اینکه عدد معتادان متجاهر در کرمان زیادی نیست و با رصدی که انجام شده ما حدوداً 150 نفر معتاد متجاهر در شهر کرمان داریم که باید اقدامات اجتماعی در ارتباط با آنها انجام شود، افزود: مجموعه انتظامی و قضایی استان زحمت کشیده و چندین سال است که به انحای مختلفی جمع‌آوری معتادان ماده 16 انجام می‌شود اما این افراد پس از بازگشت از کمپ دوباره به چرخه اعتیاد بازگشته و روز از نو روزی از نو و قصه همان قصه قبل است.

مدیرکل امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌هایی با نگاه اجتماعی برای درمان معتادان اجتماعی در نظر گرفته شده است، گفت: در این طرح همه سمن‌ها، نهادها و سازمان‌های متولی در نظر گرفته شده که هدایت، حمایت و نظارت بر آنها در قالب طرحی تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح کارگروه ویژه‌ای پیش‌بینی شده، افزود: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی را با بحث معتادان متجاهر در استانداری به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل شده است.

نگاه سلبی برای درمان معتادان پاسخگو نیست

احمدیوسفی با اشاره به اینکه اعضای قرارگاه گروه‌های مختلفی هستند که هر کدام در بحث درمان و بازگرداندن این افراد به جامعه که دچار بیماری حاد شدند نقش و سهم دارند، ادامه داد: واقعیت این است که نگاه سلبی در این حوزه پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه اعدادی که در ارتباط با آمار معتادان متجاهر در کرمان اعلام می‌شود، سه بخش هستند، گفت: تعدادی از این افراد کسانی هستند که تعارضات خانوادگی داشته و با مراجع قضایی، دستور خورده و به کمپ‌های ماده 16 می‌روند، عده‌ای معتادان پاتوقی هستند که در شرایطی در کنار معتادان متجاهر استعمال مواد می‌کنند و تنها عده کمی معتاد متجاهر داریم که طبق اعلام بهزیستی 150 نفر هستند.

12 درصد معتادان حاضر در کمپ ماده 16 کرمان معتاد متجاهر هستند

مدیرکل امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه 65 درصد کسانی که در کمپ ماده 16 هستند، تعارضات خانوادگی داشته و براساس دستور قضائی به کمپ فرستاده شدند، گفت: 23 درصد کسانی هستند که به صورت پاتوقی استعمال مواد مخدر دارند و 12 درصد آنها معتادان متجاهر هستند.

وی با بیان اینکه حل این معضل اجتماعی و راهکار آن بین بخشی است، ادامه داد: در این زمینه مردم، سمن‌ها و نهادها همه نقش دارند و لازمه آن وجود یک سند مطالعه شده بین بخشی و راهبردی است که در قالب این سند با رویکرد جدید‌ و تحولی این موضوع دنبال و مدیریت شود.

وجود بیش از 2000 معتاد متجاهر در استان کرمان

محمد ضیاءالدینی معاون دادستان کل دادگستری استان کرمان نیز با بیان اینکه یکی از قوانین جاری و ساری در جمهوری اسلامی ایران قانون مواد مخدر مصوب سال 76 بوده که در سال 89 اصلاحاتی به این قانون وارد شده است، اظهار داشت: از جمله این اصلاحات می‌توان به این مورد اشاره کرد که نگاه به فرد معتاد عوض شد و به عنوان بیمار به آنها نگاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو ماه قانونی خاص در این قانون در بحث معتادان داریم، بیان کرد: ماده 15 مربوط به افرادی است که اعتیاد داشته، تمایل به ترک دارند، تجاهل به اعتیاد نداشته و خودشان داوطلبانه برای ترک به کمپ می‌روند.

معاون دادستان کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه کمپ‌‌های ماده 16 مخصوص کسانی است که متجاهر به اعتیاد هستند و این تجاهر از اعمال، گفتار و رفتار آنها مشخص است، گفت: آمار معتادان متجاهر در استان کرمان چیزی بیش از دو هزار نفر است و قبل از عید سال گذشته فقط 700 نفر معتاد متجاهر در کمپ ماده 16 کرمان پذیرش شد.

کمبود زیرساخت‌های کمپ ماده 16 در استان کرمان

وی با اشاره به اینکه مشکلی که در این حوزه در استان کرمان داریم، کمبود زیرساخت‌های کمپ ماده 16 در استان است، افزود: به نحوی که در قانون گفته شده تامین این زیرساخت‌ها وظیفه حاکمیت است و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، استانداری و فرمانداری‌ها وظیفه دارند که این زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

ضیاءالدینی با بیان اینکه در حال حاضر کمپ ماده 16 کرمان ظرفیت 250 نفر را دارد و از 23 شهرستان استان تنها در شهرستان‌ها بم  و سیرجان کمپ ماده 16 داریم و کمپ کرمان باید از دیگر شهرستان‌ها هم معتادان متجاهر را پریرش کند، ادامه داد: نیاز است که پیگیری لازم انجام شود تا در همه شهرستان‌ها کمپ ترک اعتیاد را دایر کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر به نحوی که در قانون گفته شده این کمپ‌ها در همه شهرها دایر شود، قطعاً سرقت‌های خردی که مردم نگران آن هستند کم خواهد شد، بیان کرد: البته به شرط آنکه دستورالعمل‌های پس از خروج هم طبق آن چیزی که در آیین نامه آمده است، رعایت شود.

معاون دادستان کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان تشخیص تجاهر به اعتیاد به عهد مقام قضایی گذاشته شده است، گفت: همکاران قضایی ما باید کسانی را به کمپ‌های ماده 16 معرفی کنند که تجاهر آنها ثابت شده باشد.

80 درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می ‌شود

وی با اشاره به اینکه اگر بتوان ظرفیت کمپ‌های ماده 16 در استان کرمان را افزایش داد تاثیر زیادی در کاهش جرائم دارد، بیان کرد: 80 درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و فراهم کردن مکانی برای نگهداری آنها وظیفه حاکمیت است البته نگاه خانواده‌ها هم به این افراد باید نگاه به یک فرد بیمار باشد و از این افراد ‌پس از ترک حمایت کنند.

ضیاءالدینی با بیان اینکه واقعیت این است که اگر قرار باشد کاری به خوبی انجام شود باید زیرساخت‌های آن فراهم باشد، گفت: واقعیت این است که بعد از 12 سال از اجرایی شدت قانون مبارزه با مواد مخدر متاسفانه هنوز زیرساخت کمپ ماده 16 زیبنده شهر کرمان نیست و به تبع نبود زیرساخت قطعاً اقدامات پس از خروج هم نمی‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به اینکه مهیا کردن زیرساخت وظیفه دولت، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و استانداری است افزود: کمپ ماده 16 کرمان وضعیت مناسبی ندارد و و هزینه‌های لازم که باید از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پرداخت شود، به‌موقع پرداخت نمی‌شود.

معاون دادستان کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه نیروی انتظامی می‌تواند ظرف یک هفته تمامی معتادان متجاهر استان را جمع‌آوری کند اما مکان مناسبی برای درمان و نگهداری آنها وجود ندارد، ادامه داد: باید از جایی بودجه‌ای برای این کار اختصاص داده شود تا بتوان اقدامات بعدی را انجام داد و تا این زیرساخت نباشد بقیه اقدامات بیهوده است.

زیرساخت‌های نگهداری معتادان متجاهر متناسب با نیاز استان کرمان نیست

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه مواد مخدر و قاچاق آن یکی از معضلات و تهدیداتی است که استان کرمان با آن مواجه است، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و همجواری استان کرمان با استان‌هایی که در مجاورت کشوری قرار دارند که بیش از 90 مواد مخدر دنیا در آنجا کشت می‌شود و ترانزیت این مواد از مسیر کشور ما توسط سوداگران مرگ، این استان را در موقعیت حساسی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی در مقابله با این پدیده شوم در دنیا تنها است، بیان کرد: شاهد بودیم که در سنوات قبل که معاندین و استکبار جهانی در کشور محل کشت این مواد مستقر شده بودند، ترویج و کشت مواد مخدر افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه کشور ما در مقابله با این پدیده شوم شهدای زیادی را تقدیم کرده است، گفت: برخورد جدی و موثر با این پدیده شوم عزم مردمی را می‌خواهد، به ویژه در حوزه کاهش تقاضا مردم به ویژه خانواده‌ها باید مشارکت بیشتری را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با تمام توان با کمک سایر سازمان‌های امنیتی و سپاه و با پشتیبانی دستگاه قضائی برای مقابله با سوداگران مرگ در حال تلاش است و برخوردهای خوبی هم داشته، افزود: استان کرمان در دو سال قبل در مقابله با اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر کارنامه درخشانی داشته و رتبه برتر کشور را در کشفیات مواد مخدر به‌دست آورده است.

بیش از 60 درصد ‌مواد مخدر کشور از مسیر استان کرمان عبور می‌کند

ناظری با بیان اینکه بیش از 60 درصد ‌مواد مخدر کشور از مسیر استان کرمان عبور می‌کند، گفت: در حوزه نگهداری، جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر سازمان‌های متولی در استان تلاش‌های زیادی انجام شده، با این وجود نیاز به وجود زیرساخت‌های بیشتری متناسب با نیاز استان است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه امروز وجود و وفور معتادان متجاهر در سطح شهرها برای مردم آزاردهنده است، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی در این ارتباط انجام شده و دستگاه‌های متولی مشغول راه‌اندازی کمپ ماده 16 و اردوگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها باید محل نگهداری معتادان متجاهر را در دستور کار داشته باشند، بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر هم برای نگهداری این معتادان هزینه‌ها و اعتبارات لازم را پرداخت می‌کند.

امکانات موجود پاسخگوی نگهداری همه معتادان کرمان نیست

سرهنگ مهدی پورامینایی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه وجود معتادان متجاهر در سطح شهر کرمان معضل و پدیده اجتماعی است که باعث آزار مردم و گلایه‌های زیادی شده است، اظهار داشت: نیروی انتظامی با هماهنگی مقامات قضایی وظیفه جمع‌آوری معتادان متجاهر را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه همه سازمان‌هایی که در این زمینه وظایفی را به عهده دارند باید نقش خود را ایفا کنند، گفت: نیروی انتظامی آمادگی دارد که ظرف 48 ساعت تمامی معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع‌آوری کند اما امکانات نگهداری آنها در سطح شهر کرمان کافی نبوده و امکانات موجود پاسخگوی این همه معتاد در سطح شهر کرمان نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به لزوم نگهداری مناسب و اقدامات درمانی و حمایتی از معتادان از سوی دیگر دستگاه‌ها، افزود: انجام چنین اقداماتی لازم است تا این افراد بعد از رها شدن از کمپ بازگشت دوباره به اعتیاد نداشته باشند و این موضوع دغدغه اصلی ما است.

وی با بیان اینکه در کرمان ظرفیت‌های بیشتری برای نگهداری معتادان لازم است، ادامه داد: حضور معتادان متجاهر در شهر معضلات زیادی به دنبال دارد چرا که این افراد برای تامین مواد مخدر مورد نیاز و گذران زندگی و معیشت خود مجبور به سرقت هستند.

پورامینایی با اشاره به آخرین مصوبه شورای امنیت کشور که در اسفندماه 1400 به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده، گفت: 27 دستگاه در این حوزه وظیفه دارند و 177 وظیفه برای آنها مشخص شده است.

وی بیان کرد: اگر محل مناسب برای نگهداری معتادان متجاهر داشته باشیم و اقداماتی از جمله حرفه آموزی و اقدامات حمایتی از آنها به خوبی انجام شود، این معتادان به چرخه باطل اعتیاد برنمی‌گردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه کمپ ماده 42 داریم که ساخت آنها سال‌ها است بر زمین مانده و درخواست داریم استانداری کرمان نقش محوری خود را انجام داده و همه نهادهای مربوطه را پای کار آورده و مطالبه‌گری داشته باشد، گفت: در کرمان محلی برای نگهداری حتی نگهداری شبانه بانوان معتاد متجاهر نداریم که در خواست داریم مسئولان در این حوزه ورود کند.

رهایی از اعتیاد نیازمند یک چرخه درمان است

علیرضا وحید‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز با بیان اینکه کمپ ماده 15 و 16  را برای ترک معتادان داریم، اظهار داشت: کمپ‌های ماده 15 اختیاری و خود معرف هستند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به صورت اختیاری برای ترک مراجعه نکنند و سیستم انتظامی و قضائی به این نتیجه برسند که نیاز است که این افراد بهبودی حاصل کنند با دستور قضائی به کمپ ماده 16 معرفی می‌شوند، بیان کرد: ساز و کار درمان در این کمپ‌ها اجباری است و تا حدود سه ماه در این مراکز تحت درمان قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه برای رهایی از وابستگی به مواد مخدر به یک چرخه درمان و نظام ارجاع نیاز داریم، گفت: چیزی در حدود سه تا چهار هزار نفر معتاد متجاهر به صورت متوالی به کمپ‌های ماده 16 آمده، سه ماه می‌مانند و دوباره به همان جامعه برمی‌گردند؛ به همان فضا و همان محیطی که در آن دچار اعتیاد شدند.

وی با اشاره به اینکه رهایی از وابستگی به اعتیاد با 30 روز، سه ماه و حتی یک سال ماندن در جایی ممکن نمی‌شود، افزود: شاید در این مدت از نظر جسمی بهبود پیدا کنند ولی به لحاظ روحی وابستگی به اعتیاد به ویژه برای کسانی که استفاده تجاهری از مواد مخدر دارند و یا کسانی که مواد محرک مصرف می‌کنند وجود دارد.

وحید‌زاده با بیان اینکه برای این افراد رهایی از اعتیاد به لحاظ روحی و جسمی به سادگی اتفاق نمی‌افتد، ادامه داد: قطعاً برای این افراد نمی‌توان بعد از رهایی از کمپ ماده 15 و 16 بگوییم که همه چیز تمام شده و قطعاً در مراحل بعد مداخلات روانشناختی و پیگیری‌های مددکاری نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه ما یکسری دستگاه‌های دولتی داریم که هر کدام از آنها در این حوزه رسالتی را به عهده دارند که این رسالت‌ها در طول هم هستند و هر کس در این راستا باید به رسالت خود عمل کند تا بهبودی نهایی حاصل شود، گفت: هر کس وظیفه دارد به رسالت خود به خوبی عمل کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه یکبار برای همیشه باید این مسیر به طور دقیق ارزیابی شده و رسالت هر دستگاه مشخص شود، افزود: برای اینکه آن دستگاه به خوبی به وظیفه خود عمل کند، نیاز است تا ناظر گذاشته شده و مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه داشتن کمپ ماده 16 افتخاری برای هیچ استانی نیست و این ساز و کار در هیچ جای دنیا به عنوان یک الگوی مواجهه با این پدیده، تایید ‌نشده است، بیان کرد: امروزه در خیلی از کشورها این الگو کاملاً محو شده و روش‌ها و رویه‌های جدیدی برای مواجه با این پدیده به کار گرفته می‌شود.

وحید‌زاده با بیان اینکه اگر بتوان معتادان متجاهر را در جایی ساماندهی کنیم، می‌توان تا حدی بهداشت زندگی اجتماعی را برای سایر آحاد جامعه تضمین کرده و میزان سرقت‌ها، درگیری‌ها خیابانی، درگیری بین فردی و ستیز خیابانی را تا حدی کاهش دهیم.

انتهای پیام/511/ی

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)