میرنیوز

گزارش|سنندج در محاصره سگ‌های ولگرد/ وحشت‌ شهروندان از پرسه سگ‌ها در محلات

 گزارش|سنندج در محاصره سگ‌های ولگرد/ وحشت‌ شهروندان از پرسه سگ‌ها در محلات 2022-07-12T12:30:13+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های اخیر باعث شده بسیاری از حیوانات وحشی در محیط اصلی زندگی خود امکان پیدا کردن آب و غذا نداشته و این نیازشان باعث شده تا به سمت مناطق شهری و روستایی حرکت کنند.

به همین دلیل یکی دوسال اخیر بحث ورود حیوانات وحشی به مناطق شهری و حتی کلانشهرها نیز بیشتر در رسانه‌ها دیده می‌شود که شاخص‌ترین آنها موضوع ورود پلنگ به شهرستان قائمشهر در استان مازندران و ورود دو قلاده خرس به یکی از شهرستان‌های استان فارس بود و کارشناسان براین باورند که اگرچه این اتفاق اخیرا زیاد شده اما واقعیت امر اینجاست که این اتفاق‌ها هنوز به مشکل آفرینی موضوع ورود سگ‌های ولگرد به محوطه‌های شهری نیست.

به گفته این گروه موضوع سگ‌های ولگرد یکی از اصلی‌ترین مشکلات است چون این نوع از حیوانات به دلیل اینکه توانسته‌اند خودشان را با شرایط زندگی کنار انسان وفق دهند در محلات و کوچه و خیابان‌ها بیشتر دیده می‌شوند اما حیوانات وحشی دیگر چون هنوز با انسان ارتباط برقرار نکرده‌اند بعضا حتی اگر هم در محوطه‌های مسکونی دیده شوند به سرعت فرار می‌کنند و تقریبا خطری تهدید کننده سلامت ساکنان منطقه نیست و میزان حوادث بسیار انگشت شمار است.

این کارشناسان تاکید دارند اما موضوع حضور و افزایش تعداد گله‌های سگ‌های ولگرد در مناطق مسکونی نکته‌ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرده براساس برنامه‌ریزی‌های منطقی باید برای مدیریت آن اقدام کرد که یکی از موارد مهم موضوع زنده‌گیری؛ عقیم‌سازی و رهاکردن این سگها در فاصله‌ای منطقی از شهرهاست و راه دیگر می‌تواند مدیریت پسماند برای جلوگیری از دسترسی حیوانات به غذای و البته عدم تغذیه دستی آنهاست.

موارد یاد شده برای مدیریت حضور سگ‌های ولگرد اگرچه طی چند سال اخیر از سوی کارشناسان و مقامات مسئول انجام می‌شود اما واقعیت امر این است که اخیراً افزایش تعداد حوادث ناشی از حضور سگ‌های ولگرد در اماکن شهری به قدری افزایش یافته که بیانگر مشکلات ریشه‌ای در این زمینه و بعضا کوتاهی مسئولان مربوطه است.

این درحالی است که موضوع حضور سگ‌های ولگرد در مرکز استان کردستان اخیرا باعث شده تا مشکلات متعددی در این زمینه شکل گرفته و روز به روز هم با توجه به افزایش تعداد سگ‌ها این معضل بیشتر خودنمایی میکند و می‌طلبد مسئولان استان در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهند.

معضلی بزرگ به نام هجوم سگ‌های ولگرد

اقبال یارمحمدی یکی از اهالی روستای آساوله سنندج در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه هجوم سگ‌های ولگرد در این منطقه به یک معضل بسیار بزرگی تبدیل شده که کسی به فکر جمع‌آوری این سگ‌ها نیست، اظهار کرد: واقعاً خود و خانواده‌هایمان نه در روز آسایش و آرامشی داشته و نه در شب از صدای این حیوانات می‌توانیم استراحت کنیم.

وی افزود: جولان سگ‌های ولگرد به واقع زندگی را برای مردم این منطقه از شهر سنندج تلخ و سخت کرده است به نحوی‌که نه جرأت بیرون آمدن از خانه را داریم و نه کودکانمان در این روز‌های تابستانی می‌توانند برای بازی از منزل خارج شوند.

این شهروند سنندجی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به این وضعیت که موجب وحشت در بین مردم و تهدید آسایش شهروندان شده است، خاطرنشان کرد: بارها پیش آمده که سگ‌های ولگرد به بچه‌هایی که در حال بازی بوده‌اند هجوم آورده‌اند و حتی باعث آسیب‌زدن به کودکانمان  چه از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی شده‌اند.

یارمحمدی گفت: واقعاً لازم است که مسئولان مربوطه برای ریشه‌کنی این معضل شهر سنندج چاره‌ای اساسی بیندیشند تا از بروز وقایعی همچون حمله به کودکان جلوگیری شود.

آلودگی های زیست محیطی , عوارض آلایندگی محیط زیست , پایش و نظارت در محیط زیست ,

سلامت و آسایشمان در خطر است

انور گلی، یکی دیگر از شهروندان سنندجی ساکن روستای آساوله نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: وجود این حیوانات در شهر و مناطق حاشیه، نه تنها سلامت و آسایش و ایمنی مردم را به خطر انداخته بلکه هر لحظه امکان دارد حمله سگ‌های ولگرد به اهالی منطقه عاملی در بروز نقص عضو و یا حتی فوت در منطقه باشد.

گلی با تأکید بر ضرورت اقدام سریع مسئولان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و حل این معضل بیان کرد: واقعاً وجود سگ‌های ولگرد در این ناحیه از شهر سنندج به معضل بسیار بزرگی تبدیل شده و باید هرچه زودتر برای آن فکری شود.

این شهروند سنندجی افزود: وضعیت به گونه‌ای است که ما زباله‌هایمان را به صورت آویزان بیرون می‌گذاریم تا این سگ‌های گرسنه که به داخل شهر هجوم آورده‌اند زباله‌ها را در کوچه و محلات پخش نکنند و باعث بروز انواع و اقسام مریضی نشوند.

به گفته وی، تعداداین سگ‌ها در داخل شهر سنندج و در معابر شهری به حدی افزایش یافته که باعث بروز تصادف با اتومبیل‌ها و ایجاد خسارت نیز می‌شوند و این نیز از یک دید جداگانه می‌تواند برای مردم  مشکل‌آفرین باشد.

در ادامه به یکی از محلات مرکزی شهر سنندج نیز سری زدیم، مشاهدات حاکی از وجود بی‌شمار سگ‌ها و البته به طور کاملاً ناگهانی حضور شغال بر سر زباله‌های رها شده، بود.

وجود سگ‌های گله‌ای در محلات سنندج عادی شده است!

عبدالله محمدی سراب یکی دیگر از شهروندان سنندجی درباره حضور این سگ‌ها که گاهی وحشی می‌شوند، اظهار داشت: وجود سگ در محلات سنندج آن هم به صورت گله‌ای بسیار عادی شده  و این امر به ویژه برای افراد سالمند و کودکان می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی افزود: متأسفانه گاهی زباله‌ها دیرتر از موعد جمع‌آوری می‌شوند و همین امر باعث شده تا این حیوانات گرسنه برای دسترسی به غذا خود به این زباله‌ها سرک بکشند و هزاران بیماری را در جامعه سرایت دهند، هرچند بعضاً خود اهالی با تغذیه دستی این سگها باعث عادت کردن حضورشان در یک منطقه شده‌اند و همین روند می‌تواند به مشکلات دامن بزند.

محمدی همچنین در ادامه تاکید کرد: حتی اگر فرض کنیم این سگها مشکلاتی برای سلامتی مردم ایجاد نمی‌کند باید به این نکته توجه داشته باشیم که تعداد از تصادف‌ها به دلیل همین حضور گسترده سگها در حاشیه خیابان‌ها است، چون بعضا باعث میشود راننده‌ها برای اینکه با سگ‌ها برخورد نداشته باشند با یکدیگر برخورد داشته باشند.

این شهروند سنندجی تأکید کرد: واقعا لازم است تا فکری اساسی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد کنند تا مردم با خیالی آسوده‌تر فرزندان خود را راهی کوچه و خیابان کنند.

آلودگی های زیست محیطی , عوارض آلایندگی محیط زیست , پایش و نظارت در محیط زیست ,

به هیچ عنوان راضی از این وضعیت نیستیم

حیدر یعقوبی یکی دیگر از شهروندان ساکن محله سپورآباد سنندج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: به نظر بنده عمده دلیل وجود سگ‌های ولگرد در محلات و کوچه‌ها سنندج از یک سو بی‌ تدبیری مسئولان مربوطه و از سوی دیگر جولان افراد دچار اعتیاد است چراکه این معتادان به هر دلیلی این سگ‌ها را دنبال خود راه می‌اندازند و محلات مسکونی را برای این حیوانات عادی جلوه می‌دهند و ناخودآگاه این حیوانات نیز به داخل شهر کشانده می‌شوند.

وی افزود: مشکل فقط وجود سگ نیست بلکه جدیداً هم شغال و هم روباه نیز که حیوانات به مراتب وحشی‌تری هستند نیز در محلات شهر سنندج بارها دیده شده‌اند و این واقعاً هشداری جدی با شمار می‌آید.

این شهروند سنندجی اظهار کرد: ما به هیچ عنوان راضی از این شرایط نیستیم اما به کشتار این جانداران نیز رضایت نمی‌دهیم و باید فکری اساسی برای کنترل جمعیت حیوانی در شهر سنندج اندیشیده شود.

یعقوبی یادآور شد: شهرداری سنندج به عنوان مسئول اصلی کنترل جمعیت سگ ها باید راهکار مناسبی برای کنترل جمعیت این حیوانات و جلوگیری از حضور حیوانات وحشی در داخل شهر را بیاندیشد تا زن و بچه مردم از این امر آسیب نبینند چراکه هرچه باشد این حیوانات غریزه وحشی بودن را دارند و هر لحظه می‌توانند برای شهروندان سنندجی مشکل بیافرینند.

آلودگی های زیست محیطی , عوارض آلایندگی محیط زیست , پایش و نظارت در محیط زیست ,

هزینه بالای عقیم‌سازی و کمبود بودجه

شکور صلواتی، رئیس سازمان پسماند شهرداری سنندج نیز در همین باره در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که چرا سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری نمی‌کنید؟ اظهار داشت: باتوجه به اینکه خروجی‌های شهر سنندج به روستاها منتهی می‌شود و در روستاها مانند گذشته غذایی برای تغذیه سگ‌ها وجود ندارد در نتیجه این سگ‌ها به دنبال غذا وارد شهر می‌شوند البته بارها نیز مشاهده شده که افرادی با هویت نامعلوم چند سگ را در حاشیه شهر سنندج رها کرده‌اند.

وی افزود: یکی دیگر از مباحثی که منجر به افزایش جمعیت سگ‌ها به داخل شهر شده، عدم وجود نظم در بیرون گذاشتن زباله‌ها در زمان مشخص توسط شهروندان است که باعث جذب سگ‌ها به زباله‌ها و تغذیه از این زباله‌ها است.

صلواتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ماهانه بیش از 200قلاده سگ زنده‌گیری می‌شوند و این در حالی است که با توجه به اینکه هر سگ قیمتی بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار تومان برای عقیم سازی لازم دارد ماهانه تنها ظرفیت عقیم سازی 60قلاده سگ وجود دارد.

رئیس سازمان پسماند شهرداری سنندج با بیان اینکه کشتار حیوانات به‌ویژه سگ‌ها ممنوع است، تصریح کرد: در حال حاضر در شهر سنندج یک مرکز عقیم سازی و سه مرکز جمع‌آوری سگ وجود دارد اما باید نسبت به زنده‌گیری این حیوانات اقدام شود و این هم مستلزم امکانات و شرایط خاصی است.

به گزارش تسنیم؛ جولان "سگ‌های ولگرد" در حالی در استان کردستان به ویژه شهر سنندج تبدیل به یک فاجعه ملی و تهدید بزرگ برای جان شهروندان شده است که علی‌رغم تذکر رسانه‌ها و گله‌مندی و خواسته مردم اما جز بی‌تفاوتی نسبت به سلامت شهروندان، عزم و اقدامی برای جمع‌آوری این سگ‌ها در مسئولان شهرداری سنندج دیده نمی‌شود!

انتهای پیام/ی

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)