میرنیوز

طهرانچی در زنجان: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با روند موجود به نتیجه نمی‌رسد

 طهرانچی در زنجان: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با روند موجود به نتیجه نمی‌رسد 2022-06-22T18:13:12+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آئین افتتاح بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی مدارس ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز با حضور محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، محمد بطحایی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سما، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، احمد نقیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، علیرضا فیروزفر رئیس اسبق دانشگاه آزاد و شهردار فعلی زنجان و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

محمد مهدی طهرانچی در این مراسم اظهار داشت: تربیت و مدرسه مهم‌ترین نقش را در زندگی و ارتقا یک شهر دارد و در مدرسه مهم‌ترین اثرگذاری را معلمان بر دانش‌آموزان دارند درست است که تلاش‌ها و حرکت بسیار است اما آنچه که مهم‌ می‌باشد تربیت درست نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه ما در گذشته نهادی به نام مکتب داشتیم که مربی محور بود نه سازمان محور، افزود: با گذشت ایام با مفاهیم مدرنیته آشنا شدیم که بیشتر سازمان محور بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روز به روز از سنت معلم محور فاصله گرفتیم و پا در آموزش سازمان محور گذاشتیم و پس از مدتی مشاهده کردیم این نوع تعلیم و تربیت سرابی بیش نیست چراکه به یکباره اول سازمان، سپس شبکه ایجاد شد و شبکه اختیار سازمان را  در دست گرفت.

وی بیان کرد: فضایی ایجاد شد که معلمان دیگر در آن معلم نیستند و دانش‌آموز نیز عضو همین شبکه‌ها شدند و ما نیز با کرونا شتابان بچه‌ها را به این فضا هول دادیم.

طهرانچی عنوان کرد: در روز‌های آغاز کرونا پیشنهاد شد به جای ایجاد شبکه شاد برای دانش‌آموزان مادر معلم استفاده شود و هدف این بود مادران تعلیمات را فرا گرفته و به کودکان آموزش دهند تا دانش آموزان وارد فضای مجازی نشوند اما مسئولان امر به این موضوع توجه نکردند و بنابراین در ایام کرونا افراطی به سوی فضای مجازی رفتیم. 

وی  بیان کرد: برای اینکه سلامتی جسمی کودک را تامین کنیم سلامتی روح و روان آنها را به خطر انداخته‌ایم؛ بدون شک، با هر دید منصفی اشتباه کرده‌ایم و باید مبتنی بر مربی از این فضا عبور می‌کردیم و در این شرایط می‌توانستیم از دانشجویان به عنوان معلم استفاده کنیم اما افراطی به سمت این فضا رفتیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: این موضوع جز با ایده جدید قابلیت حل ندارد و دانش‌آموز امروز با دانش‌آموز سال 98 کاملا متفاوت است و لازم است نگاه جدیدی حاکم شود و ما باید از مفاهیم گذشته عبور کنیم حال که مدرسه ما با  school به گروگان گرفته شده است با بوستان علوی در پی نقش‌آفرینی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند بوستان تربیت برای جهت دهی  به دانش آموزان هستیم تصریح کرد: انسان کامل امام علی (ع) برای آقایان و فاطمه زهرا (س) برای بانوان الگو هستند و در این بوستان تربیت، کلاس اصل نیست بلکه معلم اصل است که باید با بچه‌ها زندگی کند.

طهرانچی یاد‌آور شد: معلمان نقش راهبر تربیتی هستند و زندگی راهبر تربیتی با بچه‌ها عجین می‌شود و بیش از 50 درصد کلاس بچه‌ها را راهبر تربیتی شامل می‌شود و معلمان  مثل خانواده دوم با دانش آموزان زندگی می‌کنند. 

وی بیان کرد: آموزش و پرورش روزی زمین خورد که معلم از شاگرد اجرت طلب کرد، اولیای دانش‌آموز نیز اقدام به جذب معلم خصوصی در خانه کردند وقتی معلم به داخل خانه‌ها رفت معلم به مستخدم تبدیل شد در صورتی که معلمی مستخدمی نیست بلکه کار انبیا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: روزی که معلم را مستخدم و شغل او را شغل مستخدمی کردیم، در سازمان وارد شدیم و معلم به جای محیط آموزشی به سازمان رفت و دغدغه‌اش ارتقا رتبه، معیشت و آینده شد و این روز بود که معلم از فضای تعلیم و تربیت قهر کرد و دانش‌آموزان نیز به سراغ دوست‌یابی در شبکه‌ها وارد شدند.

وی گفت: تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدرسه‌ها با آموزش و پرورش به شکل فعلی پیاده شدنی نیست ، بوستان تربیت علوی و فاطمی محل کار نیست بلکه محل زندگی است و در این بوستان تحول جدید ایجاد خواهد شد.

ما مدرسه افتتاح نمی‌کنیم بلکه افتتاح یک جریان، یعنی تعلیم و تربیت است

در ادامه محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد و رئیس سازمان سما اظهار داشت: این بوستان اولین و تنها بوستان عمومی و فاطمی در کشور است که افتتاح  آن مایه افتخار برای نظام تعلیم و تربیت و برای استان زنجان است. قرار بود این بوستان در سال گذشته افتتاح شود اما به دلیل کرونا و مشکلات دیگر در سال جاری افتتاح شد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد و رئیس سازمان سما گفت: مهمترین رکن تحول در مدرسه معلم است که می‌تواند حرف‌های خوب را در عمل به کرسی بنشاند، یا همه را پنبه کرده و خراب کند.

وی به نحوه پذیرش معلمان در این مرکز اشاره کرد و گفت: در ابتدای امر 375 نفر در آزمون شرکت کردند که 156 نفر به مصاحبه دعوت شدند و 46 نفر وارد دوره تربیت معلم شده و با روش‌های نوین تعلیم و تربیت آشنا شدند که در نهایت 18 نفر پذیرفته شدند.

بطحایی بیان کرد: ما مدرسه افتتاح نمی‌کنیم بلکه افتتاح یک جریان، یعنی تعلیم و تربیت است که اگر به نتیجه برسد می‌تواند نظام را به سر منزل مقصود برساند.تا شش ماه دیگر با حضور معلم‌های استان‌های دیگر اردوی علمی در این استان و در این مرکز راه اندازی می‌شود.

در ادامه احمد نقیلو رئیس دانشگاه آزاد استان زنجان گفت: با جابجای این دانشگاه به سایت امام خمینی (ره) پیشنهادات مختلفی برای استفاده از این مرکز داده شد و در نهایت طرحی به عنوان مدرسه پیشنهاد شد و مورد قبول مسئولان قرار گرفت.

وی افزود: مساحت این مرکز 6.5 هکتار است که شامل 12 هزار متر مربع فضای آموزشی و ورزشی است که 3 هزار و 600 متر مربع فضای آموزشی آن شامل 32 کلاس درس، 14 مکان اداری، اتاق خلاقیت، درمانگاه، سالن غذاخوری، محل بازی دانش‌آموزان، آزمایشگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: پنج هزار و 400 متر  مربع فاز دو و سه خواهد بود که برای متوسطه اول در حال آماده‌سازی است.

وی به بودجه هزینه شده در این مرکز اشاره کرد و گفت: مبلغ 5.5 میلیارد تومان برای آماده سازی هزینه شده که مبلغ 1.5 میلیارد تومان از طرف سازمان مرکزی اختصاص داده شده و برای تکمیل بخش نرم افزاری این مجموعه 5 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

نقیلو گفت: قصد داریم باغ پرندگان و مرکز نگهداری از تعدادی قوچ در این مرکز داشته باشیم تا دانش‌آموزان بتوانند با حیوانات آشنا شوند.

انتهای پیام/ن

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)