میرنیوز

داستان تلخ یک تفریح مرگبار در کهگیلویه و بویراحمد

داستان تلخ یک تفریح مرگبار در کهگیلویه و بویراحمد 2022-04-05T12:25:58+04:30

رودخانه‌ها، سدها، کانال‌های آب کشاورزی و مکان‌های آبی باوجود زیبایی‌ها و آرامشی که دارند، برای افرادی که احتیاط نکنند و اقدام به شنا و آب‌تنی در این مناطق می کنند خطر غرق‌شدگی را در پی دارد، بطوریکه همه‌ساله شاهد بروز حوادث تلخی در اطراف سدها و رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

هوا که گرم می‌شود آب‌تنی و شناکردن به یکی از تفریحات پرطرفدار مردم بخصوص جوانان و نوجوانان تبدیل می‌شود که این روزها با گرم شدن هوا، شنا کردن در رودخانه ها، کانال‌های کشاورزی و دریاچه سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر وقت دیگری طرفدار دارد که متاسفانه برای بسیاری از خانواده ها رفتن به این سدها برای فرزندان و عزیزانشان بدون بازگشت است.

با توجه به اینکه بارها اعلام شده است که شنا کردن در دریاچه سدهای مخزنی و رودخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است و این مناطق برای شنا کردن مناسب و امن نیست اما برخی افراد به این موضوع توجهی نمی کنند بنابراین شاهد افزایش غرق شدن هم استانی هایمان در رودخانه ها و بعضا دریاچه سدهای مخزنی هستیم متاسفانه هنوز ۲۰ روز از سال جدید نگذشته  و ۷ مورد حادثه افتادن در آب در استان کهگیلویه و بویراحمد که ساحل نشین نیست گزارش شده که هیچ کدام نجات پیدا نکردند و هر ۷ نفر غرق شدند و همچنان بسیاری از افراد بخصوص جوانان به خاطر آب تنی و یک تفریح ارزان جان خود با یک لحظه غفلت و سهل انگاری از دست می‌دهند.

محمودی، یکی از جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایسنا گفت: جوانان علاقه بسیاری به ورزش شنا دارند اما متأسفانه نبود استخر در مناطق مختلف سبب شده برخی از جوانان رودخانه ها و بعضا حاشیه سدها را برای انجام این ورزش مفرح انتخاب کنند. احداث استخر در تمامی شهرستان‌های استان می‌تواند جوانان را از رودخانه‌ها و حاشیه‌های سدها دور کند اما متأسفانه ضعف زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان سبب شده برخی افراد با شنا در مناطق ناامن جان خود را به خطر انداخته و به استقبال مرگ بروند.

علی‌محمدی  یکی دیگر از جوانان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: شنا و آب‌تنی یکی از جذابیت‌های فصل گرم است که متأسفانه برخی از جوانان به دلایل مختلف اقدام به شنا در آب رودخانه‌ها، سدها و ... می‌کنند که با بی‌احتیاطی دچار حوادث ناگواری می‌شوند بنابراین باید مسئولان و متولیان امر برای جلوگیری از غرق‌شدگی در حاشیه سدها، رودخانه‌ها و غیره نسبت به نصب تابلو و فنس کشی اطراف سدها و مناطق حادثه خیز رودخانه ها اقدام نمایند تا شاهد بروز حوادث تلخ و فوت ناشی از غرق شدگی نباشیم.

"آرش مصلح"، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار کیلومتر آبراهه و مسیل‌، ۱۴۰۰ کیلومتر رودخانه دائمی و دارای آب، دو سد، ۸ شبکه آبیاری، دو سد در حال احداث و حدود ۱۰ پروژه بزرگ آبی در حال اجرا وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات ساماندهی انجام شده است، افزود: تاکنون ۸۴۰کیلومتر از رودخانه های استان مطالعات مهندسی انجام شده، ۹۲۲ کیلومتر در حال اجراست و ۴۹ کیلومتر نیز مطالعات تکمیلی انجام شد.

مصلح با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت کشور، ۱۰ درصد رودخانه های و آبراهه های کشور را دارد، اظهارکرد: نقاط حادثه خیز رودخانه ها و آبراهه های استان که در اثر سیلاب و طغیان می توانند خسارات جانی و مالی به بار بیاورند، شناسایی شده اند. اعتبارات استان برای ساماندهی رودخانه ها محدود اما حجم عملیات ساماندهی رودخانه ها نامحدود است که انتظار اختصاص اعتبار از سوی استان و کشور برای دستگاه‌های متولی در این زمینه داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۵۰ تابلو فلزی هشدار دهنده در مناطق حادثه خیز رودخانه ها و دریاچه سدها نصب کرده ایم که همه این تابلوها به سرقت رفتند که با این وجود در مناطقی که جاده دستری دارند ۶۰ تابلو بتنی نصب کرده ایم. در برخی مناطق سه تابلو "شنا کردن ممنوع" نصب کرده ایم اما متاسفانه همچنان اقدام به شنا می کنند. باید از طریق رسانه ها و ائمه جمعه در این زمینه کار فرهنگی شود تا بتوانیم به کاهش تلفات ناشی از غرق شدگی کمک کنیم.

مصلح تصریح کرد: فرمانداری از طریق دهیاران و شوراها جهت اطلاع رسانی و هشدار دادن به مردم و مسافران برای پیشگیری از غرق شدگی در رودخانه ها می توانند کمک کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به افزایش نگران کننده غرق شدگی ها در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید ستاد مدیریت بحران استان یک نشست اختصاصی برای موضوع غرق شدگی در رودخانه های استان برگزار کند تا وظایف هر دستگاه مشخص شود و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید به سرمایه گذارانی در دریاچه سدها و حاشیه رودخانه هایی که امکان پذیر است مجوز داده شود تا زمینه تفریح سالم با آموزش و تجهیزات لازم برای مردم و خانواده ها بخصوص نوجوانان و جوانان فراهم شود تا شاهد حوادث تلخ غرق شدگی نباشیم.

"محمدامین نیکویی"، مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: از ابتدای نوروز امسال تا کنون ۶ ماموریت غرق شدگی در سطح استان داشته ایم که متاسفانه هر ۶ مورد منجر به فوت شده اند.

وی افزود: دو خواهر ۸ و ۱۲ ساله در رودخانه روستای "کندیده" شهرستان بهمئی، یک مرد ۴۰ ساله در رودخانه بخش "چیتاب"، یک نوجوان ۱۷ ساله در منطقه "دژ سلیمان" شهرستان گچساران و یک کودک ۱۰ ساله در مخزن آب منطقه "گلال" بخش لوداب فوتی های ناشی از غرق شدگی استان طی این ایام بودند.

کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با وضعیت غرق شدگی در این استان به خبرنگار ایسنا گفت: در پنج سال گذشته بیش از ۷۹ فوت ناشی از غرق شدگی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

وی در خصوص تفکیک سالانه فوت ناشی از غرق شدگی در این استان افزود: ۱۲ فوت در سال ۹۶، ۱۳ فوت در سال ۹۷، ۲۶ فوت در سال ۹۸، ۱۴ فوت در سال ۹۹ و ۱۴ فوت ناشی از غرق شدگی طی ۹ ماهه ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

همچنین "حسین افتخاری"، رئیس هیئت نجات غریق استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: حدود دو سه سال است که در فدراسیون نجات غریق کشور کمیته پیشگیری از غرق شدگی راه اندازی شد و این کمیته در تمامی استانها فعالیت دارد. کارشناسی و اظهارنظر در مورد راهکارها برای پیشگیری از غرق شدگی، شناسنامه دار کردن محل ها خطرناک است که تاکنون در سطح استان این اقدامات انجام شده اند.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد کارشناس چندین مساله هئیت نجات و غریق و غواصی است اما متاسفانه تاکنون در این رابطه ستاد مدیریت بحران و شورای تامین استان از ما نخواستند که به غرق شدگی ها در این استان ورود کنیم.

افتخاری با اشاره به اینکه طرحی به نام «خانه نجات» داریم، اظهارکرد: در این طرح خانه نجات یک آکادمی است که در اختیار دستگاههای امدادی قرار می گیرد و یک سری آموزش‌هایی عمومی و تخصصی برای مردم استان، دستگاههای امدادرسان برگزار می کند و در صورتی که استانداری و مسئولان استان همکاری و استقبال کنند، «خانه نجات» در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود و کاهش غرق شدگی های استان را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی در این زمینه خودکفا و مستقل هستیم، ادامه داد: برای راه اندازی « خانه نجات» تنها امکانات و زیرساخت لازم را نیاز داریم.

رئیس هیئت نجات غریق استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سطح استان مدرس بین المللی غواصی، مدرس سطح یک و درجه یک ارشد نجات غریق و مدرس سیلاب داریم، نزدیک به ۸۰۰ نجات غریق آقا و خانم در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ نفر در همه شهرستانهای استان فعال هستند، در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت غواص و تیم کامل امداد و نجات، نجات غریق داریم.

افتخاری تاکید کرد: در دو زمینه آموزش نیروهای امدادی و فضا و افکار عمومی جامعه باید جهت کاهش تعداد غرق شدگی در استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش شود که برای هر دو برنامه داریم.

گفتنی است که حال سوال اینجاست، چه کسی متولی پیش بینی و پیشگیری از غرق شدگی در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد؟ و آیا نمی‌توان با اقدامات اولیه و هزینه‌های کم در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی از بروز چنین اتفاقات تلخی جلوگیری کرد؟ امروز که با وجود ویروس کرونا شاهد مرگ و میر هموطنان خود شده ایم نباید به راحتی باعث شویم تا جانمان به وسیله آبی که مایه حیات است به بازی گرفته شود و در نهایت یک تفریح چند ساعته با پایانی تلخ مرگ، ما و عزیزانمان را رقم بزند.

خانواده‌ها نیز باید به شدت مواظب حضور فرزندان خود در کنار سدها، رودخانه‌ها، آبگیرها و سایر اماکن آبی غیر مجاز برای شنا باشند تا از وقوع حادثه‌ای تلخ جلوگیری کنند.

بر اساس سالنامه آماری سال ۹۹ پزشکی قانونی، استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مرگ های ناشی از غرق شدگی نسبت به جمعیت در جایگاه دهم کشوری قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال ۹۶ تا کنون بیش از ۸۵ فوت ناشی از غرق شدگی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)