میرنیوز

نگاهی به یادمان‌های راهیان نور در استان کرمانشاه / هموارسازی مسیر تمدن نوین اسلامی با تقویت فرهنگ راهیان نور

 نگاهی به یادمان‌های راهیان نور در استان کرمانشاه / هموارسازی مسیر تمدن نوین اسلامی با تقویت فرهنگ راهیان نور 2022-03-12T10:36:17+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هشت سال دفاع مقدس با تمام سختی ناشی از جنگ، فضای معنوی را در کشور به وجود آورده بود و رزمندگان با گذشت از خانواده و تعلقات به عرصه‌ دفاع مقدس وارد می‌شدند و جبهه‌ جنگ آن روزها همچون کارخانه‌ای انسان‌ساز مسیری برای رسیدن به آسمان‌ها بود که رزمندگان با شهادت در این مسیر سبقت می‌گرفتند.

 با پایان جنگ و متولد شدن نسل‌های دهه‌‌های بعد مردم ایران و دیگر کشورها که در آن دوران حضور نداشته‌اند برای درک آن فضای نورانی متوسل به خاطرات رزمندگان می‌شدند و خواستار این بودند برای چند روز هم که شده از شلوغی‌های شهر فاصله و در فضای معنوی یادمان‌ها قرار بگیرند.

حضور گسترده زائران شهدا در طی ماه‌های سال در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس مثل دوکوهه، شلمچه، فکه، طلائیه نشان دهنده‌ی برکات انقلاب اسلامی است که مفاهیمی چون جهاد و شهادت را در دل نوجوانان و جوانان رشد داده است و این جریان به عنوان یکی از بزرگترین اردوهای تربیتی و فرهنگی کشور است.

راهیان نور به‌عنوان یک فناوری نوین در استخراج گنجینه عظیم و غنی دفاع مقدس قادر به تأمین محتوای اخلاقی و معنوی گفتمان گام دوم انقلاب در میان جوانان و نسل‌های آینده این کشور به‌شمار می‌رود.

بیستم اسفند و روز ملی راهیان نور یک موهبت الهی برگرفته از فکر، اندیشه، مکتب شهدا و مدافعان حریم انسانیت و رشد و تعالی بشریت است.

این روز در واقع روز ملی تکریم شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و مردم سربلند ایران اسلامی و خانواده‌های آنان است و به یک معنا روز ملی تعظیم شعائر و ارزش‌های ناب فرهنگ دفاع مقدس است.

این روز، یوم‌الله ترویج فرهنگ ایستادگی و دفاع از مظلوم و تقابل با گفتمان استکبار جهانی است و تقویت و حمایت از این فرهنگ بهترین راه هموارسازی حرکت به‌سوی تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است.

مدتی بود که اردوهای راهیان نور به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بود. به همین دلیل بازدید از یادمان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس به‌صورت مجازی نیز انجام می‌شد. هرچند که معنای واقعی راهیان نور این است که مردم در این یادمان‌ها حضور پیدا کنند و اتمسفر جغرافیای دفاع مقدس را حس کنند اما برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از دو سال بود که اردوهای حضوری راهیان نور تعطیل شده بود. 

کاروان‌های راهیان نور امسال  با حضور گسترده دانشجویان دختر و پسر شرایطی را رقم زده که افراد بسیاری بار دیگر روحشان را صیقل دهند و در فضای روحانی جبهه‌ها با شهدا محشور شوند.

دعوت مردم برای حضور در اردوهای راهیان نور و اعزام به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می‌تواند اقدامی مؤثر و سازنده در عرصه جهاد تبیین است.

مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به استان کرمانشاه در مهرماه سال 1390 و در اجتماع عظیم مردم کرمانشاه فرمودند: «دوران دفاع مقدس، آزمایش بزرگی برای این استان بود. جنگِ هشت ساله از این استان شروع شد و در این استان ختم شد. اولین حملات هوائی رژیم بعثی عراق به این استان و به شهرهای این استان - به همین دلیل  اسلام‌آباد و گیلانغرب و بقیه‌ی مناطق مرزی - و اولین تجاوز مرزی به قصرشیرین در این استان بود.

هشت سال بعد هم باز جنگ در اینجا خاتمه پیدا کرد. آخرین حرکت دفاعی کشور ما و مردم عزیز ما در قضیه‌ی مرصاد، باز در این استان بود. یعنی سراسر این هشت سال، این استان در حال دفاع، در حال ایستادگی و شجاعت بود. قبل از شروع جنگ تحمیلی هم از اول انقلاب همین جور بود. یک ماه بعد از پیروزی انقلاب - یعنی در اسفند سال 57 - جوانهای کرمانشاهی بودند که رفتند تا از پادگان لشکر سنندج دفاع کنند؛ اولین گروه‌هائی که برای دفاع در مقابل ضد انقلاب بسیج شدند و راه افتادند رفتند، که بعضی از همانها جزو شهدای نام‌آور کرمانشاه‌اند.»

وقتی پا به مناطق جنگی دفاع مقدس می‌گذارید، هر نقطه آن یاد و خاطره حماسه‌هایی را در خود دارد که دیگر ملل دنیا تنها در افسانه‌هایشان چنین حماسه‌هایی را شنیده‌اند. زائر سرزمین غرب پای در مسیری می‌گذارد که انتهایش شهید و شهادت است، سرزمینی که تجلی شهادت و پیدایش علم هدایت و اشتعال مشعل و نشانه صراط مستقیم است. قدم گذاشتن در این صراط منتهی به شهید و شهادت و سرزمین مقدس گوارای همه پویندگان و جویندگان راه شهادت می‌شود.

در سفر به مناطق عملیاتی غرب به یاد آوریم که آنجا فرش را همان شرحه شرحه وجود شهدا است و خاک طعم از خون شهدا و بو از عطر وجود شهدا دارد. آنجا شبیه‌ترین نقطه عالم به کربلا است که سوغاتی شهدا برای سالارشان پاره پاره‌های بدنشان و بهای وصل بسیاری از آنها دادن سر بود.

به یاد داشته باشیم که مرصاد، پادگان ابوذر، تنگه حاجیان و بسیاری مناطق دیگر قربانگاه اسماعیل‌ها در منای امتحان ابراهیم‌ها و صحنه پشت پا زدن به همه دنیا است و از یادمان نرود که زمین از خون شهدا رنگین است اما پا روی خون شهدا نگذاریم.

14 درصد شهدای دفاع مقدس در استان کرمانشاه به شهادت رسیده‌اند. این استان در جریان جنگ تحمیلی 9800 شهید، 20 هزار جانباز و 1780 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرد. همچنین کرمانشاه 16 شهید مدافع حرم دارد. در دوران دفاع مقدس هم 16 هزار رزمنده مهمان در نوار مرزی این استان به شهادت رسیده است. شرایط منطقه‌ای کرمانشاه موجب شده است که در دوران دفاع مقدس 30 عملیات کوچک، متوسط و بزرگ در این استان طراحی و اجرا شود.

کرمانشاه، نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ستاد فرماندهی سپاه منطقه هفت، به فرماندهی سردار شهید «محمد بروجردی» در شهر کرمانشاه تشکیل شد و نقش  بسیاری را در ایجاد امنیت در دو استان کرمانشاه و کردستان ایفا کرد. این شهر از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی هدف حملات مکرر هواپیماهای ارتش عراق قرار داشت و در طول دوران دفاع مقدس 2000 مرتبه مورد هدف بمب و موشک‌های ارتش عراق واقع شد و در مجموع 2158 شهید و 4252 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

کرمانشاه در طول دوران دفاع مقدس، همواره به عنوان مرکز پشتیبانی و عقبه رزمندگان اسلام در جبهه‌ میانی محسوب می‌شد و قرارگاه رمضان در این استان فعالیت می‌کرد. عراق هیچ‌گاه نتوانست از راه زمین وارد این شهر شود، اما مردم فداکار و انقلابی این شهر بارها مورد عملیاتهای تروریستی و خرابکارانه‌ منافقین و گروهکهای ضد انقلاب قرار گرفت که در اینجا به تشریح مناطق عملیاتی جبهه غرب و معرفی یادمانهای استان کرمانشاه و زندگینامه برخی از شهدای شاخص استان پرداخته می‌شود.

موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه

این موزه در پشت‌ پارک شیرین در خیابان امیرکبیر واقع است که ادوات مختلف جنگی و تصاویر و آثار شهدا در آن به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است. این‌ مرکز در دوران دفاع مقدس‌، پناهگاه‌ مردم‌ بی‌دفاع‌ در برابر حملات‌ هوایی ‌دشمن‌ بوده‌ که‌ در 26‌ اسفند ماه‌ 1366، مورد هدف‌ هواپیماهای دشمن قرار گرفت‌ و عده‌ای‌ از مردم‌ شهر به ‌شهادت‌ رسیدند. این‌ مرکز با داشتن‌ غرفه‌های‌ مختلف‌ و کتابخانه‌ ‌تخصصی‌ نخستین مرکز فرهنگی‌ دفاع‌ مقدس‌ در غرب‌ کشور است‌.

یادمان مرصاد

پس از آن که پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران، دشمن را در بن‌بست سیاسی و نظامی قرار داد، منافقان که حیثیت و هستی خود را در گرو جنگ نهاده بودند، برای خروج از این بن‌بست، توطئه‌ای که ماموریت اجرای آن را بر عهده داشتند با عنوان عملیات فروغ جاویدان به مرحله اجرا در آوردند.

ارتش بعثی عراق ضمن حمایت تسلیحاتی و هوایی از منافقین، عملیات وسیعی را در سراسر خطوط مرزی آغاز کرد و با آتش سنگین در منطقه سرپل‌ذهاب و صالح‌آباد، این مناطق را اشغال کرد و با چندین نوبت بمباران هوایی، راه ورود منافقان به داخل مرزها را همواره ساخت.

هدف خیال‌پردازانه منافقان از عملیات زمینی در عمق خاک ایران، تسخیر چندین شهر و در آخر رسیدن به تهران و به‌دست گرفتن قدرت بود و براساس زمان‌بندی منافقان، نیروها باید ساعت 6 عصر روز دوشنبه سوم مرداد ماه سال 1367 به کرندغرب و ساعت 8 شب به اسلام‌آباد غرب و ساعت 10 شب به کرمانشاه می‌رسیدند.

اگرچه جریان نفاق در ساعت‌های مقرر به کرندغرب و اسلام‌آباد غرب رسیدند، اما در مسیر اسلام‌آباد غرب به کرمانشاه و در گردنه حسن‌آباد، از پیشروی آنها جلوگیری شد.

عملیات مرصاد در روز پنجم مرداد ماه با رمز «یاعلی‌‌بن ابی‌طالب(ع)» از سه محور زمینی آغاز شد. 

یادمان شهید شیرودی

روستایی در شمال غربی شهر سرپل‌ذهاب محل شهادت علی اکبر شیرودی یکی از خلبانان دلاور هوانیروز است. شیرودی در حماسه پاوه نقش تعیین‌کننده‌ای در آزادسازی شهر پاوه ایفا کرد. آخرین عملیات پروازی خلبان شیرودی در بازی دراز انجام شد. در هشتم اردیبهشت 1360، در حالی که مشغول دفاع از منطقه بود، در اثر اصابت گلوله تانک به بالگرد حامل وی به شهادت رسید و پیکر مطهرشان در زادگاهشان تنکابن به خاک سپرده شد.

یادمان بازی دراز

ارتش عراق در 15 مهر سال 1359 این ارتفاع را بدون درگیری اشغال و سپس جاده‌ای به طول 6 کیلومتر روی آن احداث و آسفالت کرد. برای آزادسازی بازی دراز عملیاتی در عاشورای 1359 اجرا شد که موفقیتی در پی نداشت. پس از آن نیورهای سپاه در دو ماه شناسایی، عملیات دیگری را طراحی کردند که با اجرای آن در دوم اردیبهشت سال 1360 بخش مهمی از ارتفاعات بازی دراز از جمله قله‌های 1000، 1050 و 1100 گچی آزاد شد.

پادگان ابوذر

پادگان ابوذر را «دوکوهه غرب» می‌خواندند. این پادگان که در 20 کیلومتری جنوب شرقی شهر سرپل ذهاب قرار دارد، مقر تیپ سه ابوذر از لشکر 81 زرهی بوده است. پادگان ابوذر که مرکز تجمع نیرو و پشتیبانی یگان‌های خودی بود، بارها هدف بمباران و موشک باران ارتش عراق قرار گرفت. بمباران رزمندگان مستقر در این پادگان در تاریخ‌های 6 و 1363/12/18  که آماده اجرای عملیاتی در جنوب سومار بودند، ورق دیگری از تاریخ سراسر مظلومیت رزمندگان اسلام را ورق زد.

این عملیات قرار بود همزمان با عملیات «بدر» در جنوب انجام شود که به دلایلی منتفی شد. در روزهای اول در روزهای اول جنگ شهید خلبان اکبر شیرودی و شهید پاسدار وصالی از تخلیه و سقوط این پادگان جلوگیری کردند. در حال حاضر تعدادی از ساختمان‌های این پادگان به حالت دست نخورده باقی مانده است که یکی از نقاط مورد بازدید کاروان های راهیان نور است.

 520 دانشجوی کرمانشاهی به اردوهای راهیان‌نور جنوب کشور اعزام می‌شوند

یونس عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم در کرمانشاه از آغاز اردوهای راهیان‌نور دانشجویی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: از تاریخ 15 اسفند 170 دانشجوی پسر از دانشگاه‌های استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند و این اردوهای راهیان‌نور دانشجویی چهار یا پنج روزه است.

رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 300 دانشجوی دختر هم از دانشگاه‌های  سراسر استان روز شنبه 21 اسفندماه به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند داشت گفت: اردوهای راهیان نور با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار  و شرط اعزام دانشجویان علاقمند به اردوهای راهیان‌نور دریافت هر سه دوز واکسن کرونا است.

وی افزود: در استان کرمانشاه یادمان‌های شهدای عملیات مرصاد، شهدای بازی‌دراز، مطلع‌الفجر گیلانغرب، شهید شیرودی، شهید بهشتی و شهدای بازی درار وجود دارد که در ایام نوروز آماده  استقبال زائران راهیان نور  خواهد بود.

عزیزی عنوان کرد: امسال بیش از 300 نفر روز خادم در برگزاری اردوهای راهیان نور جنبوب کشور به‌کار گرفته شدند و در قرارگاه راهیان نور 40 خادم فرهنگی از کرمانشاه  به صورت شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی به زائران مشغول هستند.

وی با بیان اینکه هدف برگزاری اردوی راهیان‌ نور آشنا شدن با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است عنوان کرد: اقدامات حوزه راهیان نور در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم(ص) با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های گوناگون خلق کردند افزود: رزمندگان در این دوران چنان حماسه‌ای خلق کردند که با استفاده از فرهنگ ایثار نگذاشتند یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیافتد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی مناسبی در بحث فضاسازی اردوگاه‌ها و محل‌های اسکان انجام شده است عنوان کرد: روحانیت و راویان مجرب دفاع مقدس در اردوگاه‌ها، زائرسراها و یادمان‌ها مستقر هستند که پاسخگوی زائران باشند و همچنین مسابقات مختلف فرهنگی در یادمان‌ها انجام شده است که زائران بیشتر با فرهنگ شهدا و شهادت آشنا شوند.

عزیزی گفت: زیارت با معرفت زائران و جلوگیری از فراموشی حماسه بزرگ دفاع مقدس از مهم‌ترین کارهای انجام شده در راستای دفاع مقدس است که امیدوار هستیم به درستی این اقدامات انجام شود و سفرهای تحول آفرین راهیان نور بیش از گذشته اثربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه از آنجاکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل است آموزش‌وپرورش شهرستان کرمانشاه در راستای گرامیداشت یاد شهدا اقدام به برگزاری آئین راهیان نور مجازی با رعایت پروتکل بهداشتی و با پخش هم‌زمان از طریق شبکه شاد کرد عنوان کرد: افتتاحیه این برنامه به‌منظور گرامیداشت یاد شهدا در یادمان مرصاد  برگزار شد تا باعث نزدیکی دانش‌آموزان با یاد شهدا و منجر به آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت شود.

انتهای پیام/833/ش

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)