میرنیوز

سپاه عباس انقلاب است و در خدمت‌رسانی مکان، زمان و لباس را نمی‌شناسد

سپاه عباس انقلاب است و در خدمت‌رسانی مکان، زمان و لباس را نمی‌شناسد 2022-03-05T12:06:18+03:30

سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز 14 اسفندماه در نشست خبری به مناسبت هفته پاسدار با طرح این سوال که چرا دشمن سپاه را می زند؟ گفت: سپاه صرفا یک نیروی نظامی نیست.

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر اعظم برای بشر است و صرفا برای مسلمین نیست، تصریح کرد: کربلا بقای دین خداست و امام راحل حدوث را آفرید.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: امام راحل سپاه را تشکیل داد و فرموند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه فقط در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران محدود نیست و رسالتی که در قانون اساسی ثبت شد و سپاه در کنار ماموریت های نظامی و ایجاد امنیت و در عرصه های نیمه سخت و نرم ماموریت دارد.

سپاه عباس انقلاب است
 
وی فلسفه وجودی سپاه را در انقلابی و مردمی بودن می داند و بیان کرد: انقلابی و جهادی برای مردم کار می کنیم و سپاه باید فدای ملت و مردم شود و ما حافظ انقلاب اسلامی هستیم.

معروفی با تاکید برآنکه سپاه عباس انقلاب است، گفت: سپاه یک وظیفه ذاتی و یک رسالت دارد و در کنار وظیفه ذاتی خود در هر کجا نیاز باشد اقتضایی عمل می کند.

فرمانده سپاه ثارالله است کرمان تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم از هیچ کس اجازه نمی گیریم و جانمان را برای مردم می دهیم و خط کش گذاری نداریم و قومیت، سیاست، مذهب و اینکه کی به چه کسی رای داده ملاک خدمت رسانی ما نیست.

وی در ادامه از خدمات یکساله سپاه ثارالله سخن به میان آورد و تصریح کرد: محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی دستور مقام معظم رهبری است و ما مجری و سرباز هستیم.

معروفی با بیان اینکه استان کرمان جزو چهار استانی است که تنش آبی دارد، تصریح کرد: نهضت آبرسانی مرد میدان در استان راه اندازی کردیم و به رفع مشکلات آبی روستاها پرداختیم و کشور از کرمان تاثیر و الگو گرفت.


اتمام آبرسانی به 409 روستای استان کرمان تا چهار ماه آینده

وی افزود: از پایان فروردین امسال و تا 25 اسفندماه آبرسانی به 340 روستا در استان به اتمام می رسد و تا سوم خرداد سال آینده این عدد به 409 روستا می رسد و 803 میلیارد تومان هزینه این آبرسانی شده است و اگر از نیروهای جهادی استفاده نمی کردیم این هزینه حدود دو برابر می شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: تا کنون برای آبرسانی به 340 روستا حدود 852 کیلومتر کانال و لوله گذاری کرده ایم و 167 هزار و 850 نفر تا سوم خرداد صاحب آب شرب می شودند و با توجه به ورود گروه های مختلف لذا در سال 1401 سرعت ما چند برابر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در روستای که آب و بهداشت ندارد مسجد درست نمی کنیم مردم می توانند در خانه نماز بخوانند اما باید اول مشکل بهداشت و آب آنها را حل کنیم.

معروفی از اجرای 1746 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار 79 میلیارد و 105 میلیون تومان در یک سال گذشته در استان کرمان خبر داد و گفت: 116 پروژه آبرسانی آب شرب (به غیر از پروژه های قرارگاه نهضت مرد میدان ) 41 پروژه آبرسانی کشاورزی، 9 پروژه اشتغال زایی، 47 پروژه تکمیل و تعمیر مدارس، 19 پروژه تکمیل و احداث خانه عالم و ... از جمله این پروژه ها بوده است.
 
وی ادامه داد: در یک سال گذشته 259 میلیارد و 119 میلیون تومان کمک های مومنانه در استان کرمان داشتیم و در اقدام صلح و سازش جرایم غیر عمد زمینه آزادی 306 زندانی فراهم شد و همچنین 239 هزار 759 بسته معیشتی، اهدا بیش از 1000 سری جهیزیه، ضمن آنکه لوازم خانگی، لوازم تحریر، تبلت و ... در قالب کمک های مومنانه انجام شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان آموزش و توانمندسازی را مهمترین موضوع اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: 8 هزار و 42 نفر مهارت آموزی، 2871 اشتغال زایی نفر با اعطای تسهیلات صندوق های قرض الحسنه و ... از اقدامات سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: کمک به حوادث غیرمترقبه سیل نیز اقداماتی صورت گرفت و سه قرارگاه در مرکز، شرق و جنوب استان تشکیل داده شد. 

معروفی ادامه داد: دوم سیل(سیل 28 دی ماه) شدیدتر بود لذا همه توان سپاه را پای کار آوردیم و چندین آشپزخانه در مناطق سیل زده زدیم، همچنین امکانات مورد نیاز به منطقه وارد کردیم و علاوه بر امدادرسانی، اقدام به لایروبی خانه های مردم کردیم.

وی بیان کرد: حقیقت جنوب استان را در سفر رئیس جمهور و وزیر کشور را نشان دادیم و پیشنهاد دادیم که 50 درصد هزینه احداث سیل بند خرم را دولت، 40 درصد بنگاه های اقتصادی فعال در استان و 10 درصد آن را سپاه متقبل شود تا با احداث این سیل بند مشکل سیلاب جنوب برای همیشه حل شود.

لزوم ساماندهی محرومیت‌زدایی 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در دولت قبل کسی گوش به حرف ما نکرد و باید کشاورزی جنوب را تجاری سازی کنیم و تنبلی نباید کرد و کشاورزی با تدبیر انجام شود.

وی با پیشنهاد اینکه قرارگاه محرومیت زدایی در جنوب و شرق استان تشکیل شود و اقدامات محرومیت زدایی ساماندهی شود، تاکید کرد: اکنون محرومیت زدایی ساماندهی نیست و اولویت بندی نیست به طور مثال در منوجان ما نیاز به قالیبافی نداریم زیرا فرهنگ منوجان قالیبافی نیست بلکه به سردخانه نیاز دارد تا خرماهایشان را ذخیره کنند.

معروفی تاکید کرد: باید توازن و مدیریت امکانات در شرق و جنوب استان داشته باشیم و بخشی از شهرهای شرقی استان از زهکلوت محروم تر هستند و نجیب ترین مردم داریم اما انتظار دارند که در کار، توزیع منابع، امکانات و ... توازن داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش با تاکید برآنکه نباید فقط در زمان رای یاد مردم افتاد عنوان کرد: در بحران ها هر جا ما گیر بکنیم مردم محلی رفع گیر کردند لذا در بحران باید از تجربیات مردم محلی استفاده کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: تاکنون در مناطق سیل زده استان 61.5 کیلومتر سیل بند زدیم و 16 کیلومتر از رودخانه ها را لایروبی کردیم اگر همه دست به دست هم دهند مشکلات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: 28 محله در طرح کرامت جزو وظایف و در دستور کار ما قرار دارد و اردوگاه کرامت حدود 400 نفر ظرفیت دارد و امسال حدود 580 معتاد را درمان و به دنبال رفع مشکل اشتغال این افراد هستیم.

معروفی در حوزه گروه های جهادی نیز گفت: در یک سال گذشته 1400 تیم ما صاحب مجوز کردیم و در 6 عرصه گروه های جهادی فعالیت می کنند.

وی از نظام تربیتی صالحین سخن به میان آورد و اظهار کرد: 5هزار و 620 حلقه صالحین در استان کرمان داریم و استادیاران ما اکثرا ائمه جمعه هستند و امسال 24 دارالقرآن فعال کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان پایه نظام تربیتی را در پیامبر و قران دانست و عنوان کرد: توسعه و تقویت طرح شهید بهنام محمدی توسط شبکه صالحین در حال انجام است.

وی گام دوم انقلاب را سند بالادستی نظام تلقی کرد و افزود: اگر می خواهیم از اقتصاد بیمار عبور کنیم باید گام دوم انقلاب را عملیاتی کنیم.

معروفی در ادامه به تبیین مکتب شهید سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: اندیشه شهید سلیمانی مشکلات ما را حل می کند و مکتب او مکتب عاشورا و الگوی عملی و چراغ راهنمای ماست.

وی درباره اقدامات سپاه در خصوص کرونا مطرح کرد: ایجاد مراکز واکسیناسیون، اعزام نیروی متخصص به بیمارستان ها، بکارگیری گروه های جهادی، نظارت و بازرسی برای کنترل بازار و ... از اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان به تشریح برنامه‌های هفته پاسدار پرداخت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)