میرنیوز

حرکت آسانسوری به سمت پیری جمعیت

حرکت آسانسوری به سمت پیری جمعیت 2022-02-19T07:39:33+03:30

به گزارش ایسنا، زنگ خطر پیری جمعیت در کشور به صدا درآمده، نرخ رشد جمعیت در کشور در حال کاهش است، مسائل متعددی در بحث فرزندآوری در جامعه مطرح می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد عوامل گوناگونی دست به دست هم داده‌اند تا خانواده‌ها زیر بار قبول مسئولیت فرزند نروند.

امروز شاید مسائل فرهنگی بر مسائل اقتصادی در بحث فرزندآوری پیشی گرفته است، در انتهای دهه شصت تبلیغات گسترده‌ای در کشور بر بحث کنترل جمعیت صورت گرفت و شعار " فرزند کمتر- زندگی بهتر" در ذهن همه افراد جامعه نقش بست، در کنار اقدامات تبلیغی، خانوارهایی که اقدام به فرزندآوری می‌کردند و تعداد فرزندان آن‌ها از سه فرزند بیش‌تر می‌شد، این فرزندان از داشتن برخی حقوق اجتماعی محروم می‌شدند.

اکنون پس از چند دهه تبلیغات گسترده در حوزه کنترل جمعیت، تشویق مجدد خانواده‌ها به فرزندآوری کاری بسیار دشوار است، زیرا از نظر فرهنگی بسیاری از افراد نمی‌پذیرند که تعداد فرزندان آن‌ها از دو فرزند تجاوز کنند، بسیاری از خانواده‌ها نیز معتقدند که اگر تعداد فرزندان آن‌ها کم باشد، می‌تواند فرصت بیش‌تری برای تربیت و رسیدگی به فرزندان خود داشته باشند.

مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از تبعات پیری جمعیت در کشور، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را مصوب کرد، در این طرح مشوق‌هایی برای ازدواج و فرزندآوری خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، حال باید دید در مرحله اجرا این طرح تا چه اندازه موفق خواهد بود و آیا وعده‌های داده شده عملیاتی خواهد شد، البته این طرح موافقان و مخالفان بسیاری را دارد و مخالفان معتقدند این طرح نمی‌تواند چندان در بحث افزایش جمعیت موثر واقع شود، اگر شرایط اقتصادی کشور بهبود پیدا کند، خانواده‌ها خود اقدام به فرزندآوری خواهند کرد و نیازی به مشوق نیست.

‌ طی ۳۰ سال آینده نرخ رشد جمعیت در کشور منفی خواهد شد

عبدالرضا کریمی- مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شاهد تحولات جمعیتی در کشور هستیم، اظهار کرد: ایران در وضعیت پنجره جمعیتی قرار دارد، یعنی اینکه عموم جمعیت کشور جوان است، اما باید به مسائل مرتبط با جمعیت بیش از گذشته توجه شود.

وی افزود: اگر روند موالید و فوت در کشور به همین منوال ادامه داشته باشد، طی ۳۰ سال آینده نرخ رشد جمعیت در کشور منفی خواهد شد، باید از هم‌اکنون برای جمعیت میانسال در کشور برنامه داشته باشیم.

کریمی با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: در این قانون تسهیلاتی برای ازدواج جوانان و فرزندآوری در نظر گرفته شده و این قانون جهت اجرا به نهادهای متولی ابلاغ شده است، دبیری این کمیته در چهارمحال و بختیاری بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جمعیت استان از سال ۱۳۳۵ از ۲۳۳ هزار نفر به یک میلیون و ۳۳۸ هزار نفر طبق برآوردها در سال ۱۴۰۰ رسیده است، یادآور شد: نرخ رشد جمعیت در ۱۲ ماه منتهی به سال ۹۹ در استان ۱.۲۳ درصد بود که این عدد در ۱۲ ماه منتهی به ۱۴۰۰ به ۰.۸۵ درصد رسید.

وی با تاکید بر اینکه شیب نزولی کاهش نرخ جمعیت در چهارمحال و بختیاری بالاتر از نُرم کشوری است، بیان کرد: جمعیت جوان استان در سال ۱۴۰۰، ۲۶۲ هزار و ۹۹۴ نفر برآورد شده که در این بخش نیز شیب نزولی کاهش جمعیت جوان در استان مجددا از میانگین کشور بالاتر است.

کریمی در خصوص نرخ ولادت خام در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: نرخ ولادت در ۱۲ ماه منتهی به سال ۹۹ در استان ۱۶.۴ درصد بود که در ۱۲ ماه منتهی به سال ۱۴۰۰ به ۱۴.۳ درصد رسید، روند کاهش فرزندآوری در استان بسیار شدیدتر از کشور است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: الگوی سنی باروری در استان در بانوان در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال قرار دارد، یعنی بیش‌ترین فرزند متولد شده توسط مادران با رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال است، همچنین در استان شاهد آمار فوتی‌ها هستیم.

تاخیر در ازدواج یکی از عوامل اصلی کاهش جمعیت محسوب می‌شود

ابوالفضل احمدی- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سه مسئله کلیدی در بحث جمعیت مطرح است، اظهار کرد: فرهنگ و اعتقاد یکی از موضوعاتی است که باید در مسئله رشد جمعیت مورد توجه قرار بگیرد، در این بحث حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و سازمان تبلیغات می‌توانند موثر باشند.

وی افزود: باید برنامه‌های توجیهی در خصوص اهمیت بحث رشد جمعیت و آسیب‌های کاهش نرخ جمعیت برگزار و وضعیت کنونی و آسیب‌های پیری جمیعت مطرح شود، این مسئله را باید در رسانه‌ها به یک گفتمان تبدیل کنیم.

احمدی حمایت برای انجام ازدواج آسان را از دیگر موارد مورد تاکید در بحث افزایش جمعیت عنوان کرد و گفت: باید در قالب برنامه‌های متعدد بسترها برای ازدواج آسان جوانان فراهم شود، این مسئله در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته است، همچنین مقدمات فرهنگی در آسان‌گیری خانواده‌ها مورد توجه قرار بگیرد، در این راستا می‌توان اتاق عقد رایگان، عاقد و ... را برای جوانان فراهم کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تاخیر در ازدواج یکی از عوامل اصلی کاهش جمعیت محسوب می‌شود، یادآور شد: مسائل اقتصادی و اعتقادی ملاک‌های ازدواج را تحت الشعاع خود قرار داده است، امروز درآمد، شغل، مسکن، خودرو و ... به‌عنوان ملاک اصلی برای ازدواج در نظر گرفته می‌شود و این فرهنگ باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه طرح‌های تشویقی می‌تواند در ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری موثر باشد، تصریح کرد: علاوه بر طرح‌های تشویقی کشوری، می‌توان در چهارمحال و بختیاری نیز با همکاری نهادهای متولی، نخبگان و خیرین مشوق‌هایی را برای این منظور در نظر بگیرند، قرار دادن زمین و مسکن ارزان در اختیار جوانان می‌تواند موثر باشد.

احمدی ادامه داد: خیرین و نهادهای مختلف می‌توانند مجتمع‌های مسکونی احداث و این منازل را به مدت سه تا پنج سال در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند، باید طرح‌های تشویقی به خوبی اجرا شوند تا افراد دچار سرخوردگی نشوند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اینکه باید آسیب‌شناسی ناباروری در استان مورد توجه قرار بگیرد، عمده‌ترین مسئله در بحث ناباروری بحث تغذیه است که باید برای این موضوع راهکاری جدی و عملی پیشنهاد شود.

سقط جنین در کشور کنترل شود

عابدین کاظمی‌نیا- دبیر جبهه انقلاب فرهنگی چهارمحال و بختیاری در خصوص عوامل موثر در کاهش نرخ جمعیت و فرزندآوری در کشور، اظهار کرد: مسئله اقتصادی را نمی‌توان تنها عامل موثر در کاهش فرزندآوری عنوان کرد، امروز طبق بررسی‌ها نرخ فرزندآوری در بین پزشکان، مسئولان، نخبگان و افراد متمول جامعه بسیار پایین‌تر از سایر افراد است.

وی افزود: کاهش نرخ ازدواج و بیکاری در بحث جمعیت تاثیرگذار است، اما باید مسئولان و نخبگان را به فرزندآوری تشویق کنیم.

کاظمی‌نیا با اشاره به بحث سقط جنین قانونی و غیرقانونی در کشور، بیان کرد: طبق آمارهای غیررسمی نرخ سقط جنین از آمار موالید در کشور بالاتر است، باید این مسئله در کشور کنترل شود، افراد باید بدانند سقط جنین نوعی قتل نفس است.

پیری جمعیت موجب از بین رفتن نشاط اجتماعی خواهد شد

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طاهری- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به رویکرد جمعیت از دو منظر می‌توان توجه کرد، اظهار کرد: رویکرد اول در بحث جمعیت تولید قدرت و تامین امنیت است و این مسئله در تمامی دنیا از دیرباز مورد توجه حکمرانان قرار داشت، اما به واسطه تغییرات و اتفاقات رخ داده شده در بحث تامین قدرت، اهمیت این مسئله تا حدودی در کشورها کمرنگ شده است.

وی افزود: فضای ذهنی تمدن غرب در مسئله جمعیت که رابطه مستقیم با تولید قدرت و امنیت دارد، بر روی کشور ایران نیز تاثیر گذاشته است و دیگر جمعیت همانند سابق دارای اهمیت نیست.

طاهری در ادامه با اشاره به رویکرد اجتماعی جمعیت، توضیح داد: پیری جمعیت موجب از بین رفتن نشاط اجتماعی به‌واسطه کم شدن تعداد فرزندان در خانواده می‌شود، عموما افرادی که تعداد فرزندان آن‌ها زیاد است، امید به زندگی بالاتری نیز دارند، اکنون نیازمند حکمرانی اجتماعی برای اقناع افکار عمومی در بحث جمعیت داریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سه دهه گذشته مراکز بهداشت یکی از مراکز جدی در بحث کنترل افزایش جمعیت بودند، تاکید کرد: باید موانع افزایش جمعیت اصلاح شود.

وی تصریح کرد: در بحث کاهش آمار ازدواج و فرزندآوری تنها مسائل اقتصادی مطرح نیست، شاهدیم که افراد متمول جامعه تمایل کمتری به فرزندآوری دارند، گره‌های ذهنی جامعه باید نسبت به ازدواج و فرزندآوری تغییر کند و شاهد یک گفتمان قالب برای این منظور در کشور باشیم.

طاهری با تاکید بر اینکه نرخ زاد و ولد در چهارمحال و بختیاری در گذشته بالاتر از میانگین کشوری بود، عنوان کرد: اما امروز این استان در صدر بیکارترین استان‌ها قرار دارد، بنابراین اغنای جامعه نسبت به فرزندآوری سخت می‌شود، اگر چاره‌ای برای افزایش جمعیت اندیشیده نشود با چالش جمعیتی درآینده مواجه خواهیم شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: بحث جمعیت باید به‌عنوان یکی از مسائل استراتژیک نظام جمهوری اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)