میرنیوز

هرگز دوگانه دیپلماسی و میدان نمی‌سازیم

هرگز دوگانه دیپلماسی و میدان نمی‌سازیم 2022-02-11T11:16:17+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی صبح جمعه در مراسم راهپیمایی خودرویی و موتوری ۲۲ بهمن بندرعباس بیان کرد: ۴۰ سال است که با این دیار آشنا هستم و از دوران جهاد سازندگی کهنوج که رفت و آمد با بندرعباس داشتیم و بعدها توفیق خدمت در لشکر ۴۱ ثارالله افتخار همراهی با فرزندان دلاور شما را داشتم و بعدها نیز در جشنواره خلیج فارس و دیگر برنامه‌های فرهنگی و دانشگاهی با این شهر و این استان رفت و آمد داشتیم.

وی افزود: امروز این اجتماع به جهانیان نشان خواهد داد که ما در مسیری که امام ترسیم کرد و رهبر معظم انقلاب آن را در اهتزاز نگاه داشتند، ادامه می‌دهیم و هم نوا با جبهه مقاومت در برابر زورگویان عالم ایستاده‌ایم.

معاون رئیس جمهور به برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب در کشورمان به عنوان برگ زرینی از حضور مردم یاد کرد و بیان داشت: امام (ره) پیر پارسا توانست میلیون‌ها انسان را بسیج کند و در سال ۵۷ و آن استقبال تاریخی تجلی آیه جاءالحق… بود.

حسینی با تصریح بر این که مردم ما عزتمندانه هر سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند، خاطرنشان کرد: انقلاب ما در اوج ناباوری به پیروزی رسید و فیدل کاسترو درباره انقلاب ما می‌گوید که چگونه یک انقلابی بدون اسلحه به پیروزی رسید.

وی به تلاش‌های آمریکا در راستای جلوگیری از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، گفت: ایران وابسته به آمریکا بود و منافع آنها را تأمین می‌کرد و حاضر بودند دهها ۱۷ شهریور بیافرینند اما انقلاب به پیروزی نرسید اما هرچه طراحی کردند ره به جایی نبردند و آن اراده الهی تحقق پیدا کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: بسیاری از حرکت‌های انقلابی در دنیا به یک سال هم نرسیدند اما انقلاب اسلامی به یاری خداوند هم شامل نصرت الهی شد و هم موحدین در صحنه بودند و این انقلاب توانسته ۴۳ سال مقاومت کند و تحول بنیادین بیافریند.

حسینی با اشاره به حضورش در جنوب کرمان و بشاگرد در سال ۵۹، تأکید کرد: همه این کارهای بزرگی که اکنون در این مناطق صورت گرفته اصلاً با دوران فقر و گرفتاری مردم در آن سال‌ها قابل قیاس نیست.

وی گفت: ما در صف کلاس درس به راه دوری‌ها معروف بودیم چرا که آن قدر منازل ما از مدارس دور بود که مجبور بودیم کیلومترها طی کنیم اما اکنون به لطف خدای متعال و تلاش‌های صورت گرفته، رشد علمی کشور به حدی رسیده که در میان کشورهای مهم دنیا هستیم.

معاون رئیس جمهور به تحولات نظامی صورت گرفته در کشور و پیشرفت‌های این حوزه اشاره و عنوان کرد: اگر این پیشرفت‌ها نبود، هیچ رحمی به ما نمی‌کردند و آنان هیچ رحمی ندارند و دیدید که چگونه هواپیمای مسافری ما را زدند اما اکنون وقتی با قدرت پهپاد آنها را زدیم و هیچ کاری نکردند. ما در برابر خون شهید سلیمانی، پایگاه هوایی آنها را زیر آتش گرفتیم و اکنون با نمایش موشک خیبرشکن، تحولات را به نفع انقلاب و نظام اسلامی تغییر داده‌ایم و آمریکایی‌ها می‌گویند که ما باید به فکر دفاع از خودمان باشیم.

حسینی به تبعید رضا شاه به جزایر موریس و دخالت انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در امورات ملت ایران، گفت: آنها در همه شئون ما دخالت می‌کردند اما امروز از دل مردم شهید رجایی‌ها، شهید بهشتی‌ها، شهید باهنرها برمی‌خیزند و در مصدر امور قرار می‌گیرند و امثال شهید طهرانی‌مقدم‌ها نیز در مسیر اراده و استقلال این ملت نقش آفریدند و سردار سلیمانی از میان مردم ما بر می‌خیزند که خالق حماسه‌ها می‌شوند و ما این را مدیون امام راحل هستیم.

وی افزود: در دوران پهلوی حتی در سازمان برنامه و بودجه و ارتش ما مستشارانی وجود داشتند که امور کلیدی را در دست داشتند اما در بعد از انقلاب میدان وسیعی فراهم شد تا هرکسی که استعداد دارد و نخبه است، برای کشورش می‌تواند خدمت کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با رد این که اگر همان رژیم سابق بود هم ما پیشرفت می‌کردیم، گفت: آنها وابسته و خائن بودند تا ایران را عقب مانده نگاه دارند. در سال ۵۹ در کهنوج هر چه گشتیم تا دیواری پیدا کنیم تا پرده‌ای برای نمایش فیلم پیدا کنیم، نتوانستیم اما امروز کارهای بسیاری انجام شده و مردم بر سرنوشت خود حاکم بود.

وی تأکید کرد: اگر آنچه امامین انقلاب می‌گفتند، عمل می‌کردیم، وضع بسیار بهتری می‌داشتیم. امروز دولت انقلابی در کنار یک مجلس انقلابی و یک قوه قضائی انقلابی که رئیسش در خدمت به مردم آرام و قرار ندارد، بستر خدمت هرچه بیشتر فراهم شده است و دیدید که در زلزله و سیل در هرمزگان همه مسؤولان کشوری و استانی حضور پیدا کردند.

حسینی اضافه کرد: امام از فقر و فلاکت مردم گریستند و صدور فرمان تاریخی برای ایجاد جهاد سازندگی در همین راستا بود و از جوانان خواستند که به یاری روستاها بروند و همین روحیه اکنون در دولت نیز جریان دارد و در مدت کوتاهی ۱۵ سفر استانی انجام شده و رئیس جمهور در جمع مردم حاضر می‌شود و گوش شنوای مشکلات مردم است.

وی با اشاره به وقوع سیل در ایرانشهر در زمان تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنوان داشت: آقا می‌فرمایند در آن زمان حتی یک مدیرکل به دیدن مردم نیامد تا مشکلات مردم را ببیند اما امروز با هر مشکل و سختی، مسؤولان کنار مردم هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان این که ۷۰ درصد جمعیت امروز در آن حال و هوای انقلاب نبودند و باید مسائل و موضوعات را به درستی برای مردم بیان کرد و نسل امروز را با حال و هوای آن دوران آشنا کرد، بیان داشت: اکنون برخی کشورهایی که حتی جنگ و تحریم نداشتند، مشکل دارند ولی ملت ایران با وجود مشکلات به پیش می‌رود.

حسینی به پیروزی در عملیات بیت المقدس اشاره و گفت: ما در عملیات رمضان که بعد از عملیات بیت المقدس توفیقاتی نداشتیم و زیر بار شدیدترین فشارها بودیم اما می‌گفتیم که برای حفظ انقلاب اگر نسل ما نیز قربانی شود، ما آماده‌ایم اما خدا لطف کرد و راه را گشود و همان فرهنگ نیز امروز وجود دارد که ما شهدای مدافع حرم را با چنان رشادتی می‌بینیم که شهید حججی تصویری از این رشادت است.

وی فرصت کنونی را زمینه‌ساز پیشرفت کشور دانست و بیان داشت: بدلیل رخوت موجود در سال‌های اخیر، مشکلاتی برای مردم بروز کرده اما دولت محکم ایستاده و شما دیدید که این دولت در همان ماه‌های اول ۱۰۰ میلیون واکسن وارد کرد و کشور را نجات داد و همین طرح سالی یک میلیون مسکن و همین طور طراحی اجرای ۴۸ پروژه عظیم اقتصادی در کشور و همه اینها بسترساز رونق و پیشرف اقتصادی است.

وی ادامه داد: تحرکات خوب در عرصه دیپلماسی را شاهدید که عضو سازمان شانگهای شدیم، اکوی اقتصادی فعالانه پیش می‌بردو توافق ۲۵ ساله راهبردی با چین آغاز شده و این ها به ثمر خواهد نشست و در روابط با روسیه نیز گام‌های خوبی برداشته شده اما عده‌ای با جوسازی می‌خواهند این کارهای بزرگ را حقیر جلوه دهند.

حسینی گفت: آنهایی که می‌گویند که کشور را به چین فروخته‌اند، آنهایی که غرب پرست هستند چنین جیغ و فریاد بر می‌آورند. بیش از ۱۰۰ کشور با چین و روسیه روابط اقتصادی دارند، آیا کشورهایشان را به روسیه و چین فروخته‌اند؟ ما نباید خودمان را محدود به چند کشور خاص کنیم.

وی تقویت امید در مردم را وظیفه دولت و مسؤولان برشمرد و بیان داشت: اکنون نیز زمینه مساعد است تا نخبگان ما در صحنه باشند و باید توسعه علمی را در دستور کار داشته باشیم تا مشکلات با همت درونی به بار بنشیند.

معاون رئیس جمهور با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم هرمزگان، بیان کرد: تأکید رئیس جمهور بر ارتباط گرفتن نخبگان و عموم مردم و گره گشایی از حل مشکلات است و اگر ما سردار سلیمانی را الگوی خودمان می‌دانیم باید همچون او عمل کنیم و ما هرگز دوگانه دپیماسی و میدان ایجاد نمی‌کنیم و معتقدیم که نیروهای نظامی ما منشأ اقتدار ما است و باید بدانیم با دیپلماسی التماسی به جایی نمی‌رسیم و ما امروز در صحنه مذاکرات هسته‌ای نیز شاهد بارها التماس آمریکایی‌ها برای حضور در مذاکرات هستیم اما تأکید کردیم تا تحریم‌ها را برندارند، آنها را نمی‌پذیریم.

حسینی به تلاش دوجانبه دولت برای مذاکره برای رفع تحریم و انجام اقدامات خنثی‌سازی تحریم‌ها اشاره و تأکید کرد: امروز در زمینه نفت دیگر تحریم‌ها از کار افتاده است و این حضور امروز شما بی‌شک آثار و برکات فراوانی دارد که آثار آن در آینده نمایان خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)