میرنیوز

آرزوی مناسب سازی برای شهرهای استان سمنان/ تردد معلولان ممنوع!

آرزوی مناسب سازی برای شهرهای استان سمنان/ تردد معلولان ممنوع! 2022-02-10T09:23:00+03:30

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محمد حسین عابدی: مناسب سازی شهرها برای زندگی معلولان مدت‌ها است که در دست فراموشی سپرده شده است سال‌ها فعالان حوزه بهزیستی و توان بخشی به دنبال تحقق این موضوع بودند اما کمترین همراهی با آنها از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی نشد تا به گفته مسئولان انجمن‌های وابسته به معلولان ۲۱ شهر استان سمنان به شهرهایی دشوار برای زندگی معلولان تبدیل شوند.

شرایط در برخی شهرها مانند شاهرود، دامغان و سمنان که حتی برای افراد توانمند هم دشوار است پیاده روهایی که اصلاً همسطح نیستند مغازه‌هایی که حتی پیاده روی مقابل شأن را هم تغییر داده‌اند و هر مدلی که می‌خواهند سطح ایجاد کرده‌اند تقاطع‌هایی که اصلاً معلوم نیست خودروها از کجا می‌آیند و گردش به راست‌هایی که در عین قرمز بودن چراغ تردد، کار هر لحظه‌ای خودروها است پس یک معلول باید چطور در این شهرها زندگی کند؟ در شهرهای این استان حتی خودروها در هنگام چراغ قرمز به چپ هم می‌پیچند!!

شهرهایی که زندگی در آنها دشوار است

یک فعال حقوق معلولان با بیان اینکه با ارتباطی که با انجمن‌ها و ان جی اوهای شهرهای استان سمنان داریم متوجه شده‌ایم که هیچکدام از شهرهای ما مناسب معلولان نیستند، گفت: این مشکل در شهرهای کوچک ما مانند امیرآباد، میامی، دیباج و… حتی بدتر هم است زیرا شهرداری‌ها آنقدر اعتباراتی ندارند که بتوانند مثلاً پیاده راه‌ها را همسطح کنند و این دشواری‌های زندگی معلولان را بیشتر هم کرده است.

مصطفی یحیایی با بیان اینکه سطوح خیابان‌ها و معابر ما مملو از موانع هستند که برای ما نیز دشواری‌هایی پدید می‌آورند چه برسد به معلولان، بیان کرد: عجیب‌تر اینجا است که کارگروه متناسب سازی که باید ماهانه جلسه تشکیل دهد در استان سمنان اگر اشتباه نکنم از ابتدای سال یک بار و در شهرستان‌ها نهایتاً دو بار تشکیل جلسه داده باشد.

آرزوی مناسب سازی برای شهرهای استان سمنان/ تردد معلولان ممنوع!

مشکلات ۱۳ هزار معلول استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تأیید مشکلات معلولان و با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۲۶۵ نفر معلول در استان و در سازمان بهزیستی پرونده دارند، گفت: ما در استان پرونده نزدیک به چهار هزار و ۸۰۰ معلول را فقط در بخش معلولیت حرکتی و جسمی ثبت کرده‌ایم همچنین در این استان یک هزار و ۶۹۶ نفر معلول بینایی شامل نابینا و کم بینا داریم که نیاز است معابر و در کل سطح رفاه زندگی اجتماعی آنان بهبود پیدا کند.

علیرضا ایزد پور با بیان اینکه دو هزار و ۹۲۱ نفر معلول ذهنی که بعضاً با معلولیت‌های بسیار شدید روبرو هستند و یک هزار و ۷۰۳ نفر معلول شنوایی در کنار یک هزار و ۵۳۲ نفر معلول اعصاب و روان در استان سمنان شناسایی شده‌اند، تاکید داشت: بسیاری از این افراد به خصوص معلولان جسمی حرکتی و همچنین نابینایان ما کار می‌کنند مانند ما زندگی می‌کنند و درآمد دارند اما همیشه با مشکل تردد تا محل کار، دانشگاه، خانه و تأمین مایحتاج شأن روبرو هستند.

وی با بیان اینکه خدماتی مانند دسترس پذیری و مناسب سازی محیط زندگی و خودرو برای افراد دارای معلولیت توسط بهزیستی استان سمنان انجام می‌شود و برای مثال در نیم سال نخست ۱۴۰۰ توانسته‌ایم شاهد ارائه خدمات به ۱۵۶ نفر در استان باشیم اما به شدت نیاز است که خیران در این زمینه ورود کنند، افزود: ۲۴ دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توان پزشکی نیز در استان برای معلولان خدمات ارائه می‌کند اما نیاز است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بیشتر به مقوله مناسب سازی زندگی این افراد دقت داشته باشند.

یک سوم معابر استان سمنان مناسب هستند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین با بیان اینکه در بهترین حالت ۳۵ درصد معابر برای جامعه هدف مناسب‌سازی شده است، گفت: متأسفانه فقط نیمی از دستگاه‌های اجرایی استان مناسب‌سازی معابر را رعایت کردند که انتظار ما از دستگاه‌های دیگر به مراتب بیشتر است.

ایزد پور با بیان اینکه در شهر مناسب معلولان همه افراد باید از خدمات عمومی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته برای مناسب‌سازی اماکن عمومی شاهد اجرای ناقص و عدم اجرای صحیح آن توسط پیمانکاران هستیم که دستگاه‌های نظارتی و دولتی همچنین قوه قضائیه می‌تواند در ارائه خدمات به جامعه هدف و اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت نقش مهم ایفا کند.

وی بابیان اینکه در جشنواره شهید رجایی از یک هزار امتیاز ۵۰ امتیاز به مناسب‌سازی اماکن اختصاص داده‌شده است، افزود: تنها نیمی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان مناسب‌سازی معابر را رعایت کردند علاوه بر معابر مناسب‌سازی منازل مسکونی افراد معلول نیز در دست اقدام قرار دارد و طی ۹ ماهه سال جاری ۲۰۰ مورد منزل افراد تحت حمایت بهزیستی استان مناسب‌سازی شده که این روند تداوم خواهد داشت.

مناسب سازی مد نظر قرار گیرد!

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان چندی قبل به مناسبت هفته معلول در نشست جامعه توان‌خواهان، نابینایان و ناشنوایان استان اعلام کرد مناسب‌سازی برای معلولان، در قانون پیش‌بینی شده و از وظایف قانونی شهرداری‌ها است که باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد همچنین مشکلات و موانع مطرح شده توسط نمایندگان جامعه نابینایان، ناشنوایان و معلولان، به طور جدی در سطح ملی و استان پیگیری می‌شود تا به زودی شاهد نتایج خوبی در این زمینه باشیم.

احمد ریواده در آن نشست همچنین با بیان اینکه بهزیستی برای رسیدگی بهتر به امور این عزیزان نیازمند یاری و مساعدت است، اظهار کرد: مطالبه گری در حوزه رسیدگی به مشکلات ناشنوایان، نابینایان و معلولان امری حائز اهمیت است.

صحبت‌های معاون استاندار سمنان عجیب است وی به نحوی صحبت می‌کند که گویا مخاطبانش یعنی جامعه معلولان و توان خواهان مسئولیت اجرای قانون و وظایف شهرداری را دارند و می‌بایست رسالت خودشان را درست انجام می‌دادند. ریواده همچنین بیان می‌کند که مطالبه گری حائز اهمیت است گو اینکه اصلاً حضور نمایندگان در استانداری سمنان خود یک مطالبه گری است و اگر قرار باشد به آن اهمیت داد امروز می‌بایست حداقل یک نشست در این زمینه برگزار می‌شد اما چنین امری صورت نگرفته است و این مشت نمونه خروار از رفتار مسئولان استانی در قبال معلولان محسوب می‌شود.

آرزوی مناسب سازی برای شهرهای استان سمنان/ تردد معلولان ممنوع!

فاصله تا مناسب سازی

دیگر فعال بخش معلولان که خود بخش روابط عمومی خیریه‌ای را نیز می‌گرداند در گفتگو با خبرنگار مهر، مناسب سازی معابر فقط به رفع موانع و صاف کردن پیاده روها محدود نمی‌شود بلکه فاکتورهای بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به نور شدید یا بر عکس نور اندک، آلودگی‌های صوتی و نوری به خصوص برای سالمندان و کم بینایان، موانع فیزیکی برای ویلچرها و… اشاره کرد حتی استقرار یک تابلوی پرنور تبلیغاتی گاهی یک مانع برای معلول محسوب می‌شود اما اصلاً کسی در استان سمنان حتی در سطح مسئولان و تصمیم سازان ما هم نمی‌دانند که چنین مواردی هم در زندگی یک معلول می‌تواند مخل باشد چه برسد به مردم عادی؛

الهه نوری با بیان اینکه در مناسب سازی البته فقط مقصود معلولان نیستند بلکه سالمندان هم مد نظر قرار دارند، بیان کرد: به جرأت می‌توان گفت حتی ۱۰ درصد از ادارات ما در استان سمنان هم رمپ مخصوص بالا رفتن افراد معلول و سالمند را ندارد و این فاجعه است چرا که جمعیت استان روز به روز رو به سالمندی می‌گذارد و در آینده خیلی خیلی نزدیک به مشکل برخواهیم خورد. از سوی دیگر درک درستی از شرایط استاندارد زندگی برای یک معلول وجود ندارد و این باعث شده که مثلاً در شهر سمنان حتی یک امکان تردد عمومی برای معلولان وجود نداشته باشند در حالی که این قشر مانند ما کار کرده و حقوق می‌گیرند و توان پرداخت هر روز کرایه آژانس را ندارند.

وی با بیان اینکه فاصله ما تا مناسب سازی بسیار است و دلیل آن هم این است که ما اهمیتی به معلولان نمی‌دهیم، افزود: چند بار شده که از یک معلول دعوت شود در جلسات شهرداری‌ها و شورای ترافیک و مناسب سازی و… حضور پیدا کند؟ چند بار شده که یک معلول درک شود که با چه دشواری‌هایی روبرو است؟ لذا تا زمانی که این نوع نگاه در استان وجود دارد هرگز به شهرهای مناسب زندگی معلولان نمی‌رسیم.

معلولان باید درک شوند

این فعال بخش معلولان با بیان اینکه معلولان تا درک نشوند نمی‌توان برایشان کاری کرد، گفت: وقتی درکی از معلولیت وجود ندارد می‌شود شهری مانند شاهرود که میلیون‌ها تومان صرف موزائیک های زرد رنگ شیار دار معلولان شد اما همگی اشتباه نصب شدند اولاً این موزائیک ها باید در ۳۰ سانتی متری دیوار نصب شوند که معلول بتواند هر چند قم یک بار دیوار را لمس کند اما از آنجا که ملاک را زیبایی و قرینه قرار داده‌اند و یک نفر متخصص هم نبوده که این نکته را گوشزد کند این موزائیک ها همگی ۵۰ تا یک متر از دیوار فاصله دارند ثانیاً وقتی به هر تقاطعی می‌رسند قطع می‌شوند پیاده رو چون از خیابان بلند تر است یک پله ایجاد می‌کند دوباره آن سمت پیاده رو ادامه پیدا می‌کند! اینها یعنی اقداماتی که همان بهتر است هرگز انجام نشوند.

نوری می‌افزاید: به این دلیل می‌گویم که این قبیل کارها اصلاً انجام نشوند که فردا روز مسئولان در باد همین طرح‌های اشتباه و غلط نخوابند و فکر نکنند که کارهایی را برای معلولان انجام داده و نیازی نیست که باز هم به این کارها ادامه بدهند متأسفانه اگر مسئولیت در شهرهای ما با مسئولیت پذیری همراه بود امروز باید تمام این موزائیک های ویژه معلولان در شاهرود و دیگر نقاط استان کنده می‌شد و دوباره فرش می‌شد چرا که همه شأن اشتباه نصب شده‌اند و این یعنی درکی درباره معلولیت در استان وجود ندارد که هیچ حتی یک نفر هم پیدا نشده که نظر یک کارشناس و یک معلول را درباره آن حتی بشنود!

در نهایت باید دید که سرنوشت شهرهای استان سمنان و ماجرای بهسازی و متناسب سازی معابر برای معلولان به کجا می‌رسد در آخرین آمارها بهزیستی اعلام کرد که در بهترین حالت ۳۵ درصد از معابر استان بهسازی شده‌اند که البته با توضیحات معلولان و همچنین افرادی که در این زمینه فعالیت دارند مشخص است آن ۳۵ درصد هم بیشتر از روی رفع تکلیف و به بدترین شکل انجام پذیرفته تا نشان دهد توان کارشناسی درستی در این استان برای ساماندهی امور ویژه معلولان وجود ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)