میرنیوز

در خانه بمانید/مناطق حاشیه مشهد به‌شدت در معرض ابتلا به کروناست

در خانه بمانید/مناطق حاشیه مشهد به‌شدت در معرض ابتلا به کروناست 2020-03-15T11:03:15+03:30

محمدرضا کلائی شامگاه گذشته در برنامه اشاره سیمای خراسان رضوی در خصوص شایعاتی مبنی بر مبتلا شدن وی به ویروس کرونا، اظهار کرد: کسی که شهردار است  باید کف خیابان باشد. در این صورت او می‌تواند اولین فرد مبتلا باشد اما مبتلا شدن من به ویروس کرونا تنها یک شایعه است.

وی در خصوص اقدامات شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا، عنوان کرد: مقابله با ویروس کرونا سه ضلع دارد؛ یک حاکمیت است که باید تصمیم‌های کلان بگیرد. بخش دیگر آن مردم است که نقش محوری را بازی می‌کند. ضلع دیگر آن مدیریت شهری است که به سبب گستردگی فعالیت‌ها نقش سوم این ضلع است. از روز اول تمام تلاش ما این بوده است که تمام پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا این زنجیره قطع شود.

شهردار مشهد ادامه داد: مثلا از روز اول خط‌های تفکیک زباله، دروازه پسماند، دفع زباله و مواردی که شاید به چشم نیاید را انجام دادیم. ما حتی زباله مطب را به عنوان زباله بیمارستانی تشخیص داده و سعی کردیم نظارت‌ها را بیشتر کنیم.

توقف فضاآرایی شهر، گل‌کاری و رنگ‌آمیزی

 وی با بیان اینکه «ما سعی کردیم شرایط کار را برای همکاران‌مان فراهم کنیم، اگر چه ترجیح می‌دهیم همان مقدار کار هم نباشد»، افزود: ما نمی‌توانیم همکارانمان را از کار، بیکار کنیم. اخیرا شورای اسلامی شهر مشهد مصوبه‌ای را به تصویب رساند که خیال ما از این نظر راحت شد. خیال ما راحت شد که پرداختی کارگران روزمزد را تا پایان سال می‌توانیم داشته باشیم. از امشب فرآیندهای فضاآرایی شهر، گل‌کاری و رنگ‌آمیزی متوقف خواهد شد و بسیاری از فعالیت‌ها به حالت تعلیق در خواهد آمد.

کلائی با اشاره به اینکه «ما سعی کردیم در حوزه آگاهی‌بخشی، موضوع کرونا ویروس را به عنوان مسأله جدی به مردم معرفی کرده و آن را جلوه بدهیم»، بیان کرد:  در حوزه اجتماعی و فرهنگی از  سازمان‌های مردم‌نهاد مختلف کمک گرفته‌ایم. سازمان‌های مردم‌نهاد که در حوزه سلامت هستند به افرادی که درگیر سلامت خود یا خانواده هستند و یا کسانی که شغل خود را از دست دادند کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های دیگر خدمات شهری، به دلیل رعایت نکردن مردم ما مجبور شدیم، آرامستان‌های شهر مشهد را  تعطیل کنیم. این گامی بود که برای آن ناچار شدیم از این راه استفاده کنیم. در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های شهرداری، و... پروتکل‌ها را رعایت کنیم. 

شهردار مشهد در خصوص حمل‌ونقل عمومی تاکید کرد: در حوزه حمل‌ونقل که از مهمترین زنجیره نقل و انتقال است، از روز اول به ضدعفونی آن پرداختیم اما همه این راه‌ها زمانی جواب می‌دهد که تصمیمات درست توسط حاکمیت اتخاذ شود و مردم همکاری کنند.

کلائی در خصوص نیروهای شهری شهرداری مشهد گفت: شرایط سختی داریم. ما از روز اول کارهای پرخطر را تعطیل کردیم و سعی کردیم که کارهای کم‌خطر را جایگزین آن کنیم. کارگر روزمزد و ساختمانی زیادی در این شهر داریم. انتقادهای زیادی به ما نسبت به کارگران شهرداری شده است اما ما مسئولیت اجتماعی داریم. ما تا زمانی که جایگزینی نداشته باشیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. مردم مشکلات زیادی دارند و شرایط زندگی بسیار سخت است. ما شرایط درست کار را برای کارگران فراهم کردیم. همه کارگران ما ماسک، دستکش و موادضدعفونی‌کننده دارند اما ترجیح می‌دهیم همان مقدار کار هم نباشد.

وی با بیان اینکه «شورای اسلامی شهر مشهد روز گذشته مصوبه‌ای مبنی بر پرداختی روزمزد  کارگران داشت که این امر لطف بزرگی بود»، اظهار کرد:  از امشب فعالیت‌های اصلی استقبال از بهار، کاشت گل، فضای سبز، فعالیت‌های عمرانی و ... تعطیل خواهد شد. این مسأله به فضای شهر در راستای آژیر قرمز کمک خواهد کرد. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم افراد را بدون جایگزین رها کنیم. از امشب بسیاری از فعالیت‌های ما به حالت تعلیق در می‌آید.

بسیاری از تصمیماتی که درکلان گرفته شده  به دلیل فشارهای خراسان رضوی بوده است

 شهردار مشهد خاطرنشان کرد: یک تیم در استان خراسان رضوی و شهر مشهد در حال فعالیت است که انصافا بسیار خوب و هماهنگ است.این تیم در مسأله کرونا،  گام‌به‌گام در جلب‌کردن همراهی و آوردن فشار لازم بر روی تصمیم‌گیران کلان کشور به شدت موثر بوده است. از این جهت ما از تهران بسیار بسیار جلوتر هستیم.

کلائی در خصوص مصوبات دیروز شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای اسلامی شهر مشهد امروز سه دسته مصوبه داشته است؛ یک دسته مصوبات حمایتی بود که در این راستا عوارض کسب و پیشه سه ماهه اول سال 1399 مشمول بخشیدگی شدند، برای واحدهای تجاری در تملک شهرداری و سازمان‌های شهرداری در سه ماهه اول سال 99 معافیت 50 درصد قائل شدیم، قراردادهای اجاره فضاهای تفریحی و فرهنگی  تا زمانی که مصوبات ستاد استانی پیشگیری از کرونا ادامه داشته باشد، مشمول پرداخت اجاره بها نخواهند شد و... .

وی با بیان اینکه «ما حدود 40 هزار کارگر فصلی و روزمزد داریم»، افزود: حمایت از کارگران روزمزد فصلی از دیگر مصوبات حمایتی بود. قرار بر این شد که کمک هزینه و پرداختی به آنها انجام شود. بدهی‌های ساختمانی و غیرساختمانی مردم نیز تا اول تیر ماه 99 امهال می‌شود. بدهی‌های کسانی  که بهای خدمات دارند و به خصوص تاکسی‌ها در سه ماه اول سال ۹۹ و اسفند 98 از پرداخت آبونمان حذف شدند. کمک به شرکت‌های خصوصی در حوزه اتوبوسرانی و حمل‌ونقل از دیگر مصوبات حمایتی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود. مجموعه این‌ها در کنار تصمیمات دیگری که توسط مدیریت شهری اتخاذ شده، مصوب شد تا حدودی ضررها جبران‌ شود.

اعمال محدودیت شدید در ترددهای خراسان رضوی

شهردار مشهد با اشاره به اینکه «دسته دیگر از این مصوبات، طرحی بود که اعضاء شورای شهر در هماهنگی با ستاد مبارزه و پیشگیری با کرونا در خصوص حمل‌ونقل عمومی داشتند»، عنوان کرد: اگر اختیار ممنوعیت در استان وجود ندارد، محدودیت شدید وجود دارد. تصمیم استاندار و اعضاء ستاد این است که محدودیت شدید را از روزهای آینده اعمال کنند. یکی از راه‌ها این است که هزینه خروج بی‌دلیل از منزل بیشتر شود. از فردا قطار شهری تعطیل خواهد شد. اتوبوس‌ها از  روز دوشنبه تا چهارشنبه تنها در ساعت 6:30 تا 8:30 صبح و 16:30 تا 18:30 بعدازظهر فعالیت خواهند کرد. از 29  اسفندماه فعالیت اتوبوسرانی تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

فرصت طلایی را از دست داده‌ایم

کلائی با بیان اینکه «در مبادی شهر کنترل به شدت انجام می‌شود»، گفت: اتوبوس به مقصد مشهد تنها در صورت صلاحدید فرماندار به مشهد خواهد آمد. در خارج از استان با همکاری هلال‌احمر، فرمانداری، نیروی انتظامی از 14 نقطه ورود به مشهد کنترل خواهند شد. اتباعی که قصد بازگشت به کشور خود را دارند، بنا بر این شد که وارد شهر مشهد نشوند و به صورت مستقیم وارد مرز دوغارون شوند. امیدوارم مجموعه این تصمیمات که حاکمیتی و مدیریت شهری است، در کنار رعایت‌کردن مردم و تلاش پزشکان، این شیب ابتلا به کرونا ویروس را کمی آرام کند. ما باید اذعان کنیم که فرصت طلایی را از دست داده‌ایم و باید جبران کنیم.

وی در خصوص مواد ضدعفونی‌کننده شهرداری اظهار کرد: موادی که در ضدعفونی‌کردن شهر استفاده می‌شود برای گیاهان، درختان و اشخاص خطر مستقیم ندارد. از مشکلات ما این است که موادی تهیه کنیم که این خطر را نداشته باشد. مردم اصلا نباید فرض کنند که چون ما ضدعفونی گسترده در شهر انجام می‌دهیم، مکان امن است. ممکن است لحظه‌ای بعد از ضدعفونی عاملی ناقل، منطقه را آلوده کند.

در اسماعیل‌آباد خطر جدی است

شهردار مشهد با بیان اینکه «آتش‌نشانی با 100 دستگاه خودرو در محلات و حاشیه شهر ضدعفونی و آگاهی‌بخشی را انجام می‌دهند»، خاطرنشان کرد: در منطقه اسماعیل‌آباد خطر جدی است. خطر در برخی نقاط پررنگ است. فعالیت‌های شهرداری و شهری به این معنی نیست که شهر را ایمن می‌کند.

کلائی تاکید کرد: مناطقی مانند خیابان پرستار روزی چندبار ضدعفونی می‌شود و آموزش‌های لازم به کسبه آن داده شده است. ما ضدعفونی گسترده را انجام می‌دهیم.بخشی از این ضدعفونی در مکان‌هایی است که تماس بسیار زیاد است مانند دستگیره در واحدهای تجاری، مناطق حاشیه شهر  و... .ما فکر می‌کنیم  حاشیه شهر محل کلونی این ویروس است. افراد داوطلب  به صورت تک‌نفره ضدعفونی این مکان‌ها را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: مردم باید بدانند و از همه چیز آگاه شوند. مثلا امروز گفته می‌شود که چند نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور فوت کرده‌اند. چه کسانی این ویروس را به آنها منتقل کرده‌اند؟ ممکن است عزیزان آنها بوده‌اند و نمی‌دانستند که ناقل هستند. افراد زیادی در قرنطینه خانگی هستند. آنها چه حسی دارند که فیلم و تصاویر دیروز بلوار وکیل‌آباد را می‌بینند؟

شهردار مشهد با اشاره به اینکه «افرادی که رعایت نمی‌کنند باید احساس عذاب وجدان در حد قاتل را داشته باشند»، بیان کرد: بخشی از سلامتی افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند قابل بازگشت نیست. وجدان خود را قاضی کنیم. اینکه بدون دلیل و ضرورت در خیابان تجمع ایجاد کرده و  سبب مرگ یک انسان دیگر شویم، نامش چیست؟

کلائی در خصوص وضعیت فعلی شهر مشهد تاکید کرد: در 10 روز گذشته، استاندار، اعضاء شورای اسلامی شهر، اعضاء ستاد استان و..  کمک کردیم که وضعیت شهر مشهد را به طور مشخص نشان دهیم و بگوییم که وضعیت شهر چقدر بحرانی است و چه فاجعه‌ای به‌وجود می‌آید  اگر یک میلیون نفر، تجمع در محلی مثل برنامه تحویل سال را داشته باشند. از آستان قدس رضوی بسیار ممنونیم که مراسم سال تحویل را به صورت حضوری لغو کرد.

وی با بیان اینکه «در ستاد پیشگیری از کرونا مشخص شد که ممنوعیت تردد ایجاد خواهد شد»، افزود: امیدوارم پیشگیری و محدودیت‌هایی که از ناحیه تردد از طریق حاکمیت شهر مشهد ایجاد شده ، باعث شود که مردم به شهر مشهد نیایند. در این بخش فکر می‌کنم، اثر جدی خود را گذشته‌ایم. پویشی را مردم آغاز کرده‌اند که با بستگان و آشنایان خود تماس گرفته‌ و به آنان گفته‌اند برای اینکه فاجعه انسانی رخ ندهد به شهر مشهد نیایند. باید همچنان این پویش ادامه پیدا کند. چه اشکالی دارد که به آشنایان خود این پیام را بفرستیم؟ و از آنها خواهش کنیم تا این اتفاق رخ ندهد.

اصل موضوع این است که شهروندان در منازل خود باید بمانند

شهردار مشهد با اشاره به اینکه «اصل موضوع این است که شهروندان در منازل خود باید بمانند»، گفت: باید کسی در خانه از آنها بپرسد که چرا می‌خواهی بیرون بروی؟ اگر دلمان برای کسی تنگ شده است با او تماس تصویری بگیریم.در خانه ماندن سخت است اما اگر در خانه نباشیم، ممکن است مرتکب قتل شویم. ما باید این موضوع را جدی بگیریم.

وی در خصوص  المان‌های شهری تصریح کرد: برای استقبال از بهار سال 99 تدارک زیادی دیده بودیم اما باتوجه به شرایط فعلی تصمیم گرفتیم که  کلیه المان‌های تعاملی و جشنواره‌ای را حذف کنیم. 83 المان بزرگ خود را نصب نکردیم و بعد از  ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، رونمایی خواهیم کرد.

کلائی  اظهار کرد: آمار مبتلایان صیر صعودی دارد. افراد مبتلا تنها افراد سالمند یا مسن نیستند بلکه این ویروس همه را درگیر می‌کند. فرد مبتلا نفس عادی نمی‌تواند بکشد و بعد از چند روز از دنیا می‌رود. ما به مرحله همه‌گیری رسیدیم. وقتی همه‌گیری اتفاق بیفتد، تعداد بیماران زیاد می‌شود. تعداد بیماران که زیاد شود، کادر درمانی فرسایش پیدا می‌کند. کادری که فرسایش پیدا کند از رشد بیماری نمی‌تواند جلوگیری کند. در این صورت ما مجبوریم بیماران را به مکان‌های غیر تخصصی مانند سالن‌های ورزشی و نمایشگاه بین‌المللی ببریم. ما حتی امکانات همین کار را هم نداریم.

کادر درمانی مشهد بسیار فرسوده شده‌اند

وی با اشاره به اینکه «کادر درمانی و پزشکی مشهد بسیار فرسوده شده‌اند» بیان کرد: امروز نامه‌ای از طرف 220 نفر از نخبه‌های پزشکی این شهر نوشته و امضا شد که در آن شرایط شهر را تشریح کرده‌اند. کلمه همه‌گیری کلمه وحشتناکی است. ممکن است این وضعیت کار را از دست ما خارج کند. هنوز فرصت داریم. به نظر من شهروندان و همه ما قصور کردیم اما زمینه برای جبران وجود دارد. این جبران باید اتفاق بیفتد. اگر شما جای من بودید نگران نمی‌شدید؟ما تا به حال تجربه چنین بیماری را نداشته‌ایم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: هرکدام از ما باید وظایف خود را نسبت به این مسأله انجام بدهیم. شهر مشهد در یک ریل مناسب اقتصادی پیش می‌رفت و ما به این فکر می‌کردیم که امسال رشد اقتصادی‌مان دورقمی شود. درحال حاضر ما باید به بعد از کرونا فکر کنیم تا به شرایط قبل شهر برگردیم.

اقدامات اجرایی ما برای مقابله با کرونا کفایت نمی‌کند

کلائی در پاسخ به این سوال که «تصمیمات حاکمیتی در این مسأله کجاست؟»، عنوان کرد: من از دو منظر، قضاوت شخصی خود را در میان می‌گذارم. در خصوص تصمیمات کلان در خراسان رضوی انتقاداتی وجود دارد. آیا دغدغه نهادها در شهر مشهد وجود دارد یا خیر؟ در حد اختیارات دغدغه ما در مشهد بسیار بالاست، اما آیا اقدامات اجرایی کفایت می‌کند؟ اصلا. بخش زیادی از انرژی مسئولان استانی ما صرف این شده است که تصمیم‌گیران اصلی را آگاه کنند و بگویند که اوضاع خراب است.تهران نسبت به هفته گذشته درک کرده است اما متاسفانه بخشی از تصمیم‌ها را باید آنان بگیرند.

شهردار مشهد با بیان اینکه «تمرکز ما بر روی بخش‌های کم‌برخوردار مشهد است»، تاکید کرد: بخش‌های کم‌برخوردار به لحاظ کلونی‌ها خطرهای جدی دارند. هلال‌احمر به کمک ما آمده است. مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بحران ما و... برای این مناطق به کمک آمده‌اند. مناطق حاشیه شهر مشهد به‌شدت در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند. سپاه و ارتش کار گسترده‌ای در شهر انجام داده‌ است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)