میرنیوز

بودجه ۱۴۰۱ برای شهرداری‌ها محدودیت‌های زیادی ایجاد می‌کند

بودجه ۱۴۰۱ برای شهرداری‌ها محدودیت‌های زیادی ایجاد می‌کند 2022-01-08T13:46:47+03:30

سید علی میرنجاتی امروز در هفتادمین نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که به میزبانی شهرداری مشهد برگزار شد، در خصوص حوزه مالی و درآمدی شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور اظهار کرد: در تبصره یک تا چهار لایحه بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات و کمک‌های بانکی تقریبا حذف شده و فقط در فروش نفت آزاد حکم آمده اما محل مصرف آن مشخص نشده است. در تبصره پنج هم سه حکم در بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد که شامل اجازه انتشار اوراق، رد دیون و اختصاص حداقل ۲ میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی جهت ساخت و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری و طرح کاهش آلودگی هوا و همچنین مدیریت پسماند توسط دولت است.

وی بیان کرد: در موضوع اجازه انتشار اوراق مشارکت همیشه ۵۰ درصد از اصل سود در تعهد دولت و ۵۰ درصد دیگر جزو تعهدات شهرداری‌ها بوده است اما در بودجه ۱۴۰۱ سهم دولت حذف شده که در صورت عدم اصلاح توجیه نخواهد داشت. دومین فرصت گرفته شده رد دیون است که باید تلاش کنیم این فرصت بازگردد زیرا مطالبات زیادی از دولت و بدهی‌هایی به بانک‌ها وجود دارد.

مشاور عالی مجمع شهرداران کلان‌شهرها ادامه داد: در بند دال تبصره ۱۱ سهم جمعیتی سکونت‌گاه‌های غیررسمی از منابع از محل عوارض ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ کسر و به منظور محرومیت‌زدایی و ساماندهی این نواحی موضوع بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه در محیط‌های اسکان واقع در حاشیه شهرها هزینه خواهد شد که پیشنهاد شهرداری‌ها در این موضوع در اولویت اول حذف این بند و در اولویت دوم، حذف عبارت «حاشیه شهرها» و جایگزینی عبارت «ساکنان واقع در خارج از حریم و محدوده شهرها و محدوده روستاها در تمامی موضوعات فوق» است.

میرنجاتی در خصوص لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها اظهار کرد: در سال ۶۳ مجلس طرحی مبنی بر خودکفایی شهرداری‌ها تصویب کرد که بر اساس آن دولت موظف شد ظرف ۶ ماه لایحه درآمد پایدار را به منظور خودکفایی شهرداری‌ها تدوین کند؛ حدود ۴۰ سال از این موضوع گذشته اما تاکنون نگارش این لایحه تحقق پیدا نکرده است‌.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این مسیر گفت: سال گذشته شورای نگهبان در ۲ مرحله ایراداتی کلی مغایر با اصل ۱۰۰ قانون اساسی به کلیت مصوبه مجلس گرفت و طرح مزبور به مجلس عودت داده شد.

مشاور عالی مجمع شهرداران کلان‌شهرها تصریح کرد: در نهایت ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون شوراها با حضور نماینده شورای نگهبان برطرف شد که پس از تصویب در مجلس مجددا برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

به گفته وی لایحه بودجه همواره برای ما فرصت و تهدید بوده است. در حال حاضر ایرادات و ابهاماتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد که متاسفانه برخی پیش‌بینی‌های سال ۱۴۰۰ در آن حذف شده و دولت بودجه را انقباضی دیده است که همین موضوع محدودیت‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

میرنجاتی بیان کرد: این لایحه چهار محور اصلی دارد که اصلاح برخی از مواد قوانین موجود در حوزه درآمد، تعریف عبارت عوارض و بهای خدمات، بازنگری نرخ برخی از عوارض موجود و وضع عوارض جدید و همچنین اصلاح فرایند نحوه دریافت عوارض بخشی از این محورهاست.

وی تاکید کرد: با اجرای قانون جدید نظام درآمدی شهرداری‌ها اصلاح و بهبود خواهد یافت.

اهمیت موضوع حقوق شهروندی در شهرداری‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، ​محمدرضا مومنی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد  نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین موضوع مطرح در شهرداری ها لایحه بودجه ۱۴۰۱ و قانون مالیات بر ارزش افزوده است که انشاءالله در این جلسه با هم اندیشی یکدیگر به وظیفه ذاتی خود که حقوق شهروندی است، عمل کنیم.

وی افزود: در هیچ جا مانند شهرداری‌ها، موضوع حقوق شهروندی مطرح نیست زیرا ما از طرف مردم نماینده هستیم تا به آنان خدمت کنیم.

 ظرفیت تسویه دیون شهرداری‌ها با حواله را داریم

مدیرعامل بانک شهر گفت: آمادگی داریم با تشکیل اتاق فکر با شهرداری‌ها سطح تعاملاتمان را در دوره جدید مدیریتی بانک شهر به صورت دوسویه افزایش دهیم و در پروژه‌های سرمایه گذاری مشارکت داشته باشیم.

در بخش دیگری از این نشست مهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر افزود: سطح انتظار از دولت و شهرداری‌ها در این دوره به شدت افزایش پیدا کرده است و امیدواریم بانک شهر بتواند به خدمت‌رسانی شهرداری‌ها به مردم کمک کند.

وی گفت: بانک شهر اکنون با هشت چالش عمده برای خدمات‌رسانی به شهرداری‌ها مواجه است که یکی از آنها تاکید بانک مرکزی بر لزوم افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از سوی سهامداران است.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه زیان انباشته‌ از سال گذشته در بانک وجود داشت، اظهارکرد: خوشبختانه بخشی از این زیان انباشته برطرف شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کاهش بیشتری را نیز شاهد باشیم، البته این زیان انباشته ناشی از اقاله یک سری از املاک شهرداری‌ها بوده که طی سال‌های گذشته به صورت ضربدری با برخی از بانک‌ها انجام شده است و دستگاه‌های نظارتی تاکید داشتند که این موارد از صورت‌های مالی حذف شود.

احمدی تصریح کرد: سال گذشته با همدلی‌ که بین شهرداری‌ها و بانک شهر وجود داشت، صورت‌جلسه‌ای با حضور معاون اول وقت رئیس جمهور با بانک مرکزی امضاء شد که طی آن با مجوز انتشار اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر برای شهرداری‌ها موافقت شد که اثرات آن را در شهرداری‌ها می‌بینیم.

وی اظهار کرد: عاملیت بانک شهر در انتشار اوراق مشارکت و همراهی آن برای آزاد کردن دارایی جهت استفاده در پروژه‌های عمرانی برای شهرداری‌ها بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: باید در بلندمدت همت کنیم و سقف سرمایه پایه بانک شهر را افزایش داده و یک مجمع عادی فوق‌العاده برگزار کنیم و در کوتاه مدت نیز با رایزنی با دولت بتوانیم باز هم مجوز عاملیت انتشار اوراق مشارکت را برای شهرداری‌ها اخذ کنیم.

مدیرعامل بانک شهر ادامه داد: البته شهرداری‌ها نیز باید فکری برای پرداخت دیون خود در ارتباط با انتشار اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر بکنند تا بانک دچار مشکل نشود.

احمدی با بیان اینکه چالش دیگری که با آن برای کمک به شهرداری روبه‌رو هستیم، موضوعاتی با دستگاه‌های نظارتی است، اظهارکرد: شهرداری‌ها باید پای کار بیایند و برویم این موضوعات را با دستگاه‌های نظارتی برطرف کنیم.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی خواستار توقف پرداخت تسهیلات به شهرداری‌ها به عنوان سهامداران بانک شهر، بیش از درصد تعیین شده از سوی بانک مرکزی هستند و بر این اساس بانک شهر اجازه ندارد بیش از سه درصد سرمایه پایه به سهامدارن بالای پنج درصد خود که همان شهرداری‌ها هستند، تسهیلات پرداخت کند.

مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: بنابراین ما نمی‌توانیم بیش از ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها به عنوان سهامداران بانک تسهیلات پرداخت کنیم. در خصوص پیمانکارانی هم که از سوی شهرداری معرفی می‌شوند نیز برخی موضوعات وجود دارد که در مجموع باید با همکاری شهرداری‌ها، با دستگاه‌های نظارتی گفت‌وگو کرده تا بتوانیم راه‌حلی برای این مساله پیدا کنیم.

احمدی گفت: تنها بدهکاران عمده بانک شهر شهرداری‌ها هستند، اما باید این موضوع نیز اعلام شود که تسهیلات دریافتی از بانک برای اجرای پروژه و خدمت‌رسانی به مردم دریافت شده است و اگر قرار باشد بابت این تسهیلات مدیران بانک شهر دچار مشکل شوند، درست نیست.

وی اضافه کرد: لذا انتظار داریم از ظرفیت‌های شهرداری‌ها و ارتباطاتی که با نمایندگان مجلس دارند برای رفع مشکلات و اصلاح آیین‌نامه در شورای پول و اعتبار استفاده شود.

مدیرعامل بانک شهر افزود: شهرداری‌ها برای تسهیلات از شوراهای شهر مصوبه دریافت کرده‌اند و شورای شهر نیز یک دولت محلی تلقی می‌شود که مصوبات آن را فرماندار تایید می‌کند. ما باید شهرداری‌ها را مانند شرکت‌های دولتی ببینیم، برای شرکت‌های دولتی ضریب ذخیره‌گیری صفر درصد است، اما برای شهرداری‌ها ضریب را ۱۰۰ درصد در نظر گرفته اند. همین امر بانک شهر را دچار مشکل کرده است.

احمدی تصریح کرد: این چالشی است که باید برای آن با همفکری و همکاری شهرداری‌ها چاره‌ای اساسی اندیشید.

وی ادامه داد: بحث بعدی تسویه دیون شهرداری‌ها ذیل تبصره بند(ز) است که برای این کار در سال ۹۹ تنها ۱۰۸ میلیارد تومان مجوز داده‌اند در حالی که هرکدام از درخواست‌هایی که از سوی شهرداری‌ها ارائه شده بالاتر از این مبلغ است.

بدهی شهرداری‌ها به بانک شهر از میزان بدهی آن به تمام بانک‌ها بیشتر است

مدیرعامل بانک شهر، با بیان اینکه باید برای افزایش سقف تسویه دیون شهرداری ذیل تبصره بند ز  با دولت رایزنی کرد، افزود: بدهی که شهرداری‌ها به بانک شهر دارند از میزان بدهی آنها به تمامی بانک‌ها بیشتر است لذا با اراده جمعی باید این مشکل را حل کنیم.

احمدی گفت: اکنون کمیسیون تلفیق مجلس شکل گرفته و وقت آن است تا با رایزنی شهرداران با نمایندگان مجلس برای تسویه دیون شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ برای بانک شهر ردیف مجزا با مبلغی حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: در زمینه واردات تجهیزات و ماشین آلات و خدمات مورد نیاز شهرداری‌ها ظرفیت‌هایی ایجاد کرده‌ایم. در این نشست مطرح شد که در جلسه شهرداران با معاون اول رئیس جمهور این آمادگی وجود دارد تا حواله‌های صادراتی به شهرداری‌ها اختصاص داده شود و بانک شهر آمادگی دارد تا اگر دولت موافقت کند حواله های صادراتی را جای تسویه دیون شهرداری‌ها به ما بدهد، ما می‌توانیم با شبکه‌ای که ایجاد کرده‌ایم ماشین‌آلات و خدمات مورد نیاز شهرداری‌ها را وارد کنیم.

مدیرعامل بانک شهر افزود: این آمادگی را داریم تا با استفاده از حواله های صادراتی، تسویه دیون شهرداری‌ها را انجام دهیم.

احمدی گفت: در مجموع آمادگی داریم با تشکیل اتاق فکر با شهرداری‌ها سطح تعاملاتمان را در دوره جدید مدیریتی بانک شهر به صورت دوسویه افزایش دهیم و در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)