میرنیوز

تغییر ریل سیاست مالی کشور شروع یک اقدام بزرگ است

تغییر ریل سیاست مالی کشور شروع یک اقدام بزرگ است 2022-01-08T12:26:51+03:30

«سید مجتبی حسینی‌پور» ضمن بازدید از ایسنا یزد در رابطه با لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: اصلاح ساختار بودجه‌ریزی در کشور بعد از ۷۰ سال تجربه نظام بودجه‌ریزی در ایران، اتفاقی مبارک و میمون است که دولت سیزدهم آن را با جرائت در اولین لایحه بودجه‌ی خود، عملیاتی کرد.

وی تغییر ریل سیاست مالی کشور را شروع یک اقدام بزرگ و از خواسته‌های همیشگی کارشناسان و صاحب نظران و حتی از مطالبات مقام معظم رهبری خواند و گفت: مهمترین ویژگی لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش اختیارات استانداران، استان‌ها و وزراست به طوری که بالغ بر یک‌هزار ردیف بودجه تعریف شده برای دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته، در بودجه سال آینده به حدود ۵۰ ردیف و ۳۱ استان کاهش یافته و تجمیع شده است.

حسینی‌پور به تفویض اختیارات بیشتر به استانها در قبال حذف الزامات بودجه‌ای گذشته اشاره و اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده دستگاه‌های سیاستگذار و وابسته در ردیف اصلی بودجه‌ریزی مدنظر قرار گرفته‌اند لذا وزرا در سطح کشور و استانداران در سطح استانها باید پاسخگوی هزینه‌کرد این اعتبارات باشند.

وی یکی دیگر از رویکردهای لایحه بودجه ۱۴۰۱ را کاهش هزینه‌های جاری دولت در راستای تحقق انضباط مالی کشور خواند و اظهار کرد: هرچند مکانیزم پلکانی معکوس در افزایش حقوق و دستمزدها را در بودجه سال آینده شاهد خواهیم بود ولی پرداختی‌هایی نیز در قالب‌های دیگر در راستای افزایش حقوق مبنا منظور شده تا تاثیرات تورمی را به حداقل برساند.

تغییر ریل سیاست مالی کشور شروع یک اقدام بزرگ است

فروش اموال مازاد دولت برای خدمات‌رسانی بهتر

حسینی‌پور در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با ایسنا خاطرنشان کرد: هرچند افزایش میانگین ۱۰درصدی حقوق کارکنان دولت دیده شده ولی در مقابل کاهش ۱۵ درصدی سایر هزینه‌ها را در راستای ارتقای بهره‌وری هزینه‌های جاری شاهد خواهیم بود.

وی در این رابطه با اشاره به شاخص نسبت اعتبارات هزینه‎ای به اعتبارات تملک دارایی‌ و سرمایه‌ای، بیان کرد: هرچه این نسبت در کشور افزایش یابد، به نفع اعتبارات عمرانی کشور گام برخواهیم داشت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که طی چند سال گذشته بنا بر ضرورت‌های کشور شاهد انتشار اوراق مالی اسلامی بودیم، عنوان کرد: در راستای کاهش تبعات منفی این اقدام، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کاهش انتشار اوراق پیش‌بینی شده که با وجود کسری ۴۰ هزار میلیارد تومانی سررسید اوراق منتشر شده در سال‌های گذشته، شاهد عملکرد مثبتی در این بخش خواهیم بود.

وی به تصمیم جدی دولت برای فروش اموال مازاد خود در راستای مولدسازی در این بخش نیز اشاره و تصریح کرد: اموال مازاد نه تنها هزینه‌های جاری دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد و باعث کاهش راندمان آنها می‌شود، بلکه نوعی تعلق خاطر دستگاه‌ها به این اموال را نیز موجب شده در حالی که با مولدسازی بخشی از آنها می‌توان ضمن کاهش آسیب‌های مربوطه، در جهت ارائه بهتر خدمات به مردم گام برداشت.

حسینی‌پور، نمونه چنین اقدامی را اجرای طرح‎های فاضلاب برخی شهرهای استان با مشارکت بخش خصوصی و حتی واگذاری استخرهای ورزشی استان به بخش خصوصی ذکر کرد.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر دولت در جهت اصلاح ساختار بودجه‌ای در کشور را ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در تمام استانهای کشور به عنوان حلقه گمشده برنامه ریزی غیرمتمرکز و اجرای نظام درآمد هزینه‌ استانی برشمرد و گفت: این صندوق که در واقع پشتوانه مالی شورای توسعه و برنامه ریزی استانهاست، علاوه بر تخصیص بخشی از اعتبارات آن از سوی دولت، از محل حقوق دولتی معادن، مازاد درآمدهای استانی و یک درصد فروش معادن و مواردی از این دست نیز تامین می‌شود و تسهیلات آن تنها صرف تامین زیرساخت‌های تولید و رشد اقتصادی استانها خواهد شد.

تغییر ریل سیاست مالی کشور شروع یک اقدام بزرگ است

پیش‌بینی رشد اقتصادی ۸.۸ درصدی برای استان یزد

حسینی‌پور در ادامه با بیان این که رشد اقتصادی استان یزد براساس ظرفیت‌ها و سهم اقتصادی استان برای سال آینده ۸.۸ درصد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: یزد جزو استانهای خوب کشور به لحاظ رشد اقتصادی در سالهای گذشته بوده است ولی شاید یکی از محدودیتهایی که در سالهای آینده استان با آن مواجه شود، تامین نیروی انسانی مورد نیاز با توجه به مهاجر بودن بخشی از نیروی انسانی کنونی استان باشد لذا ۳.۵ درصد رشد اقتصادی استان از طریق بهره وری مدنظر است که تحقق آن می‌تواند منجر به کاهش مهاجرت‌ها به استان و آسیبهای ناشی از آن حتی در زمینه کاهش آلودگی های زیست محیطی شود.

وی در مورد تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیز با اشاره به واگذاری ۴۲۲ طرح ملی استانی به استانها در لایحه بودجه، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه طول عمر اجرای طرح‎های کشورمان از حدود ۱۰ سال در سال ۹۱ به ۱۷ سال در سال گذشته افزایش یافته بود و شاید برای تمام طرح‌های نیمه تمام در صورت اجرا نشدن طرح جدیدی، به طور متوسط زمانی حدود ۲۸ سال لازم باشد لذا در همین راستا سیاست دولت، پیگیری طرح‌های نیمه تمام براساس اولویت با واگذاری آنها به خود استانهاست.

افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان در ۱۴۰۱

حسینی پور در بخش دیگری از صحبتهایش با ایسنا از پیش‌بینی رشد چند برابری اعتبارات استانها در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استانها نیز امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده که برای سال آینده با حدود ۳۰۰ درصد افزایش ۱۲۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استانها از مجموع ۵۵ هزار میلیارد تومان در سالجاری به افزون بر ۱۶۹ هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گفته‌ی این مسئول، همچنین مقرر است تا ۶۲ هزار میلیارد تومان از محل ارتقای شاخص‌های اقتصادی به استانها تعلق گیرد و پیش‌بینی شده ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان نیز از فروش اموال مازاد استانها به حساب صندوق عدالت جهت هزینه در استانهای مربوطه واریز شود.

تغییر ریل سیاست مالی کشور شروع یک اقدام بزرگ است

ایجاد اشتغال مولد و پایدار با رونق اقتصادی کشور

«مجید دهقانی زاده» معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز به ایسنا گفت: اگر بودجه‌های سنواتی گذشته را بررسی کنیم یکی از آسیب‌های آن عدم انطباق کامل اهداف و مصارف بودجه است به طوری که در حالی سالانه تحقق ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه در استان را شاهدیم که بخش غالب آن یعنی ۸۰ درصد آن اعتبارات هزینه‌ای بوده و به رغم هزینه شدن در بخش‌های مورد نظر نتوانسته شاخص‌های اقتصادی را افزایش دهد.

وی گفت: البته تغییر ریل بودجه‌ریزی کشور فرایندی زمانبر خواهد بود ولی می‌تواند انطباق حداکثری بین بودجه و برنامه‌ها را ایجاد ‌کند و طرح‌هایی اجرا شود که منجر به بهبود شاخص‌های اقتصادی در استان و کشور گردد.

دهقانی‌زاده افزود: قطعاً حاصل رشد اقتصادی در جامعه نه در قالب افزایش پرداخت یارانه‌ها بلکه ایجاد اشتغال مولد خواهد کرد که پیامد آن بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد بود.

به گفته‌ی وی، پیش‌بینی می‌شود با لحاظ اصلاح ساختار بودجه به صورت غیرشعاری نیز تحقق حداقل ۴.۵ درصدی رشد اقتصادی کشور را شاهد باشیم و هر ساله یک میلیون فرصت شغلی مولد و پایدار ایجاد شود.

وی در ادامه یکی از آفت‌های اقتصاد کشورمان را نوسانات رشد اقتصادی در سالهای متوالی خواند و گفت: متاسفانه این نوسانات بسیاری از متغییرهای اقتصادی را تحت شعاع قرار می‌دهد لذا اگر بتوانیم رشد پایدار و باثباتی را داشته باشیم نیز گامی مهم در جهت رونق اقتصادی کشورمان برداشته‌ایم.

معاون سازمان مدیریت استان گفت: خوشبختانه ابراز خوبی برای تحقق رشد اقتصادی استانهای کشور براساس اسناد ملی و استانی آمایش با افزایش اختیارات استان‌ها تدارک دیده شده که از جمله این ابزارها، ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استانهاست.

وی افزود: همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ سهم اعتبارات عمرانی استانها نسبت به سهم اعتبارات ملی افزایش خوبی در حدود ۳۰۰ درصد خواهد داشت که اتفاقی قابل توجه است. البته بخشی از این رشد اعتباری ناشی از انتقال طرح‌های ملی به استانها در راستای تمرکززدایی آنهاست و امیدواریم با حذف الزامات بودجه‌ای سالهای گذشته در لایحه بودجه سال آینده شاهد رشد تکان‌دهنده‌ای در طرح‌های عمرانی استانی نیز باشیم.

تغییر ریل سیاست مالی کشور شروع یک اقدام بزرگ است

تفکر استقلال مالی یزد غیرکارشناسی و اشتباه است

دهقانی‌زاده در بخشی از سخنانش این ادعا که استان یزد به لحاظ درآمد هزینه می‌تواند خودکفا و مستقل از کشور عمل کند را نادرست خواند و گفت: زمانی می‌توان روی درآمد هزینه استان قضاوت کنیم که اشراف کاملی روی آن داشته باشیم.

وی با بیان این که مجموع اعتبارات جاری و عمرانی یزد ۹۵۰۰ میلیارد تومان برای مصارف استانی و ملی منظور شده است، گفت: این اعتبار جدای از اعتبارات مربوط به نیروهای مسلح و یارانه‌ها و موارد دیگر است لذا با پیش بینی درآمدهای استان درحدود ۱۲ هزار میلیارد تومان و جدا این اعتباراتی که از سوی دولت به صندوق عدالت استان واریز می‌شود به جرائت می‌توان گفت که استان یزد نمی تواند به طور کامل به صورت خودکفا و غیروابسته به منابع ملی اداره شود.

معاون سازمان مدیریت استان همچنین اظهار کرد: گاهاً گفته می‌شود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در قبال افزایش درآمدها در استان پاسخگو نیست در حالی که پیش بینی درآمدها از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و بالاخص اداره کل امور مالیاتی صورت می‌گیرد.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر این سهم بالایی از منابع درآمدی استان ناشی از ارزش افزوده عمدتاً از محل معادن و نه از محل فشار اقتصادی به مردم در استان حاصل می‌شود، ضمن این که مالیات‌های مستقیم نیز در تمام کشور به صورت یکسان و مشابه است که استان هیچ دخل و تصرفی در مورد آن نمی‌تواند داشته باشد.

تغییر ریل سیاست مالی کشور شروع یک اقدام بزرگ است

ضمانت اجرایی تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد چیست؟

دهقانی‌زاده در مورد ضمانت اجرایی تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی در استان هم اظهار کرد: اگر مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را در همین وضعیت بپذیرد، بخشی از ضمانت اجرایی آن محقق می‌شود چرا که در این لایحه هم توانایی‌ها به صورت واقعی دیده شده و هم ابزار لازم تا حدودی تدارک شده است.  

وی افزود: بخش دیگر این ضمانت ناشی از تعامل سیستم‌های منابع مالی است که خوشبختانه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ میزان وابستگی به سرمایه‎های خارجی را به صورت حداقلی دیده ولی در عین حال باید زمینه مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی از طریق صندوق عدالت استان‌ فراهم کرد.

وی اضافه کرد: بسیج منابع بانکی هر استان برای تحقق اهداف آن استان حائز اهمیت است و علاوه بر این نیز صندوق توسعه ملی باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و از ظرفیت‌های بازار سرمایه و کمکهای دولت نیز برای تحقق رشد اقتصادی استان بهره گرفته شود.

دهقانی‌زاده در پایان سخنانش نیز در مورد تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه گفت: قطعاً در لایحه جامع بودجه موضوع حذف ارز ترجیحی نیز دیده شده و مردم باید اطمینان داشته باشند که قطعاً حمایت‌ها کمتر نخواهد شد بلکه ماهیت و شکل این حمایتها تغییر خواهد کرد به طوری که حمایت‌ها به طور مستقیم از تولیدکننده و مصرف کننده نهایی انجام می‌شود لذا تنها باید اثرات روانی این رویکرد با کمک رسانه‌ها و متولیان امر کنترل شود.

تغییر ریل سیاست مالی کشور شروع یک اقدام بزرگ است

 لایحه بودجه ۱۴۰۱ گامی در جهت عدالت سرزمینی

«محمدحمید فخرالدین» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در جریان این بازدید با اشاره به برنامه محورشدن سیاست‌گذاری‌های دولت، عنوان کرد: سالهاست که رویکرد آمایشی در توسعه سرزمین و عدالت سرزمینی مدنظر بوده ولی چون این سند تدوین نشده بود، این مهم امکان‌پذیر نبود ولی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز روی آن تاکید شده است.

فخرالدین گفت: این موضوع ضمن همگرایی رشد اقتصادی با اسناد آمایشی، می‌تواند در جهت محقق شدن رویکرد آمایشی در بودجه ۱۴۰۱ اثرگذار باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)