میرنیوز

چه کسی جرأت برخورد با ساخت‌وسازهای غیر مجاز را در تبریز دارد؟/سامانه‌های شفافیت؛از وعده تا عمل

چه کسی جرأت برخورد با ساخت‌وسازهای غیر مجاز را در تبریز دارد؟/سامانه‌های شفافیت؛از وعده تا عمل 2021-12-26T15:34:32+03:30

رسول برگی در ابتدای این جلسه ضمن ابراز تاسف از حادثه‌ی ریزش ساختمان در منطقه‌ی عباسی تبریز اظهار کرد: حادثه‌ی تلخ و ناگواری که چند روز قبل در شب یلدا در محله‌ی عباسی تبریز رخ داد و منجر به فوت و مصدومیت چندین نفر از همشهریان شد، همه‌ی شهروندان را نگران و متاثر کرد.

وی ادامه داد: زحمات نیروهای آتش‌نشانی در شب حادثه بسیار ستودنی بوده و باید برای تبدیل وضعیت آنها اقداماتی انجام گیرد تا مشکلات‌شان حل شود.

وی همچنین اصلی ترین دلیل وقوع این حادثه را ساخت و سازهای غیرمجاز دانسته و افزود: ساخت و ساز غیرمجاز مسئله‌ای مهم است که مدیریت شهری باید در این موضوع ورود پیدا کند؛ مگر می‌شود کسی در ساختمانی که مجوز یک پیلوت و سه طبقه داده شده بود، یک پیلوت و پنج طبقه احداث کند و کسی جرات ورود نداشته باشد؟! اگز تعدادی از این ساختمان‌های غیر مجاز تخریب شود، دیگران عبرت می‌کنند تا دیگر نسبت به احداث ساختمان غیر مجاز اقدام نکنند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به کمبود تجهیزات سنگین در تبریز  افزود: باید قبول کنیم که تبریز از این حیث جزو شهرهای کم برخوردار محسوب می‌شود و در این راستا با استانداری صحبت‌هایی کرده‌ایم که از هر طریقی شده این تجهیزات سنگین را وارد کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه نبود گرمخانه (گرم سرا) یکی دیگر از مشکلات تبریز است، گفت: گاهی گفته می‌شود که در بعضی مناطق سالن ورزشی ایجاد شده است اما هیچ گدام از این سالن‌ها در فصل زمستان به درد نمی‌خورد و مشخص نیست ساکنان این ساختمان تخریب شده، آن شب را کجا ماندند؛ لذا از شهرداری می‌خواهیم به این موضوع ورود و محلی با عنوان سرا یا گرمخانه ایجاد کند تا در مواقع بحرانی شهروندان از این سراها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر تبریز با ارائه‌ی گزارشی در خصوص حادثه‌ی ریزش  ساختمان در عباسی و همچنین انفجار گاز در حکم آباد گفت: مجوز ساخت این ساختمان به یک پیلوت و سه طبقه داده شده بود اما متاسفانه یک پیلوت و پنج طبقه ساخته شده است و در پیلوت نیز تغییر کاربری داده شده است و اسکلت ساختمان نیز برخلاف صدور مجوز بتنی، فلزی ساخته شده بود.

علیرضا زبردست ادامه داد: باتوجه به حجم زیاد این عملیات، پنج ایستگاه را وارد عمل کردیم در حالیکه همزمان با این عملیات سه حادثه‌ی حریق نیز رخ داده بود و تیم‌های دیگر عازم آنجا شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: با اعلام بحران از سوی استانداری، سایر نیروهای امدادی، نیروی انتظامی و سپاه نیز وارد عمل شدند و بعد از حصور این عزیزان در محل حادثه، آن بی‌نظمی و شلوغی که به جهت انبوه تعداد زیادی از اهالی منطقه به وجود آمده بود، از بین رفت؛ شلوغی و ازدحام به اندازه‌ای بود که نیروهای ما مجبور شدند مسافت زیادی را به صورت پیاده طی کرده و به محل حادثه برسند.

وی همچنین گفت: عملیات آواربرداری در ساعات اولیه‌ی این عملیات که به مدت ۱۱ ساعت به طول کشید و یکی از عملیات‌های کم سابقه ما محسوب می‌شد، به‌صورت دستی و سپس به‌صورت مکانیزه انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر تبریز ادامه داد: دلایل این حادثه همچنان در حال بررسی است و با احتساب ساختمان‌های کناری و پشت ساختمان تخریب شده، در کل ۱۴ واحد تخریب شده است.

وی در تشریح جزئیات حادثه‌ی انفجار گاز در حکم آباد نیز گفت: این حادثه در اثر بی‌احتیاطی یکی همشهریان در نحوه‌ی استفاده از شیلنگ گاز به وقوع پیوست و سه ایستگاه نیز برای این عملیات اعزام شدند که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز نیز طی سخنانی در این خصوص گفت: این حادثه‌ی تلخ برای همه ما یک تلنگر جدی بود و خوشبختانه کوچه مورد نظر ماشین رو بود.

حکیمه غفوری با بیان اینکه چرا سگ‌های زنده یاب در اختیار نیروهای آتش‌نشانی قرار نگرفته بود،  ادامه داد: همه‌ی ما از وقوع این حوادث در کوچه‌هایی که تنگ هستند و امکان حضور ماشین‌های امدادی وجود ندارد اتفاق می‌افتاد، وحشت می‌کنیم.

دستور جلسه اول به «بررسی نامه فرماندار شهرستان تبریز در خصوص رد مفاد مصوبات جلسه با موضوعات اعمال مساعدت مالی به یکی از کارکنان سازمان آتش نشانی ، اعمال مساعدت به یکی از کارگران فوت شده شرکت تعاونی همشهری و طرح دو فوریتی تشکیل کمیسیون ویژه ۲۰ ماده ۵۵» اختصاص داشت.

برگی در این خصوص گفت: ماده‌های ۱۶ و ۱۷ که فرمانداری بر اساس این ماده‌ها مصوبه مساعدت به آتش‌نشان مذکور را رد کرده‌، کلا حذف شده‌است و از نظر قانونی هیچ مانعی وجود ندارد و نمی‌دانم به چه علت این ایرادات گرفته شده‌است.

علیرضا نوای باغبان رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز بیان کرد: هیات تطبیق این مصوبه را رد نکرده‌است بلکه گفته‌اند که بر اساس مشخص شدن چارچوب و ردیف مربوط و بحث بیمه تکمیلی اصلاحات مربوط انجام شود.

شهرام دبیری نیز اظهار کرد:  فرمانداری یک ایراد شکلی گرفته‌است و با صراحت اعلام نکرده‌است که این موضع رد و یا تصویب شده‌است درحالی‌که چارچوبی که ما رفته‌ایم قانونی و درست است.

 رییس کمیسیون و ارزیابی تحقیق نظارت و حقوقی شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: من با فرماندار صحبت کردم و فرماندار گفت که مطالب گنگ بود و قاضی نیز به دلیل مشکل بیمه تکمیلی این ایراد را گرفته‌است.

روح‌اله دهقان‌نژاد ادامه داد: خواسته ما این است که یک نفر از شورا در هیات تطبیق حضور داشته باشد تا در چنین مواردی که مصوبات شورا گنگ به‌نظر می‌رسد، توضیحات لازم را ارائه دهد.

قائم‌مقام شهردار کلان‌شهر تبریز نیز در واکنش به رد این مصوبه شورای شهر توسط هیات تطبیق گفت: آتش‌نشان‌ها وظایف تعریف‌شده‌ای در مواقع بحرانی دارند و مشخص است که چه کسی باید اطفاء حریق کند و چه کسی آواربرداری را انجام دهد اما به دلیل احساس مسئولیت آتش‌نشانان ما، این سازمان همواره در سیبل قرار دارد.

داود طالب‌نژاد ادامه داد: هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نشده‌است اما همه از دقایق اول شهرداری را مقصر می‌دانند در حالیکه همه‌ی مسئولین آن‌جا بودند و دیدند که آتش‌نشانان حتی به‌صورت دستی آواربرداری کردند اما به‌جای این‌که اقداماتی انجام شود که آتش‌نشانان ما روحیه بگیرند، عده‌ای درحق این عزیزان کم‌لطفی می‌کنند.

برگی نیز گفت: ما خاک زیر پای آتش‌نشانان هستیم و این اعتقاد قلبی ماست نه شعار انتخاباتی؛ چراکه این عزیزان به‌خاطر جان ما و شهر تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: ما نیز نمی‌گوییم فرمانداری با این‌موضوع مخالفت کرد بلکه آنها معتقد هستند ردیف بودجه باید مشخص شود.

نوای باغبان نیز گفت:  اصلا بحث هبه مطرح نیست بلکه ما گفته‌ایم این مبلغ از ردیف رفاه کارکنان باید تامین شود و هیچ ایرادی وارد نیست.

در نهایت با رای اعضای شورا اصرار بر مصوبه فوق تصویب و به هیئت حل اختلاف فرستاده شد.

 دبیری در واکنش به رد طرح دوفوریتی تشکیل کمیسیون ویژه ۲۰ ماده ۵۵ گفت: فرمانداری باید بگوید این طرح که با کدام قانون وجاهت ندارد ما واقعاً سر در نمی‌آوریم و در این‌مورد بسیار کلی‌گویی شده‌است.

دهقان نژاد نیز گفت: باوجود هشت کمیسیون و حضور پنج عضو شورا و پنج کارشناس در هر کمیسیون، ادعای نداشتن وجاهت قانونی مصوبات کم‌لطفی در حق شورا است.

رشیدی نیز بیان کرد: دغدغه‌ی ما از طرح این‌موضوع بحث آلاینده‌ها بود و برای  برخورد با این صنایع نیازی به اصرار بر مصوبه و رفتن موضوع به هیأت اختلاف نیست بهتر است کمیسیون ویژه‌ای را در منطقه‌ای که بیشترین آلاینده را دارد، انتخاب کنیم.

درنهایت نظر فرمانداری تصویب شد.

دستور دوم جلسه به «بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر صدور مجوز جهت اعمال و جابجایی ردیف های بودجه سازمان های آرامستان ها، پایانه های مسافربری و شهرداری های مناطق دو، هشت و نه تبریز با قید یک فوریت» اختصاص داشت که هردو لایحه با رای اعضای شورا تصویب شد.

تصویب لایحه نخست اعتراض رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار را در پی داشت.

سید کاظم زعفرانچی‌لر گفت: چه کسی پاسخگوی مطالبات مردم است؟ کوچه‌های شهر ما در حد دهکده هم نیست چه برسد به کلانشهر!

وی ادامه داد: من از همینجا موفقیت اعضای شورای شهر را در خصوص اعمال جابجایی در ردیف بودجه و اختصاص چندین میلیارد تومان اعتبار برای ساخت قبور جدید، تبریک عرض می‌کنم!

وی همچنین در خصوص تاخیر راه اندازی سامانه های شفافیت نیز گفت: چه کسی مسئول راه اندازی این سامانه ها است؟ مگر چقدر طول می‌کشد تا دسترسی اعضای شورای شهر به این سامانه ها امکان پذیر شود؟ کارمند ساده شهرداری به تمامی اطلاعات دسترسی دارد اما هنوز رمز عبور ۱۳ عضو شورای شهر داده نشده است!

غفوری نیز بیان کرد: رسالت اصلی ما نظارت است اما این موضوع تنها در حد یک کلمه باقیمانده است.

وی ادامه داد: عده ای در زمان تحویل شهرداری با افتخار می‌گفتند که شهرداری حتی یک ریال هم بدهی ندارد اما در جلسه گذشته مشخص شد که تنها شرکت واحد چه مقدار بدهی دارد و مشخص نیست وضعیت سازمان‌های دیگر چگونه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تاکید کرد: واقعا مایه تاسف است که عده ای موقع تحویل مسئولیت با افتخار می‌گویند که نگران نباشید اسناد محرمانه را با خودم می‌برم!!!

وی افزود: باید مشخص شود که چه چیزی تحویل داده می‌شود و چه چیزی تحویل گرفته می‌شود.

غفوری همچنین گفت: شیوه‌نامه نقص دارد و هنوز ریاست کمیته شفافیت مشخص نشده است لذا اگر رییس مشخص شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

دهقان‌نژاد نیز گفت: متاسفانه ما تا به امروز موق نشده ایم وضعیت مالی شورا را در این سامانه بارگذاری کنیم چطور می‌توانیم از سازمان های دیگر انتظار داشته باشیم؟!

در ادامه این جلسه تذکر کتبی غفوری به شهردار تبریز قرائت شد.

در تذکر غفوری آمده است :

در جریان هماهنگی با یکی از مدیران ارشد شهرداری مبنی بر دعوت به بازدید حضوری (به همراه بنده) از محوطه یکی از نهادهای فعال و موثر دولتی در حوزه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان شهرمان (واقع در محدوده ی آن منطقه مدنظر) که درخواست تسریع در انجام امور قانونی و کاهش بروکراسی اداری در خصوص صدور مجوزات قانونی را به جمعیت تعجیل در جذب اعتبار ملی داشتند، متاسفانه نه تنها استقبالی در این خصوص مشاهده نشد بلکه عدم دریافت پاسخ و توجه آن مدیر محترم را شاهد بودیم.

این در شرایطی است که در در حال حاضر شهرداری تبریز به شدت نیازمند جذب منابع مالی در راستای پیشبرد ماموریت عمرانی خدماتی و جاری بوده و نیز مدعی توسعه فضاهای پرورشی، فرهنگی و ... است.

بدینوسیله مراتب تذکر رسمی به حضور جناب‌عالی در خصوص احتمام جدی در زمینه توجه به شایسته‌سالاری در بکارگیری مدیران و تاکید بر تربیت مدیران مردم‌محور، مسولیت‌پذیر و مشتاق به خدمت‌رسانی خلق الله اعلام می‌نمایم.

تذکر کتبی دهقان‌نژاد نیز به شرح زیر بود:

با توجه به رویکرد اعضای محترم شورای ششم مبنی بر توسعه برنامه های شهری با تقویت اقتصاد شهری و افزایش توان مدیریت شهری برای ارایه خدمات بیشتر به شهروندان ، افزایش رفاه عمومی شهری و ایجاد درآمدهای پایدار از طریق جذب مشارکت های عمومی و سرمایه گذاری و رونق گردشگری و افزودن بحث گردشگری به وظایف کمیسیون سرمایه گذاری ؛ به نظر می رسد شهردار محترم برنامه جامع و کاملی در این حوزه ندارد که روال کاری ادغام بحث گردشگری در سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی و تغییرات هیجانی در مدیریت این بخش بر ضعف موجود صحه می گذارد.

برگزاری هجده جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و دور تسلسل در بررسی مشکلات بخش سرمایه گذاران و عدم همراهی مدیریت این بخش این پیام را می دهد که علی رغم اراده شورای ششم ، مجموعه مدیریت شهرداری هیچ برنامه ای در این باره ندارد . لذا از شهردار محترم می خواهم تا ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ تذکر نسبت به ارایه برنامه جامع و راهبردی در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری همت کنند.

در ادامه لایحه دو فوریت شهرداری مبنی بر صدور مجوز برقراری مناقصات پروژه‌های فضای سبز بررسی شد.

اکبر امجدی، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری عنوان کرد: در خصوص برگزاری مناقصات خواهشمندم لایحه شهرداری را در این راستا تصویب کنید چراکه مدت زمان پیمانکاران قبلی تا بهمن ماه بوده و از اسفند سال جاری باید پیمانکاران جدید آغاز به کار کنند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود در خصوص دفترچه تدوین فهرست بهای خدمات فصای سبز بیان کرد: از پیمانکاران دعوت کردیم و نظرات آنها را نیز شنیدیم، آنها نیزخواستار پیمان سه ساله بودند که ما نیز موافق آن بودیم.

امجدی ادامه داد: به صورت نسبی این تضمین را به شورای شهر می‌دهم که دست در دست هم دهیم تا هم حقوق کارگران کسر نشود و هم فصای سبز شهری وضعیت بهتری داشته باشد.

رشیدی نیز گفت: مرجع تصویب دفترچه پیمان، شورای فنی و اجرایی و خدمات سازمان است که در برنامه پنجم مشاهده کردیم.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: ما طی چند جلسه دفترچه پیمان را بررسی کردیم و در کمیسیون خدمات هم پیمانکاران و مدیرعامل قبلی به منظور بررسی این موضوع حضور یافتند.

وی گفت: متاسفانه یک حلقه گمشده در این راستا وجود دارد و ما آن را همچنان پیدا نمی‌کنیم که چرا زیر قیمت تعریف عمل می‌کنند؟

هادی اضافه کرد: ما اعتراض کردیم که باید هزینه کارگران، حقوق و مزایای آنها طبق تعریف مشخص شود چراکه اگر این موضوع نظارت نشود، پیمانکار هر طور بخواهد عمل می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: پیمانکار وقتی تعرفه بهای خدمات را ارائه می‌کنند، حتی ضرر هم نمی‌کند، اما نمی‌دانم این زیر قیمت را از کجا تأمین می‌کنند.

دبیری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه این روند طولانی خواهد شد و در هئیت تطبیق  فراخوان خواهند داد، دفترچه را برای بررسی به ما ارائه کنند.

وی یادآور شد: درکنار آن کمیته کارشناسی اجازه ندهند پیمانکاران زیر قیمت فهرست بها دفترچه ارائه کنند، همچنین از تبانی پیمانکاران نیز جلوگیری شود.

محمد حسن اسوتچی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه اظهار کرد: در دو دهه گذشته جای پیمانکار و کارفرما در شهرداری تغییر یافته است، حال امیدواریم در این دوره این وضعیت تغییر یابد.

غلامرضا احمدی، نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز بیان کرد: در جلسات کمیسیون‌های محیط زیست و خدمات شهری و ارزیابی، تحقیق ، نظارت و حقوقی موضوعات مربوط به فضای سبز مورد بررسی قرار گرفته است و نتیجه آن این شد که فرایند امور اداری موجب کاهش کیفیت فضای سبز و گاها موجب تضییع حقوق کارگران شده است.

وی با بیان اینکه افول فضای سبز کاملا مشهود است، ادامه داد: پیمانکاران اعلام کردند که ما به هیچ‌ وجه ضرر نمی‌کنیم ولی مجبوریم از حقوق کارگران و کیفیت فصای سبز بکاهیم.

به گزارش ایسنا، دو فوریت لایحه شهرداری مبنی بر صدور مجوز برقراری مناقصات و واگذاری پروژه‌های فضای سبز مناطق و سازمان های شهرداری به پیمانکاران و شرکت های واجد شرایط تصویب شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)