میرنیوز

بررسی علل خشک شدن دریاچه ارومیه در صحن علنی شورا/ سدها عامل اصلی

بررسی علل خشک شدن دریاچه ارومیه در صحن علنی شورا/ سدها عامل اصلی 2021-12-19T09:17:53+03:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- سکینه اسمی: صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه شنبه شب با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی برگزار و در این نشست ضمن تاکید بر رفع برخی مسائل و مشکلات از جمله لایروبی انهار، ساماندهی وضعیت سد شهرچایی ارومیه بر احیای دریاچه ارومیه و رهاسازی آب سدها به سمت این تالاب تاکید شد.

اعضای شورای شهر ارومیه در نشست با بیان اینکه حق آبه دریاچه ارومیه از سوی آب منطقه‌ای باید تأمین شود تاکید کردند سدسازی و عدم رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه مهمترین عامل خشک شدن دریاچه ارومیه است در حالی که مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با رد این ادعا اعلام کرد: احداث میانگذر، کاهش بارشها مهمترین عامل این بحران بوده و سدها تأثیر چندانی در وضعیت موجود ندارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی شنبه شب در صحن علنی شورای شهر ارومیه به اشاره به اینکه سدها عامل خشکی دریاچه‌ی ارومیه نیستند، اظهار کرد: دلیل اصلی این امر تغییرات اقلیمی است، سالهاست زمستان ۴۵ روزه شده، متوسط دمای هوا افزایش یافته، بهار یک ماه زودتر شروع می‌شود، میزان بارش برف کاهش یافته و از طرفی احداث میان‌گذر دریاچه، عوامل اصلی خشکی دریاچه بوده‌اند.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی ۷ سد داریم که یک هزار و ۴۵۰ میلیون مترمکعب ظرفیت آب دارند که از این میزان ۹۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت از دهه ۵۰ وجود داشت، اگر عامل اصلی خشکی مربوط به سدها هستند باید از دهه ۵۰ شاهد خشکی دریاچه بودیم.

رهبردین با تاکید بر تأثیر ۷ درصدی سدها در خشکی دریاچه ارومیه بیان کرد: سد شهرچایی ۲۲۰ میلیون آب دارد، لذا این سد عاملی در خشکی دریاچه ندارد و اگر این سد احداث نمی‌شد در تأمین آب شرب ارومیه با مشکل جدی مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: ورودی سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شش ماهه اول سال آبی گذشته ۱۲ درصد و در شش ماهه دوم نیز ۷۴ درصد کاهش داشته، همچنین آب معادل ذخایر برفی نیز با کاهش ۵۰ درصدی مواجه بوده است.

رهبردین با اشاره تحقق کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه تصریح کرد: با وجود کاهش ورودی سدهای استان، با مدیریت عقلانی و دقیق در منابع و مصارف سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه علاوه بر تأمین آب شرب و حداقلی کشاورزی، قسمتی از حق آبه دریاچه ارومیه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در ادامه تاکید کرد: طبق پیش بینی‌های ما و کاهش ٣٠ درصدی حجم مخازن نسبت به سال گذشته و کاهش ٥٠ درصدی ورودی سدهای استان در سال آبی جاری اگر ورودی‌های سدهای استان همانند سال گذشته باشد، جهت مدیریت منابع و مصارف بایستی اطلاع رسانی لازم جهت آگاه سازی کشاورزان عزیز توسط سازمان جهاد کشاورزی صورت پذیرد.

هدایت آب رودخانه و باز کردن دریچه سدها می‌تواند جلو مرگ دریاچه ارومیه را بگیرد

اما رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در این نشست با تاکید بر اینکه هدایت آب رودخانه و باز کردن دریچه سدها می‌تواند جلو مرگ دریاچه ارومیه را بگیرد، گفت: همکاری مستمر شهرداری با شرکت آب منطقه‌ای به نفع همه است، با توجه به حاکم شدن خشکسالی در منطقه، تکنولوژی‌های روز در اختیار بارورسازی ابرها برای جلوگیری از بی آبی قرار گیرد و در این راستا راهکارهای علمی بررسی شود.

حجت الاسلام محمد خلیل پور اظهار کرد: ما در نهرهای آب که تعدادشان به هفت هشت مورد می‌رسد، آب کشاورزی و پساب‌های خانگی از آنها هدایت می‌شود و وقتی مشکلات را بازگویی می‌کنیم می‌گویند به آب منطقه‌ای ربط ندارد چون داخل شهر است.

وی افزود: سرازیر شدن فاضلاب‌های خانگی مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد کرده و شهرداری نمی‌تواند با مشکلات بحران اقتصادی فعلی این موارد را سر و سامان دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد: از زمانی که در شورا هم هستم به دنبال تحقق این موضوع هستم که شهرچایی ساماندهی شود و به محیطی تفریحی برای خانواده‌ها تبدیل شود.

وی گفت: موقعیت شهرچایی در هر شهری بود استفاده‌های بهینه ای از آن می‌کردند و تبدیل به تفرجگاه می‌شد از سویی دیگر در حالی که سد شهرچایی پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر است اما همانطور راکد مانده و حتی یک سرویس بهداشتی هم ندارد.

آب‌های سطحی شهر به روضه چای انتقال یابد / لایروبی رودخانه‌ها از وظایف آب منطقه‌ای است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست با اشاره به عمده ترین مشکلات در مورد آب‌های سطحی اظهار کرد: آب منطقه‌ای اذعان می‌کند که نباید آب بارندگی‌ها به نهرهای زراعی ریخته شود در حالی که از قدیم الایام بر اساس توپوگرافی طبیعی بارندگی حاصل از باران و برف به داخل نهرها هدایت می‌شد.

مرتضی منافی با بیان اینکه در گذشته شهرداری این نهرها را با هماهنگی خود سازمان آب ساماندهی کرده و کانال احداث می‌کرد که باید بر همین روال پیگیری شود، گفت: بزرگترین مشکل وجود پساب و آلودگی این نهر هاست که باید طبق ماده ۴۶ شورای آب این موضوع توسط سازمان محیط زیست و آب و فاضلاب کنترل شده و جلوی پساب خانگی و صنعتی به این نهرها گرفته شود.

وی ادامه داد: آب‌های بارندگی هدایت شده به این نهرها در قسمت خروجی شهر از نهر قره حسنلو به نهر قانلی ارخ هدایت و وصل می‌شود که ساماندهی ورودی و خروجی آب‌ها نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که باید از اعتبارات استانی و منابع داخلی حل شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در قسمت خروجی شهر جهت هدایت به روضه چای و از آنجا به دریاچه ارومیه ۱۶ کیلومتر باید کانال توسط سازمان آب احداث شود که در حال حاضر دو دره صدرا و حیدرلو احداث شده ولی نیاز به احداث ۷ دره دیگر نیاز داریم.

منافی لایروبی رودخانه‌ها و احداث دیوار حفاظتی در رودخانه‌ها را از وظایف سازمان آب دانست و ادامه داد: در سال ۹۸ لایروبی رودخانه شهرچای توسط شهرداری به طول ۶۵۰۰ متر انجام شد و احداث دیوار حفاظتی از سال ۹۹ تا به امروز نیز در حال انجام است.

وی عنوان کرد: پوشش و ساماندهی انهار با دال بتنی و نرده باید با هماهنگی و مساعدت سازمان آب باشد چرا که احداث و لایروبی آنها داخل شهر را شهرداری انجام می‌دهد.

منافی تصریح کرد: شهرداری نسبت به ساماندهی انهار داخل شهر اقدام کرده و علاوه بر اینکه شهرداری از آن نهرها به عنوان مسیر هدایت آب سطحی نیز استفاده می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: سازمان آب از کشاورزان حق آبه دریافت می‌کند که باید در داخل شهر نیز نگهداری انهار زراعی با سازمان آب باشد و بحث نگهداری را خودشان بر عهده گیرند.

تخصیص حق آبه دریاچه ارومیه حداقل خواسته مردم است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با تأکید بر ساماندهی کانالهای جمع آوری آب‌های سطحی در سطح شهرستان و به ویژه ورودی و خروجی ارومیه اظهار کرد: در هدایت آب‌های سطحی نیاز به کمک و حمایت شرکت آب منطقه‌ای داریم چرا که با وجود آسفالت آب در زمین جذب نمی‌شود و به صورت رواناب به برخی زیرساخت‌ها صدمه می‌زند.

حسین پناهی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به ظرفیت‌های دریاچه ارومیه در توسعه گردشگری و جذب سرمایه افزود: مردم ارومیه داغدار وضعیت دریاچه هستند و روز به روز شاهد مرگ تدریجی آن هستند و از آن رنج می‌برند که نباید این موضوع نادیده گرفته شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مردم «اورمو گؤلو» دریاچه ارومیه را می‌خواهند و دادن حق آبه دریاچه حداقل خواسته مردم است چون با این نوع مدیریت حق آبه احیا دریاچه درست هدایت نمی‌شود.

پناهی تصریح کرد: طرح دریاچه تا دریاچه می‌تواند در ارومیه اجرایی شده که بخشی از آن در بالادست و بخشی در پایین دست قرار می‌گیرد و از منطقه دریاچه اورمیه تا مارمیشو یا سد شهرچایی را می‌تواند شامل شود.

وی با تاکید بر اینکه تعیین حق آبه نیاز به مدیریت درست و صحیح دارد تا نگین فیروزه‌ای آذربایجان نجات یابد، ادامه داد: آب‌های سطحی باید به سمت دریاچه مدیریت و هدایت شوند و آب منطقه‌ای در این راستا ورود جدی داشته باشد.

پناهی با اشاره به خط لوله دوم انتقال آب از زرینه رود به تبریز عنوان کرد: به اسم پدافند غیرعامل تبریز در حال احداث لوله عظیم انتقال آب از آذربایجان غربی و سهم دریاچه به خود هستند اگر به دنبال آب هستند بروند از ارس برای خود خط لوله انتقال آب بکشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان ضرورت توسعه پارک‌های اطراف شهرچای خاطرنشان کرد: از سویی دیگر برای رفاه شهروندان ارتباط بین پارک‌ها در دو طرف ساحل و پل‌های رودخانه شهرچای ضروری است چون خیابان‌های اطراف پارک‌ها به علت عبور عابرین و ورزشکاران به قتلگاهی تبدیل شده است.

مسئولان حال بد دریاچه ارومیه را فریاد بزنند / چاه‌های غیرمجاز عامل بحران در ارومیه

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست با بحرانی توصیف کردن وضعیت آب در شهرستان و حال وخیم دریاچه ارومیه، به وجود بیش از یک هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: هر چند ارومیه شهر پر آبی است اما تبدیل شدن این شهر به آبکش با حفر هزاران حلقه چاه غیرمجاز، ما را با بحران مواجه کرده است.

توماج وحید افشار ادامه داد: چاه‌های غیرمجاز در اطراف شهر ارومیه به میزان فزاینده ای در حال افزایش است، این موضوع نه تنها حیات ارومیه بلکه منطقه آذربایجان را تهدید می‌کند و ربطی به موضوع خارج از محدوده شهر ندارد بلکه موضوعی منطقه‌ای است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از برخی مدیران شهری که حوزه مسئولیتشان در احیای دریاچه ارومیه است افزود: نمی دانم چرا مدیران ما عرقشان را به شهر ارومیه نشان نمی‌دهند در حالی که باید حال بد دریاچه ارومیه را فریاد بزنند اما سکوت می‌کنند در حالی که مسئولیت دریاچه با آنهاست.

وحیدافشار با تأکید بر «دوری از تسامح و تساهل» درباره دریاچه ارومیه اظهار کرد: سرنوشت دریاچه ارومیه به سرنوشت ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر گره خورده است و تسامح و تساهل در این باره بخشیدنی نیست.

وی ادامه داد: موضوع سلامتی شهروندان ارومیه باید خط قرمز باشد و موضوع ماهیان رها شده در سد شهرچای پیگیری و نتیجه آن اطلاع رسانی شود که از سوی چه کسانی بوده و چه خواهد شد؟

دریاچه ارومیه دستاویزی سیاسی برای دولتهاست

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه دیگر سخنران صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه دریاچه ارومیه دستاویز سیاسی برای دولت‌ها بخصوص در آذربایجان غربی شده است، گفت: دریاچه باید به عنوان نگین فیروزه‌ای آذربایجان، احیا شود.

احد یوسفی با بیان اینکه فراموش نکردیم صاحب نظرانی مانند پدر کویر ایران که خواستار خشکی دریاچه ارومیه شدند، خاطر نشان کرد:، اگر مدیریت درستی در مدیریت آب‌ها صورت نگیرد، این دریاچه به هیچ وجه احیا نخواهد شد، آب منطقه‌ای باید خارج از شهر، مدیریت درستی برای هدایت آب‌های سطحی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست وضعیت ارومیه را از لحاظ منابع آب نسبتاً خوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه نسبت به سایر مناطق کشور از لحاظ آب خوش شانس هستیم اما با این وجود گاهی با کم آبی و قطع آب مواجه می‌شویم که باید شرایط موجود مدیریت شود.

صادق توکلی مهر با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و استفاده نکردن از روش غرق آبی، افزود: اگر چنانچه آب‌های سطحی را به پشت سدها بتوان پمپاژ کرد و از روش‌های نوین آبیاری نیز استفاده کرد می‌توان قسمتی از آب‌های فصلی را به سمت سد شهرچای جمع و از آن طریق به احیای دریاچه کمک کنیم.

وی اطراف سد شهرچای را دارای ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به مکانی برای جذب گردشگر توصیف کرد و ادامه داد: با ایجاد مسیر انتقال آب سد شهرچای به منبع‌های آب شرب ارومیه امکان خوبی ایجاد شده است تا از این ظرفیت برای بهره برداری و رفت و آمد خودروها به صورت ایمن استفاده شود و معضل ترافیک جاده بند و مشکلات گریبانگیر مردم در آن مسیر نیز حل شود.

صادق توکلی مهر با حفظ حق و حقوق مالکین مجاور رودخانه لایروبی بستر شهرچای را لازم و ضروری دانست و در عین حال توصیه کرد که لایروبی بستر این رودخانه طوری نباشد که مردم را دچار آسیب و زیبایی و هویت نوستالژیک مسیر آن از بین برود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)