میرنیوز

مظلومیتی به زیبایی ماهیان زینتی!

مظلومیتی به زیبایی ماهیان زینتی! 2021-12-11T08:07:31+03:30

به گزارش ایسنا؛ از کوچه تنگ و قدیمی زیبا عبور کردیم و وارد حیاطی قدیمی شدیم که یک طرف آن سگ نگهبان بسته شده بود، وارد سالن داخلی شدیم، این سالن گرمایی بیش از حد نرمال داشت، سرمای پاییزی بیرون سالن و گرمای داخلی سالن عینکم را بخار زده کرده بود، بعد از برداشتن بخار از روی شیشه عینکم، وان های زیادی در داخل سالن نمایان شد و آکواریوم های بزرگ و زیبایی رخ نمایی می کردند اینجا مرکز پرورش ماهیان زینتی است.

مظلومیتی به زیبایی ماهیان زینتی!

کمی نزدیکتر رفتم در یکی از آکواریوم ها ماهی ها رقصان و شاداب بودند، برخی از آنها لباس عروس بر تن داشتند، برخی نیز گویی پارچه مخمل بر تن کرده بودند  و از هر نما که نگاه می کردیم، خلقت زیبای خداوند نمایان بود.

به طور متوسط داخل هر وان یا آکواریوم ماهی لجن خوار حضور داشت که علت را جویا شدم و مسئول این مرکز در پاسخ به سوال مبنی بر علت حضور لجن خوار در هر وان یا آکواریوم را از بین بردن جرم ها و لجن های وان و آکواریوم خواند.

تعدادی زیادی وان به صورت سیستم مدار در گردش و لوله کشی شده با یکدیگر در ارتباط بودند و به این ترتیب اکسیژن مورد نیاز ماهیان نیز به این ترتیب تامین می شد که بر صرفه جویی  در مصرف آب بسیار موثر است.

مظلومیتی به زیبایی ماهیان زینتی!

بزرگترین مرکز پرورش ماهیان زینتی همدان

مسئول مرکز پرورش ماهیان زینتی لتگاه سالن پرورش ماهیان زینتی این مرکز را ۲۴۰ هزار قطعه‌ای خواند و گفت: به دنبال دریافت مجوز و ارتقاء میزان قطعه ها تا ۳۵۰ هزار قطعه هستیم و در صورت دریافت مجوز به مساحت ساختمان اضافه خواهیم کرد.

 علی بختیاری با بیان اینکه بزرگترین مرکز پرورش ماهیان زینتی در استان محسوب می‌شویم، اضافه کرد: ماهانه ۳۰ تا ۳۵ هزار قطعه تولید گوپی داریم که در بازار مورد نظر عرضه می‌شود.

مظلومیتی به زیبایی ماهیان زینتی!

بازار ماهیان زینتی مطلوب است

وی بازار پرورش و تکثیر ماهیان زینتی را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی بر خلاف سختی‌هایی که در پرورش آن وجود دارد، بازار خوبی داشته و به این ترتیب به صورت هفتگی به کرج، قزوین، قم، تهران و عراق عرضه ماهی زینتی داریم.

بختیاری با بیان اینکه نوع پرورش ماهی در این مرکز بستگی به بازار و میزان تقاضا دارد، تصریح کرد: متقاضی ماهی های زینتی در بازار مطلوب بوده و گاهی بیشتر از مقدار موجود تقاضای ماهی داریم که کمتر از حد در خواست شده ارسال انجام می دهیم.

مظلومیتی به زیبایی ماهیان زینتی!

علاقمند به پرورش ماهیان زینتی از ماهیان زنده زا آغاز کنند

این کارآفرین تاکید کرد: ماهی های مختلفی در داخل این مرکز در حال تکثیر و پرورش هستند که برخی از آنها برای تکثیر و پرورش نیاز به کسب تجربه  دارند و افرادی که علاقمند به راه اندازی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی هستند باید ابتدا پرورش را از ماهیان زنده زا که راحت تر سایز می‌شود شروع کنند در غیر این صورت با تلفات مواجه می‌شوند.

وی از تجربیات خود در خصوص پرورش و تکثیر ماهیان زینتی تعریف کرد و گفت: از سن پنج سالگی به صورت خانگی در داخل آکواریوم ماهی پرورش می دادم و طبق تجربه های کسب شده از گذشته، به راحتی متوجه بیماری و مشکل دار بودن یک ماهی می شوم و با سرعت عمل نسبت به درمان ماهی اقدام می کنم و در صورت بروز بیماری در ماهی ها از دامپزشک استفاده نمی کنم چرا که تا کنون ماهی ها را درمان کرده ام.

درمان بیماری ماهیان زینتی با آب نمک و داروهای انسانی

وی با بیان اینکه زمان طلایی برای نجات ماهی و عدم شیوع بیماری در سایر ماهیان بسیار حائز اهمیت است، گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات ماهیان با "نمک" حل می شود و در غیر این صورت از داروهای انسانی برای درمان آنها استفاده می‌کنم و از داروهای ویژه ماهیان به علت گران بودن و مقرون به صرفه نبودن استفاده نمی کنم.

مظلومیتی به زیبایی ماهیان زینتی!

زمان طلایی نجات ماهی را از دست ندهید

بختیاری با بیان اینکه اگر بخواهم بیماری ماهی را با دامپزشک مطرح کنم، زمان طلایی نجات را از دست می دهم، خاطرنشان کرد: تا کنون در درمان هیچ نوع ماهی درمانده نشده‌ام و مشکل را خودم حل کرده ام و در صورت نیاز از آب نمک استفاده کرده ام و یا در صورت نیاز از داروهای انسانی مصرف می کنم.

این کارآفرین از موفقیت های خود در خصوص تکثیر ماهیان زینتی جدید و ترکیب انواع مختلف ماهی با یکدیگر گفت و افزود: این نوع ترکیب ها همان فوت کوزه گری هست که نوعی ماهی جدید به دست آوردم و نام آن را آمادای پیشنهاد دادم اما با توجه به نوع بازار از نام گذاری آمادای منصرف شدم و نام آن را تغییر دادیم و به نام ژرمن در بازار عرضه کردیم.

شغلی که همه در آن موفق نمی شوند، کار خوبی است

وی با تاکید بر اینکه زمانیکه در یک موضوع افرادی ناتوان در ورود به آن عرصه هستند، کار مورد نظر مطلوب است، تصریح کرد: کاری که همه موفق به انجام نشوند آن کار درآمد خوبی خواهد داشت.

بختیاری گفت: به صورت عمده فروش هستیم و خرده فروشی در ماهیان زینتی نداریم چرا که در این صورت حق و حقوق مغازه داران رعایت می‌شود.

اشتغال ۳ نفر مستقیم و ۵۰ نفر غیر مستقیم در یک مرکز پرورش ماهیان زینتی

وی گفت: در حال حاضر سه نفر به صورت مستقیم در سالن کار می‌کنیم و به صورت غیر مستقیم نیز ۵۰ نفر که بازار ماهیان زینتی را در دست دارند مشغول به فعالیت هستند و ماهانه در فصول کم درآمد نزدیک به ۱۵ میلیون تومان و در فصول پر فروش سال نیز به درآمد ماهانه ۴۰ میلیون تومان سود آوری می‌رسیم.

این کار آفرین گفت: بالا رفتن قیمت دلار در بازار به سود مجموعه ما خواهد بود چرا که با بالا رفتن قیمت، بازار داخل را دست می‌گیریم.

تجهیزات لازم راه اندازی یک سالن تکثیر و پرورش چقدر است؟

وی تجهیزات فعلی برای راه اندازی یک سالن تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: همانگونه  که این شغل سودآوری خوبی دارد در کنار آن نیازمند تجهیزاتی هستیم که روزانه قیمت این تجهیزات در حال تغییر است به گونه ای که در سال گذشته قیمت یک وان ۲۴۰ هزار تومان بوده و امسال همان وان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی به افرادی که علاقه به ورود به این شغل را دارند، توصیه کرد از ماهیان زنده زا که راحت‌تر سایز می‌شوند شروع کنند و بعد از کسب تجربه به دنبال پرورش و تکثیر سایر ماهیان بپردازند که از جمله آنها که راحت‌تر سایز می شوند، گوپی است همچنین مدتی را در کنار افراد تجربه دار و در مراکز فعالیت کنند.

بختیاری خاطرنشان کرد: در منطقه دهکده گنج‌نامه تنها آکواریوم ۷۰ هزار لیتری آب شور در آسیا را راه اندازی کردیم که ماهیان مالاوی دهان‌پرور در آن زیست می‌کند و توصیه دارم هر فرد یک مرتبه از این آکواریوم بازدید کند.

مظلومیتی به زیبایی ماهیان زینتی!

چرا ماهی از آب بیرون می پرد؟

این کارآفرین به نوسانات برق در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: هنگامی که یک ماهی بدون اکسیژن باقی می ماند برای دریافت اکسیژن از آب می پرد و در تابستان به علت قطعی برق و از کار افتادن پمپ‌های آب مجبور به خریداری موتور برق شدیم که با تلفات ماهی ها مواجه نشویم.

وی ادامه داد: برخی ماهی ها اگر یک ساعت بدون اکسیژن بمانند تلف می شوند به همین دلیل به مدت یک ربع ساعت اگر برق وصل نشود، موتور برق را راه اندازی می کنیم.

پرورش دهندگان ماهیان زینتی مظلوم هستند

بختیاری به مشکلات موجود در ارائه تسهیلات وام به بخش شیلات اظهار گلایه کرد و گفت: در مجموعه جهاد کشاورزی شیلات مظلوم واقع شده و مظلوم تر از آن نیز بخش ماهیان زینتی است که نگاه های خوبی به آن ندارند و جزو اولویت هایشان نیست.

وی  با بیان اینکه بانک هنگام رائه تسهیلات نزدیک به یک میلیارد تومان قرار انجام داد، اما به علت مشکلات موجود موفق به دریافت وام نشدیم و هزینه تجهیزات بسیار بالاتر رفته و مبلغ وام به همان مقدار باقی مانده است که تا کنون نیز موفق به دریافت وام نشده ام و محل اجرای طرح  مورد قبول بانک نیست در حالیکه حمایت از کارآفرینان می تواند بستری برای رشد و بالندگی جوانان باشد و آنها را از بیکاری نجات دهد.

چرا روستای آقبلاغ لتگاه برای پرورش ماهی انتخاب شد؟

بختیاری علت انتخاب روستای آقبلاغ لتگاه برای اجرای این طرح را عدم وجود مشکلات آب خواند و گفت: با توجه به اینکه این منطقه مشکل کم آبی ندارد همچنین بافت روستایی مناسبی دارد و  مردمان خونگرمی دارد این منطقه را انتخاب کردم همچنین با توجه به راه اندازی سیستم مدار در گردش آبی مصرف آب بسیار پایین تر از گنجایش آبی موجود است ، بنابراین مصرف آب در این مرکز بسیار کمتر از حد تصورات است چرا که سیستم مدارس در گردش به صرفه جویی در مصرف آب بسیار موثر است.

این کارآفرین از جهاد کشاورزی خواستار شد قبل از ارائه مجوز فعالیت به متقاضیان و علاقمندان به این عرصه کلاس های آموزشی برای آنها برگزار کند و در کلاس های آموزشی از تجربیات افراد فعال استفاده شود تا در هنگام ورود با شکست مواجه نشوند.

وی به نحوه فروش ماهی ها اشاره کرد و گفت: هنگامی که ماهی را برای فروش آماده می کنیم به مدت سه روز به ماهی غذا نمی دهیم تا هنگام حمل آب مورد نظر حجم کافی اکسیژن داشته باشد همچنین حجم آب انتقالی بستگی به تعداد ماهی ها دارد، بنابراین ماهی ای که سالم باشد و خوب بسته بندی شود سالم به مقصد می رسد.

مظلومیتی به زیبایی ماهیان زینتی!

جهاد کشاورزی حلقه واسط بین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و اهالی روستا باشد

بختیاری گفت: جهاد کشاورزی باید حلقه واسط بین مرکزتکثیر و پروروش ماهیان زینتی و اهالی این روستا باشد و با توجه به کاهش منابع آبی، آب مصرفی در این مرکز می تواند به عنوان کود و غنی کردن خاک استفاده شود و این درحالیست که از این فرصت استفاده نمی شود و جهاد کشاورزی باید در این فرهنگ سازی کمک کند.

مدیریت جدید جهاد کشاورزی نگاه ویژه به ماهیان زینتی دارد

کارشناس مسئول بهبود کیفیت فرآورده‌های شیلات نیز در این بازدید از نگاه ویژه مسئولیت جدید جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در گذشته تنها معیشت شهروندان مورد توجه بود و به پروروش ماهیان گوشتی برای تغذیه مردم توجه می شد اما خوشبختانه ، مدیریت جدید به تکثیر و پرورش ماهیان زینتی نگاه ویژه دارد و برگزاری برنامه های آموزشی برای علاقمندان به این حرفه از برنامه هایی است که در دستور کار قرا دارد.

حسن پور عباسی گفت: در گذشته ماهیان زینتی در بازار جایگاه مناسبی نداشت اما مردم با بردن طبیعت آب در منازل آپارتمانی متقاضی ماهیان زینتی افزایش یافته است.

وی گفت: در صورتیکه فردی علاقمند به پرورش ماهیان زینتی باشد مجموعه جهاد کشاورزی از آنها حمایت می کند و با مدیریت جدید نیز مشکلات موجود بر سر راه پرورش دهندگان ماهیان زینتی برداشته می شود و همه فعالان در عرصه پرورش ماهیان زینتی و گوشتی یکسان دیده می شوند.

پورعباسی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه آموزشی برای متقاضیان پرورش ماهیان زینتی از جمله برنامه های مجموعه جهاد کشاورزی است که از افراد مجرب استفاده خواهد شد.

راه اندازی شهرک تخصصی ماهیان زینتی فرصتی مناسب برای فارغ التحصیلان جویای کار

وی همچنین از راه اندازی شهرک ماهیان زینتی خبر داد و گفت: شهرک تخصصی پرورش ماهیان زینتی به زودی جانمایی می شود و کارشناسان و فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در این عرصه مشغول به کار شوند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)