میرنیوز

استکبارستیزی دانشجو محدود به جغرافیای خاص نباشد

استکبارستیزی دانشجو محدود به جغرافیای خاص نباشد 2021-12-03T18:22:32+03:30

محمدحسین اسفندیاری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ضمن تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو بیان کرد: وقایع ۱۶ آذر ۳۲ تا انقلاب سال ۵۷ و حوادث پس از آن تا به امروز و همچنین تاریخ پر افتخار گذشته ایران، بیانگر آن است که ملت ایران و سرآمد آنها دانشجویان متعهد و انقلابی نه تنها در منطقه بلکه در جهان به جهت دارا بودن بینش سیاسی و پیشرو در دانش روز و مشی الهام گرفته از انبیا و ائمه معصومین، این خوی استکبارستیزی و حق طلبی را در خود حفظ کرده است.

او ادامه داد: این مهم ثابت کرده است که این روش مبارزه با استکبار و حق طلبی، یک تاکتیک محدود به یک زمان و مکان مشخص نیست، بلکه آرمان و هدفی است متعالی که باعث آگاهی و سعادت مردم ایران و جوامع بشری خواهد شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه دانشجوی انقلابی در عصر امروز به برکت ظرفیت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی، در ابعاد مختلف فعالیت می‌کند، عنوان کرد: این ویژگی دانشجوی انقلابی هم جامعه را رشد می‌دهد و هم خود را.

اسفندیاری، اولویت نخست دانشجوی انقلابی را درس و تحصیل و همت گذاردن در علم آموزی آن هم علم سودمند برای جامعه و اولویت دوم را نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی بر اساس مقتضیات زمان دانست.

او اضافه کرد: شانزدهم آذرماه را به سبب یک حادثه سیاسی عجین شده با روح استکبار ستیزی و ظلم ستیزی، به روز دانشجو نام گذاری کرده‌اند. پس روحیه پرسشگری و دغدغه مندی و نقش آفرینی سیاسی از ملزومات یک دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است و هر آن کس که گمان می‌کند دانشجو به مانند یک دانش آموز خردسال فقط و فقط باید با فضای درس و تحصیل سرگرم باشد و کاری به مسائل پیرامون خود نداشته باشد، یا رسالت دانشجو را به خوبی نمی‌داند، یا اطلاعی از انتظارات حضرت امام و مقام معظم رهبری از یک دانشجو، ندارد

دانشجوی انقلابی استکبار ستیز است 

این فعال دانشجویی با این تاکید که دانشجوی انقلابی استکبار ستیز است، عنوان کرد: اما استکبار ستیزی دانشجو نباید شعاری و محدود به جغرافیای خاصی شود. 

اسفندیاری اضافه کرد: دانشجوی بیدار انقلابی هم در مبارزه دائم با استکبار خارجی و نظام سلطه و جهان خواران است و هم در یک مبارزه پر چالش با استکبار داخلی که در نظام اسلامی رخنه کرده است.

او با تاکید بر اینکه امروز صحنه مبارزه و فعالیت دانشجویان انقلابی محدود به فضای درون دانشگاه نمی‌شود، گفت: جنبش دانشجویی باید در تمام عرصه‌های اجتماعی حضور موثر و سازنده داشته باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: در بیانیه گام دوم که رهبر انقلاب در سال ۹۷ صادر کردند، نقش آفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف به ویژه مطالبه گری پر رنگ است. به اعتقاد رهبری و با تکیه بر این بیانیه، اگر قرار است نقاط ضعف‌ گام اول انقلاب را جبران کنیم و از تکرار آن جلوگیری کنیم، باید به سمت مطالبه گری به شیوه درست و صحیح و اخلاقی آن برویم که مقام معظم رهبری در جلسات مختلفی که هر ساله با تشکل های دانشجویی دارند، خطی مشی و چارچوب مطالبه گری صحیح را برای دانشجویان انقلابی ترسیم کرده‌اند.

مطالبه‌گری، اصلی ترین ماموریت سازمان بسیج دانشجویی است 

اسفندیاری، اصلی ترین ماموریت سازمان بسیج دانشجویی را مطالبه گری و نقش آفرینی‌ سیاسی آن هم با تکیه بر دانشجویان مومن انقلابی عنوان کرد و افزود: مطابق با رهنمودهای رهبر انقلاب، آنچه امروز از آن به عنوان مطالبه گری یا به نوعی همان امر به معروف و نهی از منکر در قالب دین از آن یاد می‌شود، به عنوان ابزاری است تا بتوان اهداف اسلام و نظام اسلامی را با سرعت بیشتری محقق ساخت.

او بیان کرد: در این میان برخی‌ها که به علت فعالیت‌ها و مطالبه گری‌های دانشجویان بسیجی منافعشان به خطر می‌افتد یا تکبر و ابهت پوشالی و اشرافیت شان می‌شکند،  جنبش دانشجویی انقلابی را به وابستگی به جریانات و اشخاص خاص متهم می‌کنند. 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: اگر قرار باشد ما به جریان یا اشخاص خاصی وصل باشیم، آن جریان، جریان انقلاب است و آن اشخاص امامین انقلاب هستند ولاغیر. جریان دانشجویی در آرمان خواهی و مطالبه حقوق مردم، خط‌ قرمزی جز مصلحت نظام و منفعت مردم ندارد و هیچ مسئولی در هر لباسی که باشد نباید خود را از پاسخگویی به سوالات جریان دانشجویی مصون بداند.

اسفندیاری همچنین با بیان اینکه در نظام مدیریت اسلامی هر مسئولی همیشه باید در قبال سوالات و مطالبات مردم خود را پاسخگو بداند، عنوان کرد: پاسخگویی به مردم، لطف آن مسئول به مردم نیست بلکه حق مردم است که باید ادا شود.

او ادامه داد: جریان دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی مفتخر است که به نمایندگی از عامه مردم به ویژه طبقه محروم، با تکیه بر دانش تخصصی دانشجویان در رشته‌ها و موضوعات مختلف، مطالبات آنها و آرمان‌های انقلاب را به صورت مستمر پیگیری کن‌د تا حرکت قطار انقلاب اسلامی به سوی سرمنزل خود را تسریع کنند و نظام اسلامی را از هر گونه تحریف و عدول از ارزش‌ها و آرمان‌های خویش برحذر دارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر دانشجو انقلابی در خصوص بحران آب در استان فارس از مسئولین سوال نکند چه کسی مطالبه خواهد کرد؟ افزود: امروز اگر جریان دانشجویی انقلابی به نمایندگی از مردم، روند انتصابات مدیران را در استان فارس را رصد نکند و شایسته سالاری بدون در نظر گرفتن منافع حزبی و گروهی را مطالبه نکند، چه کسی خواهد کرد؟

اسفندیاری با بیان اینکه دانشجو حق دارد از مسئولان شهری بپرسد که چرا عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام که رهبر انقلاب بیش از ده سال پیش شیراز را به آن نام گذاری کردند، تاکنون فقط کارکرد انتخاباتی و تشریفاتی داشته و در عمل اقدامی جدی برای محقق ساختن این شعار دیده نشده است؟ گفت: جریان دانشجویی حق دارد بپرسد که چرا برخی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز که با اتکا به رأی مردم به این جایگاه رسیده‌اند، در خیال پشت پا زدن به رأی مردم و انصراف از شورا و رسیدن به مناصب دیگر در سطح استان هستند؟ مگر کرسی شورای اسلامی شهر برای خدمت به مردم جایگاه کمی است که حالا بالاتر از آن را طلب می‌کنید؟ 

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز نتیجه سیاست گذاری برخی مغزهای غرب زده همراه با تهاجم فرهنگی و رسان‌ ای دشمن این شده است که بخشی از دانشجویان که باید در خدمت علم و دانش و انقلاب و اسلام و پیشرفت و تعالی کشور باشند، به سبک زندگی غربی، لاابالی گری، فساد، بی تفاوتی و ناامیدی و بعضا ضدیت با ارزش‌های اسلامی دچار شده‌اند که از مسئولین امر در دولت جدید انتظار می‌رود هرچه سریعتر در این خصوص چاره اندیشی کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس افزود: دانشگاه‌ها، منبرها، هیئت‌ها، تریبون‌های نماز جمعه و امثالهم، اینها اگر غیر سیاسی شد، مردم و جوانان نیز به تبع آن دچار ضعف تحلیل سیاسی خواهند شد و  انقلاب بر سر بزنگاه‌های سیاسی،  آسیب پذیر می‌شود و خطر انحراف و ارتجاع آن را تهدید خواهد کرد و آنگاه داستان حکمیت و صلح امام حسن (ع)  بار دگر در تاریخ تکرار خواهد شد. 

به گفته اسفندیاری، جریان دانشجویی انقلابی معتقد است که مردم را با شنیدن صدای آنها و دغدغه‌هایشان و مشورت گرفتن از آنها در امور و با مشارکت دادن آنها در امور خویش، می‌توان به آینده امیدوار کرد و با ایجاد یک عزم همگانی از مشکلات عبور و به اهداف متعالی انقلاب اسلامی رسید. 

او خاطرنشان کرد: این یک اصل مبتنی بر قرآن است وگرنه امید افزایی کاذب که ابزاری باشد برای پوشاندن واقعیات، این نوع امیدافزایی به مانند یک افیون بازدهی مقطعی داشته و با روح انقلاب و انقلابی‌گری در تضاد است و جامعه را از اصلاح و حرکت و پویایی دور نگه می‌دارد. 

این فعال دانشجویی گفت: پیگیری تخصصی مسائل مردم در موضوعات مختلف متناسب با رشته و دانشگاه این دانشجویان، از مشکلات معیشتی و عدم نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها، معضلات فرهنگی و اجتماعی همچون کارتن خواب‌ها، زنان بی سرپرست و بد سرپرست، عدم توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری و تبعیض میان شمال و جنوب شهر، وضعیت بهداشت و درمان استان، مسأله حاشیه نشینی، مسأله تعطیلی برخی کارخانه ها و صنایع همچون کارخانه روغن نباتی شیراز؛  مسأله زمین خواری‌های گسترده در شهر صدرا، مسأله آب شرب شهرستان بیرم، مسأله واگذاری بی رویه معادن در سطح کشور، مسایل مربوط به مدیریت شهر از حمل و نقل و ترافیک گرفته تا سیاست گذاری‌ها، اینها از جمله مسائلی است که دانشجویان انقلابی در بسیج دانشجویی طی اقدامات مطالبه گرانه و جلسات مختلف با مسئولین مربوطه در یک سال اخیر همواره بر حل آنها تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)