میرنیوز

رهاشدگی مدیریت شهری، دلیل بسیاری از مشکلات فعلی تبریز است

رهاشدگی مدیریت شهری، دلیل بسیاری از مشکلات فعلی تبریز است 2021-11-30T09:35:59+03:30

روح اله رشیدی در نشست خبری در خصوص رد یا تایید بحث مشاوره اعضای شورا در انتصاب مدیران شهرداری توسط شهردار اظهار کرد: حد و قائده ای برای این مشورت وجود ندارد، در حالیکه رای اعضای شورا در انتخاب شهردار ۷ به ۶ بود و تفاوت در نگاه وجود داشت، اگر این اختلاف سلیقه را در بحث انتصاب مدیران شهرداری از بین کل کارکنان این مجموعه تعمیم دهیم، چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟!

وی ادامه داد: متاسفانه سیستم شهرداری در ادوار مختلف طوری بوده است که اکنون افراد خوب هم کمتر دیده می‌شود و گویا در بعضی رده‌ مدیران در ادوار مختلف، همه‌ی افراد مشکل دارند مگر اینکه خلافش ثابت شود و فاصله نگاه افراد از اعلی علیین تا اسفل السافلین است.

وی با بیان اینکه شهردار باید مدیران خود را در چارچوب قانون انتخاب کند، افزود: ریشه‌ی بسیاری از اتفاقاتی که در گذشته در شهرداری رخ داده است، به دخالت اعضای شورای شهر در امر انتصابات بر می‌گردد و به همین دلیل  شعار ما در ایام انتخابات این بود که که شهرداری نظارت گریز شده است و باید مین‌گذاری‌های موجود را پاک کنیم.

رشیدی همچنین گفت: طبیعی است که وقتی مدیران توسط اعضای شورا انتخاب شود، شهردار نیز از پاسخگویی شانه خالی می‌کند و اعضای شورا نیز فیتیله‌ی مطالبه گری را پایین می‌آورند!

تاثیرگذاری در تصمیمات شورا مهمتر از فعالیت زیاد در فضای مجازی است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخلاف گذشته که همواره نسبت به مدیریت شهری انتقاد داشت، اکنون مواضع کمتری را اتخاذ می‌کند، گفت: طبیعی است که چون من قبلا مسئولیتی نداشتم، وقتم آزادتر بود و مواضعم را در فضای مجازی و رسانه‌ای منعکس می‌کردم اما اکنون به‌عنوان عضوی از شورا، دادن رأی موافق یا مخالف نسبت به موضوعات مختلف، یکی از راه‌های اعلام مواضعم است؛ فایده ای ندارد در تصمیمات شورای شهر که همانا مربوط به مشکلات شهری است، کوچکترین تاثیری نداشته باشم اما در فضای مجازی فعال باشم.

شرکت‌های واسط تامین نیرو، اصلی ترین دلیل مشکلات تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز در خصوص بحث تبدیل وضعیت کارکنان تاکید کرد: عمده‌ترین علت به وجود آمدن این مشکلات، وجود شرکت‌های واسط تامین نیرو است در حالیکه این شرکت‌ها با هدف افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها به وجود آمده بودند، اما در عمل شاهد هستیم که هیچ کدام از این دو هدف محقق نشده است و افراد با سابقه بیست و چند ساله همچنان به‌خاطر نگرانی بابت نبود امنیت شغلی تمرکز خود را از دست می‌دهند و به نظر من بعد از دیدن آفت برون سپاری در مواردی مانند هفت تپه و ماشین‌سازی، بهترین راه برای حل این مشکل، عقد قرارداد مستقیم با شهرداری و حذف شرکت‌های واسط تامین نیرو است.

اولویت‌های بودجه سال ۱۴۰۱

وی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری نیز گفت: هدف از پیشنهاد عدم آغاز پروژه‌ی جدید از سوی کمیسیون برنامه و بودجه جمع کردن توان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود؛ ولی از سوی دیگر ما در خصوص بحث حاشیه نشینی، از شهردار کار وعمل می‌خواهیم که بدون تعریف پروژه‌ی جدید محال است کاری در حاشیه‌نشینی انجام شود.

وی در تشریح اولویت‌های خود برای بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: تعریف نقشه‌ی فرهنگی-اجتماعی تبریز با نیت هدفمند کردن سیاست‌گذاری‌ها، جمع‌آوری آمار دقیق از ابنیه‌های فرهنگی ورزشی، مرمت و در اختیار مردم قراردادن این ابنیه‌ها، پایش ساخت و ساز غیر مجاز از طریق استفاده از ابزار و تکنولوژی جدید، مشخص کردن سیاست آبی شهرداری با توجه به اینکه سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب آب برای فضای سبز مصرف می‌شود و شفافیت مالی و مولدسازی املاک و دارایی از جمله اولویت‌های مهم من برای بودجه سال ۱۴۰۱ است.

واگذاری همزمان سه پروژه‌ به پیمانکاری که هیچ سابقه اجرایی در تبریز ندارد

رشیدی در خصوص زمان تکمیل پروژه‌های فعلی از جمله تقاطع غیر هم‌سطح ارتش و شهید فروزنده و سایر پروژه‌های در حال انجام نیز گفت: بعد از تزریق مجدد اعتبار برای پروژه‌ی تقاطع غیر هم‌سطح ارتش در دوره‌ی سرپرستی، وعده‌ی افتتاح این پروژه در ۱۵ اسفند سالجاری داده شد اما بعد از بازدیدی که کردیم و با توجه به مشکلاتی که در زیرساخت‌ها(آب، برق و گاز) مشاهده شد، متاسفانه باید بگوییم این مشکلات به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق توسط ادارات مرتبط در خصوص محل اتصالات و ... به وجود آمده است و بعید می‌دانم این پروژه در اسفند ماه سالجاری تکمیل شود.

وی تاکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم آقای شهردار به‌صورت نمایشی این پروژه را افتتاح کند و البته خود آقای شهردار نیز این روحیه را ندارد که پروژه‌ها را به‌صورت نمایشی افتتاح کند و مردم وقتی این پروژه را تکمیل شده می‌دانند که با خودروهای شخصی از روی پل عبور کنند؛اما پروژه شهید فروزنده به دلیل موانع کمی که دارد، نسبت به ارتش روند خوبی دارد و زمان افتتاح این پروژه را فروردین ماه سال آینده اعلام کرده اند.

وی، ناتوانی شرکت جهاد نصر ارتش پیمانکار این پروژه‌ها را مشکل اصلی تاخیر به وجود آمده در تکمیل این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: موضوع اصلی این است که چرا شهرداری سه پروژه را به صورت همزمان به پیمانکاری که تاکنون حتی یک پروژه‌ی اجرایی هم در تبریز نداشته و توانایی‌اش مورد ارزیابی قرار نگرفته، واگذار کرده است؟ 

وانت بار ها به یک موضوع باندی تبدیل شده است 

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز در رابطه با ساماندهی وانت‌بارها نیز گفت: بحث وانت‌بار ها علاوه بر حوزه‌ی خدمات شهری، به نوعی به دلیل ایجاد بار ترافیکی، با کمیسیون ترافیک نیز در ارتباط است.

وی اضافه کرد: واقعا جای تعجب دارد وانت‌بارهای بدون پلاک، بدون موتور و بدون درب، ۲۴ ساعته در معابر، میادین و چهارراه‌ها ساکن مانده و میوه فروشی می‌کنند، اما راهنمایی و رانندگی هیچ مقابله ای با آنها نمی‌کند در حالیکه اگر پلاک سایر خودروها کوچکترین مخدوشی داشته باشد، از سوی راهنمایی و رانندگی تذکر داده و برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: این موضوع یک جنبه‌ی ارتزاق دارد که افراد می‌توانند از طریق ثبت نام در سازمان حمل بار شهرداری با داشتن مجوز و در مکان تعیین شده، به کار خود ادامه دهند اما جنبه‌ی دیگر این موضوع باندی شدن این پدیده است به‌طوریکه بعضی افراد هستند که نزدیک ۵۰ دستگاه وانت‌بار دارند و اکثر افرادی که در کنار این وانت‌بارها کار می‌کنند، مزد بگیر هستند و افراد اصلی کسانی هستند که این موضوع را سازمان دهی و جای خود را محکم کرده اند.

رشیدی تاکید کرد: علت اصلی به وجود آمدن این پدیده، رهاشدگی شهر در طول یک سال گذشته است که گویا شهر در طول یک سال گذشته مدیری نداشت؛ البته اندکی هم به دلیل دوره‌ی گذار بعد از انتخابات شکل گرفت؛ همانطور که در دوره انتقال شورای پنجم به ششم حدود ۲۵۰۰ قطعه در منطقه‌ی ۷ حصار کشی شد!

ایجاد سازمان ورزش از طریق تصویب در شورا و تایید فرمانداری ممکن نبود

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث ایجاد سازمان ورزش و باشگاه شهرداری خاطرنشان کرد: من در کودکی و در کوچه پس کوچه ‌های تبریز با توپ پلاستیکی و کفش رزین، فوتبال و در زمین‌های خاکی آخر یوسف آباد رزمی کار کرده ام و واقعا نمی‌دانم بعضی ها با چه معیاری می‌گویند رشیدی مخالف ورزش است.

وی ادامه داد: من به عزیزان همکار در شورای شهر نیز عرض کردم که ایجاد سازمان جدید از طریق تصویب در شورا و تایید فرمانداری ممکن نیست بلکه شهرداری باید نامه‌ی درخواست ایجاد سازمان جدید را به سازمان شهرداری‌های وزارت کشور ارسال و به دلیل ناکارآمدی بخشی از معاونت سازمان فعلی، ایجاد سازمان جدید ورزش را درخواست کند که در نهایت بعد از تصویب در سازمان شهرداری‌ها، وزارت کشور به شورای شهر ابلاغ می‌کند که ایجاد سازمان جدید را تصویب کند و بعد از طی این‌ روند، مباحثی مانند عدالت ورزشی، ورزش همگانی و ورزش محلات مطرح می‌شود.

این عضو شورای شهر تبریز اضافه کرد: سوال اصلی این است که آیا علت اصلی وضعیت فعلی ابنیه‌های ورزشی نبود سازمان ورزش است؟ چرا کسی اقدامات انجام شده در طول چهار سال اخیر توسط سازمان هنری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز را مطالبه نمی‌کند؟ آیا مشکل صرفا با ایجاد سازمان جدید و تعیین رییس جدید حل خواهد شد؟ در حالیکه مشکل اصلی رهاشدن شهر در طول این مدت است.

وی در پایان گفت: مشکل اصلی مدیریت نمایشی شهر است و ما افراد معلوم الحالی نیستیم والبته هیچ انتظاری هم از فرمانداری وجود نداشت که این مصوبه را تایید کند چرا که آنها قوانین موجود را با مصوبات شورا تطبیق می‌دهند و در صورت مغایر بودن، مصوبه را رد می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)