میرنیوز

بوی کپک آب بجنورد از کجا آمد؟/ سهم پتروشیمی در رنج مردم

بوی کپک آب بجنورد از کجا آمد؟/ سهم پتروشیمی در رنج مردم 2021-11-14T11:52:29+03:30

به گزارش ایسنا، این موضوع در حالی اتفاق افتاد که با کاهش شدید بارندگی در استان و کشور در مقایسه با دراز مدت و حتی سال گذشته روبه رو هستیم.

کاهش سطح آب سد شیرین دره به عنوان محل اصلی تأمین آب شرب بجنورد و به دنبال آن رشد جلبک‌ها در محل آبگیر سد، علت این اتفاق بود. درواقع مشکل اصلی در حوزه مدیریت منابع آبی است نه تصفیه و توزیع آب. چراکه اگر چاه یا منابع آبی جایگزین وجود می‌داشت، آب سد شیرین دره تا زمان حل این مشکل از مدار خانگی خارج می‌شد تا مردم بجنورد از آب شرب با بوی کپک استفاده نکنند.

این درحالی است که تعدادی چاه عمیق در زون شمالی بجنورد درحال حفاری است تا این مشکل را به صورت اساسی حل کند. اما این موضوع طولانی بوده و ممکن است مدت ها زمان ببرد. تا آن زمان باید چه کرد؟ مردم آب با طعم و بوی کپک بنوشند؟

پتروشیمی خراسان اما دارای چندین حلقه چاه آب با کیفیت بسیار بالا و عمیق است که از آن ها برای خنک کردن دستگاه های خود استفاده می کند. این درحالی است که هم اکنون تولید پساب در بجنورد بیش از نیاز مجموعه بزرگ پتروشیمی است و می تواند جایگزین آبی شود که مردم مرکز یک استان از شهریور ماه، حسرت آن را در دل دارند.

اکنون، تامین آب شرب مناسب در بجنورد با چالش اساسی روبه رو شده و وضعیت واقعا بحرانی است؛  به حدی که شاید اگر اقدام عاجلی انجام نشود، تنها راه باقی مانده برای مردم، دست به دعا برداشتن برای افزایش بارش های باران و برف و عدم ایجاد مشکلات بیشتر از قبیل قرمز شدن آب سد شیرین دره و به دنبال آن خارج شدن آب کل سد از مدار شرب مردم باشد.

برای بررسی دقیق علت ایجاد طعم و بوی کپک در آب بجنورد و دغدغه هایی که شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برای رفع اساسی این موضوع به عنوان دستگاه مسئول توزیع آب دارد، گفت و گویی با مدیرعامل آن داشتیم که در ادامه می خوانید:

گلایه از عدم همکاری مدیران پتروشیمی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا از علت ایجاد بودی کپک در آب بجنورد سخن گفت و ضمن گلایه از عدم همکاری مدیران پتروشیمی برای تأمین آب شرب مردم که اولویت زندگی همه انسان‌ها است، خواستار کوتاه آمدن آن‌ها در راستای منافع مردم شهری شد که متحمل آلودگی‌ها و زیان‌ها ناشی از فعالیت این مجموعه هستند.

بوی کپک از کجا آمد؟

غلامحسین ساقی اظهار کرد: در سال‌های قبل به خاطر ایجاد گاز H۲S در آب بجنورد، شاهد بوی نامطبوعی همانند بوی تخم مرغ خراب شده بودیم که سبب آزرده شدن مردم طی مقاطعی از سال شده بود.

وی ادامه داد: بعضاً میکروارگانیسم‌هایی به نام SRB تحت عنوان احیاکنندگان سولفات در لایه‌های تحتانی دریاچه‌ها وجود دارد که به خاطر بی هوازی بودن، صرفاً در اعماق دریاچه‌ها سبب ایجاد بوی تخم مرغ خراب شده می‌شوند؛ از این رو در بجنورد برداشت آب از کف دریاچه یا همان سد شیرین دره صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: راه جایگزین، ایجاد آبگیر و برداشت از سطح آب بود تا چنین بوی نامطبوعی سبب نارضایتی مردم نشود؛ به همین دلیل شرکت آب منطقه‌ای استان اقدام به ایجاد یک آبگیر در سد شیرین دره کرد که بازوهایی به عمق تقریبی ۱۰ متر آن وارد شد تا با پمپاژ، آب به قسمت بالایی برای انتقال آن به تصفیه خانه منتقل شود.

ساقی با اشاره به کاهش شدید سطح آب در سد شیرین دره، ادامه داد: به خاطر کاهش سطح آب، هم اکنون هشت متر از عمق این آبگیر کاسته شده و صرفاً دو متر آب بر روی این بازوها برای انتقال آب به بالای سد وجود دارد.

وی با بیان اینکه جلبک‌ها در بخش‌هایی از دریاچه که در معرض تابش آفتاب است رشد می‌کند، تاکید کرد: اکنون جلبک‌هایی در این قسمت از آبگیر که بازوهای انتقال آب وجود دارد رشد کرده که غلظت آن‌ها نیز تقریباً بالاست و سبب بوی نامطبوع آب شرب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: برای مدیریت این موضوع جلساتی را با آب منطقه‌ای و مشاور طراح و مجری پروژه برگزار کردیم که پیشنهاد مشاور پس از مطالعات انجام شده، افزودن کربن اکتیو یا کربن فعال بود که البته این کار نیز در حال انجام بود.

کربن اکتیو (activated carbon) یا کربن فعال به زغال یا موادی با پایه کربنی گفته می‌شود که با قرار گرفتن در شرایط خاص فعال شده و با قدرت بالای جذب، سبب تصفیه آب می‌شود.

وی گفت: در گذشته، مقدار تزریق کربن فعال به آب بجنورد چهار پی پی‌ام بود که در حال حاضر تا ۱۰ پی پی‌ام افزایش پیدا کرد تا بخشی از این مشکل را حل کند.

جلبک‌ها مشکل ۱۰ شهر در کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در سطح کشور ۱۰ تصفیه‌خانه در ۱۰ شهر کشور، مشکل جلبک‌ها را داشته و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اظهار کرد: از هفته گذشته با نظر مشاور علاوه بر تزریق کربن فعال، تصمیم به تزریق آب اکیسژنه گرفتیم تا بتوانیم تأثیر مثبتی برروی این موضوع داشته باشیم.

تزریق آب اکسیژنه

ساقی با تاکید بر اینکه مشکل بوی نامطبوع آب بجنورد به خاطر وجود جلبک‌ها در سد شیرین دره و ناشی از پایین آمدن شدید سطح آب است، افزود: از پنجشنبه دو هفته گذشته در حال اضافه کردن آب اکسیژنه به اولین مخزن آب هستیم که تغییر محسوس بوی آب (علی رغم وجود آب قدیمی در لوله‌ها ومخازن) را احساس کردیم و خوشبختانه شاخص TON که معرف میزان بو در آب است در حال حاضر در خروجی تصفیه خانه، صفر است.

این اقدامات مقطعی است

وی گفت: همه این توضیحات، اقدامات مقطعی برای رفتار طبیعت است؛ قبلاً این سابقه را داشتیم که تمام آب سد بیدواز اسفراین به یکباره قرمز شد که علت آن، رشد جلبک‌های خاص بود.

وی اظهار کرد: این اتفاق در بیدواز سبب شد آب سد از مدار شرب خارج شود چراکه دیگر برای شرب قابل استفاده نبود. علت آن این بود که در هنگام پایین آمدن سطح آب، شرایط برای رشد برخی جلبک‌ها در آن اقلیم فراهم شده بود.

نگرانی از قرمز شدن آب سد شیرین دره

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ابراز نگرانی کرد: امیدوار هستیم که با پایین آمدن سطح آب، چنین اتفاق مشابهی در سد شیرین دره رخ نداده و شاهد قرمز شدن آب آن نباشیم.

ساقی تاکید کرد: در مجموع، آب‌های سطحی در معرض عوامل محیطی هستند و تأثیر پذیری بالایی از این عوامل دارند. لذا ایجاد ظرفیت تأمین آب زیر زمینی و چاه آب میزان حداقل برابر با آب تحویلی از سدها، یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه منابع آب‌های سطحی در معرض عوامل محیطی بسیاری هستند که می‌تواند بر روی آن تأثیر بگذارد، افزود: اما آب زیرزمینی پایدار است و چنین مشکلی برای آن پیش نمی‌آید؛ برای همین است که می‌گویم به اندازه‌ای که آب سطحی داریم باید آب زیرزمینی هم داشته باشیم.

اگر پتروشیمی همکاری می‌کرد، مردم اذیت نمی‌شدند

ساقی گفت: مشکل بوی بد آب بجنورد حدوداً ازاواخر شهریور ماه پیش آمد. اگر چاه‌هایی برای جایگزینی با آب شیرین دره داشتیم، حتماً آن‌ها را وارد مدار می‌کردیم تا مشکل فعلی برطرف شود.

کاش پتروشیمی آب با کیفیت را به پساب تغییر می‌داد

وی با بیان اینکه پتروشیمی در این خصوص همکاری نمی‌کند، تاکید کرد: پتروشیمی بجنورد دارای ۹ حلقه چاه است که می‌توانست در این زمان جایگزین آب سد شیرین دره باشد و تا زمانی که مشکل فعلی برطرف شود، مردم اذیت نشوند. کاش شرکت پتروشیمی هم مشابه خیلی از صنایع بزرگ کشور، مصرف آب خود را از آب خام با کیفیت و با ارزش به پساب تغییر می‌داد.

راه‌های جایگزین و مقطعی

ساقی تصریح کرد: در حال حاضر، دیگر راهکار تصفیه‌ای وجود ندارد و باید فکر راه‌های جایگزین مقطعی باشیم.

وی افزود: البته راه‌های علمی همیشه وجود داشته و ممکن است با مطالعات بیشتر به نتایج دیگری هم برسیم؛ اما در حال حاضر تنها راه رفع این موضوع در کوتاه مدت از نظر علمی، تزریق آب اکسیژنه است که آن را انجام می‌دهیم. برنامه پیشنهادی بعدی و در صورت عدم موفقیت راهکارهای اجرا شده، تزریق گاز ازن به آب همراه با تزریق آب اکسیژنه و کربن فعال است.

راهکار اصلی؛ حفر چاه جدید و استفاده از چاه‌های پتروشیمی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تاکید کرد: راهکار اصلی و اساسی برای رفع این مشکل، داشتن آب زیرزمینی است؛ راهکار اساسی و اصلی، به بهره برداری رسیدن پروژه تأمین آب چاه‌های در حال حفاری (هشت حلقه حفر شده و سه حلقه نیز در برنامه حفاری است) زون شمالی و انتقال این ظرفیت آبی به همراه چاه‌های در اختیار شرکت پتروشیمی به شهر بجنورد است.

وی گفت: نتایج بررسی کیفیت چاه‌های حفر شده و در برنامه حفاری، بسیار مطلوب و در حد آب معدنی است که البته هزینه بسیاری دارد.

دعا کنیم باران ببارد

ساقی تصریح کرد: تزریق آب اکسیژنه، کربن فعال و... صرفاً موقتی است. همچنین باید دعا کنیم تا باران بیاید و وضعیت از این وخیم‌تر نشود.

وی گفت: مسئولیت شرکت آب و فاضلاب، توزیع آب بین مردم است که در این خصوص مشکلی نداریم و دغدغه ما منابع آبی در اختیارمان است که در مواقع بحرانی به شیوه ای درست مدیریت شود. به همین دلیل برغم اینکه مسئولیتی برای حفر چاه و تولید آب نداریم، اما به این موضوع نیز ورود کرده ایم و درحال حفر چندین حلقه چاه هستیم.

مسئولیت پیگیری با کجاست؟

سوال همه ما این است چرا دستگاه مسئول در حوزه مدیریت منابع آبی که در واقع آب منطقه ای استان است، اقدامی فوری حداقل در زمان کنونی که مردم از مصرف آب شرب با طعم و بوی کپک در «رنج»  هستند، نمی کند؟

آن طور که پیداست، شرکت آب منطقه ای باید جدی تر از قبل به این موضوع ورود پیدا کند تا پیش از آن که وضعیت قرمز بحران آب در استان به وضعیت سیاه تبدیل شود، اقدامات لازم با صراحت و بدون هیچ گونه تعللی انجام گرفته و تصمیمات صحیح در زمانی که مردم در حسرت نوشیدن آب سالم به سر می برند، گرفته شود.   

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)