میرنیوز

بیش از ۳۳ درصد تصادفات فوتی در محور خلیل‌آباد اتفاق می‌افتد

بیش از ۳۳ درصد تصادفات فوتی در محور خلیل‌آباد اتفاق می‌افتد 2021-11-02T15:12:34+03:30

سرگرد مهدی افتاده در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت محور کاشمر به خلیل‌آباد اشاره کرد و افزود: با توجه به ترافیک بالای محور خلیل‌آباد طی سال‌های گذشته این جاده از ۲ طرفه به یک طرفه ارتقا یافت و از محور فرعی به محور بزرگراهی تبدیل شد که تأثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی محور داشت.

وی با بیان اینکه مراودات زیاد مردم خلیل‌آباد با کاشمر روز به روز بر ترافیک و تردد این محور می‌افزاید، عنوان کرد: استقرار واحدهای صنعتی و کشاورزی و همچنین فعالیت کشتارگاه دام و طیور به خصوص امامزاده سید محمد(ع) در این محور موجب شده جاده کاشمر به خلیل‌آباد به یکی از پرترافیک‌ترین محورهای منطقه تبدیل شود.

وی فعالیت این تأسیسات و اماکن را عاملی برای بروز تصادفات در محور خلیل‌آباد دانست و افزود: هر چند در آن زمان از جدول‌های ۵۰ سانتی برای جدا کننده فیزیکی ۲ لاین استفاده شده اما این اقدام مخاطراتی برای محور در پی دارد؛ به طوری که نور وسیله نقلیه مقابل موجب کاهش دید راننده و در نهایت منجر به برخورد با احشام، حیوانات و بعضا افراد می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر مطرح کرد: هرچند به خاطر تردد و تصادفات بسیار و همچنین دسترسی‌های غیرمجاز به این محور محدودیت سرعت ایجاد شد و با ۱۰ کیلومتر کاهش به ۹۵ کیلومتر در ساعت رسید اما همچنان شاهد تصادفات شدیدی در این محور هستیم.

وی دور برگردان‌های این محور را استاندارد ندانست و عنوان کرد: علاوه بر غیراستاندارد بودن دور برگردان‌ها محور از روشنایی لازم برخوردار نیست.

این فرمانده پلیس‌راه اظهار کرد: اگر چه برای مدتی روشنایی دور برگردان‌های این محور تأمین و ایمن‌سازی خوبی صورت گرفت که تاثیر بسیاری در کاهش تصادفات داشت اما اکنون روشنایی ندارند.

۸۰ درصد تصادفات در شب اتفاق می‌افتد

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات محور خلیل‌آباد در تقاطع دوربرگردان‌ها اتفاق می‌افتد، بر تأمین روشنایی این محور توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید و عنوان کرد: بالغ‌ بر ۸۰ درصد تصادفات و حوادث محور خلیل‌آباد در شب اتفاق افتاده است.

افتاده گفت: از ابتدای امسال پنج نفر به علت تصادف در این محور جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر در شب بوده و این به خاطر عدم روشنایی مورد نیاز جاده نیاز است.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر افزود: علی‌رغم اینکه رفت و برگشت کاشمر به خلیل‌آباد ۲۸ کیلومتر بیشتر نیست اما بیش از ۳۳ درصد تصادفات فوتی محورهای مواصلاتی منطقه مربوط به این محور بوده و این رقم بالایی است.

وی با بیان اینکه تأمین روشنایی محور خلیل‌آباد تأثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات دارد، ادامه داد: به رغم اینکه استاندارد استفاده از جداکننده و حفاظت فیزیکی بین ۲ لاین یک تا ۱.۲۰ متر است اما نمی‌دانم چرا آن زمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جداول ۵۰ سانتی استفاده نموده و همین اتفاق اکنون در محور شادمهر دارد می‌افتد که مشکلاتی از نظر انعکاس نور وسیله نقلیه مقابل و کاهش دید راننده به همراه دارد اما با تأمین روشنایی بین ۲ لاین می‌توان این نقص را برطرف نمود و آثار مخرب جداول کوتاه به حداقل خود خواهد رسید.

افتاده همچنین اجرای شیار لرزاننده طولی را برای هوشیاری راننده‌ای که به هر دلیل حواسش پرت می‌شود را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: اکثر تصادفاتی که گفته می‌شود به دلیل عدم توجه به جلو بوده به دلیل استفاده از موبایل در حین رانندگی است، حتی رانندگانی هم که خواب بیفتند، مقداری هوشیار خواهند شد تا اتفاق خاصی نیفتد.

۳۰ درصد ترددهای منطقه در محور خلیل‌آباد

وی در ادامه همچنین نصب سرعت سنج‌های ثابت را در این محور ضروری دانست و گفت: با نصب دوربین‌های سرعت سنج ثابت به راحتی سرعت متوسط قابل کنترل است و نیازی به حضور پلیس و کنترل سرعت نیست چون اگر خودرویی بین ۲ دوربین سرعت داشته باشد، اعمال قانون می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر بیان کرد: اگر چه در محور خلیل‌آباد و هیچ کدام از دیگر محورها نقاط حادثه‌خیز نداریم اما همه مستعد حادثه هستند، از سویی دسترسی‌های غیرمجاز در محور خلیل‌آباد دردسرساز شده است. به رغم اینکه در بزرگراه می‌شود هر چند کیلومتر یک راه دسترسی داشت اما در این محور به وفور دسترسی وجود دارد و آماری نمی‌شود ارائه داد.

افتاده یادآور شد: حدود ۳۰ درصد تردد جاده‌های برون‌شهری منطقه در محور خلیل‌آباد اتفاق می‌افتد.

خطر در محور کاشمر به شادمهر

وی در ادامه بر ضرورت دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر تأکید کرد و گفت: در برخی مواقع حتی خود من که در این محور گشت می‌زنم احساس خطر می‌کنم و برای رانندگان دعا می‌کنم تا به سلامت برسند.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر افزود: اگر یک خودرو در محور شادمهر خوابش بگیرد برخوردش با وسیله مقابل حتمی است، اگر مقداری حواس رانندگان پرت شود واقعاً جاده شادمهر می‌تواند منجر به مرگ بسیاری از افراد شود.

وی بیان کرد: چون باند دوم محور کاشمر به شادمهر فقط تا روبروی پمپ بنزین انجام شده اکنون دسترسی‌های شهرک صنعتی به باند محور شمالی محور شادمهر از دوربرگردان غیراستاندارد موجود انجام می‌شود و این بسیار حادثه‌آفرین است.

افتاده تصریح کرد: متأسفانه در هیچ کجای این محور حتی برای برگشت از سمت شهرک صنعتی به کاشمر پیش‌بینی دوربرگردان نشده است.

وی در همین خصوص از متولیان خواست؛ اگر اعتباری برای اتمام باند دوم این محور نیست لااقل از پمپ بنزین تا قبل از بهاریه جاده اصلاح و ۲ بانده شود تا مخاطرات پمپ بنزین و شهرک صنعتی حذف شوند.

این فرمانده پلیس‌راه گفت: متأسفانه از سمت شادمهر به کاشمر برای دسترسی به روستاهای جردوی، فرح‌آباد و پیش‌بینی دوربرگردان استاندارد نشده است البته زیرگذری در روستای فرگ احداث شده که برای عبور احشام بوده و قابلیت استفاده وسایل نقلیه را ندارد.

۷۰ روستا تحت حفاظت

وی در ادامه به پراکندگی محورهای روستایی به خصوص در منطقه کوهسرخ اشاره کرد و افزود: پراکندگی بسیار زیاد روستاها به خصوص در شهرستان کوهسرخ بعضاً دسترسی به آن‌ها را بسیار سخت کرده است.

افتاده تعداد روستاهای حوزه استحفاظی را ۷۰ روستا و کل محورهای روستایی را ۵۰۸ کیلومتر اعلام نمود و گفت: محورهای روستایی زنده جان، قوژد و کسرینه از شهرستان کاشمر بیشترین تصادفات را داشته که آرام‌سازی ترافیک صورت گرفت و روشنایی و سرعت‌گیر نیز نصب شد.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد تصادفات در محورهای روستایی اتفاق می‌افتد، مطرح کرد: در شهریور و مهرماه کاهش تصادفات را در محورهای روستایی شاهد بودیم.

مهم‌ترین علت تصادفات در محورها

این فرمانده پلیس‌راه در ادامه گفت: علی‌رغم اینکه تصادفات فوتی امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته اما در تصادفات جرحی کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ تصادف جرحی داشته‌ایم که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹ مورد بوده، عنوان کرد: تصادفات فوتی فقط یک مورد داشته‌ایم که با سال قبل برابر بوده همچنین در مجموع تصادفات خسارتی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

افتاده بیشترین علت تصادفات در محور کوهسرخ را عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم دانست و گفت: عدم توجه به جلو عامل تصادفات در همه محورها است.

وی با اشاره به اینکه آنچه در شدت وقوع تصادفات تأثیر بسیاری دارد انحراف به چپ است، سرعت غیرمجاز را جزء عوامل تشدید کننده در تصادفات دانست و عنوان کرد: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز عامل ۸۵ درصد تصادفات در منطقه هستند.

عامل انسانی علت ۸۰ درصد تصادفات

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بیش از ۸۰ درصد تصادفات عامل انسانی دخیل است سپس راه و وسیله نقلیه ایمن به همین خاطر فرهنگ‌سازی را از مدت‌ها قبل در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر عنوان کرد: بارها از راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخواست کرده‌ایم که در ایمن‌سازی راه‌ها و تأمین روشنایی محورها اقدامات لازم را انجام دهد.

افتاده در ادامه خط قرمز پلیس را برخورد با تخلفات حادثه‌ساز دانست و گفت: یک راننده مقصر علاوه بر خود چندین نفر دیگر را هم به کشتن می‌دهد.

وی بیان کرد: راننده‌ای که با سرعت‌ بالا حرکت کند ضمن اینکه خودرو تا ۱۴ روز توقیف خواهد شد راننده به کمیته پیشگیری از تصادفات معرفی و نمره منفی لحاظ و در سوابق راننده درج و همچنین سه نوبت آموزش اجباری در نظر گرفته می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان در تصادفات حادثه‌ساز اغماض نخواهیم کرد و با متخلفان و کسانی که امنیت مردم را برهم می‌زند برخورد جدی داریم، تصریح کرد: جان حتی یک نفر برای ما ارزشمند است و برای کاهش حتی یک تصادف شب و روز تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست با متخلف سازش و یا مدارا و مماشات کنیم، گفت: پلیس همیشه همراه مردم است هیچ‌گاه راننده‌ای که مقررات را رعایت کند توسط پلیس جریمه و یا توقیف نخواهد شد. تمام کسانی که می‌گویند پلیس برای جریمه کردن کمین می‌کند، خودشان متخلف هستند.

افتاده بیان کرد: موضوع کمین نیروهای پلیس‌راه شایعه‌ای است که متخلفان علیه پلیس‌راه انداخته‌اند هدف ما مچ‌گیری نیست برخورد با متخلفان است، راننده‌ای که بخواهد به حقوق مردم تعدی کند پلیس در برابرش خواهد ایستاد و برخورد قاطع می‌کند.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر از شهروندان خواست؛ مردم خودشان عامل به رعایت قوانین باشند و از حرکات حادثه‌ساز پرهیز کنند تا برای نسل آینده فرهنگ‌سازی شود، متأسفانه تمام تصادفات منجر به فوت محور شادمهر ناشی از انحراف و تجاوز به چپ و سرعت غیرمجاز بوده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی
2024-09-28T16:38:34+03:30
بیرجند- اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ساعت ۲۰ امشب در میدان ابوذر این شهرستان برگزار می شود.

راه و آرمان شهید نصرالله توقف ناپذیر است

راه و آرمان شهید نصرالله توقف ناپذیر است
2024-09-28T16:38:33+03:30
قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه راه و آرمان شهید نصرالله توقف ناپذیر است، گفت: بدون شک مسیر حزب الله مشخص و استمرار خواهد داشت.

سیدحسن نصرالله همواره حامی ولایت فقیه بود

سیدحسن نصرالله همواره حامی ولایت فقیه بود
2024-09-28T16:25:10+03:30
قم- معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: سیدحسن نصرالله اهل عمل، علم و تقوا و همواره مدافع ولی فقیه بود و این شخصیت والامقام باید الگوی طلاب باشد.

شهادت اشخاص جریان مقاومت را کُند و متوقف نمی‌کند

شهادت اشخاص جریان مقاومت را کُند و متوقف نمی‌کند
2024-09-28T16:25:09+03:30
اصفهان–مدیرکل اوقاف استان اصفهان گفت:امروز مقاومت تبدیل به تفکری شده که بدنبال حاکمیت حق است،این جریان فراتر از اشخاص بوده وبه نحوی نهادینه شده که شهادت اشخا...

فرافکنی و کشتار در جنوب لبنان پایان خط اسرائیل خواهد بود

فرافکنی و کشتار در جنوب لبنان پایان خط اسرائیل خواهد بود
2024-09-28T16:11:53+03:30
اصفهان-عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت:استکبارجهانی سیدحسن نصرالله رابه شهادت رساند ونتانیانو نیز سران غزه مانندهنیه شهید واین فرافکنی و کشتار درجنوب...

آستان قدس رضوی در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله بیانیه صادر کرد

آستان قدس رضوی در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله بیانیه صادر کرد
2024-09-28T16:11:52+03:30
مشهد- آستان قدس رضوی در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله قهرمان و اتفاقات اخیر لبنان بیانیه صادر کرد.

حزب‌الله در جان مردم لبنان رسوخ کرده است/ ترور سید حسن نویدبخش آزادی قدس

حزب‌الله در جان مردم لبنان رسوخ کرده است/ ترور سید حسن نویدبخش آزادی قدس
2024-09-28T16:11:52+03:30
اهواز - مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: حزب الله در جان مردم لبنان رسوخ و همه خود را فدایی اندیشه حزب الله می دانند، اندیشه ای که مردم را به ایستادگی در م...

خون شهید نصرالله سبب تنومندتر شدن درخت مقاومت می‌شود

خون شهید نصرالله سبب تنومندتر شدن درخت مقاومت می‌شود
2024-09-28T15:58:35+03:30
آبادان- نماینده مردم آبادان گفت: خون‌های ریخته شده فرماندهان حزب‌الله به خصوص «شهید سید حسن نصرالله» سبب تنومندتر شدن درخت جریان مقاوت می‌شود.

مبارزه همگانی مجاهدان مقاومت راهکار نابودی اسراییل است

مبارزه همگانی مجاهدان مقاومت راهکار نابودی اسراییل است
2024-09-28T15:31:55+03:30
ساری- فرمانده سپاه کربلا با تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان مبارزه همگانی مجاهدان مقاومت علیه غاصبان را راهکار نابودی رژیم خبیث اسراییل دانست.

اجتماع «لبیک یا خامنه‌ای» در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود

اجتماع «لبیک یا خامنه‌ای» در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود
2024-09-28T15:31:55+03:30
قم- مردم ولایتمدار قم در پی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و بیعت با ولی امر مسلمین شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) گردهم خواهند آمد.

اهتزاز پرچم مشکی بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی

اهتزاز پرچم مشکی بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی
2024-09-28T15:31:54+03:30
مشهد- پس از اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله پرچم گنبد حرم مطهر رضوی به رنگ مشکی درآمد.

ناترازی انرژی در مازندران زیاد است

ناترازی انرژی در مازندران زیاد است
2024-09-28T15:05:14+03:30
نکا - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ناترازی انرژی را در استان زیاد دانست و گفت: بخش اعظمی از برق کشور در نیروگاه نکا تولید می شود.

پل آبنمای روستای رودبارچیره فومن مسدود شد/ عبور و مرور از مسیر جایگزین

پل آبنمای روستای رودبارچیره فومن مسدود شد/ عبور و مرور از مسیر جایگزین
2024-09-28T14:25:15+03:30
فومن- فرماندار فومن با بیان اینکه به علت حفظ ایمنی مردم پل آبنمای روستای رودبارچیره این شهرستان مسدود شده است، گفت: مردم و مسافران تا اطلاع ثانوی از مسیرهای ...

ریزش سقف مدرسه در اصفهان ۵ مصدوم داشت/بستری یک دانش آموز در بیمارستان

ریزش سقف مدرسه در اصفهان ۵ مصدوم داشت/بستری یک دانش آموز در بیمارستان
2024-09-28T14:12:00+03:30
اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ریزش سقف مدرسه‌ای در ناحیه ۴ آموزش و پرورش اصفهان ۵ مصدوم داشت که یک دانش آموز همچنان در بیمارستان بستری است.

تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی امروز در تهران برگزار می شود

تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی امروز در تهران برگزار می شود
2024-09-28T14:11:59+03:30
تهران- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی امروز در میدان فلسطین تهران خبر داد.

تجمع مردم قم در محکومیت جنایت اخیر اسرائیل در لبنان برگزار شد

تجمع مردم قم در محکومیت جنایت اخیر اسرائیل در لبنان برگزار شد
2024-09-28T13:58:31+03:30
قم- زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از حزب الله و مظلومان بی دفاع لبنان و فلسطین در حرم بانوی کرامت تجمع کردند.

تجمع مردم قم در محکومیت جنایت اخیر اسراییل در لبنان برگزار شد

تجمع مردم قم در محکومیت جنایت اخیر اسراییل در لبنان برگزار شد
2024-09-28T13:45:09+03:30
قم- زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از حزب الله و مظلومان بی دفاع لبنان و فلسطین در حرم بانوی کرامت تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه اصفهان حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

دانشجویان دانشگاه اصفهان حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
2024-09-28T13:45:08+03:30
اصفهان-دانشجویان دانشگاه اصفهان در پی محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و اعلام حمایت خود را از جبهه مقاومت و فلسطین و لبنان تجمع کردند.

افزایش رطوبت و شرجی در خوزستان/ پیش بینی بارش خفیف در خوزستان

افزایش رطوبت و شرجی در خوزستان/ پیش بینی بارش خفیف در خوزستان
2024-09-28T13:31:54+03:30
اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا فردا افزایش رطوبت و شرجی در سواحل و مناطق جنوب شرقی و بخش‌هایی از مناطق شرقی...

دریافت مجوز جذب ۶۳۵آتش‌نشان در استان اصفهان

دریافت مجوز جذب ۶۳۵آتش‌نشان در استان اصفهان
2024-09-28T13:18:33+03:30
اصفهان - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: به منظور تقویت بدنه آتش‌نشانی شهرداری‌های استان، مجوز جذب ۶۳۵ نیروی متخصص در ۵۴ شهر استان از س...

کشاندن دامنه جنگ به لبنان با هدف خروج از بن‌بست جنگ غزه است

کشاندن دامنه جنگ به لبنان با هدف خروج از بن‌بست جنگ غزه است
2024-09-28T13:18:33+03:30
بجنورد_ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کشاندن جنگ به منطقه راهبرد سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی با هدف خروج از بن‌بست جنگ غزه است.

ثبت جهانی ماسوله سبب رونق صنعت گردشگری گیلان می شود

ثبت جهانی ماسوله سبب رونق صنعت گردشگری گیلان می شود
2024-09-28T12:51:49+03:30
انزلی- استاندار گیلان با بیان اینکه شهر تاریخی ماسوله در مسیر جهانی شدن است، گفت: این کار سبب رونق صنعت گردشگری استان می شود.

گیلان سرزمین راز و رمزها است/ دستاورد مهم جهانی شدن ماسوله

گیلان سرزمین راز و رمزها است/ دستاورد مهم جهانی شدن ماسوله
2024-09-28T12:51:48+03:30
انزلی- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله گفت: ثبت جهانی ماسوله اتفاق ارزشمندی است که برای کشور سودمند خواهد بود.

عملکرد جبهه مقاومت ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد

عملکرد جبهه مقاومت ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد
2024-09-28T12:51:48+03:30
نکا - رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملکرد و روحیه کشورهای محور مقاومت ریشه در هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی دارد.

بارش‌های رگباری و تندباد اصفهان را فرامی‌گیرد

بارش‌های رگباری و تندباد اصفهان را فرامی‌گیرد
2024-09-28T12:25:10+03:30
اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امروز و فردا بارش‌های رگباری و تندباد اصفهان را فرامی‌گیرد.

ثبت جهانی ماسوله صنعت گردشگری گیلان را رونق می بخشد

ثبت جهانی ماسوله صنعت گردشگری گیلان را رونق می بخشد
2024-09-28T12:25:10+03:30
انزلی _ استاندار گیلان با بیان اینکه شهر تاریخی ماسوله در مسیر جهانی شدن است، گفت: ثبت جهانی ماسوله صنعت گردشگری استان گیلان را رونق می بخشد.

اجرای ۲۰ برنامه در هفته گردشگری آذربایجان غربی/۷طرح افتتاح شد

اجرای ۲۰ برنامه در هفته گردشگری آذربایجان غربی/۷طرح افتتاح شد
2024-09-28T11:58:30+03:30
ارومیه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری ۲۰ عنوان برنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

جریمه ۱۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در کرج

جریمه ۱۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در کرج
2024-09-28T11:58:30+03:30
کرج- مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از محکومیت ۱۶ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریالی قاچاقچی کالا در کرج خبر داد.

تصویربرداری از گربه شنی در پارک ملی سیاه کوه

تصویربرداری از گربه شنی در  پارک ملی سیاه کوه
2024-09-28T11:45:12+03:30
محیط بان اردکانی تصویری زیبا از یک توله گربه شنی در پارک ملی سیاه کوه ثبت کرده است.

نتانیاهو هیتلر زمانه است/ شروع جنگ جدید میان حق و باطل در غزه

نتانیاهو هیتلر زمانه است/ شروع جنگ جدید میان حق و باطل در غزه
2024-09-28T11:45:11+03:30
ساری- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از نتانیاهو به عنوان هیتلر زمانه یاد کرد و گفت: رژیم اسراییل در غزه نسل و نژاد کشی به راه انداخته است.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)