میرنیوز

قصه‌ی پرغصه‌ی سرمایه‌گذاری در تبریز/ وعده‌ی شهردار تبریز بر همکاری کامل با سرمایه‌گذاران

قصه‌ی پرغصه‌ی سرمایه‌گذاری در تبریز/ وعده‌ی شهردار تبریز بر همکاری کامل با سرمایه‌گذاران 2021-10-17T15:05:59+03:30

رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه با اشاره به بازدید خود از مجموعه‌ای که نابینایان تبریزی مشغول به کار هستند، گفت: ما از خانه‌ی حجت الاسلام حسن ناصرزاده که نقش عمده‌ای در انقلاب اسلامی داشتند، بازدید کردیم که ۲۰ نابینا در آنجا مشغول به چرتکه بافی هستند و این خانه نیازمند بازسازی و تعمیر است.

وی، به اهمیت جذب گردشگر و سرمایه‌گذار جهت توسعه‌ی شهر تاکید کرد و افزود: خانه‌ی ستارخان و باقرخان و سایر خانه‌های تاریخی تبریز باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد تا در زمینه‌ی گردشگری و سرمایه گذاری شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

رئیس شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از طولانی بودن روند استعلام ابلاغ مشاور حقوقی شورا از سوی حراست، خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت ۳۵ روز از انتصاب مشاور حقوقی شورا را بلامانع اعلام کرده اند ما باید ابتدا بروکراسی اداری داخل شهرداری را رفع کنیم سپس به سمت جذب سرمایه‌گذار برویم؛ اگر حکم آقای یوسف‌زاده نیاید نمی‌توانیم آیین کار را تکمیل و در سایر موضوعات نیز سریعتر عمل کنیم.

گزارش رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز

سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز طی سخنانی گفت: سرمایه‌گذاری قلب تپنده‌ی یک شهر است اما این موضوع در کشور ما از دیگر اعضای بدن هم نیست چه برسد به قلب تپنده.

وی با بیان اینکه بحث سرمایه گزاری و گردشگری در تبریز قصه پر غصه ای است، افزود: گردشگری بحث جدایی از سرمایه‌گذاری است و مشکلات بسیاری دارد و عملاً چیزی به نام گردشگری در تور تبریز وجود ندارد.

وی افزود: بنای ارک در حصار است؛ مقبره الشعرا به امان خدا رها شده و ویران است؛ موزه‌ی مشاغل در اثر بی تعهدی شهرداری جمع شد و صاحب آن در زندان است؛ حمام نوبر بسته شده است؛ عمارت ساعت در تسخیر شورای شهر است و خانه‌ی باقرخان ویران شده که همه‌ی این موارد حکایت یک داستان پر غصه است.

زعفرانچیلر ادامه داد: در زمینه سرمایه‌گذاری نیز از بدو شروع به‌کار کمیسیون در رابطه با پروژه های سرمایه‌گذاری مباحثی مطرح شده اما متاسفانه وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، وضعیت سرمایه‌گذاری در شهر مطلوب نیست به‌طوریکه در چهار سال گذشته حتی یک پروژه سرمایه‌گذاری در تبریز شروع و به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه اتمام مقبره‌الشعرا با بودجه‌ی فعلی ۱۰۰ سال طول خواهد کشید، گفت: وضعیت اصلا مطلوب نیست و ما متکی به عوارض شده ایم و بهتر است نام شهرداری را به «عوارضی» تغییر دهیم  چراکه برخلاف سایر کشورها که مدیریت شهری در خدمت مردم است، در شهر ما مردم در خدمت شهرداری هستند و فقط عوارض می‌دهند تا شهرداری ماهانه حدود  ۱۳۰ میلیارد تومان حقوق دهد.

وی اضافه کرد: بسیاری از پروژه ها درگیر ماده ۱۰۰ هستند که یا بدون نظارت و بدون پروانه کار شده یا موضوعات دیگری است که نتیجه نداشته است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز ادامه داد: نگاه شهرداری در خصوص بحث سرمایه‌گذاری نگاه درستی نیست و ما فکر می‌کنیم هرکس می‌خواهد سرمایه گذاری کند انگار پولی در دست دارد که می‌خواهد آن را نابود کند، و ما می‌گوییم پولتان را بیاورید تا ما این کار را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک فرد در این اوضاع اقتصادی قصد سرمایه‌گذاری دارد، باید دست اورا بگیریم‌ نه اینکه اورا به زمین بزنیم.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در تبریز کمیت محور شده است، گفت: در شهرهای دیگر سرانه‌ی عمومی سرمایه گذار نیز جذب شده است و شهرداری‌ها در زمینه‌ی ساخت بیمارستان، حمل‌ونقل و گردشگری نیز سرمایه‌گذار جذب می‌کنند.

زعفرانچیلر با بیان اینکه در تبریز خانه‌ی سرمایه‌گذاری وجود ندارد که شهرداری و سرمایه‌گذار تعامل کنند، اظهار کرد: پایگاه داده‌ی مناسبی در مورد سرمایه‌گذاران در اختیار نداریم و نمی‌دانیم چه‌مقدار توان سرمایه‌گذاری وجود دارد و با این نگرش آنقدر سرمایه‌گذار را سلاخی می‌کنیم که دیگر پولی برای سرمایه گذاری وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران به گذشته ما نگاه کرده و بعد از دیدن عملکرد ما، از سرمایه گذاری منصرف می‌شوند.

وی گفت: سرمایه‌گذار تبریزی آنقدر در تبریز با مشکل روبرو می‌شود که به اصفهان رفته و تنها در یک هفته مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری را اخذ می‌کند.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز یادآور شد: در تبریز توجهی به بحث مالکیت معنوی نمی‌شود و نباید ایده‌ی سرمایه‌گذار را به چرخه‌ی رقابت انداخته و آن را بدزدیم که در آخر سر هم «روابط» پیروز این کورس می‌شوند لذا حق مالکیت فکری و معنوی در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری رعایت نشده است.

وی ادامه داد: در اولین فرصت باید افرادی که در شهرداری تخصصی در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و گردشگری دارند، جمع شوند تا این اداره در حد سازمان و معاونت باشد و شاهد حضور نیروهای غیر متخصص و ناکار آمد در مدیریت سرمایه‌گذاری و گردشگری نباشیم.

علیرضا نوای باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر نیز طی سخنانی گفت: تشکیل هیأت عالی سرمایه‌گذاری باید با اولویت پیگیری شود تا موضوعات مهم را پیگیری کند.

وی  افزود: شرکت تدوین کننده‌ی اطلس سرمایه‌گذاری که تا امروز ۴۰ درصد کار کرده هنوز حق الزحمه‌ی خود را دریافت نکرده است که باید هرچه سریعتر پرداخت شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از قراردادهای مشارکتی هستند که شهرداری درصدد فسخ آنها است و باید توجه شود که چرا به دنبال فسخ هستیم؛ اکنون حداقل ۱۰ پروژه‌ی کلان وجود دارد که شهرداری به دنبال فسخ قراداد آنها است.

فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: اعضای شورا در صحن شورا برخی موضوعات را مطرح می کنند که ظاهراً توجهی به آن‌ها نمی‌شود و لازم است تذکرات اعضای شورا بررسی و نتایج آن گزارش داده شود.

وی ادامه داد: ما با آب و تاب موضوعات را پیگیری کنیم ‌اما شهرداری این موضوعات را به نتیجه نرساند، انگیزه اعضا از بین خواهد رفت و از جمله موضوعاتی که باید هرچه سریعتر تعیین و تکلیف شود، سازمان عمران و بازآفرینی است و باید تبدیل سرمایه‌گذاری به سازمان باید در اولویت باشد.

وی تاکید کرد: اگر نیاز است، مدیر سرمایه‌گذاری گزارشی از چهار سال گذشته ارائه دهد تا دلایل اجرا و عدم اجرای سرمایه‌گذاری‌ها مشخص شود.

روح اله رشیدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز نیز گفت: یک نگاه عرفی در بحث سرمایه گذاری وجود دارد و شهرداری باید از درون به این موضوع توجه کند.

وی ادامه داد: حتی در زمینه‌ی مسیرگشایی نیز فقط مسیرگشایی را انجام می‌دهیم ولی در ادامه پروژه را به حال خود رها می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مسیرگشایی‌ها یکی از اصلی‌ترین حلقه‎های سرمایه‌گذاری هستند اما بعد از مسیرگشایی حلقه‌های دیگر را تکمیل نمی‌کنیم.

رشیدی با تاکید بر تدوین منشور سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: متاسفانه رفتار خوبی با کسانی که به قصد سرمایه‌گذاری جلو می‌آیند، نمی‌شود و حتی خود شهرداری نیز مغفول می‌ماند.

وی گفت: در منشور سرمایه‌گذاری ضمن مشخص شدن حقوق طرفین، باید سرمایه‌گذاران را با رعایت چارچوب‌ها به سرمایه گذاری دعوت کنیم.

پرویزهادی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار بزرگترین مشکل شهر تبریز است، گفت: درآمد و هزینه شهرداری سربه سر است و عملاً در بن بست قرار داریم و بیشتر از این نمی‌توان کاری کرد.

وی اضافه کرد: از نهادهای امنیتی گفتند شما چند پروژه را مشخص کنید تا موانع اجرای آن برداشته شود، اما همانگونه رها شد.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه خود را نسبت به سرمایه‌گذار تغییر دهیم، ادامه داد: در پروژه های نیمه‌کاره آنقدر سرمایه‌گذاران را اذیت می‎کنیم که می‌خواهند فرار کنند لذا یک‌بار برای همیشه باید مشکلات سرمایه گذاری را رفع کنیم.

هادی گفت: در کشور های همسایه برای سرمایه‌گذاران ما فرش قرمز باز می‌کنند اما در کشور ما نگاه مطلوبی به سرمایه‌گذار وجود ندارد که باید همگی وقت بگذاریم و این مشکل را رفع کنیم.

احد صادقی، دبیر شورا اسلامی شهر تبریز نیز با تاکید بر لزوم تمایز بین سرمایه‌گذار و دلال، اظهار کرد: شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری باید اصلاح شود چراکه در برنامه‌های شهرداری تبریز موضوعاتی در خصوص پارک بزرگ وجود داشت که می‌توانستیم بدون تغییر کاربری آن پروژه ها را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ‌بتوانیم در مناطق مختلف در قالب سرمایه‌گذاری‌های کوچک عمل کنیم، دیگر شاهد تجمع پروژه‌ها در یک منطقه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه می‌توان شرکت عمران را در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری فعال کرد، گفت: باید صندوق سرمایه‌گذاری را تشکیل و بخشی از درآمدهای شهرداری را به‌صورت مستقیم به سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم و نباید منتظر باشیم ‌تا یک نفر آمده و سرمایه‌گذاری کند.

زعفرانچیلر نیز با بیان اینکه  بسیاری از پروژه هایی که در حال فسخ هستند واقعا نیاز به فسخ شدن ندارد، گفت: پنج سال قبل یک سرمایه‌گذار علی‌رغم اینکه ۲۰ میلیارد تومان به شهرداری پرداخت کرده بود، اما شهرداری با خواستن  مجدد حق پروانه مبلغ را به روز می‌کند اما پرداختی سرمایه‌گذار را به روز نمی‌کند.

برگی رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: می‌توانیم در بحث جذب سرمایه‌گذار برای خیّرین نیز برنامه داشته باشیم؛ ما در تبریز «مردانی آذر» ها را داریم که چندین مدرسه و بیمارستان ساخته اند و «نوبری» ها را داریم که برای تکمیل پروژه‌های خیریه از خارج از کشور پول می فرستند لذا می‌توانیم خیّرین را برای ساخت زمین‌های ورزشی یا سایر نیازها در مناطق محروم تشویق کنیم.

عباس رنجبر شهردار کلانشهر تبریز نیز در این خصوص گفت: تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری در شهرداری تصویب شده است و اگر می‌خواهیم تحول خاصی انجام دهیم باید افرادی که می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند، بر سرکار بیایند.

وی ادامه داد: اینکه وضعیت اصفهان با تبریز مقایسه می‌شود، ابتدا باید عملکرد ادارات گردشگری، مالیات و راه و شهرسازی اصفهان و تبریز را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ در اصفهان برای یک پادگان ماده صد تعیین و پولش را به حساب شهرداری واریز کردند اما در تبریز افتخار ادارات این است که پیش وزیر بگویند ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهی داشتیم که با لابی‌گری آن را به ۲۰ میلیارد تومان رساندیم.

وی تاکید کرد:به عنوان خدمتگزار شهر اعلام می‌کنم که آماده مواجهه با شفافیت تمام با سرمایه‌گذاران در دوره جدید مدیریت شهری هستم.

با تصویب اعضا کلمه «حقوقی» به عنوان کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت اضافه شد

روح الله دهقان‌نژاد، رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز طی سخنانی در این خصوص گفت: با وجود اینکه نتیجه‌ی استعلام مشاور حقوقی شورا نیامده بود اما در این مدت به شواری شهر کمک کردند.

وی افزود: در بعضی شهرها کمیسیون حقوقی مستقلی وجود دارد و در برخی شهرها نیز که وجود ندارد می‌توان مسائل حقوقی را نیز درکمیسیون تحقیق و نظارت اجرا کرد.

وی تاکید کرد: اگر اعضای شورا لطف کنند و کلمه «حقوقی» به عنوان کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت اضافه شود، می‌توانیم با جدیت مسائل حقوقی را پیگیری کنیم.
در نتیجه با رای اعضای شورا کمیسیون ارزیابی تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر با تصویب اعضا به «کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی» تغییر نام داد.

 گزارش مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از آخرین وضعیت اقدامات توسعه ای در سطح شهر

عادل کاظمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز طی سخنانی گفت: ما در شرکت توزیع برق تبریز به سه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر خدمات می‌دهیم و اکنون بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر شبکه و ۷ هزار و ۵۰۰ پست توزیع داریم.

وی ادامه داد: هدف ما این است که براساس چشم انداز شرکت در بحث ارائه خدمات، جزو چند شرکت برتر کشور باشیم و در زمینه‌ی تبدیل کابل‌های مسی قدیمی به کابل های خود نگهدار که در زمینه دزدی از شبکه و همچنین پدافند غیر عامل تاثیر گذار هستند، اقدامات اساسی انجام‌ شده است.

وی افزود: در خصوص تبدیل چراغ‌های گازی قدیمی بهLED اقدامات اساسی انجام‌شده است که می‌توان با جذب سرمایه گذار این اقدام را گسترش داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: ماهانه بیش از ۱ میلیارد تومان از تاسیسات شرکت برق به سرقت می‌رود که از ابتدای سال تاکنون ۷ میلیارد تومان سرقت انجام شده است.

رشیدی نیز در ادامه گفت: اجرای تونل انرژی در ایده‌لو و سد شدن راه خدمات شهری یکی از معضلات منطقه است که باید کاربرد و زمان اتمام‌آن مشخص شود.

بابایی اقدم نیز بیان کرد: گزارش دستگاه‌های خدمات‌رسان در شورای شهر موجب نقش آفرینی واقعی شورا به‌عنوان شورای شهر می‌شود.

وی افزود: در ماده‌ی ۲۱۹ راهنمایی و رانندگی و شهرداری موظف شده اند در خصوص ایمنی و تسهیل عبور و مرور با دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: در شورای پنجم مرحوم اشرف نیا در تماس با معاون وزیر خواستار تامین اتصالات در مناطق الحاقی به تبریز شد که بودجه مورد نیاز ۴ میلیارد تومان برای تمام محلات بود اما امروز به طور مثال تنها برای آناخاتون مبلغ بسیار بیشتری نیاز است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در شهرهای دیگر نیز کمبود برق وجود دارد اما در تبریز شاهد کمبود نور شهری هستیم حتی در خیابان های اصلی نیز با مشکل کمبود روشنایی روبرو هستیم و باتوجه به اینکه سرمایه‌گذار تبریزی در زمینه‌ی روشنایی تهران فعالیت می‌کند، لازم است در تبریز نیز به روشنایی‌ها توجه شود.

وی افزود: در تبریز تعداد محورهای تاریخی که نیاز به نگهداری و ساماندهی دارند، زیاد است که باید با تجمیع این محورها، بودجه‌ی لازم در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: در منطقه‌ی ولیعصر به دلیل تراکم بالا امکان اتصال ساختمان‌های جدید به شبکه‌ی برق وجود ندارد که می‌توانیم با استفاده از تجربیات سایر شهرها نسبت به راه اندازی پنل‌های خورشیدی اقدام کنیم.

برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: زیست شبانه در شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد اما در تبریز توجهی به زیست شبانه نشده که روشنایی یکی از مقوله‌های تاثیرگذار آن است.

نوای باغبان نیز در ادامه اضافه کرد: برق شهری، یکی از مصادیق بارز مدیریت جامع شهری است که معابر، خطوط و پست‌های برق در این زمینه اهمیت زیادی دارند.

وی افزود: خوشبختانه قدم های خوبی در گذشته انجام شده است که لازم است در این جلسه نیز انعقاد تفاهم‌نامه جامع با شرکت برق برای بررسی بیشتر به کمیسیون ها ارجاع و باید مشخص شود چند تیر برق در تبریز نیاز به جابجایی دارند.

صادقی گفت: افزایش کابل‌های خودنگهدار اگر در اولویت باشد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و همچنین افزایش بازوهای ۶ متری نیز باید در اولویت باشد.

وی افزود: در بحث سیم‌کشی‌های بازار تبریز نیز باید توجه اساسی شود که بارها موجب وقوع حادثه شده است.

صادقی گفت: در زمینه زمانبندی خاموشی های برق باید زمانبندی ها با اعلام قبلی و برنامه باشد تا شهروندان شاهد رعایت عدالت در این زمینه باشند.

 هادی نیز گفت: تعرفه برق مصرفی پارک ها به صورت صنعتی محاسبه می‌شود که لازم است این موضوع پیگیری شود تا حداقل به‌صورت کشاورزی محاسبه شود.

یاسین بجانی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در این وضعیت افتصادی با مشقت فراوان مسیر گشایی انجام می‌شود اما بعد از گذشت چندین ماه هنوز روشنایی در آنها ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: در پیاده‌روها گاهی تیرهای برق در وسط مسیر باقی مانده که باعث شده بعضی مواقع باعث ایجاد مشکل برای نابینایان باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت:به دلیل پخش زنده جلسه شورا در فضای مجازی برخی شهروندان مشکلاتی را مطرح کرده اند که عرض می کنم: بیمه‌ای که قول داده شده بود در صورت آسیب وسیله ای برقی در زمان قطعی برق از طرف اداره برق پرداخت شود همچنان بی نتیجه باقی مانده و کسی نتوانسته خسارت خود را دریافت کند.

وی افزود: راه دسترسی خلجان روشنایی ندارد و بارها باعث ایجاد تصادف شده، در کلانتر کوچه نیز مشکل تیرهای برق در وسط کوچه وجود دارد.

وی گفت: حیف است که بازار سرپوشیده تبریز با آن تاریخ با سیم‌های برق که مثل تار عنکبوت گسترش یافته بد منظر شود.

بابایی اقدم نیز تاکید کرد: هر کمیسیون یک نفر نماینده و شهرداری نیز مدیران مربوطه را برای تشکیل جلسه مشترک معرفی کنند تا نتیجه‌گیری شود.

بررسی شیوه نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تبریز

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: برای نامگذاری‌ها در تبریز کمیته‌ی نامگذاری تشکیل شده بود که تاییدیه فرمانداری را نداشت و با این حساب هیچ‌کدام از تغییر نام‌های چند سال اخیر وجهه‌ی قانونی ندارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا پیشنهاد دادیم کمیسیون فرهنگی و یا کمیته‌ای با نظارت کمیسیون فرهنگی برای نامگذاری‌ها تشکیل و نتایج نهایی در صحن مطرح شود و نامگذاری ها رای شورا را دریافت کنند.

با تصویب اعضای شورای شهر کمیته نامگذاری در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تشکیل شده و شیوه نامه آن به صحن شورا ارجاع خواهد شد.

بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر

نوای باغبان در این خصوص گفت: موسسه‌ی بصیر که ۹۰۰ نفر نابینایان تبریز در این موسسه عضو هستند درخواست مکانی اختصاصی برای این نابینایان کرده است، که این موضوع به کمیسیون ارجاع داده شد و در تبصره‌های دائمی برنامه بودجه به شهرداری تکلیف شده که شهرداری می‌تواند به این موسسات مکانی اختصاص دهد تا فعالیت کنند و با تصویب شورا و مشخص شدن مکان شهرداری، باید مکانی در نظر گرفته شود  تا شورای شهر با علم به جزئیات به آن رای دهد.

برگی رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: اقدامات موسسه نابینایان بصیر فرهنگی است که در عالی‌ترین وجه مشغول فعالیت هستند.

بجانی نیز گفت: موسسه‌ی فرهنگی هنری نابینایان بصیر از سال ۸۷ شروع به کار کرده است و یکی از موسسات بسیار خوب فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موسسه در حوزه های فرهنگی، ورزشی، مددکاری و مذهبی فعالیت می‌کند، افزود: این مجموعه هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی ندارد و تقریباً با کمک خیّرین اداره می‌شود که نیاز است شهرداری از این مجموعه حمایت کند.

بابایی اقدم گفت: بخشی دیگر از این عزیزان به همراه توان خواهان دیگر در پارک آتا مستقر شده‌اند و من پیشنهاد می‌دهم برای اینکه موردی تصمیم گیری نشود یکی از کمیسیون‌ها موظف به بررسی این موضوع باشد که همه‌ی این عزیزان مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: نباید به صورت موردی تصمیم گیری شود تا فقط هرکس که ارتباطاتی داشت امکانات بگیرد.

با تصویب اعضای شورا مقرر شد موضوع اختصاص مکان به موسسات فرهنگی در کمیسیون فرهنگی بررسی شود.

دهقان‌نژاد در ادامه طی تذکری گفت: می‌دانیم‌که تمهیدات لازم برای بارندگی‌های آتی اندیشیده شده اما لازم‌است شهرداری با نهایت توان برای بارندگیها آماده باشد.

وی ادامه داد: آخرین نتیجه در زمینه ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه و خرید اتوبوس ها ارائه شود.

دهقان نژاد همچنین بر لزوم تدوین و تصویب سریعتر آیین کار شورا تاکید کرد و افزود: باید آخرین وضعیت اقتصادی و مالی شهرداری مشخص شود.

وی گفت: گفته می‌شود بدهی های شهرداری پرداخت شده است که باید مشخص شود این پرداخت از درآمدها بوده یا از دارایی‌ها.

زعفرانچیلر نیز گفت: اخیراً لیست حقوقی منتشر شده است که نمی‌دانیم واقعی است یا خیر و متاسفانه شورا که بالاترین مقام شهرداری است، هیچ دسترسی به پایگاه داده‌ی شهرداری ندارد.

ارائه گزارش رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز

بابایی اقدم گفت: در زمینه‌ی سیاست‌هایی که در قالب اسناد و قوانین به آن تاکید شده و در قانون حمایت از احیا، نوسازی و بهسازی اماکن فرسوده ۶ ماه فرصت داده شده است تا سند ملی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد تدوین شود.

وی با بیان اینکه باید از تشکیل بافت‌های ناکارآمد جلوگیری و بافت‌های موجود را اصلاح کرد، افزود: ساخت مسکن اجتماعی یک موضوع حاکمیتی بود و با  اعمال هشت راهبرد، به شهرداری و شورای شهر مسئولیت داده شده است.

وی گفت: باید ساکنین محلات هدف را در فرایند نوسازی و بهسازی مشارکت داد که شوراهای محله‌ای، سازمان‌های مردم نهاد و مراکز تسهیل گر با تایید شورا این کار را انجام می‌دهند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در تهران شورایاری های محلات و در مشهد شورای اجتماعی محلات ایجاد شده که لازم است در تبریز نیز این موضوع را پیگیری کنیم.

وی افزود: بحث پیشگیری بسیار مهم است چراکه اکنون در بعضی مناطق شاهد هستیم در گذر ۶ متری مجتمع‌سازی می‌شود به گونه‌ای که در هر طبقه ۴ واحد وجود دارد سوال اینجااست آیا در این ساخت و ساز موضوع دسترسی، انشعابات و مسائل ایمنی رعایت شده یا خیر.
وی خاطرنشان کرد: از شورای شهر و شهرداری می‌خواهیم حساسیت بیشتری در زمینه‌ی ساخت‌وسازها داشه باشد و در دوره ی قبل برخی مصوبات برای تسهیل در این موضوعات تصویب شد.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم ‌نظارت شورا و شهرداری را تا عمق محلات جلو ببریم، باید نواحی را توانمندتر کنیم.

بابایی اقدم افزود: دستگاه نظارت بر ساخت‌وساز، حوزه خدمات است اما پروانه را شهرسازی صادر می‌کند که در این زمینه از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری غفلت شده است و باید امکانات لازم تجهیز شود.

وی اظهار کرد: ما منکر وجود افراد پاک‌دست در شهرداری نیستیم اما برخی افراد نیز با گرفتن مبالغی از اعمال قانون سرپیچی می‌کنند که باید کمیته انضباطی تشکیل شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: وقتی محرض شده است که فردی رشوه گرفته است لازم است با آن برخورد شود.

وی افزود: پیگری قضایی تخلفات ساختمانی باید در اولویت باشد و دستگاه قضایی استان همکاری کرده و دادسرای ویژه‌ی تخلفات ساختمانی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی وجود دارند که به صورت سازمان یافته اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند، گفت: اگر برخی از شهروندان به سمت ساخت‌وساز غیر مجاز می‌روند، به دلیل اطاله‌ی زمان در اخذ پروانه است‌.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهروندان از این می‌ترسند که اگر به سمت اخذ پروانه حرکت کنند زمان طولانی را معطل خواهند شد لذا لازم است سازمان نظام مهندسی نیز در این زمینه ها همکاری کند و از آقای شهردار می‌خواهیم که از تجربیات سایر شهرها نیز استفاده کند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر سیاست دولت و حاکمیت بر این است که در بافت‌های مسئله دار بر پیشگیری توجه داشته باشیم، با ساختار موجود نمی‌توان به این هدف رسید و در بازدیدها مشخص می‌شود که با این ساختار نمی‌توان پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: باید در ساختار سازمانی شهردار تغییراتی بدهیم که ایجاد شهردار ناحیه و تلفیق معاونت ها می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: همکارانی که در کمیسیون های ماده صد حضور دارند باید توجه کنند که قانون حمایت از بافت های تاریخی رعایت شود و اگر پرونده‌ای در حوزه تاریخی فرهنگی در محدوده تاریخی می‌آید کمیسیون باید به آن قلع وقم بنا دهد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)