میرنیوز
به نقل از ویفروم، بیماری همهگیر کووید- ۱۹ بزرگترین اختلال در سیستمهای آموزشی تاریخ را ایجاد کرد و نزدیک به ۱.۶ میلیارد دانشآموز در بیش از ۱۹۰ کشور و در تمام قارهها تحت تاثیر قرار گرفتند و کلاسهای درس با تغییرات یک شبه مواجه شدند (ورود به دنیای مجازی یا ترکیبی).
موفقیت افراد در این دوره به استفاده از دنیای مجازی وابسته بود. عدم دسترسی به مهارتهای دیجیتالی در این زمان با شکاف نابرابری افراد همزمان شد، در دنیایی که پیشرفتهای تکنولوژیکی با سرعت چشمگیری در حال حرکت هستند اگر بر روی مهارتهای دیجتالی معلمان و مربیان کار نشود، دانشآموزش عقب میمانند.
اهداف توسعه پایدار سازمان مللمتحد (SDGs) چارچوب جهانی برای همه در دستیابی به جهانی پایدارتر و عادلانه ارائه میدهد؛ چهار مورد از این اهداف، مرتبط با ارتقاء آموزش فراگیر و با کیفیت برای همه است و میتوانیم از این طریق، درصد جوانان و افرادی که حداقل مهارت در سواد دیجیتالی کسب کردهاند را ارزیابی کنیم. معلمان نقش اساسی در دستیابی به این اهداف دارند و ضروری است که آموزش و ابزار مورد نیاز برای ایجاد اعتماد به نفس و شایستگی با فناوری علوم رایانه را ارائه دهیم.
با وجود استرس ناشی از بیماری همهگیر، شواهد نشان میدهد که در زمینه افزایش مهارت دیجیتالی معلمان کارهای بسیاری انجام شده است و معلمان نقش خود را به خوبی انجام دادهاند. نتایج نشان میدهد که معلمان به ویژه افرادی که تجربه طولانی مهارت در این دوران را داشتهاند، مهارتهای دیجیتالی جدیدی آموختهاند. مهمترین راهکارها برای تقویت مهارتآموزی دیجیتال معلمان شامل موارد ذیل است:
بالابردن جایگاه معلمان در جامعه بسیار مهم است و باید نقش رهبری معلمان به ویژه در مواقع ناآرامی یا شرایط اضطراری در نظرگرفته شود و نه تنها در یک روز، بلکه باید در تمام سال به نقش آنان اهمیت داد.
باید راهبردهای مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) متمرکز بر STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و ارزش ویژه دیجیتال با چارچوب SDG سازمان ملل متحد هماهنگ تا تمرکز جهانی بیشتر، اقدام، نوآوری و تاثیرگذاری در جهت اهداف ۲۰۳۰ امکان پذیر شود.
باید مشارکتهایی که از بودجه دولتی استفاده میکنند و شامل سرمایهگذاری بخش خصوصی و برنامههای غیرانتفاعی برای اطمینان از پاسخهای پایدار به خواستههای دیجیتالی آینده است نیز ایجاد شوند در نتیجه میتوانیم از مشارکتها و برنامههای راهبردی منابع مربوطه برای آموزش، تجهیز و توانمندسازی مربیان با مهارتهای دیجیتالی استفاده کنیم.
باید به ارزش فناوری در آموزش اهمیت داد و پیشرفتهای فناوری و آموختههای ناشی از بیماری کووید- ۱۹ میتواند کمککننده باشد تا راهی برای برابری بیشتر در آموزش ایجاد کنیم و به همراه معلمان دیجیتالی آینده، دنیایی را تقویت کنیم که هیچ فردی از آن عقب نماند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
۹۵۰ گروه جهادی در هفته بسیج به مناطق محروم خدمت رسانی کردند
۳ کارگر جوان حین لایروبی در مشهد جان باختند
بسیج تبدیل به حرکتی جهانی شده است
ورزشکاران ناشنوا در استان تهران صاحب سالن تخصصی می شوند
فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می گیرد
فعالیت معدن گنجه رودبار تا اطلاع ثانوی متوقف شد
کشف یک میلیون قرص چاقی و لاغری و هورمونی غیرمجاز در ورامین
ورود دستگاه قضائی به آلودگی مزارع پرورش میگوی هرمزگان
دستگاه قضایی به حادثه فوت کارگر کارخانه قند مغان ورود کرد
انبارهای اموال تملیکی کردستان تعیین تکلیف شوند
انفجار در معدن گنجه رودبار مصدومی نداشته است
کشف کارگاهی با یک میلیون قرص چاقی و لاغری و هورمونی غیرمجاز در ور
دشمنان از اشاعه تفکر بسیجی به سایر کشورها هراس دارند
۱۲۰ هزار دست لباس گرم و ۵ هزار پتو در پویش ملی «هبه» جمع آوری شد
رئیس هیئت گلف استان خراسان رضوی انتخاب شد
جبهه مقاومت ناحیه امنی برای کشور ایجاد کرده است
ترویج تفکر شهید فخری زاده برای کشور سازنده است
حضور ۱۰۰ مهمان رسمی و خارجی در اجلاس وزرای خارجه اکو
حضرت زهرا (س) نمونه بارز تبیین مقام الهی و ارتباط با خداوند است
۳۶ قطعه سکه بهار آزادی در هنگ مرزی تایباد کشف شد
کوهنوردان از صعود به ارتفاعات پایتخت اجتناب کنند
امام جمعه قم: بانوان در اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند
علت مسمومیت اهالی و دانش آموزان دهستان ویژنان در دست بررسی است
تفکر بسیجی گرهگشای مشکلات است
بوشهر پایلوت پژوهش اقتصادکرانه و پسکرانه شد
خبرنگاران مهر در اختتامیه جشنواره ۳۵ تئاتر کردستان تجلیل شدند
تولید انرژی برق در نیروگاه نکا از ۶.۷ میلیارد کیلووات گذشت
کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی به آذربایجان غربی رسید
محور اصلی طرح جامع زیارت باید مشهد و حرم امام رضا(ع) باشد
ساخت پروژه پل زیرگذر نواب چالوس ۶۰ درصد پیشرفت کرد