میرنیوز

از رشته‌هایی که در تولید پنبه می‌شود تا حضور دارندگان مدارک پزشکی در هیات مدیره هپکو!

از رشته‌هایی که در تولید پنبه می‌شود تا حضور دارندگان مدارک پزشکی در هیات مدیره هپکو! 2021-09-21T10:58:29+04:30

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مهمترین اولویت‌های صنعتی و اقتصادی که دولت سیزدهم باید مد نظر داشته باشد، اظهار کرد: واقعیت تلخی که وجود دارد این است که مهمترین چالش پیش روی کشور در سال‌های اخیر در حوزه اقتصادی است و مهمترین مشکلاتی که پیش روی مردم وجود دارد مسائل معیشتی، تورم و گرانی کالاهای مورد نیاز و برخی کالاهای اساسی، احتکار و بی‌ثباتی اقتصادی و نوسانات بازار است.

علی اکبر کریمی بیان کرد: بی ثباتی در بازار، امکان برنامه‌ریزی و حرکت پایدار را از آحاد مختلف مردم و فعالان اقتصادی سلب می‌کند، بر این اساس به نظر می‌رسد تلاش برای ایجاد ثبات اقتصادی نخستین اولویت دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است و در این عرصه کشیدن ترمز تورم، تلاش برای حفظ ارزش پول ملی، سیاست گذاری صحیح در حوزه اقتصادی و ... از مهمترین پارامترهاست که منجر به ثبات اقتصادی خواهد شد تا فعالان اقتصادی آرامش و امنیتی پیدا کنند و بتوانند خود را با سیاست‌های جدید اقتصادی دولت منطبق کنند.

شرایط نامطلوب صنعت، دستاورد کاستی‌های مدیریتی

وی در خصوص واردات برخی کالاها به کشور که مانع بزرگی پیش روی تولیدکنندگان برای تولید کالای ایرانی بویژه در کارخانجاتی نظیر هپکوی اراک است، اظهار کرد: متاسفانه از سال های گذشته مشکلات جدی پیش روی واحدهای صنعتی بزرگ بوجود آمده و بدنبال این مشکلات، طبق آمار رسمی اعلام شده فعالیت حدود ۴۰ درصد از صنایع کشور راکد و نیمه راکد شده یا با ظرفیتی پائین تر از ظرفیت اسمی فعال هستند که خسارت بزرگی را به اقتصاد ملی وارد می‌کند چرا که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی برای فعالیت این صنایع همراه با تامین تجهیزات و زیرساخت‌ها صورت گرفته است.

کریمی در ادامه، کاستی‌ها و مشکلاتی که در حوزه مدیریتی وجود دارد را مهمترین عاملی دانست که موجب شده تا این شرایط در حوزه صنعت رقم بخورد و گفت: گرچه برخی عوامل نظیر تحریم، فشارهای اقتصادی و برخی مشکلات ساختاری در کشور در برور خسارت ملی به حوزه صنعت تاثیرگذار است، اما هر مشکلی راه حلی دارد و باید مسئولان امر سازوکار مناسب را برای برون رفت از این مشکلات اتخاذ کنند.

پزشکان در مسند هیات مدیره هپکو و یک سوال

وی بیان کرد: به عنوان مثال شرکت هپکوی اراک حدود پنج سال است که وارد شرایط بحرانی شده و از نظر تولیدی تقریبا به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده بود و در این مدت با تصمیمات مدیران دولتی بارها دست به دست شد و مدیران و هیات مدیره‌های مختلفی را تجربه کرد و در بخش دولتی و خصوصی جابجا شد و افزون بر یکسال است که به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و این سازمان هم با گذشت یکسال هنوز نتوانسته است چرخ تولید را در این شرکت به حرکت درآورد.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: انتخاب‌های نادرستی که در سال های گذشته در ترکیب شرکت هپکو روی کار آمدند و مدیرانی که صلاحیت و سلامت لازم را نداشتند اقدام به سوء استفاده از هپکو در شرایط سخت و دشوار کردند و با دریافت حقوق‌های نجومی و ماشین‌های آنچنانی و سوءاستفاده از سرمایه شرکت هپکوی ورشکسته و بیکار، به دنبال منافع خود بودند. متاسفانه از سوی سازمان تامین اجتماعی افرادی با مدرک پزشکی در مسند هیات مدیره شرکت هپکو قرار دارند و سوال این است که آیا این افراد می‌توانند چرخ‌های تولیدی هپکو را به حرکت درآورند.

او خواستار واگذاری مدیریت صنایع بزرگ به افراد صلاحیت‌دار و دارای اهلیت لازم شد و تصریح کرد: با حمایت مسئولان ملی و استانی از مدیران صنایع صلاحیت دار و برداشتن موانع پیش رو می‌توان زمینه فعالیت و پویایی صنعت و تولید را فراهم کرد.

واردات کالای تولید مشابه داخل چرخ تولید ملی را متوقف می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وارادت محصولات مشابه تولید داخلی را یکی از موانع پیش روی تولید ملی دانست و افزود: معضل وارادت امکان رقابت را از تولیدکننده داخلی سلب می‌کند. برخی از محصولات سرمایه‌ای نظیر ماشین آلات راهسازی و عمرانی، واگن، کشتی و ... نیز شرایطی دارند که اگر در کشور حمایت جدی نشود امکان ساخت و تولید ندارند. در شرایطی که با محدودیت منابع ارزی مواجه هستیم عملا واردات کالای تولید مشابه داخلی موجب متوقف شدن چرخ تولید ملی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: قوانین و مقررات موجود، پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان بوده و برای رفع موانع پیش روی تولید کافی هستند و اگر نیازی به وضع یا اصلاح قانون باشد این دولت است که باید در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند و پس از بررسی توسط نمایندگان خانه ملت تصویب شود. متاسفانه در هشت سال گذشته در دولت یازدهم و دوازدهم به عدد انگشتان دو دست لایحه اقتصادی که بتواند گره گشای حوزه اقتصاد و تولید کشور باشد به مجلس ارائه نشد که بیانگر آن است که یا مشکلی در این حوزه وجود ندارد یا دولت کوتاهی کرده است.

امکان رقابت پذیری از کالای ایرانی سلب شده

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر نقص یا نبود قانون لازم، اولویت نخست در حل مشکلات صنعت و تولید، نیست، اظهار کرد: قوانین موجود برای حوزه صنعت کافی است و می توان با همین قوانین مشکلات را برطرف کرد اما آنچه که مانع بزرگی پیش روی تولید به شمار می رود ناهماهنگی بین دستگاه های دولتی و حاکمیتی مرتبط با صنعت و تصمیمات خلق الساعه‌ای است که در عرصه تولید و صنعت بویژه در حوزه صادرات اتخاذ می‌شود و نبود حمایت و پشتیبانی موثر از صنعت روند حرکت چرخ های تولید را با چالش مواجه کرده و امکان رقابت پذیری را از کالای ایرانی سلب کرده است.

برخی تصمیمات، رشته‌های تولیدکنندگان را پنبه می‌کند

کریمی خواستار ثبات در تصمیمات و پرهیز از نگاه سلیقه ای و صدور بخشنامه های غیرکارشناسی در حوزه اقتصاد  و تولید شد و افزود: برخی تصمیمات غیرکارشناسی موجب می‌شود که تمامی پنبه‌های یک تولید کننده رشته شود و امیدواریم در دولت سیزدهم از این تصمیمات جلوگیری بعمل آید و با قاطعیت و سرعت، شرایط تغییر پیدا کند و به وضعیت مناسب و مطلوب هدایت شود.

وی در خصوص رای عدم اعتماد خود به وزرای نیرو و آموزش و پرورش نیز توضیح داد: اهمیت و گستردگی زیاد مخاطبین وزارت آموزش و پرورش و اینکه یک وزارتخانه زیربنایی و آینده ساز است ایجاب می‌کند که گزینه‌ای قوی برای مقام عالی این وزارتخانه انتخاب شود.

وی افزود: گزینه ای که رئیس جمهور برای این وزارتخانه جهت کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرده بود فاقد تجربه و توان لازم برای تصدی این سمت بود گرچه برخی امتیازاتی نیز داشت اما در مجموع توان تولیت و مدیریت این وزارتخانه را در شرایط فعلی کشور نداشت و از مجلس هم نتوانست رای اعتماد بگیرد.

جای خالی حکمرانی آب در کشور/تاسیس وزارت انرژی در دست بررسی است

کریمی در مورد وزارت نیرو نیز گفت: در شرایطی که حدود ۱۳ هزار مگاوات کسری برق داریم و در این فصل و فصول آینده مشکلات خاموشی و قطعی برق خواهیم داشت و در حوزه آب نیز با مشکلات جدی مواجه هستیم و موضوع حکمرانی آب مقوله بسیاری مهمی است که هم اکنون جای آن در کشور خالی است و با توجه به اختلافاتی که در استان ها در خصوص انتقال آب مطرح می‌شود و همچنین کم‌کاری‌های صورت گرفته در حوزه انرژی‌های نو و مدیریت کلان انرژی، می‌طلبد که وزیری توانمند در راس وزارت نیرو قرار گیرد که به نظر بنده گزینه معرفی شده برای وزارت نیرو از سوی رئیس جمهور گزینه مناسبی نبود و می توانست در وزارتخانه‌های دیگر مفید و موثر باشد گرچه به تشخیص نمایندگان از خانه ملت رای اعتماد گرفت.

وی با اشاره به پیشنهاد خود مبنی بر تاسیس وزارت انرژی در کشور گفت: این پیشنهاد هم اکنون در کمیسیون انرژی مجلس در دست بررسی است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)