میرنیوز

انتظار عمل از دانشجویانی که در کلاس درس زندانی شدند بسیار ناصواب است

انتظار عمل از دانشجویانی که در کلاس درس زندانی شدند بسیار ناصواب است 2021-09-15T13:32:07+04:30

مرتضی کرمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهمیت کارورزی دانشجویان در آموزش عالی، اظهار کرد: رشته‌های دانشگاهی در آموزش عالی با هدفی مشخص ایجاد می‌شوند. معمولا در دانشگاه‌ها به ازای هر رشته دانشگاهی مشاغلی در جامعه وجود دارند. انتظار ما از دانش آموختگان هررشته نیز این است که آمادگی کافی برای حضور در محیط اشتغال را کسب کنند.

وی افزود: رشته‌های محدودی مانند دروس علوم پایه با اینکه ارتباط مستقیمی با یک شغل مشخص ندارند اما غایت نهایی آن‌ها کمک به مشاغل موجود در جامعه است. این مهم زمانی تحقق پیدا می‌کند که ما در برنامه‌های دانشگاهی فرصت‌هایی را برای کارورزی و کارآموزی دانشجویان فراهم کنیم. انتظار عمل از دانشجویانی که در کلاس درس زندانی شدند بسیار ناصواب است.

عضو هیأت علمی گروه مطالعات برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: کارکرد اصلی کارورزی در آموزش‌های دانشگاهی این است که میان علم دانشگاه در دروس مختلف و آنچه در عرصه عمل صورت می‌گیرد پیوند ایجاد کند. هدف از ارائه دروس کارآموزی در برنامه‌های دانشگاهی بالابردن سطح مهارتی دانشجویان است. این دروس در سالیان گذشته خیلی موثر واقع نشدند. علت این امر نیز رهاشدگی آن‌ها در نظام آموزش عالی ما است. در دانشگاه‌ها برای هر رشته برنامه درسی و سر فصل‌های خاص هر درس مطرح شده است. درحالی که برای دروس کارورزی چارچوبی مشخص نشده است.

کرمی خاطرنشان کرد: مدت زمان دروس عملی نسبت به نظری بیشتر است. هر واحد درسی نظری ۱۶ ساعت است درحالی که هر یک واحد درس عملی ۶۴ ساعت است. بنابراین دانشجویان برای گذراندن یک درس دو واحدی بایستی ۱۲۸ ساعت کارورزی کنند. این حضور زیاد در عرصه عمل می‌تواند برای رسیدن به اهداف کارورزی بسیار موثر باشد. اساتید پیدا کردن یک محیط کارورزی را به عهده خود دانشجو می‌گذارند. سازمان‌ها نیز در راستای پذیرش دانشجویان عمدتا همکاری ندارند، این مشکل نیز به نبود یک رابطه ساختارمند میان دانشگاه و محیط‌های کاری باز می‌گردد.

 وی تصریح کرد: با وجود اینکه در دانشگاه واحدی تحت عنوان «ارتباط با جامعه و صنعت» وجود دارد اما از گذشته تا کنون در این مسیر با چالش‌های بسیاری روبرو بوده‌ایم. مشکل نیز به نبود ساختار مشخصی برای برقراری ارتباط باز می‌گردد. دانشجویان نیک بخت که فضایی برای گذراندن کارورزی پیدا می‌کنند به دلیل نبود نظارت صحیح بر محیط از طرف دانشگاه با شرایط دشواری روبرو هستند. در محیط‌های کاری متاسفانه برخی کارهای پیش پا افتاده به دانشجویان محول می‌شود که گاها ارتباطی با تخصص آن‌ها ندارد. در صورتی که تجربه زیستی دانشجویان را در محیط‌های کارورزی بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که کارورزی یک تجربه مفید و ارزنده برای دانشجویان نیست. دانشجویان احساس می‌کنند که وقتشان به بطالت گذشته و حتی گاها با تجربه‌های منفی روحی و روانی توام بوده است.

رئیس گروه برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: متاسفانه در کشور ما شرایطی پیش آمده است که افراد و به‌ویژه مجموعه‌های خصوصی با هدف رسیدن به مقاصد خود نوید همکاری می‌دهند. در نتیجه فعالیتی که یک عضو هیات علمی با هزینه‌های بیشتر برای آن‌ها انجام می‌دهد را بدون هزینه و به کمک دانشجویان به نتیجه می‌رسانند. ضعف اصلی در مشاهده چنین اتفاقاتی بازهم به نبود ساختار مشخص برای گذراندن دوره‌های کارآموزی باز می‌گردد. دوره‌های کارورزی در کانادا معروف به کوآپ است. دراین دانشگاه‌ها صنعت ویژگی‌های خود را به دانشجویان عرضه می‌کند و در واقع برای جذب کارآموز رقابت میان صنایع است. درحالی که در ایران این رقابت در میان دانشجویان است.

کرمی تشریح کرد: در گروه کامپیوتر دانشجویان پس از گذراندن چهار ترم تحصیلی، تابستان و ترم پنجم را در دوره‌های کارآموزی می‌گذرانند و سپس پس از پایان دوره کارآموزی مجددا از ترم ششم به تحصیل دروس تخصصی می‌پردازند. در نتیجه گذراندن واحد عملی دانشجویان دروس تخصصی خود را با در نظر داشتن اهمیت بیشتر یاد خواهند گرفت. دانشجویان پزشکی از ابتداء تحصیل خود شاهد برقراری ارتباطی خوب میان آموزش و عرصه عمل هستند.

وی گفت: دستاورد اول ما در طرح کوآپ برقراری ارتباط میان عمل و آموزش و ایجاد دید قدرشناسانه در دانشجو برای یادگیری دروس تخصصی است. دستاورد دوم نیز فراهم آوردن زمینه اشتغال است. طبق آماردریافتی از دانشکده مهندسی در خصوص میزان آمادگی گروه کامپیوتر در طرح کوآپ نتیجه گرفته شد که دانشجویان آمادگی خیلی خوبی برای ورود به عرصه کار و حتی پذیرش توسط دانشگاه‌های مطرح دنیا کسب کرده‌اند.

رئیس گروه برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: کارورزی در دانشگاه اتفاق نمی‌افتد بلکه در سازمان‌ها رخ می‌دهد. طرح کارآموزی  وزارت کار و طرح تاپ وزارت صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور اجرا می‌شود و جزو طرح‌های کلیدی این دو وزارتخانه است. این طرح‌ها نشان می‌دهند که موضوع اشتغال دانشجویان تنها برعهده وزارت علوم نیست و در این زمینه نیازمند هم‌افزایی میان ارکان مختلف هستیم. وجود یک ساختار هم‌افزایانه میان دستگاه‌های متولی اشتغال برای اجرای موفقیت آمیز کارورزی ضروری است.

کرمی افزود: بخش عمده‌ای از نبود ساختار در میان دانشگاه و صنعت مرتبط با نقصان ساختاری دانشگاه‌ها است. اگر قرار باشد دانشگاه نسبت به نیاز جامعه پاسخ دهد بایستی در ابتدا در بخش آموزش رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه ایجاد و بازنگری شوند. درحال حاضر دانشگاه فردوسی مشهد مانند تمام دانشگاه‌های سطح کشور حوزه ارتباط با جامعه در حوزه معاونت پژوهشی است. گویی که دانشگاه خلق شده است تا در عرصه فناوری و پژوهش به دانشگاه خدمت کند. درحالی که خط مقدم پاسخ به نیاز جامعه آموزش است. زمانی می‌توانیم به حل مشکلات جامعه امیدوار باشیم که نیروهای حاضر در جامعه درست تربیت شده باشند.

وی ادامه داد: وجود کارورزی در برنامه‌های درسی تمام رشته‌های دانشگاهی ضروری است. اما نکته مهمتر در خصوص نحوه اجرای کارآموزی است. متاسفانه در برخی رشته‌ها به دلیل مشکلاتی که بر سر راه کارآموزی وجود دارد شاهد درخواست این گروه‌ها برای اختیاری شدن درس کارآموزی هستیم. قاعدتا هدف این گروه‌های درسی برای اختیاری کردن این دروس عدم استقبال از آن‌ها توسط دانشجویان است. ما قرار نیست تنها در درس کارورزی افراد را موفق تربیت کنیم. کارورزی تنها سه واحد از ۱۴۰ واحدی است که دانشجویان بایستی بگذرانند. سایر دروس نیز از اهمیتی مشابه کارورزی و چه بسا بیشتر برخوردار هستند. دانشجویان را باید در تمام دروس تا حد ممکن به عمل واداشت.

برخی اساتید دانشگاه خود را «برج عاج نشین» تصور کرده‌اند

رئیس گروه برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در مقایسه با دانشجویان علوم پزشکی که در بدو تحصیل به روش‌های مختلف وارد حیطه کار در بیمارستان‌ها می‌شوند، آموزش و پرورش به سختی دانشجویان وزارت علوم را به بهانه وجود دانشگاه فرهنگیان در محیط‌های کاری خود راه می‌دهد. از دید من مقصر اصلی در بحث عدم وجود ارتباطی ساختارمند میان دانشگاه و جامعه، دانشگاه است. بسیاری از اساتید دانشگاه خود را «برج عاج نشین» تصور کرده و صنعت را از علم روز دنیا عقب مانده می‌دانند. اساتید رفتن به سمت حل مشکلات جامعه را عقب ماندن از علم می‌دانند. دلایل متعددی باعث شده تا اساتید ماندن پشت میز هیات علمی خود را به دیگر فعالیت‌ها ترجیح دهند.

کرمی تشریح کرد: نگاه صنعت به دانشجویان مراجعه کننده برای کارآموزی بیش از اینکه «یار» باشد «بار» است. دانشجویان باید بدانند اگر به صنایع ثابت کنند که می‌توانند برای آن‌ها مفید واقع شوند قطعا مورد استقبال قرار خواهند گرفت. صنایع در صورتی که بدانند دانشجویان حتی یک درصد از توان اساتید خود را کسب کردند آن‌ها را می‌پذیرند. متاسفانه این باور در صنعت ما وجود ندارد که دانشجو و دانشگاه می‌توانند حل کننده مسائل باشند. علت نپذیرفتن دانشجو توسط صنعت این است که ما به علت وجود باورهای غلط نتوانستیم در عمل مشکلات صنعت را حل کنیم. عمده اعضاء هیات علمی ما از ابتداء آموزش دانشگاهی خود تا به امروز در عرصه صنعت حضور پیدا نکرده‌اند.

دانشجویان اعتماد به نفس کافی برای حل مسائل را ندارند

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان اعتماد به نفس کافی برای حل مسائل را ندارند. این مسائل غیرقابل حل نیستند اما دانشجویان اعتماد به نفس کافی را ندارند. علت این موضوع را نیز بایستی در آموزش‌های دانشگاهی جست‌وجو کرد. در مقطع کارشناسی اکثر واحدهایی که دانشجو می‌گذراند تئوری هستند. دانشجویان پزشکی باوجود اینکه چهارسال تحصیلی خود را در محیط عمل می‌گذرانند بازهم زمانی که برای طرح می‌روند دلهره دارند. با این وجود، چطور انتظار داریم که دانشجویان وزارت علوم با گذراندن کمتر از ۱۰واحد عملی در بسیاری از رشته‌ها بتوانند در محیط کار به خوبی عمل کنند. مادامی که در عرصه صنعت حضور دانشجویان را پررنگ نبینیم و کلاس‌های عملی را به بهترین نحو برگزار نکنیم این فرایند به خوبی انجام نخواهد شد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: برخی از رشته‌های دانشگاهی مانند فیزیک و شیمی محض بوده و پایه و مبنای رشته‌های کاربردی هستند. رشته‌ای نداریم که با جامعه در ارتباط نباشد، البته این ارتباط می‌تواند گاهی کم و زیاد شود. دوره کارآموزی موفق بیش از اینکه حاصل تلاش دانشجویان باشد نیازمند تلاش دانشگاه است تا الزامات لازم در این مسیر را فراهم کند. برای مثال ارائه درس کارورزی به شکل مشترک با بخش اجرایی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به این شکل که استاد دانشگاه و مسئول محل کارآموزی با یکدیگر همکاری‌هایی برای آموزش صحیح و کامل‌تر به دانشجو داشته باشند.

کرمی گفت: مادامی که دروس کارورزی به شکل موجود برگزار شود اثربخشی لازم را نخواهد داشت. پاسخگویی رویکرد فناوری و پژوهش در دانشگاه باید به رویکرد جامعی که در آن آموزش نیز وجود داشته باشد تغییر پیدا کند. در این صورت می‌توانیم ارتباط با جامعه را در بخش آموزش به صورت نظام‌مند داشته باشیم. همچنین در ارزشیابی دانشجویان نیز بایستی یک استاد از صنعت و یک استاد از دانشگاه ناظر باشند. در این صورت سازمان‌ها نیز کمی احساس یار بودن را خواهند داشت. درحال حاضر انتخاب محیط کارورزی نیازمند چارچوب خاصی نیست. 

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل جامعه که تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت بحث آموزش بود. آموزش مجازی یک شبه ره صد ساله را طی کرد و از یک انتخاب به یک باید تبدیل شد. حتی دروس تئوری نیز با مشکلات عدیده‌ای مانند قطعی اینترنت و مسائل زیرساختی مواجه شد. درحال حاضر مسائل اولیه از بین رفته است اما واقعیت امر این است که فضای مجازی بازدهی آموزش حضوری را ندارد. با وجود شیوع کرونا شرایط خصوصا برای دروس عملی سخت‌تر شد. امروزه واقعیت مجازی می‌تواند تا بسیاری از مشکلات کاروزی‌ها را حل کند.

رئیس گروه برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد تشریح کرد: همزمان با شیوع کرونا دانشگاه بازه مجاز گذراندن دروس کارورزی را به سه ترم افزایش داده است. اگر سازمان‌ها خود را نسبت به پذیرش دانشجویان موظف می‌دانستند راه کارهایی برای حل این مشکل نیز پیدا میشد. اما متاسفانه دانشگاه‌ها در زمینه آماده سازی دانشجویان و گذراندن دوره‌های کارورزی تنها هستند. فضای مجازی تنها در ظاهر از حضوری آسان‌تر است اما در باطن دارای دشواری‌های دوچندان است. باتوجه به اینکه کارورزی مبحثی سازمانی است، تولید و طراحی فضاهای مجازی به شکل یک طرفه از سمت دانشگاه‌ها میسر نیست.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)