میرنیوز

تشدید مولفه‌های طرح شهید سلیمانی در دستور کار سپاه و بسیج

تشدید مولفه‌های طرح شهید سلیمانی در دستور کار سپاه و بسیج 2021-09-13T06:52:05+04:30

به گزارش ایسنا، به نقل از سپاه روح الله، سردار ابراهیم نجفی در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) در ستاد سپاه روح الله استان مرکزی افزود: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در روزهای گذشته مهمترین اولویت کشور مقابله با بیماری منحوس کرونا و رفع مشکلات معیشتی مردم است که سپاه و بسیج در راستای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب همه توان و امکانات خود را پای کار آورده است.

وی گفت: فلسفه وجودی سپاه دفاع همه جانبه از اسلام، انقلاب و ارزش های اسلامی است و امروز تلاش برای تامین سلامت و کمک به کاهش آسیب های بیماری کرونا مصداق دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است و سپاه در این خصوص تمام قد در میدان است. یکی از مهمترین اقدامات سپاه در طول بیماری کرونا اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که بسیجیان در ابعاد مختلف برای مقابله و کاهش آسیب های بیماری نقش آفرینی می کنند.

نجفی اظهار کرد: خوشبختانه در اجرای مراحل قبلی طرح شهید سلیمانی بسیجیان به خوبی درخشیدند و بار دیگر کارآمدی بسیج را نشان دادند و امروز طرح موفق شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی برتر مطرح است و البته می تواند در بسیاری از بخش های سلامت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در مرحله پنجم با بروزرسانی و رفع خلاء ها، برای مقابله با پیک پنجم کرونا فعال شد و ضمن تشدید اقدامات گذشته تمرکز جدی بر روی واکسیناسیون قرار گرفت و سپاه علاوه بر کمک به مراکز دانشگاهی واکسیناسیون اقدام به راه اندازی مراکزی مستقل نیز کرد، افزود: خوشبختانه اقشار بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی خوش درخشیدند و در برخی از اقشار همچون بسیج طلاب، روحانیون جهادی و بسیجی حماسه های ماندگاری خلق کردند.

نجفی گفت: روحانیون و طلاب بسیجی علاوه بر اقدامات تبلیغی و فرهنگ سازی و حضور موثر در قالب قرارگاه محله محور شهید سلیمانی بسیاری از نگرانی ها همچون تغسیل و تدفین فوت شدگان کرونایی را برطرف کردند. از ابتدای انقلاب اسلامی طلاب و روحانیون همواره در عرصه های متفاوت پیشگام، روشن گر و بصیرت افزا بودند و با روحیه ایثار و ازخودگذشتگی برای خدمت به مردم و بیماران کرونایی تمام قد حاضر شدند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امروز به برکت طرح شهید سلیمانی و مجاهدت کادر درمان و بسیجیان، ایران اسلامی به موفقیت های بسیار بزرگی در امر مبارزه و کنترل بیماری دست پیدا کرده که باید تا ریشه کن شدن بیماری با قوت ادامه پیدا کند، افزود: تشدید همه مولفه های طرح شهید سلیمانی در دستور کار سپاه و بسیج است و همه مولفه های طرح با یکدیگر باید دنبال شوند چراکه همچون زنجیره متصل به یکدیگر و مکمل هم هستند.

نجفی گفت: خوشبختانه سپاه روح الله استان مرکزی در اجرای طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرده و بسیاری از اقدامات در راستای رفع آسیب های بیماری کرونا بسیار امیدبخش و امیدآفرین است که باید با قوت دنبال شوند.

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله نیز در این نشست گفت: خوشبختانه با تشکیل دولت سیزدهم اقدامات در راستای مبارزه با بیماری کرونا و اجرای واکسیناسیون عمومی مردم شتاب و سرعت زیادی گرفته و سپاه و بسیج در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک به دولت، تمام قد پای کار است.

وی اقدامات دولت در سفرهای استانی را جلوه ای از مردمی بودن و حضور میدانی برای رفع مشکلات دانست که می تواند اعتماد مردم به نظام اسلامی را افزایش دهد، لذا باید با قوت دنبال شود و همه باید دولت را برای اجرای ماموریت ها حمایت کنند و افزود: احیای اعتماد مردم به نظام اسلامی و امیدآفرینی در جامعه باید در دستور کار همه ارکان نظام اسلامی باشد چراکه نقش مردم در حرکت به سمت اهداف و رسیدن به موفقیت ها بسیار مهم است.

نجفی گفت: بسیج و سپاه در همه بخش ها تمام قد برای مقابله با بیماری کرونا و حل مشکلات معیشتی مردم پای کارآمده و بسیجیان با خدمت رسانی بی منت و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری همه توان و ظرفیت موجود را پای کار آورده اند. اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت مساجد و تبدیل پایگاه های بسبج به پایگاه های امداد و سلامت موفقیت های چشمگیری در مدیریت و کاهش آسیب های بیماری کرونا به دست آورد که نیاز است تا ریشه کن شدن بیماری ادامه دار باشد.

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی در حوزه های رصد و شناسایی، حمایتی، مراقبتی، نظارتی و رهگیری نقش آفرینی موثر کردند که در مرحله پنجم بیماری اقدام برای واکسیناسیون عمومی مردم نیز اضافه شد.

 وی اظهار کرد: اجرای مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی با احیا و تقویت تیم های تخصصی مورد توجه قرار گرفت که در استان مرکزی بیش از ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد، ۱۳۵ تیم مراقبتی، ۶۲۵ تیم حمایتی، ۶۶۰ تیم نظارتی ، ۴۰۶ تیم رهگیری و ۲۶ تیم واکسیناسیون برای اجرای طرح شهید سلیمانی سازماندهی شدند. آموزش بسیجیان برای نقش آفرینی یکی از اقدامات مهم در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در سطح استان مرکزی بیش از ۱۵ هزار بسیجی برای اجرای طرح آموزش دیدند.

گودرزی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از ۵۵ عنوان خدمت به مردم و بیماران کرونایی ارائه شد و افزود: مردم پایه بودن یکی از مهمترین شاخصه های موفقیت در طرح شهید سلیمانی است و امروز برای اجرای واکسیناسیون عمومی جامعه، باید از ظرفیت مردم نیز استفاده شود.

وی گفت: استان مرکزی در اجرای نهضت کمک مومنانه بسیار خوش درخشید و با مشارکت مردم و خیرین و در قالب قرارگاه کمک مومنانه بیش از ۳۵۲ هزار بسته معیشتی، یک هزار و ۱۷۰ سری جهیزیه، ۲۵ هزار بسته لوازم التحریر، یک میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذای گرم ، ۳ میلیون بسته بهداشتی و ۵۱۰ عدد تبلت و گوشی در سطح استان مرکزی توزیع شد که ارزش ریالی آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

گودرزی افزود: خدمت در قالب همیاران بیمار از اقدامات مهم طرح شهید سلیمانی در پیک پنجم کرونا است که بیش از ۳۰۰ نفر از طلاب بسیجی در سطح استان سازماندهی شدند و در راستای اجرای محدودیت های تردد، بسیج در ۵۶ نقطه از استان در کنار ناجا نقش آفرینی می کند.

سعید محمد دوست مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله نیز گفت: در پیک پنجم کرونا تمام امکانات و ظرفیت های بسیج و سپاه برای واکسیناسیون عمومی مردم در دستور کار قرار گرفت که نتایج خوبی همچون دلگرمی و امیدآفرینی مردم به همراه داشت. حضور بسیج در همه صحنه ها همواره امیدآفرین بوده و در طول بیماری کرونا موجب خنثی سازی توطئه های دشمنان و شکست سنگین راهبردهای آنها شد.

وی با بیان اینکه بهداشت و درمان دو سیستم مجزا از یکدیگر هستند و البته همچون زنجیره به یکدیگر متصل هستند و باید اقدامات حمایتی و تقویتی در این دو حوزه با یکدیگر انجام شود، افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا اقدامات خوبی در حوزه بهداشت انجام شده اما با توجه به طولانی شدن شیوع کرونا نیاز است حوزه درمان نیز بیشتر مورد توجه باشد و خصوصا زیرساخت ها و نیروی انسانی بیشتر تقویت شوند.

گودرزی یکی از الزامات در شرایط فعلی را تعدد مراکز واکسیناسیون دانست و گفت: این اقدام علاوه بر جلوگیری از تجمعات و شلوغی ها در مراکز، روند واکسیناسیون را تسریع می کند که بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی در کنار سایر بخش های سپاه آمادگی کامل برای افزایش مراکز واکسیناسیون را دارد.

وی اظهار کرد: فرهنگ سازی درخصوص موثر بودن واکسیناسیون یک ضرورت مهم است چراکه امروز دشمنان به دنبال ترساندن مردم از واکسن هستند و با فرهنگ سازی و نقش آفرینی ائمه جمعه و جماعت، افراد صاحب نفوذ، تریبون داران و رسانه ها می توان جلوی فتنه انگیزی های دشمنان را گرفت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)