میرنیوز

شمارش جوجه‌های ۱۰ هزار تومانی در قزوین از اول پاییز!

شمارش جوجه‌های ۱۰ هزار تومانی در قزوین از اول پاییز! 2021-09-04T11:12:08+04:30

بازار مرغ و تخم‌مرغ در یک سال اخیر تلاطم بسیاری داشته است که تشکیل صفوف طولانی برای خرید مرغ، عرضه مرغ با قیمت بالا، عدم عرضه به‌موقع نهاده در بین تولیدکنندگان، افزایش قیمت نهاده، نبود نهاده دولتی در بازار همگی تجربیات یک سال اخیر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مرغ بوده است.

به گزارش ایسنا، مسئولان با بارگذاری نهاده تولیدکنندگان در سامانه بازارگاه در تلاش بودند تا بازار آشفته نهاده را سامان بخشند که این امر هنوز به‌صورت کامل محقق نشده و درعین‌حال زمان دریافت نهاده طولانی شده است.

چرا مرغ اجداد وارد می‌کنیم؟

منوچهر شعبانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران قزوین در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه تولید جوجه یک‌روزه منوط به استان نمی‌شود، می‌گوید: برخی تصمیم‌گیری‌ها به‌موقع نبود؛ در حال حاضر مرغ اجداد از نژاد «راس» وارد کشور می‌شود که برای بی‌نیازی از واردات باید نژادهای بومی خود را تقویت کنیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی طولانی‌مدت است اما مسئولین بدون برنامه‌ریزی نژاد «آرین» را کنار نژاد «راس» قرار دادند برای همین تولید مرغ مادر مقداری کاهش پیدا کرد بنابراین کاهش تولید جوجه امری طبیعی خواهد بود. وقتی تولید جوجه کاهش پیدا کند قیمت مرغ افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه می‌دهد: دوره پرورش و وزن مرغ‌های نژاد آرین پایین است که ذائقه خرید مردم با این نژاد همخوانی ندارد. دوره پرورش این مرغ ۴۵ روزه است که این امر در کمبود جوجه تأثیر دارد چون مرغ‌های تولید شده زودتر راهی کشتارگاه می‌شوند و به‌سرعت باید جوجه‌ریزی اتفاق بیفتد که همین امر موجب کاهش جوجه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران قزوین بیان می‌کند: خروج تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از کشور از دیگر علل کاهش جوجه است که طبیعتاً در تولید گوشت مرغ تأثیرگذار خواهد بود.

وی اشاره می‌کند: قیمت جوجه باید با قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان توزیع شود که این امر اتفاق نیفتاد، پس از آن نرخ ۵۲۰۰ تومان را اعلام کردند و در حال حاضر جوجه یک‌روزه بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان معامله می‌شود که این امر در قیمت تمام شده تولید گوشت مرغ تأثیرگذار خواهد بود.

شعبانی خاطرنشان می‌کند: در قزوین قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کننده تغییر نکرده است. قیمت هر کیلو مرغ درب کشتارگاه ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است که برای تولیدکننده ۱۹ هزار تومان تمام می‌شود و باید تمهیداتی در کشور اتخاذ شود.

در توزیع جوجه یک‌روزه هیچ نظارتی وجود ندارد

وی تشریح می‌کند: بازار قزوین تابع بازار کشور است اینکه بخواهیم جزیره‌ای عمل کنیم موفق نخواهیم شد، در توزیع جوجه یک‌روزه هیچ نظارت تأثیرگذاری وجود ندارد، برای توزیع گوشت مرغ نظارت دارند و اگر مرغدار خطایی داشته باشد برخورد می‌کنند در حالی که برای جوجه یک‌روزه این نظارت وجود دارد؟! در توزیع جوجه یک‌روزه نظارت مؤثر انجام‌ نشده است و اگر نظارت نشود اوضاع بهبود پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران قزوین اظهار می‌کند: ۲۶ واحد تولید جوجه یک‌روزه داریم که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند ولی این امر تأثیرگذار نیست و مشکلات کشوری است. جوجه یک‌روزه کشور از تهران توزیع می‌شود، قزوین ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ظرفیت تولید مرغ گوشتی دارد. قیمت واقعی تمام شده جوجه یک‌روزه بیش از ۶۰۰۰ تومان است.

وی با اعلام اینکه جوجه مرغ اجداد کشور از ۳۵ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان افزایش و نوبت دریافت جوجه افزایش پیداکرده است، اضافه می‌کند: نهاده در قیمت تمام‌شده نقش اساسی دارد و اکنون توزیع نهاده مشکل دارد چون نهاده باید به‌موقع به دست تولیدکننده برسد و برای پرورش طیور نهاده جایگزین نداریم و به‌صورت مطلق ذرت و سویا مصرف می‌کنیم. نهاده واحدهای پرورش گوشتی و مادر دیر به دست ما می‌رسد هرچند مشکلاتی وجود دارد اما این دلیل نمی‌شود که جوجه یک‌روزه را ۱۰ هزار تومان به فروش برسانند باید این مقوله مدیریت شود که تا الان اتفاقی نیفتاده است. در کشور باید تصمیم جامع گرفته شود چراکه تصمیمات جزیره‌ای جوابگو نخواهد بود.

واردات مرغ اجداد از فرانسه

اکبر آقاجانی، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی استان قزوین نیز به ایسنا می‌گوید: میزان کشتار مرغ در قزوین روزانه ۱۲۰ تُن است و نیاز استان همین مقدار است، اگر قیمت در تهران و کرج بالا باشد مرغ کشتار شده از استان خارج و کمبود ایجاد می‌شود. الآن چون قیمت در تهران کاهش پیدا کرده است کمتر به تهران می‌رود؛ ۱۵ روز پیش تقریباً بیش از ۵۰ درصد مرغ استان به تهران می‌رفت.

وی ادامه می‌دهد: جوجه یک‌روزه بیش‌ازاندازه گران شده و افزایش ۲ برابری داشته است و علت آن را می‌توان در کمبود جوجه یک‌روزه جستجو کنیم چون تقاضا زیاد و تولید جوجه یک‌روزه کم است. جوجه یک‌روزه باید ۴۵۰۰ تومان باشد ولی ۲ ماه است که جوجه یک‌روزه را ۱۰ هزار تومان می‌فروشند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی استان قزوین تصریح می‌کند: «لاین» مرغ اجداد می‌دهد، «مرغ اجداد» مرغ مادر می‌دهد، «مرغ مادر» هم مرغ گوشتی می‌دهد، در کشور مرغ لاین نداریم، مرغ اجداد هم باید از فرانسه و هلند و انگلیس وارد کنیم.

۵۰ روز است در نوبت خرید جوجه یک‌روزه هستم!

سعید رحمانی تولیدکننده مرغ گوشتی هم به ایسنا می‌گوید: باید ۱۱۳ تُن نهاده دریافت می‌کردم؛ مرغ با خرید نهاده آزاد پرورش داده و فروختم تازه ۲۵ تُن نهاده به دستم رسیده است! هنگام بارگذاری نهاده در سامانه بازارگاه پول را از ما می‌گیرند ولی محصول دیر به دست ما می‌رسد. برای اینکه سویا دیر به دستم رسید هر کیلو سویا را ۸۰۰۰ تومان از بازار آزاد خریدم و مرغ را پرورش داده و تحویل کشتارگاه دادم اگر نهاده الآن به دست من برسد فایده‌ای ندارد؛ اگر بخواهم در بازار آزاد بفروشم باید هر کیلو سویا را ۶۰۰۰ تومان بفروشم و این‌گونه من برای هر کیلو نهاده ۲۰۰۰ تومان ضرر می‌کنم. این یکی از هزاران مشکل تولیدکنندگان است. با این روند، پرورش مرغ سرمایه ۲ برابری می‌خواهد.

این تولیدکننده تصریح می‌کند: در بارنامه کرایه بندر ۳۵۰ هزار تومان درج می‌شود ولی رانندگان از ما ۶۰۰ هزار تومان می‌گیرند اگر پرداخت نکنیم نهاده را نمی‌آورند، دارو و واکسن طیور هم گران است و قیمت آن‌هم روزبه‌روز تغییر می‌کند.

وی اشاره می‌کند: به شرکت‌های تولید جوجه زنگ می‌زنیم و در نوبت می‌مانیم، البته این روال یک سال اخیر مرغداران است.۵۰ روز پیش برای خرید جوجه یک‌روزه درخواست دادم هنوز نوبتم نرسیده و درعین‌حال جوجه با قیمت مصوب در بازار موجود نیست و ۱۰ هزار تومان است و با کرایه حمل تا به سالن برسد برای تولیدکننده حدود ۱۲ هزار تومان تمام می‌شود.

ما هم گران‌فروشی جوجه را شنیدیم! خریداران مستندات ارائه کنند

حمیدرضا عزتی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پاسخ به سؤالات ایسنا می‌گوید: طی سال ۱۴۰۰ به‌صورت مکتوب از مرغداران و اتحادیه مربوطه خواستیم مستندی مبنی بر گران‌فروشی جوجه توسط واحدهای پرورش مرغ مادر ارائه دهند که تا به امروز مدرکی دست ما نرسیده است؛ ما هم شنیدیم جوجه را گران می‌فروشند اما باید مستندات ارائه کنند تا به دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات ارجاع دهیم.

وی اضافه می‌کند: روند تولید مرغ مادر مشخص است و چندین نفر به ما گفتند که جوجه را گران خریدند و به آنان گفتیم تا مستندات ارائه کنند به این دلیل تا الان چیزی به ما ندادند.

علت افزایش قیمت جوجه یک‌روزه دلال بازی است

کیوان لشگری مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: با عدم برنامه‌ریزی از جانب دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی واحدهای مرغ مادر گوشتی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شدند، در مقطعی تولیدشان افزایش‌یافته و جوجه‌های تولیدی آنان جذب نمی‌شد و مجبور می‌شدند جوجه‌ها را معدوم کنند که همه ما تصاویر آن را در رسانه ملی دیدیم، در مقطعی نیز تولیدشان کم شد.

وی می‌گوید: به‌خاطر شرایط تحریمی این واحدها مجبور هستند مرغ مادر خود را تا سن طولانی نگه دارند که همین موجب می‌شود میزان تولید کاهش و درنتیجه قیمت تمام‌شده به ۲ برابر افزایش پیدا کند؛ بعضی از واحدها در انتظار جوجه مرغ مادر از اجداد هستند و با کمبود در این موضوع مواجه هستیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران استان قزوین تصریح می‌کند: علت افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مشخص است و به دلال بازمی‌گردد و در این موقعیت تولیدکنندگان هم سوءاستفاده می‌کند، برخی از آنان فاکتور ارائه نمی‌دهند و از خود ردپایی باقی نمی‌گذارند و پولی که مرغداران دریافت می‌کنند را به چندین حساب واریز می‌کنند تا قابل‌شناسایی نباشد.

وی اشاره می‌کند: عملاً از دست سازمان نظارت فرار می‌کنند و باوجود دلال و اسپانسرهای قوی قیمت را بالاتر از حد معمول افزایش می‌دهند؛ یک اسپانسر قوی با ۱۷ تولیدکننده بزرگ مرغ مادر در کشور قرارداد بسته است و جوجه یک‌روزه را از این تولیدکنندگان دریافت و با هر قیمتی که بخواهد به فروش می‌رساند. در قزوین هم برخی از تولیدکنندگان با ترفند خاصی جوجه یک‌روزه را توزیع می‌کنند.

لشگری خاطرنشان می‌کند: قیمت تمام‌شده جوجه «راس» طبق گذشته مرغ مادر در سن ۵۰ هفتگی حذف و مادر جوان جایگزین می‌شود بنابراین قیمت تمام‌شده جوجه «راس» بدون احتساب سود ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان است، اگر قرار باشد مرغ مادر پیر نگه داشته شود قیمت تمام شده افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر قیمت تمام‌شده جوجه یک‌روزه را با مرغ پیر و به میزان ۵۴۵۰ تومان می‌بندند که در آن سود ۱۲.۵ درصدی تولیدکنندگان هم لحاظ شده و قیمت منصفانه است.

وی بیان می‌کند: تولیدکنندگان مدعی این امر هستند که قیمت جوجه یک‌روزه ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است ولی واقعیت امر این است که قیمت جوجه ۱۰ هزار تومان است و ۲۰۰۰ تومان نیز دلالان و واسطه‌گران سود می‌برند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران استان قزوین اعلام می‌کند: میزان تولید جوجه در کشور بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه است که در برخی مواقع حداقل به ۹۰ و حداکثر به ۱۳۰ میلیون قطعه می‌رسد که در این زمینه نیز حساب‌وکتاب خاصی وجود ندارد.

وی تأکید می‌کند: اگر بخواهیم توزیع ۱۰۰ درصدی داشته باشیم نه‌تنها کمبود نداریم بلکه مازاد تولید جوجه یک‌روزه وجود دارد؛ ماهانه چهار میلیون قطعه در استان جوجه تولید می‌شود و ظرفیت جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است.

لشگری تشریح می‌کند: کمبود جوجه یک‌روزه وجود ندارد بلکه وجود دلال و بی‌نظمی در بازار تأثیر گذاشته است، تولید جوجه یک‌روزه بستگی به مرغ اجداد و مادر دارد، در مهر و آبان ۹۹ جوجه مرغ مادر کمتر توزیع شد درحالی‌که به‌طور میانگین باید ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار قطعه جوجه مرغ مادر در واحدهای اجداد توزیع می‌شد که تولید جوجه در کشور به ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه می‌رسید متأسفانه انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه کشور با لابی‌گری و با اعمال سیاست ۴۵۰ هزار مرغ مادر توزیع کردند و میزان تولید کاهش و سن گله‌ها افزایش پیدا کرد.

وی در ادامه می‌گوید: ما مجبور به پرورش مرغ با نژاد آرین هستیم چون به‌دلیل شرایط تحریمی به ما مرغ اجداد ندادند بر همین اساس به اصلاح نژاد نیاز داریم که این امر به زمان نیاز دارد، همچنین باید به تولیدکنندگان مرغ گوشتی بسته‌ی تشویقی دهند.

هیچ‌کس پاسخگوی تولیدکنندگان مرغ گوشتی نبوده و نیست!

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران استان قزوین با تأکید بر اینکه هیچ‌کس پاسخگوی تولیدکنندگان مرغ گوشتی نبوده و نیست! اضافه می‌کند: توزیع‌کنندگان، صنف پَرکنی و صنف تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه عرصه را برای خود باز گذاشتند و بر مرغداران تنگ کردند و مرغ را با هر قیمتی که بخواهند به فروش می‌رسانند عملاً چون ما قیمت‌گذار نیستیم در تعیین قیمت مرغ در بازار نقش نداریم.

وی ادامه می‌دهد: همان‌طور که معاون وزیر جهادکشاورزی در رسانه اعلام کرد مرغداران در ایام عید مرغ را ۴۰ هزار تومان فروختند، وظیفه مرغدار تولید مرغ زنده است؛ مرغدار مرغ زنده را ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان توزیع کرده است در این میان صنف کشتارگاه، توزیع‌کننده و خرده‌فروش نیز وجود دارد و نمی‌دانیم چه بلایی بر سر قیمت مرغ می‌آید!

لشگری تصریح می‎کند: آقایانی که در رأس اتحادیه مرکزی قرار دارند سواد و تجربه این کار را ندارند و عملاً این‌کاره نیستند و بازنشستگان ارگان‌های دیگر هستند که هیئت‌مدیره شدند و از این سفره استفاده می‌کنند. مسئولین اگر بخواهند همین امروز می‌توانند قیمت کارشناسی جوجه یک‌روزه را تصویب کنند و به دست تولیدکنندگان مرغ گوشتی برسانند چون سازوکار و قدرت آن را دارند.

وی می‌گوید: اگر مرغدار مرغ کمتری به کشتارگاه بدهد نهاده و جوجه یک‌روزه‌اش را قطع می‌کنند، همین اهرم و سازوکار را می‌توانند برای واحدهای مرغ مادر نیز اجرایی کنند و جلوی اختصاص نهاده را ببندند و اجازه جوجه‌ریزی مرغ مادر را ندهند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران استان قزوین اشاره می‌کند: قیمت بالای جوجه یک‌روزه هزینه تولید را  ۱۰ درصد افزایش می‌دهد و اگر قیمت تمام‌شده ۱۷ هزار تومان باشد با قیمت ۱۰ هزار تومانی جوجه، قیمت تمام‌شده هر کیلو مرغ زنده به ۱۹ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

کاهش ۵۰ درصدی جوجه‌ریزی در قزوین

وی اعلام می‌کند: بر اساس «سماصط» سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور در تیرماه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی و در مرداد یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است و در یک ماه آینده با کمبود مرغ مواجه خواهیم شد.

لشگری توضیح می‌دهد: نسبت به تیر و خرداد ۵۰ درصد جوجه‌ریزی ما کاهش پیداکرده و مرغداران توان جوجه‌ریزی ندارند؛ برای مثال یک واحد ۵۰ هزارتایی باید ۵۰۰ میلیون پول نقد بریزد تا جوجه بگیرد درصورتی‌که اگر بخواهد بر اساس قیمت مصوب جوجه بگیرد باید ۲۱۰ میلیون تومان پرداخت کند و این‌گونه هزینه تولید برای تولیدکنندگان افزایش پیدا کرده و عرصه را برای فعالیت آنان تنگ خواهد کرد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران استان قزوین بیان می‌کند: عدم تأمین نهاده خوراک دامی و بی‌کیفیت از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است؛ سموم موجود در نهاده‌ها باعث فلج شدن گله و ایجاد اختلال در کبد طیور می‌شود؛ عدم تزریق واکسن به‌موقع و بی‌کیفیت نیز از دیگر مشکلات است.

به گزارش ایسنا، مسئولین جهادکشاورزی در استان در گزارشات خود از افزایش جوجه‌ریزی خبر می‌دادند در حالی که به دلیل گران شدن جوجه یک‌روزه تولیدکنندگان جوجه‌ریزی ندارند که آثار آن بعد از ۴۵ روز در بازار مشخص خواهد شد، به نظر می‎رسد این بار پیش از شروع فصل پاییز باید جوجه‌ها را بشماریم! تا دیر نشده بهتر است مسئولان فکری کنند که شاهد کاهش عرضه مرغ و ورود مرغ ۴۰ هزار تومانی به بازار نباشیم. مسئولان فراموش نکنند که مردم بیش از آنکه به آمارها توجه کنند به بازار توجه دارند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)