میرنیوز

از پول‌هایی که خارج از ایران می‌خوابند تا کفش و کلاه خودباختگی بر تن برخی مدیران

از پول‌هایی که خارج از ایران می‌خوابند تا کفش و کلاه خودباختگی بر تن برخی مدیران 2021-09-02T07:54:52+04:30

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جریان بازدید از خبرگزاری ایسنا، در توصیه به دولت سیزدهم اظهار کرد: نقدینگی افسارگسیخته که در دوران دولت یازدهم و دوازدهم به اژدهایی هفت سر تبدیل شد، اگر به هر سویی حرکت کند خرابی و ویرانی به بار می آورد، پس باید تحت مدیریت درآید.

وی با اشاره به میزان نقدینگی موجود در کشور در زمان تحویل مدیریت کشور به دولت یازدهم، گفت: تا زمان تحویل کشور به دولت یازدهم کل نقدینگی کشور ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، اما طی هشت سال اخیر این رقم به بیش از ۴ هزار هزار میلیارد تومان رسید که رشدی ۹ برابری را نشان می دهد.

سلیمی با تاکید بر اینکه افزایش افسارگسیخته نقدینگی به معنی افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی و نداشتن اقتصادی متعادل است، بیان کرد: این نقدینگی یک موجود سرکش است که به هر نقطه حرکت کند ویرانی رقم می زند.

لزوم کاهش سرعت افزایش نقدینگی

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم برای کنترل مشکل نقدینگی در گام اول باید سرعت افزایش نقدینگی را کاهش دهد و راهکار این امر مدیریت کسری بودجه است. یکی از راه های جبران کسری بودجه گرفتن تنخواه(چاپ پول بدون پشتوانه) است که در بهار سال جاری دولت دوازدهم ۵۵ هزار میلیارد تومان تنخواه گرفت و این نشان از تنبل بودن دولت دارد، در حالی که مدیریت درست نقدینگی نیازمند دولتی پویا و فعال است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حرف های شیک و قشنگ نمی توان کشور را مدیریت کرد، افزود: برای کاهش کسری بودجه، دولت باید به سمت ساماندهی مالیات حرکت کند، متاسفانه در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور صورت می گیرد. دولت سپس باید به سراغ ساماندهی شرکت های خصولتی و دولتی حرکت کند.

وی اضافه کرد: نقدینگی باید به سمت بازارهای مولد مانند بورس هدایت شود، اما متاسفانه نگاه دولت دوازدهم به بورس نگاه کسب درآمد بود در حالی که باید رونق بازار بورس را به سمت تولید می بردند. یکی از مشکلات امروز کشور این است که هنوز شهامت و جرئت واگذاری پروژه های بزرگ به بخش خصوصی وجود ندارد در حالی که دنیا به این سمت حرکت کرده است، اما در ایران همچنان به سمت دولتی کردن امور و پروژه ها حرکت می کنیم.

هنوز یک خط قطار سریع‌السیر هم در کشور نداریم

سلیمی با بیان اینکه هنوز حتی یک خط قطار سریع السیر در کشور نداریم، گفت: بحث قطار سریع السیر خط تهران-اصفهان طی ۴۰ سال اخیر مطرح بوده است و با این رویه که کار به دست بخش خصوصی سپرده نمی شود، ۴۰ سال دیگر هم ادامه دارد.

وی اظهار کرد: دولت باید سرمایه های سرگردان را به سمت کارهای مولد هدایت کند، دولت باید به معنای واقعی مانع زدایی کند ولی خود مانع تراش بزرگی است، بروکراسی شدید اداری مردم را بیچاره کرده است و برای یک مجوز باید به همه ادارات سر زد. مسلما باید درخصوص مجوزها نظر دستگاه های مرتبط گرفته شود، اما می توان در این عرصه تجمیع ایجاد کرد.

چرخش سریع چرخ توسعه تنها با اجرای ۱۰ درصد قوانین  

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس قوانین بسیار خوبی برای تسهیلگری در امور سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته است، گفت: اگر فقط ۱۰ درصد این قوانین اجرایی شود چرخ توسعه در بخش صنعت با سرعت غیرقابل باوری به حرکت در می آید.

وی با بیان اینکه در کمیسیون صنعت توصیه هایی بدون تعارف و شفاف به وزیر صنعت ارائه شد، افزود: باید از صنایع بزرگ بیش از گذشته حمایت کرد، حمایت به معنی دادن یارانه نیست، بلکه باید در بخش تهیه مواد اولیه پیچ و خم ها را برداشت. در حال حاضر در صادرات یک کالا تولیدکننده بیچاره می شود و قواعد اداری بیش از تصور پیچیده است در حالی که اگر موانع رفع شود قطعا چرخش چرخ تولید، سرعت می گیرد. رفع مشکلات نیازمند کار کردن است و باید دولت سیزدهم پویایی لازم برای رفع این چالش ها و پیچیدگی ها را داشته باشد.

از ابتدای پاییز در بخش گاز نیز به چالش می خوریم/خودرو صنعت پولسازی است که درجا زده است

سلیمی با تاکید بر اینکه امروز با کارهای عادی نمی توان معضلات را رفع کرد، گفت: رفع مشکلات کشور نیازمند مدیریت جهادی است. مدیریت لیبرال ها جنگ اقتصادی وحشتناکی را به کشور تحمیل کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور را با مدیریت جهادی و برنامه می توان مدیریت کرد، گفت: کمیسیون بر تدوین برنامه زمانبندی شده برای مدیریت کشور تاکید کرده است. در بحث تولید خودرو کشور درجا زده است و نیازمند تحول در این بخش هستیم. اگر در طول دو سال این بخش دچار تحول شود قطعا به صنعتی پولساز دست می یابیم، متاسفانه به عقب برگشته ایم و باید عارضه یابی در این حوزه صورت گیرد. در بحث کیفیت خودرو و میزان تولید باید سرمایه گذاری صورت گیرد، البته قول هایی که آقایان در تولید داده اند حتما رصد می شود چراکه باید وعده ها عملی شود.

سهم کمتر از نیم درصدی ایران از بازارهای جهانی معدن/صنعت ایران ۲۵ سال از تکنولوژی دنیا عقب است

وی اضافه کرد: باید ظرفیت های کشور از جمله ظرفیت های معدنی به درستی مدیریت شوند، معدن به معنای واقعی می تواند جایگزین نفت شود، اما در بحث فرآوری دچار مشکل هستیم، از طرفی صادرات معدنی استان به شدت کاهش یافته است. سهم ایران از بازارهای جهانی معدن کمتر از نیم درصد شده و در مقابل، ترک ها به عنوان رقیب معدنی ایران ۳۰ درصد بازار را در اختیار دارند، در حالی که ایران از نظر ذخایر چیزی کمتر از ترکیه ندارد.

وی گفت: مسلما در زمانی که بازار دنیا تشنه باشد و محصولات جاذبه لازم را داشته باشند و توانمندی لازم را در ارائه محصول داشته باشیم، قطعا ابزار تحریم تاثیری در متوقف کردن ما نخواهد داشت به عنوان مثال به محض اینکه کشور به سمت تولید واکسن کرونا رفت، تحریم رخت بر بست و در صنعت و معدن نیز اگر تولید و جاذبه محصولات بالا رود قطعا تحریم ها اثری در عرضه محصول نمی گذارند.

سلیمی یکی از الزامات در بخش صنعت را نوسازی تجهیزات دانست و گفت: کارخانجات کشور حدود ۲۵ سال از تکنولوژی روز دنیا عقب هستند و این عقب بودن باعث شده است که صنایع کشور انرژی‌بر باشند، با حرف که نمی توان کارخانجات را به روز کرد، اما قطعا با تکیه بر داخل می توان مسیر را باز کرد.

دولت سیزدهم از تجربه دولت دوازدهم درس بگیرد/انسداد مدیریتی باید شکسته شود

وی تاکید کرد: موافق شکستن تحریم هستیم، اما مسیری که برای شکستن آن در پیش گرفته شده بود غلط بود، کلید دولت دوازدهم یک طرفه بود و فقط قفل می‌کرد در حالی که باید قفل ها و تحریم ها را شکست و دولت سیزدهم باید از تجربه تلخ دولت دوازدهم درس بگیرد. دولت قبل دولتی زمین گیر و تنبل و بی برنامه بود، اما دولت جدید باید پویا، فعال و با برنامه باشد.

سلیمی افزود: منابع انسانی که در سال های گذشته حبس شده بود باید آزاد شود، متاسفانه بسیاری از مدیران توانمند در دولت قبلی به دلیل مسائل سیاسی کنار گذاشته شدند و امروز باید به سراغ نیروهای توانمند و جوانان رفت، انسداد مدیریتی که در دولت قبل رقم خورد باید شکسته شود، باید جوانان را وارد میدان کرد.

خودباختگی ها اجازه رونق صنعت را نمی دهند

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت صنایع استان مرکزی و کشور اظهار کرد: امروز صنعت کشور درگیر سوءمدیریت در رده های کلان است، واگذاری های غلط مصیبت را نه فقط برای استان مرکزی بلکه برای کشور رقم زده است، در حالی که حتی اگر چهار صنعت مادر فعال شود، ۱۰ هزار فرصت شغلی رقم می خورد، اما سوء مدیریت ها و خودباختگی ها اجازه رونق گرفتن صنعت را نمی دهد.

پول هایی که خارج از ایران می خوابند و سفارش هایی که به هپکو داده نمی شوند

وی تصریح کرد: متاسفانه مدیران در رده های مختلف تصمیم گیری، با وجود آنکه توان تولید در کشور وجود دارد، به سمت واردات حرکت می کنند و شرکتی مانند هپکو نیز امروز درگیر این چالش ها شده است. توان تولید در کشور و هپکو وجود دارد، اما افراد حاضرند پول های کلان را ماه ها در خارج از کشور بخوابانند ولی در هپکو ثبت سفارش نکنند. این خودباختگی در مدیران به مصیبتی عظیم تبدیل شده است.

سلیمی با بیان اینکه رفع تحریم ها امروز به نگرانی برای برخی از نخبگان و شرکت ها تبدیل شده است و آنها نگرانند که پس از لغو تحریم ها مجددا واردات رونق بگیرد و تولیدات کشور به رکود بروند، گفت: اگر بتوانیم کلاه و کفش خودباختگی را از پای این مدیران جدا کنیم و کلاه و کفش بومی بپوشند قطعا می توانیم پیشرفت کنیم، اما مسئله اینجاست که مدیران سیاسی و بی عرضه جوانان را باور ندارند، چنین مدیرانی به سرطان در کشور تبدیل شده اند چراکه اگر کنترل نشوند تکثیر می شوند.

وی تاکید کرد: افراد فسیل شده که قدرت تصمیم گیری ندارند، باید بازنشسته شوند تا مسیر برای جوانان کوشا و خلاق باز شود.

با متخلفان زندان اوین در هر رده ای برخورد شود

سلیمی درخصوص اتفاقات زندان اوین گفت: در این حوزه تخلف شده و قوه قضائیه در این خصوص مدعی است. باید با متخلفین در هر رده ای برخورد عبرت آموزی صورت گیرد چراکه زندانبان باید حرمت زندانی را حفظ کند، این یک آموزه اسلامی است.

وی افزود: اولا باید توضیح بدهند که چرا این اتفاق افتاده است دوما اینکه وقتی می گویند این آیا باز هم از این دست اتفاقات در این زندان رخ داده بوده یا نه؟

سلیمی با بیان اینکه از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با این فاجعه تشکر می کنم، گفت: با این حال باید توضیح بدهند که چرا شرایط زندانیان ایمن نبوده و البته توضیحات‌شان باید قانع کننده باشد تا افکار عمومی آرام بگیرد.  

 انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)