میرنیوز

ضرورت اولویت افزایش تاب‌آوری سرزمین و کاهش مصرف آب در برنامه‌ وزیر جدید نیرو

ضرورت اولویت افزایش تاب‌آوری سرزمین و کاهش مصرف آب در برنامه‌ وزیر جدید نیرو 2021-08-23T11:59:55+04:30

کمال‌الدین ناصری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بررسی برنامه وزیر نیروی پیشنهادی دولت سیزدهم و چالش‌های حوزه آب در کشور اظهار کرد: مهندس محرابیان وزیر نیروی پیشنهادی آقای رئیسی را بر اساس عملکرد گذشته و برنامه‌ای که ارائه شده از سمت ایشان می‌توان قضاوت و پیش‌بینی کرد. ما می‌توانیم به برنامه‌ای که برای وزارت ارائه دادند، نگاهی بیندازیم. کلیاتی در برنامه است که ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد.

وی با بیان اینکه با ورود به جزئیات، به خصوص در قسمت راهکارها و رویکردهایی که ارائه کرده‌اند، چند مورد وجود دارد که جای تامل دارد، افزود: در یکی از بندهایی که در بحث آب‌ در برنامه ایشان وجود دارد، به تکمیل طرح‌های نیمه تمام سدها پرداخته‌اند و تکمیل طرح‌های نیمه  تمام را جزو اهداف خود آورده‌اند. اینکه احداث سد جدید جزو برنامه‌های ایشان نیست، جای خوشحالی دارد. ولی تکمیل طرح سدها که جزو برنامه‌های ایشان است، محل انتقاد است.

عضو هیات علمی دانشکده منابع‌طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه فردوسی مشهد با انتقاد از سد سازی بی‌رویه در کشور عنوان کرد: آیا وقت آن نرسیده است که پول مملکت را برای ساختن سدها هدر ندهیم؟ تا کی قرار است این روند را ادامه دهیم؟ دیگر جایی در این مملکت نمانده است که سد نساخته باشیم. چرا باید دوباره باقی مانده این سدها را با صرف هزینه‌های هنگفت و میلیاردی و مشکلاتی که ایجاد می‌کند، تکمیل کنیم؟ باید در این زمینه به کشورهای دیگر نگاه کرد که حتی برخی از این کشورها شروع به تخریب سدهای خود کردند. ولی ما همچنان در حال ادامه دادن به این عمل هستم.

ناصری در رابطه با رویکرد وزیر نیروی پیشنهادی در خصوص طرح‌های نیمه تمام انتقال آب خاطر نشان کرد: در بند دیگر از برنامه‌های ایشان آمده است که طرح‌های نیمه تمام در زمینه انتقال آب شرب را تمام کنند و تسریع در اتمام این برنامه را در اولویت کارهای خود آورده‌اند. اگر بحث‌های انتقال آب میان حوزه‌ای مدنظر ایشان است، کاملا محل ایراد و اشکال است. بحث‌های انتقال آب میان حوزه‌ای کشور ما را بیچاره کرده است و اگر قرار است به همین منوال ادامه دهیم، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما مایل هستیم که روح برنامه‌های مهندس محرابیان بر مبنای نگاه به گذشته باشد، گفت: در این زمینه به استان اصفهان اشاره می‌کنیم. با نگاهی به مصاحبه چند روز قبل جناب آقای نقدعلی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس که در ذیل صحبت‌هایی که کردند به این مساله اشاره شد که اگر وضعیت منابع آب استان اصفهان به همین شکل ادامه پیدا کند تا ۱۰ سال دیگر شهر اصفهان قابل سکونت نخواهد بود.

رئیس گروه پژوهشی حکمرانی آب و آبخیز پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: صرف نظر از اینکه چقدر این پیش‌بینی می‌تواند درست باشد یا غلط، به میان آوردن چنین سخنی نگران کننده است. شهر اصفهان که برای سال‌ها است که کانون تمدن و فرهنگ در ایران بوده است، نگران کننده است که بگوییم این شهر تا ۱۰ سال دیگر قابل سکونت نیست. مشکل پیش آمده برای اصفهان به دلیل توسعه نامتوازن است.

ناصری با اشاره به تلاش نماینده‌های مردم اصفهان در مجلس برای انتقال و رشد صنایع در اصفهان بیان کرد: نتیجه این عمل را خیلی خلاصه در صحبت‌های آقای نقدعلی می‌توان مشاهده کرد که تا ۱۰ سال دیگر شهر اصفهان قابل سکونت نیست؛ چراکه بعد از انتقال صنایع متوجه این موضوع شدند که این صنایع آب‌بر هستند و اصفهان نیز آب ندارد. از آن زمان بود که پیشنهاد انتقال آب را مطرح کردند و تکمیل این پروژه‌ها در برنامه‌های آقای محرابیان نیز است.

وی خاطرنشان کرد: این موارد جای نگرانی دارد و ما این هشدار را به مهندس محرابیان می‌دهیم که اگر بخواهند به همین منوال ادامه دهند، وضعیت کشور از این بدتر خواهد شد و پیش‌بینی آقای نقدعلی محقق خواهد شد و اصفهان و بسیاری از شهرهای دیگر با این وضعیت مواجه هستند.

عضو هیات علمی دانشکده منابع‌طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به خشکسالی موجود در کشور گفت: ما تنها یکسال با خشکسالی مواجه بودیم که هنوز هم تمام نشده است و در این بازه که کمتر از یکسال است، وضعیت کشور آنچنان بهم ریخته است که صحبت از این است که برخی از مناطق کشور غیرقابل سکونت شده است. این امر نشان دهنده این است که چقدر تاب‌آوری سرزمینی ما پایین آمده است و حتی تحمل یک سال خشکسالی را هم ندارد.

ناصری خاطرنشان کرد: جا دارد که ما به تمام برنامه‌هایی که در گذشته داشته‌ایم با دید نقادانه و نقد بنیادی و بدون مصلحت اندیشی نگاهی بیندازیم و بسیاری از کارهایی که در گذشته انجام داده‌ایم را انجام ندهیم. لجاجت و خیره سری برای ادامه به روند گذشته برای بنده نامشخص است.

وی با اشاره به بند دیگری از برنامه‌های وزیر نیروی پیشنهادی دولت سیزدهم که اشاره به پروژه‌های کاربردی و تجاری‌سازی فناوری‌های مربوط به نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک و تاسیسات آب شیرین کن و... دارد، عنوان کرد: این موارد همه جای تامل دارند. منظور از نیروهای برق آبی کوچک دقیقا مشخص نشده است که آیا منظور ایشان نیروهای برق‌آبی سدها است یا چیز دیگری. اگر منظور ایشان نیروگاه‌های برق‌آبی سدها باشد که جای تامل دارد.

رئیس گروه پژوهشی حکمرانی آب و آبخیز پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به قطعی برق در سال جاری تصریح کرد: برای مثال امسال که با مشکل قطعی برق مواجه هستیم و با توجه به خسارات هنگفتی که به صنایع وارد شد و نارضایتی مردم را رقم زد و برای اینکه برق خانگی کمتر قطع شود، برق صنایع و کارخانه‌ها را قطع می‌کردند که منجر به افزایش قیمت سیمان و دیگر مشکلات شد، چرا باید در کشور نیرگاه‌های برق آبی داشته باشیم؟ در کشور ما که مشکل کمبود برق وجود دارد، این مشکل را به مسئله دیگری که آن بحث آب است گره زدیم. در کشور خشک و نیمه بیابانی ایران نباید کمبود برق را با آب که خود نیز مشکل دیگری است، حل کرد. عقل سلیم این مسئله را نمی‌پذیرد.

ناصری ادامه داد: چرا باید با تحمل هزینه‌های هنگفت رودخانه‌ها را که شریان‌های اصلی آبی و حیاتی کشور هستند، مهار کنیم تا از طریق آن‌ها برق تولید کنیم. در حالی که می‌توانیم با استفاده از مناطقی که ۳۶۵ روز سال نور خورشید را کامل دارند، با هزینه بسیار کمتر، برق پایدارتری تولید کنیم. این یکی از نمونه‌های توسعه نامتوازن و ناپایدار و نابخردانه است.

وی با بیان اینکه در بحث باران‌زایی و بارورسازی ابرها تجربه‌های  ناموفقی در کشور داشتیم، اضافه کرد: در برخی موارد در این رابطه هزینه‌های سنگینی داشته و منجر به نتایج نامطلوب شده است. بر این موارد باید تامل شود و به هیچ عنوان نباید در دستور کار اجرایی قرار گیرد و کارهای مطالعاتی و پژوهشی زیادی در این حوزه انجام شود.

عضو هیات علمی دانشکده منابع‌طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: امیدواریم که مهندس محرابیان با نگاهی به گذشته، هم در گذشته کارنامه خود و هم گذشته کارنامه مملکت در خصوص بحث مدیریت آب و حوزه محیط‌زیست و انرژی، طرحی نو بیندازند. زیرا کشور ما دیگر تحمل این قبیل برنامه‌ها و آزمون و خطاها را ندارد. تاب‌آوری مملکت به گونه‌ای شده است که حتی تحمل یک سال خشکسالی را نیز نداریم.

ناصری خاطرنشان کرد: باید اولویت برنامه‌های ما در کشور افزایش تاب‌آوری سرزمین و جدی گرفتن موضوع کاهش مصرف آب باشد و آنقدر به دنبال تامین آب برای هر چیزی از جمله صنایع، کشاوزی، شرب و ... نباشیم و تمام دغدغه‌ خود را برای کاهش مصرف آب و بازچرخوانی آب و تغییر در برنامه‌های توسعه کشور بگذاریم. به گونه‌ای که در هر برنامه توسعه باید موضوع آب در نظر گرفته شود. در موارد گفته شده اگر زمان به عنوان آپشن و گزینه مطرح بود، امروزه باید به اجبار در این برنامه‌ها گنجانده شود. یا که این کارها را به اجبار انجام می‌دهیم یا بخش‌هایی از تاب‌آوری و زیست‌پذیری کشورمان از دست خواهند رفت.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین چالش‌هایی که در کشور باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد، گفت: قطعا نمی‌توان یک عامل را در این خصوص نام برد و این مشکلات یک مجموعه پیچیده و درهم تنیده در موضوعات مختلف است که در کشور با آن مواجه هستیم.

رئیس گروه پژوهشی حکمرانی آب و آبخیز پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد افزود: نمی‌توان یک عامل را در صدر مشکلات  قرار داد؛ چراکه علل متاثری در زمینه مشکلات وجود دارد و نمی‌توان تنها یکی را نام برد. ولی آن چیزی که در واقع یک پارادایم مشکل‌ساز است، نگاهی در زمینه آب و محیط‌زیست است که بیان می‌کند که ما به هر میزان که بخواهیم می‌توانیم از منابع بهره‌برداری کنیم و توسعه را در هر زمینه بدون در نظر گرفتن ملاحظات سرزمینی، محدودیت‌های اقلیمی، تاب‌آوری سرزمین و بدون نگاه به محدودیت‌ها انجام دهیم.

ناصری خاطرنشان کرد: غلبه این تفکر و پارادایم بر توسعه ما مهمترین مشکل ما است و اگر بخواهیم بنیادی‌ترین گام را در جهت اصلاح نظام حکمرانی سرزمینی و حکمرانی آب برداریم، باید نگاه خود را تغییر دهیم. همچنین ضمن احترام به طبیعت باید دستکاری در طبیعت را به حداقل برسانیم و آن چیزی که در طبیعت است محصول میلیون‌ها سال آمایش و سازش است و بهترین  از آن را نمی‌توانیم اجرا کنیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)