میرنیوز

مردم کمک کنید؛ کادر درمان در مرحله فروپاشی کامل است

مردم کمک کنید؛ کادر درمان در مرحله فروپاشی کامل است 2021-08-17T12:39:23+04:30

حسن خداپرست در جلسه بررسی آخرین وضعیت کرونا در مشهد که شامگاه گذشته، ۲۵ مرداد، در کلاب هاوس برگزار شد، اظهار کرد: از نیروی خدماتی تا پرستاری با بحران مواجه شده‌ایم. در حال حاضر عمده‌ترین مشکل ما به‌ جز تامین تجهیزات، نیروی درمان برای خدمت به خیل عظیم بیماران است. هم‌اکنون در حال بازگرداندن افرادی هستیم که به دلایل مختلف مانند بیماری زمینه‌ای از فعالیت در بخش‌های کووید ۱۹ معاف شده بودند چرا که واقعا نیرو نداریم.

وی افزود: در این بین یکی دیگر از مشکلات بیماران فراوان سرپایی است که سیستم ارجاع را به درستی دنبال نمی‌کنند و خیلی زود به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و وقت و انرژی پزشک‌ها و پرستاران بیمارستان را می‌گیرند؛ در حالی که این افراد باید به مراکز سطح یک مانند پزشکان عمومی و مراکز ۲۴ ساعته مراجعه کنند و نیازی نیست به سطح سه که بیمارستان است، مراجعه ای داشته باشند. 

خداپرست تاکید کرد: از طرف دیگر به دلیل تاخیر مراجعه برخی مردم به بیمارستان‌ها و دنبال نکردن روند استاندارد درمان، همچنان با مرگ‌های کمتر از ۲۴ ساعت مواجه هستیم. یکی از دلایل این تاخیرها، مراکز متعدد درمان‌های جانبی، روش‌های سنتی و... است که بعضی از افراد به‌ جای مراجعه به پزشک، به این مراکز می‌روند و زمانی‌که نتیجه نمی‌گیرند و وضعیت بیماری‌شان وخیم می‌شود، به بیمارستان می‌آیند.

وی با بیان این که سیستم قرنطینه(لاک داون) در خراسان رضوی جدی گرفته نشده، بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که افراد از راه‌های دور مانند بندر عباس به مشهد آمده بودند و هیچ‌کس در این بین مانع آن‌ها نشده بود. افراد به دلیل علاقه‌ای که به امام رضا(ع) دارند، دوست دارند دهه اول محرم در مشهد باشند و از سراسر کشور به اینجا می‌آیند. پلیس راهور هم نمی‌تواند کسی را که از بندرعباس تا مشهد آمده را به مبدا بازگرداند. مردم باید مساله را جدی بگیرند چون کادر درمان در مرحله فروپاشی کامل است.

مدیر بیمارستان قائم(عج) مشهد با اشاره به حجم بسیار زیاد بیماران در مشهد عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل ما این است که ورودی و خروجی بیماران با وضعیت بیمارستان‌ها تناسب ندارد و ورود از خروج خیلی بیشتر است. روزبه‌روز هم تعداد بیماران بیشتر می‌شود و به نقطه لبریز شدن نزدیک‌تر می‌شویم. به هر حال بیمارستان‌های قائم(عج) و امام رضا(ع) ۲ بیمارستان بزرگ شهر است که خیلی‌ها مستقیم به این مراکز می‌آیند و نظام ارجاع را رعایت نمی‌کنند. 

خداپرست با بیان اینکه بیمارستان قائم(عج) بیش از ۵۰ بخش دارد، گفت: از این تعداد تنها چهار بخش کوچک را برای اختصاص به بیماران کرونایی تخلیه نکرده‌ایم و تمام بخش‌های دیگر برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است. یک دستگاه سی‌تی‌اسکن هم به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری و همچنین جذب مشارکت بیمه ایران به قیمت حدودا هفت میلیارد تومان برای بیمارستان خریداری شد که با پایان یافتن مراحل نصب، از امروز فعالیتش را آغاز می‌کند.

وی متذکر شد: مردم هنوز باور ندارند که بیشترین علت ابتلا حضور در مجامعی است که لازم نیست به آن بروند. اخیرا خانواده‌ای ۲ برادر همراه با فرزندانشان دور هم جمع شده بودند و از این جمع ۱۱ نفره، هفت نفر به کرونا مبتلا و ۲ نفر فوت شدند. در حال حاضر ابتلا به کرونا در جلسه، رستوران و عزاداری ها نیست بلکه در همین جمع‌های خانوادگی کوچک بیداد می‌کند و بسیاری از افراد در این جمع‌ها مبتلا شده‌اند. استفاده از وسایل حفاظتی مانند ماسک هم باید در جامعه افزایش یابد. پس از این‌ها به مرحله واکسن می‌رسیم. 

مدیر بیمارستان قائم(عج) مشهد با اشاره به فایل صوتی دکتر ثقفی، مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد که اخیرا در فضای مجازی به صورت گسترده‌ای منتشر شده بود، گفت: این فایل صوتی واقعا به‌جا بود و جامعه را که داشت خیلی عادی از کنار کرونا عبور می‌کرد را نسبت به کرونا حساس کرد. من دست‌مریزاد می‌گویم که برخی حاضر شدند آن مسائل را بیان کنند و موجی در جامعه ایجاد شد که هنوز هم ادامه دارد. پس از این صحبت‌ها بود که نرخ رعایت پروتکل‌ها، به‌ ویژه ماسک، در جامعه افزایش یافت. از طرف دیگر خانم ثقفی متاثر از فضایی بودند که در بیمارستان دیده بودند. بیمارستان قائم(عج) بیمارستان بزرگی با ۱۰۰۰ تخت است و این که بعضی بخش‌ها مشکلاتی داشته باشد، دلیلی برای مشکل‌دار بودن سایر بخش‌ها نیست. البته که یکسری کاستی‌هایی وجود دارد اما پیش از انتشار فایل خانم دکتر هم در حال رفع این کاستی‌ها بودیم. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که به‌ جز چهار بخش مجبور شویم کل بیمارستان قائم(عج) را به درمان بیماران کرونایی اختصاص دهیم. طبیعتا اورژانس ۶۰ تخت خوابی ما برای ۱۲۰ بیمار کفایت نمی‌کرد. در مجموع و به تدریج در حال تامین نیازمندی‌هایمان هستیم.

نهایتا ۲ روز تا فاجعه فاصله داریم

همچنین در بخش دیگری از این جلسه، رضا زمانی، عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد، گفت: نهایتا ۲ روز تا بروز فاجعه فاصله است. مسئولان باید خودشان را آماده کرده و تخت‌های اضافی در ورزشگاه‌ها، سالن‌های بزرگ، بیمارستان‌های سیال و... آماده کنند. باید خودمان را برای ۱۵ روز آینده آماده کنیم چرا که شاید ۵۰۰۰ تخت دیگر نیاز داشته باشیم. بیمارستان‌های قائم(عج) و امام رضا(ع) که ۲ بیمارستان بزرگ شهر است، تقریبا به صورت صددرصد به درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است. به جد می‌ترسیم تا روزهای آینده نتوانیم پاسخگوی خیل عظیم بیماران باشیم.

وی با بیان این که مخالف هرگونه مصلحت‌اندیشی به‌ جز آب و نان مردم هستیم، متذکر شد: لازم است همه مصلحت‌اندیشی ها را برای تامین سلامتی مردم کنار بگذاریم چرا که کرونا جلوی تنفس مردم را می‌گیرد. 

زمانی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم روند صعودی تعداد بیماران کاهش یابد، لازم است بیماران سطح ۲، سه و حتی یک را از خانواده‌های‌شان جدا کرده و در مراکز مراقبتی از آن‌ها مراقبت کنیم. شاید بیماران برخی خانواده‌ها که تمکن مالی دارند را بتوان با برخی آموزش‌ها به خانه ارجاع داد اما بیماری که در حال درمان با رمدسیویر است و نیاز به پرستار نزدیک و تخصصی دارد، نیازمند مراقبت بیشتری است چون در خانواده‌ها چنین امکاناتی فراهم نیست. لازم است چنین بیمارانی در یک مرکز تخصصی مراقبت شوند. اگر می‌خواهیم تعداد بیمار کاهش یابد، باید چنین روندی پیاده‌سازی شود وگرنه با هر بیمار جدید، یک خانواده مبتلا خواهد شد. 

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان این که در این موج، مرکز بحران شهر مشهد است، بیان کرد: در این حالت بیماری به شهرستان‌ها نمی‌رود و تمام بار روی مشهد است. نزدیکی شهرها در خراسان هم باعث می‌شود که رفت و آمدها زیاد باشد و با ممنوعیت هم نمی‌توان این موضوع را کنترل کرد چرا که مسیرهای دسترسی متعدد وجود دارد. از طرف دیگر پلاک‌های بسیاری از خودروهای شهرستان‌های مجاور مشهد هم پلاک مشهد است. 

زمانی تصریح کرد: همچنین نگران بروز پیک ششم کرونا هستیم چون هم‌اکنون زمان تغییر فصل است. دولت تغییر کرده و مسئولان عوض شده‌اند و همین موضوع موجب شده سازمان‌ها بلاتکلیف باشند، مردم خسته شوند، واکسیناسیون سرعت مناسبی نداشته باشد، نشست‌های مذهبی و غیرمذهبی در حال برگزاری باشد و مسافرت‌ها و رفت‌وآمدهای کنترل نشده نیز انجام می‌شود. همچنین ممکن است رفت‌وآمدها از افغانستان در روزهای آینده شدت گیرد. رفت‌وآمد به عراق هم با توجه به این که به اربعین نزدیک می‌شویم، وضعیتی مشابه دارد؛ بنابراین ممکن است با پیک ششمی سهمگین برای مشهد که شهری مذهبی است، مواجه شویم. واقعا سیستم درمانی ما با تخلیه امکانات و اقتصاد درمانی روبه‌رو است و کشش بار بیشتر از این را ندارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)