میرنیوز

روایت جهادی‌ها باید جهانی شود/ لزوم پیوند گروه های جهادی با هنرمندان

روایت جهادی‌ها باید جهانی شود/ لزوم پیوند گروه های جهادی با هنرمندان 2021-08-06T11:56:14+04:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حدود یکسال از دیدار گرم وصمیمانه جهادی‌ها با مقام معظم رهبری و پیامی که روز بعداز دیدار خطاب به آنها منتشر شد، می‌گذرد. این روزهای گرم و پرانرژی مردادی می‌تواند شب قدر بچه‌های جهادی باشد تا با مرور و ارزیابی کارنامه یکسال گذشته خود، بروز و ظهور تلاش های‌شان برای تحقق فرمان ۹ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب را بررسی کنند.

یکی از بندهای این پیام ارتباط گروه‌های جهادی بدون روابط دست و پاگیر وتشریفات اداری با هنرمندان و انعکاس هنری فعالیت‌های جهادی بود.

در آستانه سالگرداین پیام میزگردی با موضوع تعامل هنرمندان وگروه‌های جهادی وضرورت انعکاس هنری فعالیت‌های جهادی وانواع مدل‌های آن، به همت جمعی از گروه‌های جهادی و هنرمندان شیراز برگزارشد. بخش اول جلسه به معرفی مدعوین گذشت و نماینده گروه‌های جهادی حاضر فعالیت‌ها و ظرفیت‌های گروه خود را توضیح دادند. در بخش بعدی جهادی‌ها و هنرمندان نظرات خود را پیرامون نحوه تعامل با یکدیگر ارائه دادند.

حجت رحیمی مسئول گروه جهادی شهید مالکوم ایکس که سال‌ها در حوزه آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارد، باتوجه به تجربه همراهی هنرمندان و اهالی رسانه با این گروه موفق گفت: تاکنون هنرمندان و اهالی رسانه با اینکه انعکاس فعالیت‌های جهادی منفعت اقتصادی ندارد، همکاری خوبی داشتند که جای تشکر دارد اما بهتراست برای تحقق این فرمان یک متولی برای تأمین هزینه‌های انعکاس هنری فعالیت‌ها، گروه‌های جهادی را پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود بسیج سازندگی در تأمین تجهیزات لازم، بودجه و نیروی متمرکز، جهادی‌ها راحمایت کند. ماهم آمادگی داریم تجربیات و تجهیزات خود را در اختیار سایر گروه‌ها قراردهیم.

روایت جهادی‌ها باید جهانی شود/ لزوم پیوند گروه های جهادی با هنرمندان

وی با بیان اینکه استفاده از هنر کار را ماندگار می‌کند، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی برای رشد و رسیدن به طراز انقلاب نیز به رسانه نیازدارند. شاخص‌های گروه جهادی طراز را هم باید رسانه‌ای کرد تا باعث رشد همه گروه‌های جهادی باشد.

رحیمی منفی نگری را از آسیب‌های انعکاس فعالیت‌های جهادی دانست و گفت: معمولاً در گزارش‌ها، مشکلات بیشتر ضریب داده می‌شوند و به ظرفیت‌ها و اصلاح آسیب‌هاکمتر پرداخته می‌شود. البته ذائقه مخاطب هم دخیل است و این مدل را بیشتر می‌پسندد. اماباتوجه به رسالت جهادی‌ها لازم است در انعکاس فعالیت‌ها روی نکات مثبت هم تمرکز کنیم که یاس و ناامیدی به جامعه هجوم نبرد.

میثم محمدی نویسنده اولین روایت جهادی استان با ذکرتجربیاتی از اردوی جهادی گروه نادیان که منجر به تولید کتاب (اینجا رودخانه‌ای جاریست) شد، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم همه هنرمندان سعی کنند یک اردوی جهادی بروند. این اردوها پراز سوژه‌های ناب است که جز با رویارویی و درک مستقیم نمی‌توان از آن‌ها نوشت. هر هنرمندی یکبار این فضا را تجربه کند، دلداده انعکاس این سوژه‌های ناب و همراه دائمی جهادی‌ها خواهدشد.

وی با گلایه از کم لطفی متولیان فرهنگی ابراز داشت: این فاجعه هست که طی یکسال از گذشت چاپ این اثر فقط خود جهادی‌ها برای تولید و توزیع ومعرفی اثر تلاش کردند.

این نویسنده خوش ذوق با ابراز رضایت از نتیجه کار و رسیدن اثر به دست مخاطب واقعی با تبلیغ جهادی چهره به چهره به جهادی‌ها و دوستداران داستان وادبیات مژده داد: با خاطرات نابی که از همراهی گروه نادیان به یادگار دارم همچنین مشاهدات جهادی در روزگار کرونا و بخصوص آشنایی باگروه جهادی شهید مسرور در حال نوشتن یک مجموعه داستانک جهادی هستم که بزودی آماده چاپ خواهد شد.

ارتباط مستقیم جهادی‌ها با هنرمندان جلوی کار غیر کیفی رسانه‌ای و استفاده ابزاری را می‌گیرد

نجمه اشرفی نماینده گروه جهادی نادیان نیز به ابتذال رسانه‌ای در کارهای جهادی توسط برخی نهادها و ادارات که ارتباط فعالیت‌های جهادی و رسانه را در گزارش تصویری از بسته‌های معیشتی کارتن پیچ شده خلاصه کرده‌اند و جلب توجه رسانه به تعدادو حجم بسته‌ها اشاره کرد و گفت: ارتباط مستقیم و مناسب وبدون واسطه گروه‌های جهادی با رسانه‌ها و هنرمندان و انعکاس هنری انواع مختلف فعالیت‌های جهادی می‌تواند جلوی این ابتذال و استفاده ابزاری و گزارش کاری رابگیرد.

وی تاکید کرد: انعکاس هنری فعالیت‌های جهادی توجیه اقتصادی ندارد و کارپرسود یا راحتی نیست اما کم لطفی متولیان امر و فراز ونشیب های مسیر، تکلیف را از جهادی‌ها ساقط نمی‌کند. قطعاً اینکه مخاطب اصلی این فرمان جهادی‌ها هستند، بی حکمت نیست. جهادی‌ها نباید بگذارند این فرمان نه ماده‌ای به بقیه فرمان‌های برزمین مانده رهبر اضافه شود.

انقلابی‌ها به انقلاب برگردید

بیژن کیا که کارنامه درخشانی در حوزه رمان وادبیات دارد نیز در این نشست خطاب به حضار گفت: بچه‌های انقلابی به انقلاب برگردید. ساختارهایی که به ما ارث رسیده اشکال دارد و از ترویج گفتمان انقلابی عاجز است. گاهی مدیر هم بخواهد کارکند در ساختار گیر می‌کند و ناچار به سمت بروکراسی می‌رود. دراین شرایط چاره‌ای نیست جزاینکه با گفتمان جهادی کار را پیش ببریم. هرچه از گفتمان انقلاب اسلامی دور بشویم درگیر ساختارهایی می‌شویم که دست و پای مارا می‌بندد.

روایت جهادی‌ها باید جهانی شود/ لزوم پیوند گروه های جهادی با هنرمندان

وی با رسم مثلثی قاعده آن را ضرورت اطلاع رسانی درباره فعالیت‌های جهادی دانست و گفت: جامعه حق دارد که بداند. اینکه کار جهادی را به خاطر دوری از ریا، یا ضعف امکانات و ارتباطات درست اطلاع رسانی نکنیم اجحاف است. جامعه دارد دچار یاس می‌شود و احساس تنهایی می‌کند. تمام گروه‌های جهادی باید اطلاع رسانی به مردم را جدی بگیرند و فکر فضایی باشند که تمام اطلاعات گروه‌ها بعداز آنالیز در آن فضا منتشر شده و بدست مخاطبان برسد. جای این اطلاع رسانی خالیست.

این نویسنده و کارشناس هنری تاکید کرد: دربخش میانی مثلث گروه‌های جهادی باید برای توانمندسازی هنری چاره‌ای بیندیشند. برای تحقق این فرمان لازم است که گروه‌های جهادی درحوزه هنرو رسانه توانمند شوند و این از وظایف هنرمندان و اهالی رسانه است. باید یک نفر که به جمع جهادی‌ها می‌رود دست بقیه راهم بگیرد و آنها را بهم متصل کند.

کیا با اشاره به بروکراسی اداری و مشکلات ناشی از آن که ثمر دادن کار را سد می‌کند، تصریح کرد: درقسمت رأس مثلث که مساحتی هم ندارد هنرمندان وگروه‌های جهادی می‌توانند به سازمان‌های متولی نزدیک شوند که مثلاً در تولید فیلم سینمایی، یک قطعه موسیقیایی یا یک رمان، جلب حمایت کننداما نباید کل کار را به نهادهاوادارات گره زد.
بزرگترین دستاورد ما در این چهاردهه این است که فهمیدیم ساختارهاکمکی به مانمی‌کنند.

جهادی‌ها چه توقعی از هنرمندان دارند؟

حجت الاسلام رضا طبیب زاده نیز در ادامه این گفتگو دو مدل برای تعامل هنرمندان و جهادی‌ها توضیح داد و گفت: یک مساله اساسی و مبنایی این است که روشن کنیم که در تعامل هنرمند و گروه‌های جهادی چه توقعی از هنرمند داریم؟

آیا انتظار ما این است که هنرمند بیاید و کارویژه خود را انجام دهد و فعالیت جهادی و زیست جهادی هم تجربه کند و آثار این تجربه در آثارهنری اش نمودار شود یاهنر یک ابزار است برای انتقال مطلب و ارائه گزارش کار؟ این دو نگاه باهم فرق دارد.

وی تصریح کرد: اگر توقع از هنر برای گزارش کار است؟ این کار شعر نیست. شعر محرک است. می‌شود به شاعر گفت بیا شعر بگو که مردم باکار جهادی‌ها آشنا شوند و بیشتر کمک کنند یا امیدوار شوند واز یاس دور شوند. یک مدل، همراه کردن هنرمندان و تولید چندین اثر و آمار دادن است که معمولاً مطلوب نهادها و ادارات هم هست چون گزارش کار زودبازده دارد.

روایت جهادی‌ها باید جهانی شود/ لزوم پیوند گروه های جهادی با هنرمندان

وی گفت: مدل دیگر این است که من هنرمند در محیط اردوهای جهادی قراربگیرم و متأثر از محیط، زیست جهادی را تجربه کنم و روحیه جهادی، زمینه کارها و آثار تولیدی من بشود. که این حالت به ایده آل نزدیکتر است و تعامل پایدار وموثری بین هنرمندان و جهادی‌ها شکل می‌دهد.

طبیب زاده که سابقه همکاری یا نهادهای فرهنگی و هنری را نیز در کارنامه دارد تاکید کرد: علاوه بر تولید باید برای عرضه آثار هم فکر اساسی شود که به دست مخاطب واقعی برسد. جا دارد نهادهای متولی به جای خرید کتاب و خاک خوردن در انبار، در هزینه تولید کمک کنند. حلقه توزیع جهادی‌ها قوی تراست خودشان بهتر می‌توانند توزیع کنند.

وی همچنین به ضرورت توجه به انواع قالب‌های هنری اشاره کرد و گفت: من طلبه بگویم بهتراست، از موسیقی هم برای ترویج وانعکاس فعالیت جهادی استفاده کنید که خیلی می‌تواند موثرتراز شعروداستان و خاطره باشد. تولید یک قطعه موسیقی، شاعر و موزیسین و خواننده می‌طلبد. همه این اقشار، زیست جهادی را می چشند و عرضه آن هم سریع‌تر و کم هزینه تر خواهد بود.

حجت الاسلام طبیب زاده که دستی در دنیای شعر و شاعری دارد و دانش آموخته جامعه شناسی است دو پیشنهاد هم به جهادی‌ها داد.

وی افزود: یکی از راهکارهای اساسی برای محرومیت زدایی پرهیز از برچسب زنی به مناطق و مبارزه با برچسب‌های منفی است که جرم خیزی و پیامدهای منفی را برای اهالی بیشتر می‌کند.

طبیب زاده ادامه داد: برچسب زنی معکوس هم تاحد زیادی به کاهش آسیب‌های اجتماعی یک منطقه کمک می‌کند. وقتی یک محله به نام هنرمند محلی یا یک ورزشکار یا یک فرد موفق معروف شود بار محرومیت و برچسب‌های منفی و آسیب‌های اجتماعی در آن محله کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر آن جهادی‌ها باید به توسعه متوازن هم توجه کنند.

وی گفت: وقتی آب یا برق به روستایی به ارمغان می‌برید سبک زندگی آنها را تغیر می‌دهید. به این تغییرات و پیامدهای آن و هدایت آن‌ها به سمت توسعه متوازن باید توجه کرد.

فاطمه رحیمی نویسنده توانمند استان فارسی که همکاری‌های موفقی با ناشران کشوری دارد نیز به تأثیر انتخاب ناشر خوب در فرآیند تولید اثر اشاره کرد و گفت: انتخاب یک ناشر قوی می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی تولید محصولات فرهنگی مکتوب را کاهش دهد. متأسفانه بارها گفتیم فارس و شیراز در این زمینه خیلی ضعیف است. اما هنوز اراده‌ای برحل مشکل نشر ندیدیم و چاره کار خود را همکاری باناشران کشوری می‌دانیم.

پارادوکس تعامل هنرمند و جهادی باید حل شود

محمد حسن استرحام مسئول مؤسسه ترنم آفتاب نیز ابراز داشت: ما در بحث تعامل هنرمند و جهادی پارادوکسی داریم که باید حل شود. جهادی به گمنامی و اخلاص و دوری از ریا اعتقاد دارد و هنرمند طالب شنیدن و انعکاس دادن است و وظیفه دارد اطلاع رسانی کند. برای حل این پارادوکس لازم است هردو طرف وظیفه خود را با دقت و وسواس انجام دهند و جایشان عوض نشود. گروه جهادی با اخلاص کارخود را پیش ببرند و هنرمندان مجدانه پیگیر انعکاس هنری فعالیت‌ها باشند.

روایت جهادی‌ها باید جهانی شود

وی ارائه وبروز سرمایه اجتماعی که ماحصل فعالیت‌های جهادی هستند را بسیار شوق برانگیز دانست و گفت: آحاد جامعه به این مهم نیاز دارند.اکنون دنیا تشنه مفاهیمی چون تعاون و انفاق و وقف است. یکی از کارهای اساسی این است که گروه‌های جهادی مجهز به واحد بین الملل شوند. چرا که اگر روایت جهادی‌ها جهانی شود، در گسترش و صدور انقلاب ضریب بالایی خواهند داشت.

روایت جهادی‌ها باید جهانی شود/ لزوم پیوند گروه های جهادی با هنرمندان

حسین علی مددی از فعالان رسانه‌ای که همراهی خوبی با گروه‌های جهادی در کارنامه خود دارد نیز در این جلسه یادآورشد: ما باید همه اقشار و سلایق که فعالیت جهادی دارند در کنارهم ببینیم و از خط کشی‌های سلیقگی فاصله بگیریم. ما اقشار مختلف مردم را در بحران‌ها می‌بینیم که در فعالیت‌های جهادی جانفشانی می‌کنند اما جای آنها در جلسات خالی است.

وی عدم انسجام بین گروه‌های جهادی را نیز از مشکلات اساسی دانست و گفت: علاوه بر انسجام بین گروهی، گروه جهادی مطالبه گر یا تیم‌های مطالبه گری درهمه گروه‌های جهادی هم می‌تواند راهگشای خیلی از مشکلات باشد. گاهی لازم نیست گروه جهادی خودش برای رفع مشکل وارد کارعملیاتی شود. بلکه بهتر است از نهاد و اداره متولی که کم کاری اش مشکل ساز شده با مطالبه جدی بخواهیم که پای کار بیاید.

وی در خصوص ضرورت ارتباط رسانه‌ای جهادی‌ها نیز توضیح داد: گزارش دادن یا انعکاس هنری همیشه مساوی با ریا نیست. اصلاً حاج آقای قرائتی در یکی از سخنرانی هایشان تاکید دارند برای ترویج خیر گاهی عمداً ریا کنید این مساله راباید بین خودمان حل کنیم.

هادی خسروی نیز بر نظم اینگونه جلسات و استمرار تا حصول نتیجه و رسیدن به مدل تاکید کرد.

نهادهای فرهنگی با پشتیبانی تجهیزاتی و آموزشی جهادی‌ها را یاری کنند

در ادامه جلسه هاشم عرفان‌منش که کتاب عکسش از ایثار کادر درمان در روزگار کرونا ماندگار شد، برلزوم توجه به همه اقشار علاقمند به فعالیت‌های جهادی تاکید کرد و گفت: نهادهای فرهنگی هنری اگر توان انسانی لازم برای پوشش انعکاس هنری فعالیت‌های جهادی ندارند، حداقل تجهیزات خود را در اختیار هنرمندانی بگذارند که دراین حوزه داوطلب هستند. این کمک بزرگی در این راستا است. نهادها تجهیزات خوبی دارند که گاهی اوقات بلا استفاده است. ازطرفی نهادها و متولیان فرهنگی می‌توانند در بحث آموزش دادن و توانمند کردن خود جهادی‌ها هم حمایت مؤثری داشته باشند.

وی افزود: کارهنری درباره کرونا را نباید فراموش کنیم. هنوز خیلی جای کار وجود دارد. در گام اول با عکس و فیلم و درگام های بعدی شعروداستان می‌توان به این موضوع پرداخت.

حجت الاسلام ذاکری که از جهادی‌های مستقر در بیمارستان سنتر کروناست و علاوه بر خاطرات جهادی تبلیغی، گنجینه خاطرات جهادی متنوعی از امدادرسانی در سیل و زلزله و کرونا در سینه دارد، نیز انسجام جهادی‌ها و اطلاع از نیاز هاو ظرفیت‌ها را ضروری دانست و گفت: لازم است یک بانک اطلاعاتی از نیازهای مناطق و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی مختلف داشته باشیم و همه از آن مطلع باشیم که کارها بهتروموثرتر پیش برود.

حوزه هنری در زمینه تولید آثار جهادی آماده حمایت است

وحید نمازی رئیس جدیدحوزه هنری فارس که توسط هنرمندان به این میزگرد دعوت شده بود، در بخش پایانی جلسه افزود: ما تکالیفی در حوزه هنری داریم که یکی از آنها انعکاس همین فعالیت‌های امید بخش جهادی است که وظیفه خود می‌دانیم در این زمینه باجهادی ها همراه شویم.

روایت جهادی‌ها باید جهانی شود/ لزوم پیوند گروه های جهادی با هنرمندان

وی با اشاره به اینکه مخاطب فرمان رهبری خود گروه‌های جهادی بودند، اظهار داشت: باتوجه به محدودیت توان حوزه و تعداد هنرمندها و تعدد رسالت هنری در حوزه‌های مختلف ما چاره‌ای جز توانمند کردن خود گروه‌ها برای انعکاس هنری فعالیت‌هایشان نداریم. البته برنامه داریم که باهمکاری بسیج سازندگی هنرمندان هم در معرض کارهای جهادی قراردهیم و اردوی جهادی هنرمندان را راه اندازی کنیم.

نمازی خاطرنشان کرد: درعرصه توزیع محصولات جهادی نمی‌شود از حوزه توقع داشت. این امر متولیان دیگری دارد اما وظیفه ما در بخش تولید محصولات هنری است و دراین بخش این ظرفیت را می‌توانیم در خدمت گروه‌های جهادی قراردهیم درصورتی که بتوانند نظام کارشناسی حوزه را طی کنند. حتی درسال یکی دواثرجهادی هم تولید شود این انعکاس هنری به گوش خیلی‌ها می‌رسد وکار گسترده ترخواهد شد.

روایت جهادی، خودش یک جهاد لازم دارد

اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی فارس نیز که از طرف جهادی‌ها به جلسه دعوت شده بود، با تاکید براینکه روایت جهادی خودش یک جهاد لازم دارد، افزود: سبدخدمات بچه‌های جهادی خیلی متنوع و گسترده شده است ماکه خادم بچه‌های جهادی هستیم گاهی از آنها جا می‌مانیم.جهادی‌ها در خیلی از زمینه‌ها جلوتراز ماهستند.

وی ضمن تشکر از دست اندکاران این جلسه تصریح کرد: انعکاس فعالیت‌های جهادی‌ها از عهده ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی برنمی آید لازم است خود جهادی‌ها واحد هنر و رسانه داشته باشند. در ابتدای کار هم خیلی تجهیزات تخصصی لازم نیست. وقتی اراده بر انجام کار باشد، با همین گوشی هاهم خیلی کارها می‌توان کرد. البته ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای ما هم کم نیست ولی جای اقدام جبهه‌ای برای استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها خالی است.

مسئول بسیج سازندگی فارس عنوان کرد: ما در بسیج سازندگی و حوزه هنری و صداو سیما، سازمان اوج، بسیج هنرمندان و خانه طراحان و… باید کنار هم قراربگیریم و از این جریان جهادی بلوغ یافته حمایت کنیم.

به گزارش مهر این میزگرد که به مناسبت سالگرد پیام رهبری به جهادی‌ها شکل گرفته بود با استقبال هنرمندان و جهادی‌ها از شکل گیری ارتباط بین این دوقشر ولزوم تعیین جلسات بعدی برای برنامه ریزی برای ادامه این ارتباط به پایان رسید.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)