میرنیوز

شما دعوت نشده‌اید!

شما دعوت نشده‌اید! 2021-08-02T12:45:59+04:30

این روزها متصدیان واکسن در مراکز واکسیناسیون، در کنار تزریق واکسن کرونا به جمعیتی که روزبه‌روز تعداد آن بیشتر می‌شود، باید پاسخگوی مراجعانی باشند که بعد از گذشت شش ماه از شروع واکسیناسیون، هنوز هم بدون کوچک‌ترین اعتنایی به پیامک وزارت بهداشت و اخبار و اطلاعیه‌ها، شخصاً به مراکز تجمیعی واکسیناسیون می‌آیند تا از نوبت واکسیناسیون و یا زمان تزریق دوز دوم واکسن بپرسند.

معطلی یک‌روزه، خوابیدن در خیابان و خودرو، فروش نوبت، دعوا و درگیری در صفوف و ماندن پشت درهای بسته ... برخلاف آنچه در شبکه‌های مجازی زیاد دیدیم و خواندیم خبری از هیچ‌کدام این‌ها نیست، هرچه هست شلوغی و ازدحام جمعیت و معطلی چندساعته در صف انتظار است که آن‌هم بستگی به‌روز و ساعتی دارد که مراجعه می‌کنید.

یکی می‌گوید از لحظه ورود به مرکز واکسیناسیون تا تزریق واکسن یک ساعت هم طول نکشیده و دیگری می‌گوید نزدیک به سه ساعت منتظر است تا نوبتش برسد و همین موضوع باعث خستگی، کلافگی و گلایه آن‌ها می‌شود.

روی دیگر ماجرا گلایه پزشکان و کارشناسان بهداشت در مراکز واکسیناسیون است که می‌گویند بسیاری از شهروندان بدون پیامک و نوبت به مراکز واکسیناسیون می‌آیند و هم نظم کار را مختل می‌کنند، هم خودشان معطل می‌شوند و هم با شلوغی و ازدحام جمعیت باعث افزایش خطر ابتلا به کرونا می‌شوند.

از بی‌توجهی به پیامک تا بی‌نظمی مراکز واکسیناسیون

کمال حیدری- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان در جمع خبرنگاران، بزرگ‌ترین مشکل در مراکز تجمیعی واکسیناسیون را بی‌نظمی می‌داند و می‌گوید: پیامکی برای مردم فرستاده می‌شود و از آن‌ها دعوت می‌شود در روز و ساعت مشخص برای واکسن تشریف بیاورند، اما متأسفانه بسیاری از شهروندان به این پیامک توجه نمی‌کنند. مثلاً در یک روز که برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر پیام فرستاده و از آن‌ها دعوت کرده‌ایم، ۱۲ هزار نفر مراجعه می‌کنند، در این شرایط چطور می‌توان مدیریت کرد!؟

وی با تأکید بر اینکه ما وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را داریم، ادامه می‌دهد: متأسفانه در برخی موارد وقتی به مراجعی گفته‌شده شما هنوز پیامک دریافت نکرده و برای واکسیناسیون دعوت نشده‌اید با همکاران ما برخورد بدی داشته‌اند، البته تعداد این افراد انگشت‌شمار است اما همین بی‌نظمی‌ها باعث می‌شود نتوانیم به‌خوبی خدمت دهیم. از مردم استدعا داریم همکاری کنند و ما هم تلاش می‌کنیم ظرفیت این مراکز را روزبه‌روز بیشتر کنیم.

گلایه مردم به‌حق است، عذرخواهی می‌کنم

بهروز کلیدری-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز چندی پیش در جمع خبرنگاران در پاسخ به گلایه‌های برخی شهروندان از تجمع و شلوغی مراکز واکسیناسیون، گفت: من از طرف مرکز بهداشت از اتفاقات پیش‌آمده برای مردم در مراکز تجمیع واکسیناسیون، عذرخواهی می‌کنم. مطالبه و گلایه مردم در این زمینه به‌حق است و اتفاقات ناگواری را در مراکز تجمیع شاهد بودیم که در جلسات ستاد استانی کرونا به دنبال برطرف کردن آن هستیم.

او با اشاره به اینکه روزانه بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر در استان در مقابل کرونا واکسینه می‌شوند که این امر نیازمند مدیریت بیشتر است، تأکید کرد که مرکز بهداشت استان به دنبال افزایش مراکز تجمیع واکسیناسیون است.

شما دعوت نشده‌اید!

در مراکز واکسیناسیون اصفهان چه خبر است؟

به گزارش ایسنا، بدون هماهنگی قبلی و پیش از رسیدن عکاس به یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز واکسیناسیون اصفهان می‌روم تا به‌عنوان یک شهروند از نزدیک شاهد روند واکسیناسیون و مشکلات مردمی باشم که از مدت‌ها قبل حضوری و یا از طریق شبکه‌های مجازی نسبت به وضعیت واکسیناسیون گلایه داشتند و خواستار تهیه گزارشی درباره مشکلات این مراکز بودند.

در گرمای سوزان مردادماه اصفهان خودروهای سواری یکی پس از دیگری جلوی درب مصلای بزرگ اصفهان توقف می‌کنند؛ بنای بزرگی که قرار بود به یکی از مکان‌های شاخص اصفهان تبدیل شود، اما به نظر می‌رسد روند ساخت‌وساز در آن پایانی ندارد!

درهای مصلای بزرگ اصفهان از مدت‌ها قبل به روی نمازگزاران بازشده بود، اما حالا این مجموعه میزبان شهروندان اصفهانی برای واکسیناسیون علیه کرونا نیز شده است.

در مقایسه با روزهای اول شروع واکسیناسیون جمعی کرونا، در نگاه اول از میانگین سنی جمعیت حاضر در محل واکسیناسیون کاسته شده، اما همچنان جمعیت اصلی سالمندان و میان‌سالان اصفهانی هستند. هنوز بخشی از جمعیت با ویلچر و عصا و با یک همراه جوان‌تر برای تزریق واکسن می‌آیند، اما به نظر می‌رسد دیگر خبری از واکسیناسیون خودرویی نیست.

در بدو ورود بنای نصفه‌نیمه مصلای بزرگ در شهری به نام اصفهان که سال‌هاست انگ برخورداری به پیشانی آن خورده توی ذوق می‌زند، اما فضای وسیع و رفت‌وآمد آسان شهروندان این مجموعه را به یکی از گزینه‌های بسیار خوب واکسیناسیون در شهر تبدیل کرده است.

یک‌طرف ساخت‌وساز، یک‌طرف واکسیناسیون

 یک‌طرف مشغول ساخت‌وسازند و طرف دیگر که با پرده آبی‌رنگی جداشده و صندلی‌ها بافاصله چیده شده، مردم در صف انتظار واکسن نشسته‌اند. صدای ساخت‌وساز در بنای نیمه‌کاره در صدای بلند اعلام شماره گم می‌شود؛ شماره ۷۸۰ و شماره‌های بعدی بدون وقفه خوانده می‌شود.

در ورودی ساختمان بنر "از من بپرس" توجه شهروندان را جلب می‌کند، اگرچه همین راهنمایی اولیه هم باعث ازدحام جمعیت شده و افراد زیادی هنوز درباره زمان واکسن و نوبتشان می‌پرسند درحالی‌که پیامکی دریافت نکرده‌اند.

روی کاغذی گروه‌های هدف واکسیناسیون نوشته‌شده: متولدین ۱۳۴۲ (۵۸ سال به بالا)، کادرمان با نامه و تأییدیه، بیماران خاص، جانبازان و دانشجویان با تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی و نوبت دوم واکسن، اما هنوز عده‌ای تا بپرسند نوبتشان شده یا نه!؟ خانم میان‌سالی خودش را به متصدی می‌رساند و می‌گوید واکسن معلمان را کی می‌زنید؟ و جمعیت صف "از من بپرس" به او تذکر می‌دهند که به داخل صف برود.

از تصاویر و فیلم‌های شهروندان که در فضای مجازی منتشرشده بود انتظار می‌رفت شاهد کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم اما تقریباً همه مراجعان ماسک به‌صورت دارند.

تعداد صندلی‌های انتظار پیش از ورود به محل اصلی تزریق واکسن بیشتر از تعداد مراجعان است و پیر و جوان روی صندلی‌ها و یا ایستاده، سرگرم گوشی‌های همراه هستند، برخی اما فرصت را غنیمت شمرده و صندلی‌ها را به هم چسبانده و مشغول گفت‌وشنود هستند.

خانم جوانی که همراه مادرش برای تزریق واکسن آمده از دیر آمدن پیامک نوبت گلایه می‌کند و می‌گوید همین دیروز پیامک آمد و حالا هم یک ساعت است اینجا نشسته‌ایم و بعید می‌داند به این زودی نوبتمان شود.

مرد میان‌سال دیگری که از پاکبانان شهر است و برای نوبت دوم آمده می‌گوید مرخصی ساعتی گرفته و برای برگشتن به محل کارش عجله دارد اما فکر نمی‌کرده این‌قدر شلوغ باشد.

زن و شوهر سالمندی می‌گویند حدود سه ساعت است منتظر نشسته‌اند، می‌پرسم با اینکه نوبت داشتید؟ می‌گویند نه نوبتمان خیلی قبل بود، اما نتوانستیم بیایم و حالا آمدیم.

شما دعوت نشده‌اید!

واکسیناسیون از ساعت ۸ صبح تا ...

محمد رضوی-روابط عمومی مرکز واکسیناسیون مصلای اصفهان می‌گوید: واکسیناسیون در این مرکز از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و تا ساعت یک بعدازظهر ادامه داد. بعد از آن شیفت دوم کارشان را شروع می‌کنند و تا ساعت ۵ و ۶ و هر زمانی که مراجعه مردمی داشته باشیم ادامه دارد اما اوج شلوغی از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ است. افرادی که مشکل راه رفتن دارند می‌توانند با ویلچر به داخل مرکز بیایند اما اگر مورد اورژانسی باشد واکسیناسیون داخل خودرو هم انجام می‌شود.

او ادامه می‌دهد: نظم مرکز بهتر از روزهای اول شده اما از مردم درخواست می‌کنم تا پیامک نیامده مراجعه نکنند، چون باعث افزایش تجمع و شلوغی می‌شود.

فضای مسقف سالن از شدت گرمای بیرون کاسته، اما سروصدا، شلوغی و انتظار مردم را کلافه و خسته می‌کند.

ورود به محل تزریق واکسن بر اساس شماره‌ای است که در بلندگو اعلام می‌شود اما به‌محض اعلام شماره‌های جدید، ورودی محل تزریق واکسن که با پرده‌های آبی‌رنگی جداشده شلوغ می‌شود و کارشناسان بهداشت باید شماره تک‌تک افراد را ببینند و تأکید کنند بدون نوبت و بدون رعایت فاصله نمی‌توانند به داخل بروند.

بعد از گذر از این مرحله یک‌بار دیگر افراد در صف های جدا روی صندلی یا ایستاده منتظر نوبت تزریق واکسن می‌شوند.

صف واکسن آسترازنکا متفاوت است و بیشتر افراد در این صفوف کادر بهداشت و درمان و یا دانشجویان پزشکی هستند.

متصدی واکسیناسیون کارت واکسن را چک می‌کند و از عوارض قبلی و علائم فعلی آن‌ها می‌پرسد و بعد از ثبت در سامانه، آن‌ها را برای تزریق واکسن به پشت پرده می‌فرستد.

برخی از مراجعان کارت واکسن نوبت اول را همراه ندارند، تاریخ دقیق تزریق دوز قبلی را نمی‌دانند، از داشتن علائم مشکوک به کرونا مطمئن نیستند و در برابر سؤالات متعدد متصدی واکسیناسیون سکوت می‌کنند! همین کار باعث معطلی افرادی می‌شود که در صف ایستاده‌اند.

یکی از دانشجویان پزشکی که برای تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا آمده می‌گوید دوستان و همکارانم که نوبت نداشته‌اند ۳ تا ۴ ساعت معطل شده‌اند، اما من از لحظه ورودم تا حالا که در صف تزریق هستم کلاً یک ساعت طول کشید.

یکی از دانشجویان داروسازی هم می‌گوید: از زمانی که داخل مرکز آمدم تا الان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول کشید. او که کمی نگران به نظر می‌رسد، می‌گوید: دوز اول عوارض جانبی زیادی داشت و حتی از کرونایی که قبلاً گرفته بودم سخت‌تر بود البته بیشتر دوستانم هم عوارض داشتند. دوز اول را در مرکز بهداشت ابن‌سینا تزریق کردم اما اینجا شلوغ‌تر است و در بدو ورود کمی سردرگم شدم.

خانم میان‌سال دیگری در آستانه ورود به محل تزریق واکسن دارد درباره عوارض واکسن پرس‌وجو می‌کند و یکی از مأموران بهداشت برایش توضیح می‌دهد که هر واکسنی ممکن است عوارضی داشته باشد، اما عوارض جدی واکسن در دنیا بسیار نادر بوده او نباید نگران باشد.

شما دعوت نشده‌اید!

غلامرضا بدیعیان- مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان با اشاره به اینکه مرکز بهداشت شماره ۲ چند مرکز تجمیعی واکسیناسیون دارد که شامل مرکز کوثر در خیابان عاشق‌آباد، الزهرا(س) در خیابان شهدای صفه و مصلای اصفهان است، می‌گوید: تلاش کرده‌ایم جمعیت تحت پوشش را در این سه مرکز توزیع کنیم و البته قرار است سپاه نیز دو مرکز در ملک شهر و رهنان دایر کند و آموزش‌وپرورش هم برای کارکنان خودش مرکزی راه‌اندازی کند.

دعوت از ۱۵۰۰ نفر، مراجعه ۳ هزار نفر!

وی بابیان اینکه روزانه بسته به فراخوانی که انجام می‌شود حدود هزار و ۵۰۰ نفر برای واکسیناسیون دعوت می‌شوند، می‌گوید: عده‌ای بدون پیامک می‌آیند و همین کار باعث می‌شود تعداد مراجعه‌کنندگان به سه هزار نفر هم برسد! برخی از راه‌های دور می‌آیند، شرایط خاصی دارند، بیمار هستند، حتی پزشکانی داشتیم که بدون نوبت آمده و منتظر پیامک نمانده بودند اما مجبوریم همکاری کنیم تا ازدحام پیش نیاید، درحالی‌که اگر مقید به پیامک می‌شدند هم مشکل خودشان و هم ما حل می‌شد، اما متأسفانه این موضوع را جدی نمی‌گیرند و هم وقت خودشان گرفته می‌شود و هم نظم مراکز به هم می‌خورد.

 توصیه دیگر او به مردم این است که اگر نیاز به همراه برای مراجعه به مرکز واکسیناسیون دارند فقط یک همراه داشته باشند و می‌گوید: برخی با سه همراه می‌آیند و وقتی منتظر واکسن هستند صندلی‌ها را به هم نزدیک می‌کنند و مشغول صحبت می‌شوند. هرچه گروه سنی پایین‌تر بیاید تعداد مراجعان ما بیشتر می‌شود و به همین دلیل تعداد مراکز تجمیعی درحال افزایش است.

شلوغی مراکز و افزایش خطر ابتلا به کرونا

حمیده پاپی نمدی-پزشک مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان‌ هم از مراجعه خارج از نوبت شهروندان به این مرکز گلایه‌مند است و می‌گوید: متأسفانه مردم منتظر پیامک نمی‌مانند، به‌ویژه اگر واکسیناسیون تأخیری داشته باشد هرچقدر اصرار می‌کنیم منتظر پیامک باشید توجهی نمی‌کنند. مردم نباید تا زمانی که پیامک دریافت نکرده‌اند مراجعه کنند، چون ما بر اساس پیامک‌ها تعداد افراد را تنظیم می‌کنیم. ما وظیفه خدمت به مردم داریم و نمی‌توانیم مردم را برگردانیم، همین موضوع باعث ایجاد ازدحام و شلوغی می‌شود که خطر شیوع کرونا را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه خیلی از افرادی که برای واکسن مراجعه می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، همین موضوع باعث می‌شود بعد از چند روز علائم کرونا را پیدا کنند و ما در یک سیکل معیوب می‌افتیم، ادامه می‌دهد: وقتی خبر جدیدی اعلام می‌شود تا زمانی که اجرایی شود زمان می‌برد اما بلافاصله افراد به مراکز می‌آیند و مراکز شلوغ می‌شود. مثلاً همین روز گذشته برای ۳۰۰ نفر پیامک دوز دوم واکسن آسترازنکا فرستاده شد درحالی‌که ۷۰۰ نفر یعنی بیش از دو برابر آمدند. برای مرکزی که در روز حداقل دو هزار واکسن می‌زند مراجعه اضافه حدود هزار نفر مشکل‌ساز می‌شود.

علائم کرونا دارید مراجعه نکنید

این پزشک با تأکید بر اینکه ما بیشتر از هر چیز نگران سلامتی مردم هستیم، بار دیگر از شهروندان می‌خواهد تا از نوبت واکسیناسیون خود مطمئن نشده‌اند مراجعه نکنند. برای اطلاع از نوبت خود می‌توانند از سامانه‌های ۴۰۳۰ و ۱۳۳۱ سؤال کنند. همچنین اگر به‌تازگی کرونا گرفته‌اند نباید برای تزریق واکسن مراجعه کنند چون ممکن است عوارض و خطراتی داشته باشد. بیمارانی که داروی وارفارین و کورتن مصرف می‌کنند هم باید با پزشک مشورت کند و بدون مشورت با پزشک نیایند. البته ما مشکلی برای پاسخگویی نداریم اما دغدغه اصلی ازدحام جمعیت و خطر ابتلا به کرونا است.

پاپی نمدی با اشاره به اینکه خیلی از افراد علائمی مثل سردرد، آبریزش بینی و مشکلات گوارشی دارند، توضیح می‌دهد: افرادی که علائم دارند به‌هیچ‌عنوان نباید برای تزریق واکسن مراجعه کنند، باید مطمئن شوند کرونا ندارند حتی اگر پیامک دریافت کرده‌اند صبر کنند، نوبت واکسن محفوظ است و می‌توانند بعد از بهبودی مراجعه کنند. حضور این افراد ممکن است برای خودشان و افراد دیگر خطرآفرین باشد. حتی اگر دوز دوم را تزریق کرده‌اند باید دو تا چهار هفته بگذرد چون همچنان احتمال ابتلا وجود دارد بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شما دعوت نشده‌اید!

علائم کرونا یا عوارض واکسن؟

وی در مورد احتمال ابتلای افراد به کرونا در مراکز واکسیناسیون نیز توضیح می‌دهد: عوارض واکسن و علائم کرونا مشخص است، عوارض واکسن از ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول شروع می‌شود البته برخی افراد می‌گویند هیچ واکنشی نداشتیم حتماً واکسن تزریق نکرده‌ایم درحالی‌که این عوارض به شرایط جسمی افراد بستگی دارد، اما اگر چند روز از تزریق واکسن گذشت و بعد از ۳ تا ۴ روز عوارض داشتند به کرونا مبتلا شده‌اند. دوره کمون کرونا از ۴ تا ۲۸ روز است و ممکن است برخی افراد از قبل مبتلا شده و وقتی هنوز علائم بروز نکرده واکسن زده باشند.

شماره از هزار گذشته که از مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مصلای بزرگ اصفهان خارج می‌شوم و به سمت شمالی‌ترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در نقطه دیگر شهر می‌روم.

تزریق واکسن ایرانی به انتخاب شهروندان

مرکز تجمیعی واکسیناسیون شمال اصفهان در جوار حرم اخت الرضا در منطقه زینبیه اصفهان میزبان شهروندان این منطقه شهر اصفهان است. ورودی این مرکز حیاط کوچکی است که سایه‌بان زده‌شده و صندلی و گلدان برای مراجعان چیده شده تا منتظر اعلام نوبتشان باشند.

در فضای داخلی نیز صندلی‌های بافاصله چیده شده و لوسترهای زیبا و کولرهای بزرگ، فضای داخلی را برخلاف آنچه ممکن است به ذهن متبادر شود در این نقطه کمتر برخوردار اصفهان دل‌پذیرتر کرده است.

در این مرکز به‌طور میانگین روزانه به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر واکسن تزریق می‌شود که شامل نوبت اول و دوم واکسن سینوفارم، نوبت دوم آسترازنکا و واکسن برکت است، اما واکسن برکت اختیاری است و هرکدام از شهروندان که تمایل داشته باشند می‌توانند واکسن تزریق کنند.

خانم جوانی که برای تزریق واکسن کرونا آمده می‌گوید چند روز قبل صبح زود برای تزریق واکسن آمده، اما به خاطر شلوغی منتظر نمانده و حالا نزدیک به ظهر آمده تا مجبور نباشد باوجود بیماری خاصی که دارد و خطر کرونا در نوبت بماند.

زن و شوهر میان‌سال دیگری که از انتظار یک‌ساعته خسته شده‌اند می‌گویند: برایمان پیامک آمده بود ولی ندیدیم. هر دو بیشتر نگران نوع واکسن هستند و از کارشناس بهداشت تا شهروندان دیگر درباره انتخاب واکسن سؤال می‌کنند.

مرد میان‌سال دیگری که پدر سالمند خود را برای تزریق واکسن آورده و در صف واکسن برکت نشسته‌اند می‌گوید پدرش می‌خواسته واکسن ایرانی بزند، خودش هم ترجیح می‌داده واکسن ایرانی بزند اما چون جزو پرسنل بهداشت بوده سال قبل واکسن روسی اسپوتنیک زده است.

یکی از پرستاران که همراه با خواهرش برای تزریق واکسن آمده می‌گوید منزل ما در محدوده مرکز تجمیعی واکسیناسیون در پل شهرستان بود، اما پیامک آمد که اینجا مراجعه کنم، البته فضای اینجا هم خوب است و انتظار داشتم شلوغ‌تر باشد.

شما دعوت نشده‌اید!

به‌غیراز گروه‌های تعیین‌شده واکسن زده نمی‌شود

این مرکز هم مراجعانی دارد که شنیده‌اند واکسن در گروه سنی یا شغلی آن‌ها شروع‌شده و آمده‌اند شانس خود را برای تزریق واکسن امتحان کنند، البته اگر جزو گروه‌های هدف باشند بااینکه پیامکی دریافت نکرده‌اند دست‌خالی برنمی‌گردند و واکسن آن‌ها تزریق می‌شود اما مسئولان مرکز تأکید دارند به افراد خارج از گروه‌های هدف به‌هیچ‌عنوان واکسنی تزریق نمی‌شود.

پروانه خاتمی، مدیر اجرایی مرکز تجمیعی واکسیناسیون حرم اخت الرضا در منطقه زینبیه اصفهان با اشاره به اینکه در این مرکز افراد به گروه‌های اعلام‌شده، واکسن سینوفارم در دو نوبت اول و دوم، واکسن کوو برکت ایرانی در صورت تمایل و نوبت دوم واکسن آسترازنکا برای افرادی که نوبتشان رسیده تزریق می‌شود، می‌گوید: در این مرکز روزانه هزار تا ۱۲۰۰ نفر واکسن کرونا دریافت می‌کنند و تاکنون مشکلی برای کسی پیش نیامده است. تیم اورژانس و پزشک نیز در محل مستقر است و اگر کسی نیاز داشته باشد به وضعیت او رسیدگی می‌شود.

او از مردم درخواست می‌کند همکاری لازم را برای روند بهتر واکسیناسیون داشته باشند و ادامه می‌دهد: از شهروندان عزیز می‌خواهیم حتماً رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند. همچنین لطف کنند و حتماً با دریافت پیامک مراجعه کنند تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری داشته باشیم. اگر بیماری خاصی دارند و به خاطر آن در نوبت واکسیناسیون قرارگرفته‌اند مثل سرطان، پیوند عضو و ام‌اس حتماً مدارک پزشکی و برگه‌های آزمایش خود را همراه داشته باشند.

ایوب دستجردی-سر ناظر فنی واکسیناسیون در مرکز تجمیعی واکسیناسیون حرم اخت الرضا نیز با اشاره به اینکه افرادی که از طریق پیامک به این مرکز دعوت می‌شوند در بدو ورود نوبت‌دهی می‌شوند، می‌گوید: شهروندان در قسمت انتظار می‌نشینند و شماره‌ها برای ورود به سالن خوانده می‌شود. در سالن چند صف واکسن داریم که گروه‌های مختلف جداشده‌اند.

او هم از مراجعه بدون نوبت برخی شهروندان گلایه‌مند است و می‌گوید: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم این است که خیلی از مردم در مراکز سلامت ثبت‌نام نکرده‌اند و ما باید اول مشخصات آن‌ها را در سامانه سیب ثبت کنیم که زمان می‌برد. لاین خودرویی هم برای افرادی که مشکل‌دارند و نمی‌توانند به داخل مرکز بیایند داریم.

سر ناظر فنی واکسیناسیون این مرکز بار دیگر با تأکید بر اینکه بهتر است افراد بر اساس پیامک دریافتی و زمان و مرکزی که اعلام‌شده برای واکسیناسیون مراجعه کنند می‌گوید: میزان واکسن بر اساس ظرفیت اعلام‌شده است. ما هر صبح واکسن‌ها را دریافت می‌کنیم و در پایان هر روز آمار واکسن‌های تزریق‌شده و ویال های خالی را تحویل می‌دهیم.

شما دعوت نشده‌اید!

بازدید نیم روزه ما از دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شمال و جنوب اصفهان به پایان می‌رسد، درحالی‌که موج پنجم کرونا بی‌رحمانه در اصفهان درحال تاخت‌وتاز است، اما در سطح جامعه به نظر نمی‌رسد اتفاقی افتاده باشد و زندگی عادی مردم در جریان است.

آن‌گونه که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گوید واکسیناسیون در این موج به داد ما نخواهد رسید اما امیدواریم از موج ششم جلوگیری کرده و موج خفیف‌تری اتفاق می‌افتد. تا آن زمان آنچه به ما کمک می‌کند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمعات است تا در کنار واکسیناسیون، خودمان به فکر خودمان باشیم و در دام کرونا گرفتار نشویم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)