میرنیوز

بی مهری مسئولان به مسکن مهر پلدختر/ ۳۰۰۰ نفر در نبود امکانات رنج می‌برند

 بی مهری مسئولان به مسکن مهر پلدختر/ ۳۰۰۰ نفر در نبود امکانات رنج می‌برند 2021-07-31T07:56:04+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، مسکن مهر شهر پلدختر‌ با هدف خانه‌دار کردن مردم در جنوب شرقی این شهر ساخته شده که دارای 624 واحد مسکونی است که بیشتر این واحدها در اختیار مردم قرار گرفته و در آنها مستقر هستند با وجود اینکه این واحدها مشکل سرپناه برخی از اقشار کم درآمد جامعه را برطرف کرده اما هنوز دارای مشکلات فراوانی است که بین مسئولان پاسکاری و برطرف نشده که همین موضوع سبب نارضایتی اهالی این منطقه شده است.

یکی از بزرگترین مشکل مسکن مهر خاکی بودن خیابان‌های آن است که همین مشکل سبب شده اهالی در فصل تابستان با گرد وخاک شدید و در فصل زمستان با گل ولای دست و پنجه نرم کنند، ساکنان مسکن مهر پلدختر روشنایی و آسفالت معابر، حل مشکل اساسی آب شرب، خدمات شهری را از مسئولان مطالبه دارند، مطالبه‌ای که تاکنون به آن پاسخ داده نشده و بیش از سه هزار نفر از مردم پلدختر در حاشیه شهر بدون هیچ امکانات رفاهی و بهداشتی آواره شده‌اند.

نبود زیر ساخت‌های شهری در مسکن مهر 

 نبود پارک بازی برای کودکان، نبود فضای سبز، بازارچه محلی‌، آسفالت معابر، مشکل آب شرب و زیرساخت‌های اولیه شهری سبب شده که مردم تمایل به سکونت در این ساختمان‌‌ها را نداشته باشند، اهالی مسکن مهر در گرمای 50درجه پلدختر درفصل تابستان هم با قطع و افت فشار شدید آب شرب مواجه هستند و زیر ساخت کافی در این منطقه ایجاد نشده است.

پاسکاری مشکلات مسکن مهر بین ادارات راه و شهرسازی سبب شد که طی 10 روزگذشته دو جلسه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلات این منطقه برگزار شود تا شاید با رایزینی‌های انجام شده بخشی از مشکلات برطرف شود.

راه و شهرسازی باید مسکن مهر را تکمیل و در اختیار شهرداری قرار دهد ولی راه و شهرسازی این کار را انجام نداده و شهرداری هم مشکلات این منطقه را گردن راه و شهرسازی می‌اندازد ولی آنچه مشخص است کوتاهی‌های راه و شهرسازی و پیمانکار این پروژه است که باید به آن رسیدگی شود.

تعیین تکلیف پیمانکار مسکن مهر طرف 10روز آینده 

حسن رضائیان فرماندار پلدختر اظهار داشت: پیمانکار مسکن مهر کننده کار نبود، فعل و انفعالاتی در ساختار استانی انجام شد که ما متوقع بودیم مشکل پیمانکار مسکن مهر پلدختر برطرف شود ولی متاسفانه تا به حال تعین تکلیف نشده است، مردم مسکن مهر با با مشکلات و موانع زیادی روبرو بوده و در این منطقه گرفتار شدند.  

وی با اشاره به اینکه پیمانکار مسکن مهر باید پاسخگوی مشکلات این واحدها باشد که متاسفانه شامل اطاله زمانی شد افزود:کاری که در یک بازه زمانی و منطقی باید به سرانجام می رسید این همه مدت کشش پیدا کرده است.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه انتظار داریم مواردی که مربوط به راه و شهرسازی است در یک بازه زمانی معینی تعیین تکلیف شوند عنوان کرد: بیش از دو سال است که پیمانکار مسکن مهر پلدختر تعیین تکلیف نشده است که باید هر چه سریعتر این مشکل حل شود و بستر لازم برای حل مشکلات این منطقه تا پایان سال فراهم شود.

وی بیان کرد: شهرداری پای کار است واگر مسکن مهر به شهرداری واگذار شود پاسخگوی مشکلات هستند و اقداماتی هم در این منطقه توسط شهرداری در حال انجام است که قابل تقدیر است و باید استمرار داشته باشد. 

رضائیان گفت: اهالی مسکن مهر با کمترین امکانات زندگی روبرو هستند و دارای مشکلات فراوانی است که باید با حل مشکل پیمانکار مشکلات این منطقه را برطرف کرد چون این پیمانکار کننده کار نیست و کار را به نتیجه نمی‌رساند که توقع داریم اداره کل راه و شهرسازی این مشکل را در یک بازه زمانی هفت تا10 روزه تعیین تکلیف کند.

وضعیت مسکن مهر پلدختر افتضاح است 

علی امرایی دادستان پلدختر هم با بیان اینکه  بخشی از مشکل آب شرب منطقه مسکن مهر  با تلاش‌های آب و فاضلاب برطرف شد ولی طبقات بالا همچنان مشکل دارند عنوان کرد: جانمایی آسانسور برای برخی از واحدهای مسکن مهر انجام نشده و آنهایی هم که جانمایی شده آسانسور ندارند و مردم و سالخوردگانی که در مسکن مهر ساکن هستند توان ندارند که به طور مکرر از طریق پله به طبقات بالا رفت و آمد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بعد از سیل 98 تمرکز از ضلع غربی به منطقه کوی بسیجیان و مسکن مهر کشیده شده که ما باید برای حل مشکلات این مناطق اقداماتی را انجام دهیم افزود:کانال مسکن مهر سرپوشیده نیست که خیلی از مردم نسبت به این موضوع گلایه مند هستند گرچه فعالیت شهرداری مبنی بر ایجاد راه دسترسی جدید برای مسکن مهر قابل تقدیر است.

امرایی گفت: مردم مسکن مهر پلدختر با مشکلاتی از جمله راه دسترسی و آب آشامیدنی دست و پنجه نرم کرده و در وضع فجیعی زندگی می‌کنند، وضعیت  مسکن مهر افتضاح است و وضعیت مطلوبی ندارد که نباید افزایش قیمت 1400هم به قیمت واحدهای مسکن مهر اضافه شود.

دادستان پلدختر با اشاره به اینکه اینجا وضعیت خاصی از لحاظ محرومیت و امکانات نسبت به سایر نقاط استان دارد عنوان کرد:در فصل تابستان با گرمای نزدیک به 50 درجه خدا را خوش نمی‌آید که مردم با مشکلات مواجه باشند، نباید با عدم توجه و کمتر تلاش کردن بار مضاعفی را بر دوش مردم بگذاریم که انتظارم از مسئولان این است که همه در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد:ما هر کاری که از دستمان بر بیاید در خدمت مردم هستیم و انتظار  داریم مسئولان استانی و شهرستانی تلاش کنند که این جلسات نتیجه داشته باشد چون جلسات بدون نتیجه و ارائه صورت جلسه کافی نیست.

محوطه سازی مسکن مهر در اسرع وقت انجام می‌شود

پیامنی معاون راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه ساخت واحدها  و آماده سازی مسکن مهر قرار بود از محل آورده متقاضی تکمیل شود اظهار داشت: مسکن مهر پلدختر مشکل پیمانکار دارد، محوطه سازی مسکن مهر پلدختر را سه بار به مناقصه گذاشتیم که اصلا شرکت کننده نداشت و سه بار مناقصه یعنی سه ماه معطلی کار، نهایتاً پیمانکاری گرفتیم که عملاً پیمانکار خوبی نبود و در حال فعالیت است که نامه خلع ید آن را راه و شهرسازی زده تا دوباره به پیمانکاری دیگر داده شود که تلاش می‌کنیم در همین امسال به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه کار محوطه سازی مسکن مهر را انجام می‌دهیم افزود: ساختار ما ایجاد فضای سبز در مسکن مهر پلدختر نیست و تکلیف شهرداری‌ها است که شهرداری باید ورود پیدا کند و کمبود و افت فشار آب را شرکت آب و فاضلاب ورود کند.

معاون راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: طرح مسکن مهر یک طرح ملی بود که همه دستگاههای اجرایی باید ورود پیدا می کردند البته ایراداتی که در حال حاضر به مسکن مهر وارد است مختص استان لرستان نیست، بیش از  800هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد و پلدختر هم از این مجزا نیست و مسکن مهر آن با مشکلاتی مواجه است.

وی در مورد مشکل آسانسور واحدهای مسکن مهر پلدختر بیان کرد: زمانی که طرح مسکن شروع شد این واحدها پنج طبقه قرار بود احداث شوند که با حضور راه و شهرسازی و نمایندگان پلدختر یک طبقه آن را حذف کرده و اعتقاد داشتند چون بنیه مالی مردم پلدختر ضعیف است توان پرداخت هزینه سنگین آسانسور و پارکینگ را ندارند، راه و شهرسازی خیلی تلاش کرد که یک سازه‌ای به واحدهای مسکن مهر اضافه کند که بار مالی سنگینی را ایجاد می‌کند چون قیمت آسانسور بالای 150 میلیون تومان است و به ازای هر متقاضی باید 10 تا12 میلیون تومان از متقاضیان بگیریم که ممکن است در حال حاضر هم راضی به انجام این کار نباشند ضمن اینکه سازه مسکن مهر هم جواب نمی‌داد که آسانسور نصب شود و امکان اضافه کردن آن وجود ندارد.

پیامنی با بیان اینکه بحث محوطه سازی مسکن مهر را من تعهد می‌کنم که سریعتر به انجام برسانیم تا فشارها بر چروی مردم کمتر شود گفت: پیمانکاری که در حال تکمیل مسکن مهر پلدختر است و بخشی از کار را هم رها کرده شکایتی را در شورای مسکن مبنی بر افزایش قیمت مطرح،  خیلی از واحدهای مسکن مهر قسط بندی شده و مردم در آنها ساکن شدند و افزایش معنا ندارد که این به شورای مسکن رفته، شورای مسکن استان یک رای صادر کرد مبنی بر اینکه اگر تعاونی‌ها با افزایش قیمت موافقت کنند در یک هیئت کارشناسی و لحاظ شود و پیش بینی شود که پیمانکار کار را تکمیل کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هیئتی تشکیل شده و ورود پیدا کرده و نماینده تعاونی‌ها آن را امضا نکرده و فقط پیمانکار آن را امضا کرده و اواخر سال گذشته این را برای رئیس دادگستری فرستادند که ایشان آن را ابلاغ کرده و به اداره کل هم ابلاغ شد که ما یک نامه پشت آن زدیم که این نامه ایراد دارد.

دادستانی به مسکن مهر ورود کند

معاون راه و شهرسازی استان لرستان تصریح کرد:دادستانی کمک کند تا مردم متضرر نشوند، منابعی برای پرداخت آرایی که صادر می شود وجود ندارد و باید ما به مردم اعلام کرده که به ازای هر واحد 11 میلیون به پیمانکار پرداخت کنیم.

وی افزود: هیئت کارشناسی وضعیت بدهکار و طلبکار پیمانکار را مشخص نکرده و فقط گفته است که 11میلیون به پیمانکار داده شود که از دادستانی درخواست داریم با ما همکاری کنند تا رای هیئت کارشناسی را ابطال کنیم. 

معاون راه و شهرسازی استان لرستان  عنوان کرد: بخشی از کار مسکن مهر را تعاونی‌ها خودشان انجام داده و سفیدکاری و شیرآلات را خودشان نصب کردند که ما فاکتورها را به هیئت کارشناسی داده ولی هیچ کدام را لحاظ نکردند که از دادگستری تقاضا داریم برای ابطال رای کارشناسی به ما راهکار بدهند.

سهم شهرداری از مسکن مهر مشخص نشده است

غلامرضا نصیری رئیس شورای شهر پلدختر با بیان اینکه در همان اوایل سهم شهرداری از مسکن مهر پلدختر مشخص نشده و متاسفانه هنوز این بحث تعیین تکلیف نشده و سهم شهرداری مشخص نیست اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که ساکنان مسکن مهر پلدختر داشتند و به طور مکرر مراجعه می‌کردند شهرداری از طریق اداره کل راه و شهرسازی وارد یک مذاکره شد و قرار شد که شهرداری در زمینه محوطه سازی، ایجاد فضای سبز، جداول و امکاناتی که در رابطه با محوطه سازی نیاز است یک برآورد داشته باشد و به راه و شهرسازی اعلام کنیم تا شهرداری این کارها را انجام دهد.

محوطه سازی مسکن مهر بی‌کیفیت انجام شده است 

وی افزود:در جلسه‌ای که در راه و شهرسازی و با حضور معاونت عمرانی استانداری لرستان در رابطه با مسکن مهر استان و شهرستان پلدختر برگزار شد مبلغ دو میلیارد و400 میلیون تومان برآورد شده بود که اگر راه و شهرسازی به شهرداری پرداخت کند شهرداری تمامی این امورات را انجام دهد که عدد به حدی مناسب بود که معاون عمرانی استانداری حتی به مدیر کل وقت راه و شهرسازی اعلام کردند که برآورد شهرداری مناسب  و به نفع راه و شهرسازی است و تاکید کردند که حتما این قرارداد بین شهرداری و راه و شهرسازی منعقد شود و کار محوطه سازی را شهرداری بر عهده بگیرد که در جلسه هم پذیرفتند که این کار را انجام دهند و ما هم منتظر بودیم که قرارداد امضا تا کار را شروع کنیم که بعد متوجه شدیم راه و شهرسازی با پیمانکار بخش خصوصی بسته شده و پیمانکار شروع به محوطه سازی مسکن مهر کرده است که در همان ابتدا به حدی کار بی کیفیت بود که ساکنان در مراجعه به ما اعلام کردند که کار به درستی پیش نمی‌رود و پیمانکار بجای استفاده از بتن از ملات برای محوطه سازی استفاده کرده بود که اکثرا ترک برداشته و هنوز یکسال نگذشته فرسوده شده است. 

 رئیس شورای شهر پلدختر با اشاره به اینکه کار محوطه سازی سر هم بندی شده و وضعیت حال حاضر در مسکن مهر به وجود آمده عنوان کرد: در همان موقع هم ما از دادستان درخواست کردیم که ورود پیدا کند چون سرمایه مردم و دولت در حال هدر رفتن است که متاسفانه اقدامی نشد و کار ادامه پیدا کرد و شاهد هستیم که فضای سبز در مسکن مهر طراحی و ایجاد نشده، جداول مشخص نیست ‌،محوطه سازی با بدترین کیفیت انجام شده و اتلاف سرمایه اتفاق افتاده است. 

وی بیان کرد: شهرداری آمادگی داشت کار را انجام دهد حتی  علی‌رغم اینکه سهم شهرداری داده نشده خدمات رسانی از جمله جمع‌آوری زباله و سایر خدماتی که نیاز است را انجام می‌دهد.

حل مشکل آب گرفتگی مسکن مهر توسط شهرداری 

نصیری گفت: همگان مستحضر هستند که با اولین بارندگی‌ها مسکن مهر زیر آب می‌رفت که با اعتباراتی که شهرداری اختصاص داد کانالی با بهترین کیفیت، عرض کافی و عمق مناسب احداث کردیم و شهرداری بحث آبگرفتگی در زمان سیل را از مسکن مهر را برطرف کرده است و ادامه کانال مسکن مهر هم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: حق و حقوق شهرداری توسط راه و شهرسازی نادیده گرفته شده و این رویه در راه و شهرسازی ادامه دارد و در بحث الحاق کوی نیکان به شهر هم راه و شهرسازی قائل به پرداخت حقوق  شهرداری نیست، قانون به صراحت اعلام کرده است که 20درصد سهم از الحاق به محدوده مربوط به شهرداری است که متاسفانه به قانون دیگری استناد کرده که در شورای حل اختلاف استان این موضوع مطرح و رای گرفتیم که 20 درصد سهم پرداخت شود که مجدد راه و شهرسازی تاکید دارد که 10درصد بیشتر نمی‌دهد که از طریق قضایی در حال پیگیری هستیم.  

 رئیس شورای شهر پلدختر خاطر نشان کرد: راه و شهرسازی حدود 150 قطعه  زمین در اختیار دارد که از بابت همین سیل در سایت‌های چهار هکتاری و  هشت هکتاری فرهنگیان به آنها داد شده به نظرم راه و شهرسازی در هیچ شهری به اندازه پلدختر زمین در اختیار ندارد ولی وقتی بحث سهم پرداخت شهرداری مطرح می‌شود راه و شهرسازی وظیفه قانونی خود را انجام نمی‌دهد.

وضعیت مسکن مهر پلدختر نتیجه کوتاهی راه و شهرسازی استان است 

غلامرضا نصیری اظهار داشت: شهرداری برای محوطه سازی و رفع مشکلی که برای ساکنان مسکن مهر وجود داشت بنابراین راه شهر و شهرسازی پای کار نیامد و همکاری نکرد و وضعیتی که در مسکن مهر داریم نتیجه کوتاهی راه و شهرسازی استان است.

وی افزود:با توجه به تحولات صورت گرفته من روحیه کار و تلاش را در مدیرکل جدید راه و شهرسازی برای حل مشکلات را می‌بینم و این اراده را دارد که این مشکل را برطرف کنند.

پیامنی معاون اداره کل راه و شهرسازی پذیرفتند که چنانچه شهرداری اعلام آمادگی کرده و پیشنهاد کنند اداره کل راه و شهرسازی آمادگی دارد برای تکمیل آماده سازی محوطه مسکن مهر پلدختر با شهرداری قرار داد منعقد کند که انجام این کار مسکن مهر پلدختر به شهرداری واگذار شده و شهرداری خدمات رسانی به این منطقه را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/646/ی

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)