میرنیوز

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| "دلتا" نفس بیمارستان‌های پایتخت را به شماره انداخت/ "لامبدا" پشت دروازه‌ها/ مدیریت سرپایی کرونا! + نقشه و نمودار

 جدیدترین اخبار کرونا در ایران| "دلتا" نفس بیمارستان‌های پایتخت را به شماره انداخت/ "لامبدا" پشت دروازه‌ها/ مدیریت سرپایی کرونا! + نقشه و نمودار 2021-07-28T10:22:54+04:30

به‌گزارش گروه استان‌هایخبرگزاری تسنیم، آمارهای روزانه رسمی منتشر شده از شرایط همه‌گیری در سراسر ایران نشان می‌دهد در تابستان 1400 ظاهرا رقابت‌ با ویروس منحوس نفسگیرتر شده رکوردهای گذشته یک به یک در پیک پنچم با ویروس دلتا با فاصله‌ای معنادار درحال شکسته شدن است؛ اتفاقی که دیگر نمی‌توان از آن به عنوان زنگ هشدار یاد کرد بلکه به اعتقاد کارشناسان این خود بحران است که بر سراسر ایران سایه افکنده.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه می‌گویند اگرچه نظام بهداشت و درمان ایران در 18 ماه اخیر یعنی از ابتدای همه‌گیری تا امروز با فداکاری‌های گسترده در مقابل ویروس منحوس ایستادگی کرده و با تمام توان مقابله کرده اما فرسایشی شدن این روند و البته جهش‌های مختلف ویروس احتمال کاهش تاب‌آوری کادر درمانی را پررنگ‌تر کرده است.

این گروه معتقدند به دلیل طولانی شدن دوره همه‌گیری و مشکلاتی که در مدیریت دوران وجود داشته اکنون همکاری هموطنان که یکی از کلیدی‌ترین نکات است نیز به سطوح پایینی رسیده و همین روند زمینه‌ساز کاهش توانمندی ارایه خدمات کادر درمانی به دلیل کمبودهای زیرساخت، منابع انسانی و ... بوده است و شاهد مثال آن نیز به شماره افتادن نفس مراکز درمانی در اغلب نقاط کشور به‌خصوص تهران است.

به گفته این گروه در شرایط فعلی راه اندازی مراکز درمانی موقت و صحرایی یکی از مهمترین سیاست‌ها است چون در شرایطی که کمبود تخت و امکان بستری بیماران به‌خصوص در کلانشهرها به دلیل تراکم بالای جمعیتی وجود دارد اجرای برنامه درمان سرپایی یعنی به استقبال بحران رفتن است.

کارشناسان براین باورند نباید تجارب منفی گذشته را دوباره در پیک پنجم با ویروس دلتا تجربه کنیم چون هزینه‌ای گزاف به بدنه جامعه تحمیل می‌شود و از آنجا که دیدیم درمان سرپایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی بیماران برای اجرای قرنطینه، موفقیت آمیز نبود و نزدیک به 40 هزار نفر با تست مثبت کرونا در جامعه آزادانه تردد داشتند؛ این‌بار نباید دوباره همان سیاست را اجرایی کنیم؛ چون دلتا قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد و می‌تواند بحران آفرین باشد.

47 درصد آمار بستری مراقبت‌های ویژه مربوط به تهران است

این گروه تاکید دارند برای رسیدن به واقعیت فعالیت دلتا در سراسر ایران فقط کافی است به شرایط پایتخت توجه داشته باشیم تا دریابیم در سایر نقاط کشور اوضاع به چه صورت است؟ در این زمینه اظهار نظر رئیس شورای شهر تهران روز گذشته درباره تعداد موارد فوتی که اعلام کرد:"روزانه 150 فوتی ناشی از کرونا در تهران داریم" می‌تواند اولین نشانه از واقعیت بحران باشد.

از سوی دیگر علیرضا زالی فرمانده ستاد کرونای تهران روز گذشته با اشاره به بستری 2600 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه منطقه گفت: ثبت رکورد ارایه خدمات سرپایی به 19000 مراجعه کننده یکی از نشانه‌های وضعیت متفاوت پیک پنجم با سایر پیک‌ها است و احتمالا این روند تا دو هفته آینده نیز ادامه دارد.

کارشناسان می‌گویند: نکته قابل توجه در اظهارات زالی مربوط به تعداد بستری‌های بخش مراقبت های ویژه تهران است که با یک حساب سرانگشتی و مقایسه آن با تعداد کل بستری مراقبت‌های ویژه کشوری مشخص می‌شود نزدیک به 47 درصد کل بستری‌های مراقبت‌های ویژه در تهران است که تکمیل‌کننده پازل شرایط همه‌گیری در پایتخت، سخنان رئیس شورای شهر است.

این گروه تاکید دارند، واقعیت این اظهارات نشان می‌دهد سیاست درمان سرپایی واقعا در حال حاضر منطقی نیست و تنها دستاوردش می‌تواند افزایش هزینه‌های مدیریت پیک پنجم باشد مگر اینکه مراکز نقاهت‌گاهی موقت راه‌اندازی شود و بیماران به‌جای درمان سرپایی و اعزام به منزل در این مراکز دوران قرنطینه را سپری کنند.

کارشناسان معتقدند اطلاعات و آمارهای ارایه شده از تهران پرده از این واقعیت برمی‌دارند که اکنون ویروس منحوس در پیک پنجم با شیب تندی به سمت قله در حرکت است و وزیر بهداشت هم روز گذشته این روند را تایید و برآورد کرده احتمالا تا دو هفته آینده همین روند را تجربه می‌کنیم. روندی که می‌تواند چالشی بسیار بزرگ برای کادر درمانی باشد آنهم درست زمانی که فعالیت ویروس جهش یافته جدیدی به نام "لامبدا" با مشکلات خاص خود حداقل در 30 کشور دهکده جهانی تایید شده و ممکن است دوباره مثل "دلتا" بدون ویزا خود را به ایران برساند.‌‌‌

‌استان گلستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، وضعیت شیوع کرونا در گلستان بسیار نگران کننده و زعم مسئولان بهداشت و درمان استان، فوق بحرانی است. آمار جان باختگان ناشی از کرونا در استان چند روزی است که دو رقمی شده است.

طبق آمارهایی که دانشگاه علوم پزشکی استان منتشر کرده متوسط بستری بیماران کرونایی جدید در استان به 300 نفر در روز رسیده است، شرایطی که اگر در چند روز آینده تداوم داشته باشد، وضعیت را در گلستان سیاه‌تر خواهد کرد.

با وجود اینکه واکسیناسیون کرونا ادامه دارد اما پس از 6 ماه از شروع واکسیناسیون تا کنون فقط 172 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است. هرچند در مناطق روستایی استان واکسیناسیون افراد بالای 50 سال هم چند روزی است آغاز شده اما انتظار می‌رود با شیوع گسترده بیماری، روند واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد.

در حال حاضر یکهزار و 302 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره گفته است:  ظرفیت گلستان برای بستری بیماران کرونایی یکهزار و 500 نفر است و چیزی به پر شدن تمام تخت‌های بیمارستانی نمانده، ضمن اینکه کادر درمان خسته‌تر از همیشه است.

وی  با اشاره به افزایش بیماران بدحال در موج پنجم شیوع کرونا هم گفت: از مجموع بیماران کرونایی بستری در استان  149 نفر بد حال هستند و در آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که حال 53 نفر از آنان وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره افزایش تعداد جان باختگان ناشی از کرونا بیان داشت:  از چند روز قبل و پس از 6 ماه دوباره آمار فوتی‌های کرونا در استان دو رقمی شد و در شبانه روز گذشته نیز 12  بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند که بی سابقه است.

وی از مردم خواست تا حد امکان در منزل بمانند، در تجمعات و دورهمی‌ها شرکت نکنند، ماسک بزنند و همه پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

استان کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 994 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 561 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 104 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 184 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 63 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 82 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 221 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 27 هزار 995 مورد رسیده است.

وی به فوت 29 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 465 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 276 هزار و 228 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 82 هزار و 547 مورد است.

استان ایلام

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 43 هزار و 268 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 248 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 236 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 68 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 41 هزار و 99 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته پنج مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد مربوط به شهرستان دهلران، یک مورد شهرستان ایلام، یک مورد شهرستان مهران و یک مورد مربوط به شهرستان دره شهر گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون 824 نفر بوده است.

استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شرایط کرونایی هرمزگان فوق حاد بوده و بحران عجیبی گریبان این استان را گرفته است.

در روزهای اخیر حجم مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌های هرمزگان بی سابقه و بسیار زیاد بوده به نحوی که میزان افراد بستری به رقم 1136 نفر رسیده است و بسیاری از بیماران مراجعه کننده نمی‌توانند تختی برای بستری شدن پیدا کنند. 

بی شک اگر تدبیر مناسبی برای کنترل اوضاع وخیم کرونا در این استان صورت نگیرد شاهد افزایش حجم بیماری و جان باختن افراد خواهیم بود. 

در همین راستا دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 385393 بوده و متاسفانه روند بیماری کاملا صعودی است.

وی افزود: حجم مراجعات به بیمارستان‌های هرمزگان بسیار زیاد شده و روزانه شاهد مراجعه بیماران زیادی که به کرونا مبتلا هستند، هستیم این در حالی است که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کاملا پر شده و تختی برای بستری دیگر وجود ندارد. 

نوروزیان گفت: در حال حاضر با شکسته شدن مرز 110 بیمار بستری، 1136 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 116 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 30 بیمار وخیم است. 

وی تصریح کرد: دیگر نگرانی عمیق ما رشد بی سابقه بیماران مبتلا به کرونایی است که در منازل خود قرنطینه هستند این بیماران نیز با شکستن مرز 14 هزار بیمار به 14453 نفر رسیده‌اند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر افزایش فوتی‌های کرونایی در این استان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان 13 بیمار دیگر شامل 6 مرد و 7 زن در محدوده سنی 56 الی 87 سال از شهرستان‌های بندرعباس (پنج نفر)، میناب (چهار نفر)، رودان (سه نفر) و کیش یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به 1629 نفر رسید.

استان آذربایجان غربی

جواد آقازاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به فوت 6 نفر دیگر بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته اظهار داشت: هم اکنون مجموع فوتی‌ها در آذربایجان‌غربی به چهار هزار و 879 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین 844 نفر دیگر به تعداد مبتلایان افزوده شدند تا مجموع آنها به 191 هزار و 876 نفر برسد.

وی افزود: هم اکنون 416 نفر بیمار بستری مشکوک و 171 بستری آی سی یو در بیمارستان‌های سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد.

آقازاده در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته 11 هزار و 653 نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند تا مجموع آنها به 337 هزار و 484 نفر برسد.

وی بیان کرد: همچنان نیز پنج شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و میزان ابتلای بیماران در شهرهای ماکو، چایپاره، خوی، ارومیه و شاهین‌دژ بیش از همه شهرهای استان است.

استان همدان

دکتر محمد طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم‌ در همدان، اظهار داشت: با شناسایی 423 بیمار جدید مبتلا به کرونا در  استان، مجموع بیماران بستری مثبت به 19 هزار و 697 و بیماران سرپایی مثبت به 50 هزار و 13 نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای همه‌گیری ویروس تاکنون  2 هزار و 332 بیمار کرونایی‌در استان جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره وضعیت بیماران بستری در بیمارستان‌های استان گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های اسدآباد 894، بهار یک هزار و 39، تویسرکان یک هزار و 77، رزن 821، درگزین 297، فامنین 328 و کبودراهنگ یک هزار و 84 نفر است.

طاهری افزود: تاکنون سه هزار و 663 نفر در ملایر، 2 هزار و 444 نفر در نهاوند و هفت هزار و 585 نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

استان بوشهر 

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، از سرعت انتقال ویروس کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: سرعت ابتلا ویروس کرونا در استان بوشهر حیرت‌آور و 60 درصد از تست‌های انجام شده مثبت است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه روز گذشته 628 نفر مثبت جدید بر بیماران کرونایی استان افزوده شد گفت: سرایت بیماری کرونا در استان افزایش یافته که استفاده مداوم از ماسک امری ضروری است و در این راستا از سفرهای غیرضروری و حضور در تجمعات پرهیز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تعطیلی بازار گناوه خبر داد و بیان کرد: فرماندار این شهرستان به سبب وضعیت خطرناک کرونایی همه بانک‌ها، ادارات و فروشگاه‌های گناوه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

وی با اشاره به اشغال بیش از 95 درصد تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به 629 نفر رسیده است.

کشمیری با بیان اینکه روز گذشته 136 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند افزود: از این تعداد ابتلای 71 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 55 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 19 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از ثبت 7 فوتی دیگر به سبب کرونا خبر داد و بیان کرد: 4 آقا و 3 خانم به سبب ابتلا به کرونا جان باختند و تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر تاکنون به یک‌هزار و 397 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 101 بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 68 نفر از آنها مثبت قطعی بودند.

استان فارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اعلام وضعیت اضطراری و درخواست تعطیلی عمومی که روز گذشته از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد نشان از یک بحران در استان فارس دارد، بحرانی که اگر مراقب نباشیم دیر یا زود تبدیل به فاجعه‌ای غیرقابل جبران می‌شود. 

کرونا در استان فارس رو به گسترش است، آمار مبتلایان، جان باختگان و بستری‌ها به شکل تصاعدی بالا می‌رود و در این میان تنها با پرهیز از تجمع، دورهمی‌های خانوادگی و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی است که می‌توانیم جلوی این غول کرونا ایستادگی کنیم. 

براساس آخرین اخبار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجموع بیش از یک میلیون و 184 هزار و 676 مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است که از این تعداد، یک میلیون و 59 هزار و 512 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و با بررسی نمونه‌های انجام شده، 311 هزار و 4 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، 125 هزار و 164 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 22 هزار و 242 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 333 هزار و 246 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

در 24 ساعت گذشته 456 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و هم اکنون 2 هزار و 743 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، از این تعداد 308 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در 24 ساعت گذشته 27 خانوداه دیگر داغدار این بیماری شدند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به پنج هزار و 103 نفر رسید. 

استان سمنان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: بر اساس آمارهای دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین وضع شیوع بیماری کرونا ویروس مشخص شد که از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون، 31هزار و 269مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده است.

وی گفت: در 24ساعت (از چهارم تا پنجم مردادماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 40بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: بدین ترتیب، مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و 287نفر رسید و 23هزار و 982بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانایی خاطرنشان کرد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید-19از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به 6هزار و 229نفر رسیده است.

استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 4833  نفر بودند که 1913 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 398 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 323  بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 2250 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 315 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 22 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 18  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

‌درحال تکمیل... .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)