میرنیوز

اینجا وضعیت قرمز است، اما ...

اینجا وضعیت قرمز است، اما ... 2021-07-27T13:19:34+04:30

پس از اینکه اراک با کش و قوس های فراوان، پیک چهارم را پشت سر گذاشت و متاسفانه بلافاصله وارد پیک پنجم شد، کارت قرمز کرونا را دریافت کردیم البته این وضعیت نامناسب کرونایی محدود به اراک نشد و تمامی شهرهای استان، هر یک رنگ نامیمونی از کرونا را پذیرفتند.

دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ۳۰ تیرماه اعلام کرد که در آخرین رنگ‌بندی کرونایی، شهرستان‌های استان مرکزی، اراک، خمین، ساوه، محلات، زرندیه و دلیجان به رنگ قرمز درآمده‌اند که اراک، دلیجان و زرندیه  در آخرین رنگ‌بندی وضعیت شهرهای کشور در وضعیت خیلی پر خطر قرار دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری مردم این ۶ شهرستان، وضعیت این شهرستان‌ها را بحرانی کرده است، افزود: همچنین شهرستان‌های خنداب، شازند، تفرش، فراهان و آشتیان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و در صورت تداوم سهل انگاری و با لحظه ای غفلت و کوچک‌ترین لغزش، در هفته آتی قرمز می‌شوند.

در ماه‌های اول شیوع کرونا، زمانی که اسم وضعیت قرمز می‌آمد، دلهره داشتیم، نگران می‌شدیم، مراقبت‌ها را بیشتر می‌کردیم، اما بعد از ۱.۵ سال کرونایی، گویی همه چیز برایمان عادی شده است و اتفاقا بدِ ماجرا در همین عادی شدن موضوع است.

اینکه پس از حدود ۵۰۰ روز هنوز درگیر بیماری هستیم، روزبروز شمار مبتلایان، بیماران بستری و فوتی‌ها بیشتر می‌شود یعنی یک جای کارمان لنگ می‌زند و گرنه باید حداکثر در همان سال اول، شرایط تحت کنترل درمی‌آمد.

به گزارش ایسنا، شاید بخش عمده‌ای از تکرار وضعیت‌های قرمز را بتوان به رفتارهای اجتماعی افراد نسبت داد، اما مسلما مسئولان هم در این واکنش‌های مردم نقش موثری دارند.

۳۰ تیرماه اراک قرمز شد و همین قرمز شدن، این انتظار را ایجاد می‌کند که به سرعت برای کنترل شرایط و ادامه‌دار نشدن این وضعیت قرمز، برخوردهای سفت و سخت‌تری دنبال شود، اما ظاهرا شرایط برای برخی مسئولان هم به مانند مردم، عادی شده است.

بازارها، وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و ... در اراک آنقدر شلوغ و پر رفت و آمد هستند که گویی شرایط سفید است، نه قرمز! میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در چند هفته اخیر، به پایین ترین سطح خود در طول یک سال گذشته رسیده و آمارها حاکی از رسیدن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به ۳۰ درصد است.

برای شرایط قرمز کرونایی پروتکل‌ها و محدودیت‌های خاصی تدوین شده است، اما طی یک هفته اخیر کدامیک از این الزامات در اراک اجرایی شده است؟

در وضعیت قرمز ۵ بند باید اجرایی شود. در حوزه فعالیت ادارات و کارکنان باید کاهش حضور کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمت ضروری تا یک دوم، کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه ها به میزان دوسوم، لغو تمامی ماموریت های اداری غیرضرور و برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات(حداکثر ۱۵ نفر) انجام گیرد.

تعطیلی فعالیت های تجاری، بازرگانی و خدماتی در گروه شغلی دو، سه و چهار به مدت دو هفته، تعطیلی کامل مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، تعطیلی کامل نمازهای جمعه، مساجد و مراسم‌های آیینی و مذهبی، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک‌های بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در سطح شهر از دیگر الزامات در وضعیت قرمز کرونایی به شمار می‌رود ولی با نگاهی به وضعیت شهر، شاهد هستیم که بیشتر این محدودیت‌ها در شرایط کنونی اعمال نمی‌شود، اما چرا؟

در خصوص بند اول این محدودیت‌های زهرا آخانی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی به ایسنا گفت: روز گذشته پروتکل‌ها و الزامات ادارات در شرایط قرمز کرونایی ابلاغ شد و ادارات نیز از ۷ تا ۱۳ فعالیت دارند.

نکته قابل توجه این است که این معاونت حدود ۶ روز پس از قرمز شدن اراک اقدام به ابلاغ محدودیت‌ها کرده است و از طرفی ماموریت‌های ادارات در حال انجام است، جلسات با قدرت و چند ۱۰ نفری در حال برگزاری است که برگزاری آیین افتتاح برنامه آموزشی منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان در فرهنگسرای شهر اراک در دوم مردادماه با حضور مسئولان ارشد استان یا جلسه هیئت امنای بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با حضور جمعی از خیرین استان و مسئولان مربوطه در فضاهایی مسقف و ... از جمله این جلسات شلوغ است، این در حالی است که طبق مصوبات، برگزاری جلسات در فضای سربسته با جمعیت بیش از ۱۵ نفر ممنوع است.

در بند دوم مصوبات تعطیلی مشاغل گروه دو، سه و چهار الزام شده است، اما در حال حاضر تمامی مشاغل در اراک فعالند و کوچکترین تعطیلی در بین مشاغل دیده نمی شود.

طبق تصمیمات کلان، مسئول اجرای این مصوبه وزارت صمت و در استان‌ها نیز سازمان‌های صمت هستند، اما اصغری معاون بازرگانی سازمان صمت استان مرکزی در پاسخ به چرایی تعطیل نشدن مشاغل اظهار کرد که این مسئله با سازمان نیست و مسئولیت با وزارت بهداشت و اتاق اصناف است!

جمشید زند رییس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در اینباره در آخرین جلسه ستاد کرونا گفت: اتحادیه‌های صنفی وظایف خود را در حد تذکر و ارشاد دنبال می‌کنند و به صورت گسترده به اصناف اطلاع رسانی شده است که باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، در غیر این صورت مورد برخورد قرار می گیرند، البته باید با متخلفان برخورد شود و دفاعی از متخلف نداریم، اما نباید یک طرفه به اصناف تاخت، اصناف در طول دوران کرونا بیشترین همکاری داشته‌اند و تابع تصمیمات و پروتکل‌ها بوده‌اند، ایا همه ادارات پروتکل‌های را رعایت می کنند که این چنین از وضعیت اصناف گلایه می‌شود؟

به گزارش ایسنا، گشتی در شهر نشان می دهد که در شرایط کنونی اصناف تابع پروتکل های بهداشتی نیستند و حتی بدیهی ترین الزام که زدن ماسک است توسط برخی از کسبه رعایت نمی‌شود و مسلما در شرایطی که نوع دلتای ویروس کرونا شایع شده است که قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و استان هم قصد تعطیلی صنوف را ندارد، عدم استفاده برخی کسبه از ماسک و عدم رعایت دیگر موارد بهداشتی در این شرایط، در واقع خیانت و ظلم به سلامت اجتماعی است.

در خصوص بند تعطیلی مراکز آموزشی در وضعیت قرمز، باید گفت، در حال حاضر مدارس و دانشگاه‌ها به صورت طبیعی تعطیل هستند، اما موسسات آموزشی خصوصی و حتی مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای فعالند تا جایی که استاندار مرکزی ۴ مردادماه از این مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران و فعالیت هنرجویان بازدید کرد.

طبق وضعیت قرمز کرونایی باید نمازهای جمعه، فعالیت مساجد و نمازهای جماعت و مراسم‌های آیینی و مذهبی نیز به صورت کامل تعطیل باشد، اما در حال حاضر تمامی این فعالیت ها در اراک در حال برگزاری است، حتی جشن عید قربان برگزار شده، جشن عید غدیر نیز ترتیب داده شده و جشن های شبانه شهرداری در حال برگزاری است. البته گفته می شود که این جشن ها در فضای باز و با رعایت پروتکل ها برگزار می شود، اما از آنجا که جشن ذاتا ماهیتی غیر قابل کنترل دارد و از آنجاکه در پروتکل های وضعیت قرمز تبصره و استثنایی لحاظ نشده نمی توان برگزاری مراسم شلوغ آنهم بیخ کوش کرونای دلتا را توجیه کرد.

 درست است که مردم خسته شده اند، اصناف آسیب دیده اند، کسب و کارها گرفتار رکود هستند و نمی توان کشور و تمامی فعالیت ها را تعطیل کرد، اما آنچه امروز شاهد هستیم عادی شدن مسئله است و شاید یکی از دلایل این امر بی توجهی مسئولان به مصوبات و تصمیمات خودشان و به بیان دیگر عدم وجود ضمانت اجرایی برای مصوباتی به این اندازه مهم است که مسلما بی تفاوتی و عادی‌انگاری مردم را به دنبال دارد. قطعا وقتی مصوبات ضمانت اجرایی لازم را ندارند، مسئولان نباید حداقل به درصدی از این عادی‌انگاری ها گلایه‌مند باشند چراکه اگر برخوردی قاطع و اصرار بر اجرای مصوبات به صورت تام و تمام داشته باشند، مردم متوجه عمق فاجعه‌ای که کرونا رقم زده است، می‌شدند.

به گزارش ایسنا، تنها بندی که در شرایط کنونی البته به صورت نصفه و نیمه در اراک قرمز در حال اجراست ممنوعیت ترددهای شبانه است که البته این موضوع هم در شب‌های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته است، کافی است از ساعت ۱۰ شب به بعد گذری در خیابان داشته باشید، همچنان تردد و در برخی نقاط مانند خیابان شریعتی ترافیک را شاهد خواهید بود.

اجرایی نشدن مصوبات در شرایط قرمز کرونایی مسلما باید پاسخی قانع کننده از سوی مسئولان داشته باشد.

تعطیلی چاره کار نیست/تحلیل تاب آوری اقتصادی

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این خصوص به ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر این الزامات و محدودیت‌ها در هیچ جای ایران رعایت نمی‌شود، گفت: در گروه‌های شغلی تغییر ایجاد شده است، قبلا گروه شغلی یک فقط شامل مشاغل ضروری می‌شد، اما الان ۸۰ تا ۹۰ درصد صنوف در گروه یک جای داده شده‌اند و شاید گروه‌های شغلی دو، سه و چهار بسیار محدود شده‌اند.

وی تصریح کرد: کرونا طولانی شد و اصناف به لحاظ تاب آوری اقتصادی بسیار دچار تحلیل شدند، مشکل با تعطیلی حل نمی شود، اما می توان تمامی فعالیت ها را با رعایت پروتکل های بهداشتی به انجام رساند. اگر ۹۰ درصد مردم ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند قطعا در این شرایط می توان بیماری را مهار کرد، اما تعطیلی چاره کار نیست، چرا که بعد از تعطیلی مثلا یک هفته ای اصناف و فعالیت ها، در هفته بعد مجددا شرایط از کنترل خارج می شود، پس چاره اساسی رعایت پروتکل های بهداشتی است.

اکرمی با بیان اینکه به ستاد ملی پیشنهاد شده است که به جای تعطیلی راهکار دیگر در نظر گرفته شود، افزود: پیشنهاد ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی به ستاد ملی این است که به جای تعطیلی با افرادی که ماسک نمی‌زنند یا فاصله فیزیکی را رعایت نمی کنند، برخورد شود، اما در حال حاضر کار مشخصی برای ناقضین پروتکل های بهداشتی صورت نمی گیرد. اوایل شیوع بیماری تصویب شد که اگر فردی ماسک نزد ۲۰ هزار تومان جریمه شود، اما حتی یک مورد اعمال نشد.

ممنوعیت تردد، اثرگذاری خود را از دست داده است

وی در خصوص وضعیت ترددهای شبانه گفت: ممنوعیت این ترددها در اوایل اجرای طرح بسیار اثربخش بود، اما در حال حاضر اثرگذاری خود را از دست داده است و حتی به ستاد ملی نیز اعلام کردیم که تردد شبانه عملا اثربخشی خود را از دست داده است و باعث گرفتاری مردم و نیروی انتظامی شده است، اما هنوز تصمیم جدیدی از سوی ستاد ملی اتخاذ نشده است و بدون دستور ستاد ملی نمی توان طرح را لغو کرد.

به گزارش ایسنا، این استنباط وجود دارد، که نوعی سردرگمی در این حوزه ایجاد شده و عدم پایبندی به مصوبات به نوعی همه گیر شده و همه گیری بی توجهی به تصمیمات بازدارنده از شیوع کرونا، از همه گیری کرونا پیشی گرفته است.

از آنجاکه مردم به شیوه حاکمان شان زندگی می کنند، می توان مدعی شد که بخش عمده ای از بی توجهی به پروتکل های بهداشتی توسط مردم، به عدم پایبندی مسئولان به این پروتکل ها مربوط می شود. مصداق بارز این ادعا برنامه ریزی برای جلسات شلوغ، مراسم های پر از مدعو و امثال آن است که هر رهگذری را به این اندیشه می اندازند که نکند شرایط آنقدرها هم که می گویند بد نیست!

بسیاری از جلسات به سادگی با استفاده از امکانات فضای مجازی قابل برگزاری است، چنانکه در اوایل شیوع کرونا شاهد برگزاری جلسات به اینگونه بودیم، اما پس از مدتی که از شیوع کرونا گذشت، اینگونه جلسه برگزار کردن ها در بسیاری از موارد به فراموشی سپرده شد.

قطعا نمی‌توان کشور را تعطیل کرد تا کرونا مهار شود، اما می‌توان با محکم ایستادن حداقل بر سر برخی مصوبات کرونا را مهار کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)