میرنیوز

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|‌۲ هفته سخت پیش‌رو داریم/ کمبود مشهود منابع انسانی و دارو/ هر ۵.۵ دقیقه یک فوتی‌+ نقشه و نمودار

 جدیدترین اخبار کرونا در ایران|‌۲ هفته سخت پیش‌رو داریم/ کمبود مشهود منابع انسانی و دارو/ هر ۵.۵ دقیقه یک فوتی‌+ نقشه و نمودار 2021-07-25T12:06:53+04:30

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم؛ روز گذشته اولین ثبت رکورد بیشترین مورد فوتی ناشی از کرونا با 259 نفر در 24 ساعت یعنی هر 5.5 دقیقه یک فوتی ناشی از کرونا باعث شد تا دوباره روند افزایش نگرانی میان مردم و البته مسئولان مربوطه شدت گرفته باشد و برخی از کارشناسان بهداشت و درمان براین باورند که کمبود منابع انسانی، دارو، مشکلات لجستیکی و البته روند کند واکسیناسیون احتمال ثبت روزهای تلخ کرونایی را در تابستان 1400 قوت بخشیده است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد حجم بالای مراجعه بیماران به مراکز درمانی و تکمیل ظرفیت بسیاری از آنها بخصوص در کلانشهرها عاملی شده تا زنجیره‌ای از مشکلات درکنار مشکلات قبلی در پیک پنجم دوباره خودنمایی کند با این تفاوت که به تایید مسئولان وزارت بهداشت اینبار شرایط به دلیل فعالیت گسترده ویروس جهش یافته در سراسر کشور کاملاً با پیک‌های گذشته متفاوت است و هرگونه بی‌توجهی می‌تواند بحران آفرین باشد.

از مرزهای هشدار عبور کردیم و اکنون در بحران قرار داریم 

در این زمینه کارشناسان معتقدند برای رسیدن به واقعیت پیک پنجم با فعالیت ویروس دلتا کافی است شرایط پایتخت به عنوان یکی از شاخص‌های تعیین کننده در مدیریت همه‌گیری را مدنظر داشته باشیم تا با نتایج حاصله بتوانیم تصویری دقیق‌تر و کلی از شرایط بحرانی پیک پنجم در سراسر کشور ترسیم کنیم.

این گروه تاکید دارند توجه به آمارهای روزانه و کوتاه مدت در این شرایط می‌تواند خطرناک و نگران کننده باشد چون در دیدگاه  کوتاه مدت فراز و فرودهای موجود روی شاخص‌ها که اصطلاحا امواج سینوسی از آنها یاد شده می‌تواند منجر به تصمیم‌‌گیری اشتباه باشد چون مثلا در آخرین آماری که روز گذشته اعلام شده است نسبت یک روز قبل‌تر اکنون در شرایط بهتری قرار داریم درحالی که فقط کافی است این مقایسه را 14 روز به عقب ببریم تا به واقعیتی نگران کننده یعنی روند صعودی با شیب تند ویروس دلتا در سراسر کشور برسیم (مقایسه نمودارهای زیر کاملا گویای ماجراست).

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

فرمانده قرارگاه ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه از اواخر هفته گذشته روند صعودی مراجعه بیماران به مراکز درمانی تهران روند صعودی به خود گرفته است، اظهار داشت: براساس آمارهایی که در اختیار داریم اکنون از مرزهای هشدار عبور کرده‌ایم و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حداقل در تهران تا دو هفته آینده نباید انتظار فروکش کردن بیماری را داشته باشیم.

علیرضا زالی در ادامه افزود: شرایط در تهران آنقدر وخیم است که با 8000 بستری در بیمارستان‌ها و بیش از 20 هزار مراجعه سرپایی روبرو هستیم این همان خط هشداری است که اکنون از آن عبور کرده‌ایم و روند صعودی براساس مدل‌های موجود همچنان ادامه دارد که اخبار تلخ‌تری را به همراه خواهد آورد.

زالی به موضوع سرایت‌پذیری بالای ویروس دلتا اشاره و تصریح کرد: این نوع از ویروس سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد بنابراین توصیه همه بنده و همکاران این است که ضمن استفاده از ماسک‌های استاندارد هموطنان در زمینه رعایت فاصله اجتماعی کوشا باشند بخصوص اینکه از فردا احتمالا بخش عمده‌ای از کارمندان و پرسنل سرکارشان حاضر خواهند شد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی معتقد است یافته‌های علمی نشان می‌دهد ماسک‌های استاندارد می‌توانند حدود 70 درصد احتمال بروز بیماری را کاهش دهند و نکته اساسی در این زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم تجمع در فضای سربسته است و باید همه در این زمینه کوشا باشیم تا با افزایش میزان واکسیناسیون در سراسر کشور به نوعی چرخه انتقال شکسته شود.

وی درباره مصونیت افراد بعد واکسیناسیون نیز گفت: حتی ممکن است30 درصد افرادی که واکسینه شدند هم مبتلا شوند، بنابراین به افرادی که در اماکن پرخطر تردد دارند، توصیه می‌شود از دو ماسک استفاده کنند تا حد ممکن از ترددهای غیرضروری در معابر عمومی پرهیز داشته باشند به‌خصوص تاکید ما براین است که در وسایل نقلیه عمومی توجه بیشتری به موضوع رعایت مسایل بهداشتی و استفاده از ماسک داشته باشند.

کمبود دارو به دلیل مشکلات مالی است

زالی در مورد کمبود داروهای کرونا،  اظهار داشت: اخیرا وزارت بهداشت بخشی از داروی کرونا به نام رمدسیور را از طریق واردات اورژانسی تامین کرده و کمبود مرتفع شده است، اما مشکل ما بیش از کمبود دارو، به مسئله پرداخت‌ هزینه آن توسط بیمارستان‌ها مربوط است.

فرمانده قرارگاه ستاد کرونای استان تهران تصریح کرد: یک دوره مصرف این دارو برای یک بیمار 4 الی 5 میلیون تومان هزینه دارد و بیمارستان‌ها باید این هزینه را به صورت نقد پرداخت کنند و در زمینه مکانیسم پرداخت، مشکلاتی وجود دارد که باعث اختلال شده است.

شرایط فعلی با پیک‌های قبلی قابل مقایسه نیست

از سوی دیگر رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، نیز در خصوص وخامت پیک پنجم  گفت: پیک پنجم شیوع کرونا در مقایسه با چهار پیک قبلی بسیار حادتر، اما تعداد فوتی‌های آن کمتر شده است.

خسرو صادق‌نیت، به دلایل ایجاد پیک پنجم کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: پس از شیوع ویروس دلتا در استان‌های جنوبی و انتقال این ویروس به سایر مناطق کشور و به ویژه استان تهران و شهرهای اطراف آن، وقوع پیک پنجم پیش‌بینی می‌شد.

وی با بیان اینکه از یکی دو هفته اخیر با پیک شدید این بیماری مواجه هستیم، تاکید کرد: پیک پنجم از نظر شدت با هیچ یک از پیک‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، شدت ابتلای ویروس دلتا در مقایسه با  پیک‌های قبلی را بسیار بالاتر ارزیابی و خاطرنشان کرد: در این پیک، شدت و میزان ابتلاء بسیار شدید بوده و به سرعت بیمار را به بد حالی و بستری می‌رساند.

صادق‌نیت با اشاره به علائم ویروس دلتا که سریع خودنمایی می‌کند، گفت: اگر علامت داشتید و تست PCR شما هم منفی شد، باز اعتماد نکنید و بدانید کرونا است و حتماً باید مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

وی با عنوان این مطلب که ابتلاء به ویروس دلتا به شدت خانوادگی شده است، افزود: کمتر افرادی را می‌بینیم که در مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تنها باشند و حتماً یکی یا چند نفر از اعضای خانواده نیز درگیر شده‌اند.

صادق نیت به مهر گفت: یکی از مهم‌ترین علائم ویروس دلتا در پیک پنجم، ابتلای افراد سنین پایین اعم از کودکان و نوجوانان است. متاسفانه شدت ابتلای بچه‌ها و سنین پایین در این پیک، نسبت به پیک‌های قبلی افزایش زیادی داشته است.

وی ادامه داد: بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، طولانی شدن روند شیوع و خستگی افراد مهم‌ترین دلایل ایجاد پیک جدید بود که انجام برخی اقدامات می‌توانست از وقوع آن پیشگیری کند.

در جذب نیروی داوطلب موفق نبودیم

از سوی دیگر کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به فعالیت ویروس دلتا در سراسر ایران معتقدند، اگرچه به روایت آمارها و تحقیقات انجام شده میزان کشندگی ویروس دلتا نسبت به ویروس‌های قبلی کمی کمتر است اما واقعیت امر اینجاست که با درنظر گرفتن شدت سرایت این نوع از ویروس که می‌تواند به سرعت در بیمار شرایط بدحالی ایجاد کند تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تصاعدی بالا خواهد رفت.

این گروه تاکید دارند، روند یاد شده نهایتا با توجه به کمبودهایی که از نظر دارو، نیروی انسانی و تجهیزات وجود دارد مشکل ساز می‌شود و در نهایت کیفیت ارایه خدمات را با چالش روبرو می‌کند که مشخصاً در انتهای روند منجر به افزایش میزان فوتی‌ها خواهد شد که شاید بتوان گفت بخشی از آن غیرمستقیم به ویروس کرونا وابسته است.

به عنوان مثال  محمد طالب پور ، رئیس بیمارستان سینا، نیز چندی پیش در یکی از رسانه‌ها مهم‌ترین چالش بیمارستان‌ها در پیک پنجم کرونا را کمبود نیروی انسانی دانست.

وی افزود: امکان افزایش تخت ICU را داریم. در خصوص کلینیک سرپایی رمدسیویر مشکل عمده نداریم و اگر در تامین دارو مسئله‌ای نباشد می‌توانیم حجم فعالیت‌های این کلینیک را افزایش دهیم.

طالب‌پور ادامه داد: در زمینه نیروی پرستاری فراخوان جذب نیروی داوطلب دادیم که موفق نبودیم. عمل‌های الکتیو را به میزان یک سوم کاهش دادیم؛ به همین دلیل مشکل فضای فیزیکی در بیمارستان وجود ندارد اما محدودیت در کارکنان است.

روند کند واکسیناسیون ادامه دارد

در همین حال، علی‌رغم اینکه وزیر بهداشت و البته برخی از مقامات مسئول خبر از افزایش سرعت واکسیناسیون می‌دهند بازهم مشاهدات عینی رسانه‌ها و شواهد موجود از بسیاری از مراکز واکسیناسیون بخصوص در کلانشهرها نشان می‌دهد اگرچه نسبت به هفته‌های گذشته شرایط بهتر شده اما بازهم روند منطقی نیست و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

در این زمینه لازم به یادآوری است که اهمیت واکسیناسیون و رسیدن به ایمنی 70 درصد جامعه برای مهار بیماری در سراسر کشور الزامی هست و در واقع هر ساعت تاخیر در انجام این کار می‌تواند تنها به هزینه‌های مدیریت در آینده بخصوص در موارد فوتی اثرگذاری بالایی داشته باشد که آمار نشان می‌دهد هم اکنون کمی بیش از 11.5 درصد از مردم ایران علیه ویروس منحوس واکسینه شده‌اند که البته شامل افرادی است که حداقل یک دز واکسن دریافت کرده‌اند.

به گفته کارشناسان اگر جمعیت ایران را نزدیک به 83 میلیون نفر برآورد کنیم با توجه به سالخوردگی جمعیت بخش عمده‌ای از آنها مشمول دریافت واکسن برای رسیدن به ایمنی جمعی در کشور خواهند بود که آمارها نشان می‌دهد حداقل 75 میلیون را شامل خواهد شد و از سوی دیگر اگر به تعداد واکسن‌های تزریق شده تا روز گذشته یعنی حدود 10 میلیون مجموع تزریق دقت نظر داشته باشیم می‌بینیم هنوز تا رسیدن به سطوح قابل قبول فاصله معناداری داریم.

البته مقایسه میزان واکسیناسیون روزانه در ایران نیز خود حکایت از مشکلات عمده در این زمینه بخصوص موضوع لجستیک و انجام این کار دارند چون براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت روز گذشته در مجموع 208102 نفر دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و در همین دوره 18040 نفر هم با دریافت دز دوم واکسن فرآیند کارشان تکمیل شده که این رقم با وعده‌های ارایه شده از سوی مسئولان برای انجام روزانه بیش از 400000 دز واکسن هنوز فاصله بالایی دارد.‌‌

‌استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شرایط خاص کرونایی در استان هرمزگان همچنان ادامه دارد و خبری مبنی بر پایان پیک کرونا در این استان به گوش نمی‌رسد، همچنان تمامی آمارها صعودی و دارای رشد است. 

در یک هفته گذشته کرونا جان 52 بیمار را گرفته تا نشان دهد قدرت کشندگی این بیماری بالاست و در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب از سوز متولیان روزهای سیاه کرونایی در استان هرمزگان تداوم خواهد داشت. 

تخت‌های بیمارستانی دیگر جایی برای پذیرش بیمار ندارند و کاملا پر شده‌اند، از سویی خستگی مفرط کادر درمان و کمبودهای درمانی و بهداشتی در کنار کمبود دارو و نیروی درمانی سبب شده اوضاع این استان از حد فوق بحرانی نیز عبور کند. 

در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 375809 که روزانه تعداد قابل توجهی تست مثبت داریم. 

وی افزود: وضعیت بیمارستان‌ها بحرانی است و میزان بیماران بستری رشد چشمگیری دارد در حال حاضر 961 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این تعداد 109 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 22 بیمار وخیم گزارش شده است. 

وی تصریح کرد: بازهم آمار مرتبط با بیماران قرنطینه خانگی مرز 12 هزار بیمار را شکست و به رقم 12 هزار و 67 نفر رسید که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند خطرناک باشد. 

نوروزیان گفت: در ‌شبانه روز گذشته کرونا جان 9 بیمار دیگر شامل 4 آقا و 5 خانم در محدوده سنی 54 الی 89 سال از شهرستانهای میناب (دو نفر)، جاسک (دو نفر)، قشم (سه نفر) حاجی آباد و رودان هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به 1602 نفر رسید. 

‌استان فارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز، موج پنجم کرونا در حالی روزهای اوج خود را می‌گذراند که این بیماری منحوس در گذر از 17 ماهگی است. گونه‌های جدید این بیماری اعم از هندی و آفریقایی به سرعت در حال شیوع است و ارقام مبتلایان یا جان‌باختگان هر روز بیشتر می‌شود. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و 47 هزار و 33 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 305 هزار و 675 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون 123 هزار و 275 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 21 هزار و 585 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون 327 هزار و 260 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام جان باختن 23 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید 19 به پنج هزار و 47 نفر رسیده است.

هم‌اکنون 2 هزار و 502 نفر در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که 280 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها قرار دارند.

با توجه به وضعیت قرمز کرونایی 23 شهرستان استان فارس، شدت سرایت‌پذیری کرونای دلتای هندی و گسترش بالای آن در بین خانواده‌ها و اجتماعات نیاز است حساسیت‌ها در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شود.

استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 2070   نفر بودند که 925 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 363 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 218  بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 2021 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 258 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را  10 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 5 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان خراسان‌رضوی 

علی اصغر انجیدنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: روزانه بیش از 300 بیمار بستری جدید در مناطق تحت پوشش دانشگاه تحت درمان قرار می‌گیرند که این آمار نشان می‌دهد متاسفانه در اوج موج پنجم کرونا هستیم.

انجیدنی خاطرنشان کرد: همزمان تعداد بیماران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 1200 بیمار نزدیک می‌شود که از این تعداد حدود 300 نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: با انجام مدیریت تخت و همکاری همه بیمارستان‌های خیریه، خصوصی و دولتی شرایط به گونه‌ای مدیریت می‌شود که کمبود تخت نداشته باشیم و در حال حاضر تمام اعمال جراحی غیرضروری در تمام بیمارستان‌ها لغو شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تمامی بیمارستان‌ها ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص دادند و از آن طرف نظام ارجاع کماکان ادامه دارد و توصیه می‌شود شهروندان در ابتدای شروع علائم از سامانه 191 استفاده و به نزدیکترین مرکز درمانی سرپایی همچون مطب ها و یا درمانگاه ها مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به بیمارستانها پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: اگر بیماری بدحال باشد اورژانس 115 آن فرد را به بیمارستان منتقل می‌کند و نیازی به مراجعه مستقیم مردم نیست و امیدواریم بتوانیم با کمک و همیاری همه مردم  این موج را پشت سر بگذاریم و شرایط بگونه ای پیش برود که با بهترین کیفیت به مردم خدمات درمانی ارائه دهیم.

استان قزوین

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی در کل استان قزوین آمار مبتلایان کرونایی استان از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در مرز 72 هزار مبتلا قرار گرفته که با احتساب موارد مشکوک و محتمل ابتلا این آمار به بیش از 87 هزار مبتلا از ابتدای پاندمی می‌رسد.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به افزایش چشمگیر آمار بستری‌های کرونایی در 24 ساعت اخیر گفت:‌ آمار مجموع بستری‌های کرونایی ما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به 520 نفر رسید که در مقایسه با روز قبل 10 درصد افزایش داشته و نسبت به روز قبل 48 نفر بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: در ضمن آمار بستری‌های کرونایی روزانه هم برای نخستین بار از عدد 100 نفر در روز گذشت و با 29 درصد افزایش به 123 نفر رسید که 27 نفر بستری بیشتر از روز قبل بوده است. در ضمن آمار مرگ‌ومیر کرونایی استان در شبانه‌روز اخیر هم 3 نفر بود که نسبت به روز پیش ثابت بود و به نظر می‌رسد با توجه به افزایش روزافزون آمار واکسیناسیون این رقم همچنان تثبیت‌شده باقی بماند.

نامدار ادامه داد: در ضمن آمار بیماران بدحال زیر دستگاه کمک‌تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه 25 نفر است که نسبت به روز گذشته ثابت بوده و امیدواریم این آمار در روزهای آینده با توجه به افزایش حجم و گستره واکسیناسیون کاهش یابد. در ضمن آمار بهبودیافتگان کرونایی هم نسبت به روز قبل 31 درصد (27 نفر) کمتر شده و به 60 نفر رسید.

وی یادآور شد: در ضمن آمار مبتلایان کرونایی ما در 24 ساعت اخیر 366 نفر است که نسبت به روز قبل فقط 2 نفر بیشتر بود و البته با توجه به کاهش شدید میزان مراعات پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی انتظار داریم که آمار ابتلا همچنان با نوسانات روزانه در مسیر افزایشی باشد؛ مگر اینکه طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی به نتیجه مثبت برسد.

استان لرستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، در پی عادی انگاری‌ها و بی‌توجهی برخی از مردم استان لرستان به بیماری کرونا، این ویروس مُسری بار دیگر خیز برداشته و روزانه شاهد افزایش تعداد بیماران و موارد بستری شده هستیم.

مریم کوشکی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان اظهارداشت: طی 24 ساعت گذشته با اضافه شدن 407 بیمار جدید در لرستان مجموع مبتلایان به کووید 19 به 129 هزار و 155 نفر افزایش یافت.

وی افزود: متاسفانه با فوت 2 بیمار طی 24 ساعت گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان به هزار و 970 نفر رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: هم اکنون نیز 608 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت هستند، روز گذشته تعداد بستری بیماران 603 مورد بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان لرستان 404 هزار و 640 نمونه برای انجام آزمایش به آزمایشگاه ارسال شده که از این تعداد به 399 هزار و 815 مورد پاسخ داده شده است و از این تعداد 270 هزار و 660 مورد منفی بوده است.

استان بوشهر

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه 90 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر به اوج خود رسیده و تنها راه در امان ماندن از ابتلا به بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از افزایش بستری‌ها و اوج مبتلایان در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: روز گذشته با شناسایی بیش از 600 مبتلا به بیماری کرونا 147 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که از این تعداد ابتلای 68 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بیش از 95 درصد تخت‌های بخش بستری کرونایی اشغال است تصریح کرد: اکنون 556 نفر در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر بستری هستند که 48 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و از این مجموع موارد بستری، 13 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی از ثبت 9 فوتی دیگر به سبب ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: روز گذشته شش آقا و سه خانم بین سن 42 تا 83 سال به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد جان‌باختگان این بیماری در استان بوشهر به یک‌هزار و 380 نفر رسید.

کشمیری، تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تاکنون را بیش از 62 هزار نفر دانست و بیان کرد: بخشی از بیماران در قرنطینه خانگی هستند و بخشی هم بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تسریع واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون افزون بر 130 هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این درحالی است که روزانه بیش از 10 هزار نفر این واکسن را دریافت می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر آغاز تزریق واکسن کرونا به افراد 18 سال به بالا در جزیره خارگ خبر داد و خاطر نشان کرد: روند واکسیناسیون در استان بوشهر تسریع یافته و تزریق واکسن کرونا به گروه سنی بالای 50 سال تا هفته آینده تکمیل می‌شود و پس از آن گروه سنی بالای 40 سال این واکسن را دریافت می‌کنند.

وی باتأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا افزود: همه مردم اعم از دریافت کنندگان واکسن کرونا و دیگر گروه‌ها با پروتکل بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

استان سمنان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دپیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 30 هزار و 915 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی. آر در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از دوم الی سوم مرداد ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 38 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و 217 نفر رسیده است و 23 هزار و 698 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانایی گفت: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به6 هزار و186 نفر رسید.

استان ایلام

محمد کریمیان در گفت‌وگو و با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 42 هزار و 574 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 168 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 38 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 40 هزار و 691 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون 816 نفر بوده است.

استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند  ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 152 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 58 بیمار جدید شامل 23 بستری و 35 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد 20 مورد از بیرجند، از شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، سرایان و سربیشه هرکدام دو مورد، از درمیان یک مورد، طبس 6 مورد، فردوس 4 مورد، قاین 12 مورد و از نهبندان 7 مورد جدید شناسایی شد.

وی گفت: در حال حاضر 291 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 149 نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد 20 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال 5 نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین همزمان هزار و 222 تست سریع در استان انجام شد که 373 بیمار جدید در استان شناسایی شد.

مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید در استان تعداد فوتی‌های کرونا در استان به 944 نفر رسید.

استان آذربایجان غربی

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به آخرین وضعیت کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 448 نفر به کرونا مبتلا و متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

وی تصریح کرد: با ابتلای 488 نفر و فوت یک نفر، مجموع مبتلایان به 189 هزار و 833 نفر و مجموع کل فوتی ها به چهار هزار و 858 نفر رسید.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: هم اکنون 386 نفر بستری مشکوک و 154 نفر در آی سی یو بستری هستند.

وی به شمار واکسیناسیون نیز اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته پنج هزار و 635 نفر واکسن کرونا دریافت کردند تا مجموع واکسیناسیون شدگان به 313 هزار و 99 نفر برسد.

آقازاده در ادامه تعداد شهرهای قرمز را پنج شهر ذکر کرد و افزود: این وضعیت ناپایدار است و ممکن است در روزهای آینده سایر شهرها نیز مانند ارومیه، خوی، چایپاره، ماکو و شاهین دژ قرمز شوند.

استان البرز

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان البرز اظهار داشت: روند مراجعات شهروندان استان البرز به مراکز درمانی این استان روند صعودی دارد.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 2600 نفر به  بیمارستانها و مراکز درمانی استان البرز مراجعه کردند.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه متاسفانه محدودیت‌های اعمالی و شیوه نامه‌های بهداشتی در استان البرز رعایت نمی‌شود، بیان کرد: با وضعیت کنونی نمی توان چشم انداز خوبی برای این بیماری در استان البرز پیش بینی کرد.

بابایی با بیان اینکه در حال حاضر 1081 نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان البرز بستری هستند ، تصریح کرد: در موج‌های قبلی کرونا میزان مراجعات بیماران غیر کرونایی به مراکز درمانی کمتر بود اما در این موج میزان مراجعات مردم به بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده و این موضوع کار را برای خدمات دهی به بیماران مراکز درمانی سخت تر کرده است.

استان کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، کرمان در حالی سخت‌ترین و سنگین‌ترین روزهای کرونایی خود را طی می‌کند که همچنان غلبه رنگ قرمز در بیشتر مناطق استان ادامه دارد، ظرفیت تخت‌‌های بیمارستانی در استان در حال تکمیل شدن است و این در شرایط مسئولان از کم شدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر می‌دهند و نگران افزایش تعداد بیماران در هفته‌های آینده هستند.

آمارهای کرونایی در استان کرمان روزانه رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کنند به طوری که فوتی‌هایی که تا یک ماه پیش آمار آن به صفر رسیده بود و آمار بستری‌هایی که نمودارش زیر 10 نفر بود، حالا خبر از افزایش مرگ‌های 20 نفر در روز و بالای 200 نفر بستری در شبانه روز دارد که حال برخی از آنها بسیار وخیم است.

علی زینی‌وند استاندار کرمان واقعیت وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان را بحرانی عنوان کرد و اظهار داشت: با تعطیلی شهرستان‌ها مخالف هستیم و همان طور که دیدیم تعطیلی تهران مشکلی را حل نکرد و در کنترل بیماری مؤثر نبود چرا که مردم به مسافرت رفتند.

وی با بیان اینکه تعطیلی بخش اداری هیچ کمکی به کنترل بیماری کرونا نمی‌کند تصریح کرد: کنترل ورود و خروج به مناطق ییلاقی باید با جدیت انجام شده و از تجمعات جلوگیری کرد.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه نمودار کرونایی استان کرمان روند صعودی با شیب تند داشته و تعداد بستری‌ها و مراجعان سرپایی افزایش زیادی دارد اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 425 بیمار با تشخیص قطعی کرونا در بیمارستان‌های سطح استان تحت درمان هستند، حدود 220 نفر در بخش‌های ویژه و حدود 70 نفر زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه حدود 30 بیمارستان در سطح استان داریم که تمام بیمارستان‌ها بیمار کرونایی در حال بستری دارند ادامه داد: دو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و افضلی‌پور حدود 500 بیمار بستری دارند که وضعیت بحرانی است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 961 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 546 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 100 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 164 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 62 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 89 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 193 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 27 هزار و 382 مورد رسیده است.

وی به فوت 12 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 399 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 235 هزار و 395 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 79 هزار و 939 مورد است.

 

درحال تکمیل... .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)