میرنیوز

جهان در سیطره یک ویروس!

جهان در سیطره یک ویروس! 2021-07-24T11:50:48+04:30

 به گزارش ایسنا، این بیماری برای نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان استان هوبئی، کشور چین شناسایی شد. در ۱۱ مارس، سازمان جهانی بهداشت شیوع بیماری را دنیاگیری اعلام کرد.

در پی بحران دنیاگیری بیماری کروناویروس در نقاط مختلف جهان، دنیاگیری کروناویروس در ایران به ‌صورت رسمی در ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تأیید شد. هرچند به گفته برخی متخصصان از دی ماه بیمارانی با علائم کروناویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که به علت نو پدید بودن بیماری مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند و به گفته معاون وزیر، چون در مقطع اوج همه‌گیری بیماری آنفلوانزای H۱N۱ بود، نظام سلامت به اشتباه آن را آنفلوانزا تشخیص داده و دیر متوجه ورود بیماری می‌شود.

از سوم اسفند ۱۳۹۸ وضعیت در ایران از سفید خارج و وارد وضعیت زرد شد، در هشتم اسفند مایک رایان مدیر اجرایی برنامه  فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: ایران که در هفتهٔ گذشته فقط دو مورد ابتلا داشته ‌است، امروز تا ۲۴۵ مورد آلودگی به کرونا را تأیید کرده‌است. به گفتهٔ رایان این بیماری بدون هیچ‌گونه شناسایی وارد ایران شده و ممکن است ابعاد آن بسیار بیشتر از چیزی باشد که می‌بینیم.

انواع جهش‌ یافته ویروس کرونا

کرونا که حالا بیش از دو ‌سال در زندگی ما جا خوش کرده است، قصد رفتن که ندارد هیچ، دائم درحال به‌روزرسانی خود و به ‌رخ ‌کشیدن انواع جهش ‌یافته‌اش است.

منظور از جهش ویروس، تغییراتی است که هنگام تکثیر آن از ویروسی به ویروس دیگر ایجاد می‌شود، وقتی هم که ویروسی یک یا چند جهش جدید داشته باشد، گونه جدید ایجاد می‌شود.

دانشمندان تاکنون جهش‌های گوناگونی را در ویروس کرونا مشاهده کرده‌اند؛ برخی از این جهش‌ها ممکن است مزیت‌های ویژه‌ای را برای زنده‌ماندن‌ بیشتر نصیب ویروس کند که از جمله آن‌ها بالابردن سرعت انتشار، انتقال و مقاومت در برابر واکسن‌هاست.

 تاکنون چند نوع جهش ‌یافته ویروس کرونا شناخته شده است که معروف‌ترین آن‌ها را با نام‌های «نوع هندی»، «نوع انگلیسی»، «نوع برزیلی» و «نوع آفریقای‌جنوبی» می‌شناسیم.

البته سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از برچسب‌ زنی منفی به کشورهایی که گونه جهش ‌یافته در آن‌ها کشف شده است، اقدام به نام‌گذاری انواع شایع جهش‌یافته ویروس کرونا بر اساس حروف یونانی کرد که بر این اساس، نوع جهش‌یافته انگلیسی «آلفا»، نوع جهش‌یافته آفریقای‌جنوبی «بتا»، نوع برزیلی «گاما» و نوع جهش‌یافته هندی «دلتا» نامیده شد.

از انواع قبلی جهش این ویروس خطرناک که بگذریم به " دلتا"می رسیم؛ نوع «دلتا» با عنوان «B.۱.۶۱۷.۲» شناخته می‌شود و در دسامبر سال ۲۰۲۰ در هند شناسایی شده است، این نسخه خود نیز دوباره جهش یافته است که دلتاپلاس یا فوق‌ جهش‌ یافته نام دارد. هردو این نسخه‌ها سرعت شیوع بالاتری نسبت به نسخه‌های قبل دارند و وضعیت جسمانی را وخیم ‌تر می‌کنند، دلتا و دلتاپلاس، جوانان و حتی کودکان را به این عارضه مبتلا می‌کنند.

برای پایان همه‌گیری و جلوگیری از بروز جهش‌های جدید در ویروس کرونا تنها راه‌حل واکسیناسیون است، هرچقدر افراد بیشتری در مقابل ویروس واکسینه شوند، فرصت جهش ویروس کرونا هم کاهش می‌یابد.

۸۸ هزار و ۲۷۳ نفر قربانی کرونا در ایران

بر اساس آخرین آمار اعلامی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در کشور سه میلیون و ۶۴۵ هزار و۶۵۴ نفر کل مبتلایان تا دیروز بوده و ۸۸ هزار و ۲۷۳ نفر قربانی کرونا در ایران شده اند.

از این تعداد سه میلیون و ۲۲۰ هزار ۴۴۵ نفر بهبودیافته و ۴۶۹۶ نفر بیمار بدحال در آی سی یو بیمارستان ها تحت مراقبت ویژه هستند. تا کنون به هفت میلیون و۴۴۶ هزار و ۵۱۰ دز اول واکسن تزریق و به دو میلیون و ۳۵۳ هزار و۹۷۶ دز دوم واکسن تزریق شده که با این احتساب تا دیروز مجموع واکسن تزریق شده نه میلوین و ۸۰۰ هزار ۴۸۶ دز بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر واکسن تزریقی در کشور واکسن برکت، اسپوتنیک روسی و سینوفارم چینی است و مقرر شده است به زودی با تولید انبوه واکسن داخلی واکسیناسیون کرونا در کشور به تعداد مطلوبی برسد.

بر اساس اعلام سامانه ماسک تا پنج‌شنبه ۳۱ تیر ماه، شهرهای قرمز کرونا کشور در حال گسترش بودند و علاوه بر آن ۱۱۷ شهرستان نارنجی، ۲۳۲ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان زرد هستند و شهرستان با وضعیت آبی در کشور نداریم.

واکسیناسیون سرعت می‌گیرد

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دستور داد: به دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده‌ایم و مراجعه به مراکز واکسیناسیون کمتر بوده است؛ نسبت به دعوت کلیه افراد بالای ۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت‌نام ننموده‌اند، اطلاع رسانی و اقدام شود.

جهان در سیطره یک ویروس!

دکتر سعید نمکی در این نامه افزود: در صورت پوشش ۷۵ درصدی واکسیناسیون، نوبت‌دهی ۵۸ تا ۶۰ ساله‌ها آغاز شود در استان‌هایی که گروه سنی هدف ۵۰ سال می‌باشد، نسبت به نوبت دهی ۴۸ تا ۵۰ ساله‌ها اقدام کنند.

همدان در وضعیت قرمز کرونایی

در این میان بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسامی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، اکثر شهرهای این استان نیز در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند و علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، اسدآباد و همدان نیز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

بدین ترتیب از مجموع ۱۰ شهرستان استان، شهرستان‌های ملایر، نهاوند، کبودراهنگ، اسدآباد و همدان در وضعیت قرمز شهرستان‌های تویسرکان، درگزین و رزن در وضعیت نارنجی و و شهرستان‌های فامنین و بهار در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی نقاط کمتر از ۱۰ درصد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس آمارهای رسمی در این استان ۵۸ درصد است اما در برخی نقاط به خصوص مناطق گردشگری، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها رعایت این موضوع از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به کمتر از ۱۰ درصد نیز می‌رسد.

جهان در سیطره یک ویروس!

رشید حیدری مقدم در ستاد مقابله با کرونا استان همدان با بیان اینکه این وضعیت در شرایط فعلی همه‌گیری ویروس کرونا با وجود ویروس جهش یافته جدید بسیار نگران کننده است، افزود: مشاهدات میدانی در زمینه عدم رعایت فاصله فیزیکی و استفاده نکردن از ماسک به ویژه در مناطق حاشیه شهر و تفرجگاه های استان همدان هشدار دهنده است، البته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات استان، قابل قبول است.

وی ادامه داد: بررسی طغیان‌های صورت گرفته در یک هفته گذشته بیانگر این است که ۳۳ درصد بیماران به علت شرکت در اجتماعات و ۶۶ درصد به خاطر تماس درون خانگی و دورهمی‌ها به ویروس کرونا مبتلا شدند.

مراسم‌ عروسی و عزا؛ عامل موج جدید کرونا

معاون استاندار و فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه پیک جدید کرونا خطرناک‌تر از قبل است و نیاز به همراهی بیشتر مردم داریم، گفت: عامل اصلی موج جدید کرونا و روند صعودی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر و دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی، تجمع‌ها و برگزاری مراسم‌ عروسی و عزاست.

قدرت‌الله ولدی در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا، افزود: نیروهای پلیس در ورودی‌های شهر مستقر شده‌اند و با مسدود شدن ورودهای ملایر، به جد از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به داخل شهر جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها موظف به ضدعفونی روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، نظارت جدی بر عملکرد رانندگان تاکسی‌ها در راستای رعایت موارد بهداشتی و زدن ماسک هستند.

ولدی با اشاره به اینکه مشکل کمبود واکسن و انجام واکسیناسیون در ملایر نداریم و روزانه برای ۲۰۰۰ نفر در این شهرستان تزریق واکسن انجام می‌شود، افزود: محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد همچنان تداوم دارد و جریمه یک میلیون تومانی برای خودروهای متخلف با پلادارد و جریمه یک میلیون تومانی برای خودروهای متخلف با پلاک غیربومی اعمال می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق صورت جلسه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا شهرستان ملایر به تمامی اصناف، کسبه و بازاریان مهلت فعالیت یک هفته‌ای داده شد که در صورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و پیرو آن کاهش آمار مبتلایان و بستری کرونا در این شهرستان، برای هفته دوم اجازه فعالیت داده شود، در غیر اینصورت مصوبات مربوط به شهرهای قرمز و تعطیلی مشاغل گروه‌های مرتبط اعمال می شود.

فرماندار ملایر  گفت: همچنین نظارت و کنترل اصناف، کسبه و بازاریان، رستوران‌ها ، تالارها با یک چهارم ظرفیت، اماکن ورزشی، مساجد و حسینیه‌ها و سایر واحدهای صنفی برعهده اتحادیه‌ها، اتاق اصناف ، اداره صنعت و معدن و ارگان‌های ذیربط است.

تزریق واکسن مصونیت همیشگی ایجاد نمی کند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر با تأکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا از ابتلا به این بیماری ممانعت نمی‌کند و فقط میزان شدت بیماری و آمار مرگ‌و میر و شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان و ICU را کاهش می‌دهد، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم تأکید کرد.

دکتر نیکو امجدی در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه حداقل بین دو تا چهار هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، مصونیت نسبی در افراد ایجاد می‌شود، اظهارکرد: این بدان معنی نیست که فرد هرگز به کرونا مبتلا نمی‌شود، بلکه ممکن است مبتلا شده اما علائم ضعیفی مثل یک سرماخوردگی ساده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی دُز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده باشد و با فکر اینکه دیگر کرونا نمی‌گیرد، پروتکل‌ها را رعایت نکند و دارای علائم ضعیف باشد، این فرد یک ناقل محسوب شده و می‌تواند خانواده و اطرافیان خود را مبتلا سازد.

امجدی بر رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و رعایت بهداشت فردی توسط همه آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان ملایر در پنج پایگاه در شهر ملایر طبق دستور دولت و وزارت بهداشت و درمان از ماه‌ها قبل واکسیناسیون عمومی را آغاز کرده و این روند ادامه دارد.

این مقام مسئول با تأکید اینکه واکسیناسیون عمومی به منظور جلوگیری از ابتلا در همه افراد و سنین مختلف امری ضروری است، تصریح کرد: تزریق واکسن، برای سالمندان و بیماران زمینه ای نیز ضروری بوده و این افراد نباید ترسی داشته باشند. 

۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان غرضی بستری هستند

مدیر بیمارستان غرضی ملایر با بیان اینکه طی یک هفته اخیر با افزایش روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ مورد بستری بیماران کرونایی در حال حاضر ۹۰ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند، گفت: روزانه حدود ۱۵ مورد نیز بیمار ترخیصی داریم.

حسین کارخانه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه از ابتلای درگیری و شیوع کرونا بیمارستان غرضی به عنوان یکی از مراکز اصلی بستری و درمان بیماران کرونایی در ملایر محسوب شد، گفت: کلیه اعمال جراحی غیر ضروری کنسل شده و فقط  اعمال جراحی اورژانسی در این مرکز انجام می شود.

جهان در سیطره یک ویروس!

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش های ویژه، بخش های سلامت ۱و ۲و ۳ و اورژانس درگیر پذیرش و خدمات دهی به بیماران کرونایی هستند، خاطرنشان کرد: امسال با همکاری مدیریت درمان استان یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان تهیه شد که در حال نصب است و مشکل اکسیژن نداریم.

کارخانه ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۶۰۰ مورد بستری بیماران کرونایی داشته ایم، ۱۷۰ نفر از پرسنل درمانی و غیر درمانی بیمارستان به کرونا مبتلا شدند و تاکنون ۷۰ نفر از پرسنل بیمارستان دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیر بیمارستان غرضی ملایر با اشاره به اینکه روزانه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ بیمار کرونایی که مشکل تنفسی دارند در اورژانس این مرکز درمانی خدمات سرپایی پزشکی دریافت می کنند و تریاژ و معاینه می شوند، افزود: روزانه ۱۵۰ مورد سی تی اسکن ریه مختص بیماران کرونایی در این بیمارستان انجام می شود.

مسئولین و مردم کرونا را جدی بگیرند

به گزارش ایسنا؛ ملایر در وضعیت قرمز کرونا به سر می برد اما رعایت پروتکل ها کاهش داشته است، شمار قابل توجهی از دست فروشان، اصناف، نانوایی ها و مغازه داران ماسک نمی ‌زنند و رعایت نمی‌ کنند، نانوایی ها، داروخانه ها، بازار، فروشگاه ها و مطب های پزشکان متخصص خیلی شلوغ هستند، به علت کمبود مرغ صف های طولانی تشکیل می شود و مردم بدون ماسک و رعایت فاصله، خود را برای کرونا آماده می کنند!

بنابراین انتظار می رود مسئولین، مدیران حوزه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و اداره صنعت تعداد بازرسی ها را افزایش داده و با متخلفان برخورد جدی داشته باشند، شهروندان ملایری نیز باید بدانند کرونا تمام نشده است و همه ما باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)