میرنیوز

بازیگری حرفه بی‌رحمی است/تخیل ابزار اولیه بازیگر است

بازیگری حرفه بی‌رحمی است/تخیل ابزار اولیه بازیگر است 2021-07-21T08:57:07+04:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: به تازگی فیلم «هزار سال با تو» با بازی محسن ثباتیان بازیگر جوان و با آتیه کشورمان وارد شبکه نمایش خانگی شده است؛ به همین بهانه در حاشیه سفر وی به اصفهان گفت‌وگویی با او در مورد این فیلم و کارهای جدیدش داشتیم که در ادامه از مدنظر خوانندگان می‌گذرد:

آقای ثباتیان! با دو فیلم «چشمهایت» و «هزار سال با تو» در دو دوره جنبی جشنواره فجر حضور داشتید، چه تغییراتی از لحاظ انتخاب نقش‌ها و فیلمنامه‌ها در این مدت داشتید؟

از دیدگاه خودم خیلی تغییر کرده‌ام، دوستانه انتخاب کردن نقش‌ها را کاملاً کنار گذاشته‌ام و تا با سناریو ارتباط برقرار نکنم غیر ممکن است که نقشی را قبول کنم.

اکنون وقتی یک تماشاچی جلو می‌آید و از بازی‌ام تعریف می‌کند اصولاً خیلی ساده از او تشکر می‌کنم ولی واقعیت این است که می‌دانم مسئولیت من به عنوان یک هنرمند بسیار زیادتر شده چون احساس می‌کنم باید به کیفیتی فراتر از این دو فیلم اخیرم دست پیدا کنم.

شما قبل از زمان فیلمبرداری برای ورود به نقش چه طراحی خاصی دارید؟

من اصولاً نمی‌توانم چیزی را از قبل طراحی کنم چون باید اندازه و جنس بازی نقش مقابلم را ببینم، در واقع من در بازیگری به حس لحظه‌ای اعتقاد دارم، تمام جذابیت خلق هنر به همین در لحظه بودن است.

کاراکترها هیچ وقت تصمیم نمی‌گیرند که در بخش‌های مختلف زندگی چطور رفتار کنند و این طراحی از قبل بزرگترین اشتباه است چراکه کاراکتر از بین می‌رود و محسن ثباتیان است که فقط دیالوگ می‌گوید.

بازیگری حرفه بی‌رحمی است/تخیل ابزار اولیه بازیگر است

شاید ریسک به نظر بیاید اما به نظرم همه چیز بستگی به آمادگی ذهنی بازیگر دارد.

این ریسک پذیری شما در بازیگری شامل چه چیزهایی می‌شود؟

هیچ چیز، بازیگری با تمام جذابیت‌هایش حرفه بی رحمی است و به همین دلیل من اصولاً با شناخت وارد کار می‌شوم، من همیشه بلند پرواز بوده‌ام، حالا با بازیگری موقعیت بیشتری برایم فراهم شده، موفقیت‌های بیشتری می‌خواهم و برای آن تلاش می‌کنم.

صادقانه بگویم هیچ وقت زمان تولید یک فیلم به فکر جشنواره یا جایزه نبوده‌ام، حتی خارج از سینما در زندگی تا حالا هیچ کاری نکرده‌ام که فقط برای جایزه بوده باشد.

در هر فیلم با تمام وجودم وارد صحنه شده‌ام و و سعی کرده‌ام بهترین اجرا را داشته باشم؛ از نظر خودم وقتی گروه فیلم را خوب انتخاب می‌کنی و بدون حاشیه و با آمادگی بالا جلوی دوربین می‌روی این سبک بازی از ریسک تبدیل به مهارت می‌شود.

و امسال کار نویسندگی فیلمنامه انجام دادید؟

امسال واقعاً سال عجیبی بود چراکه شرایط کرونایی روال عادی زندگی‌ها رو به هم ریخته است، بر این اساس من ترجیح دادم فیلمنامه بنویسم تا در یک شرایط عادی‌تر بازیگری کنم اما گویی این داستان کرونا ادامه دارد و من می‌خواهم فیلمنامه‌ام را به تولید برسانم و امیدوارم با این سریال به زودی دوباره با یک نقش جدید و کاملاً متفاوت کار بازیگری را ادامه بدهم.

درباره انتخاب فیلم‌ها تفکر خاصی دارید یا فقط جذاب بودن سناریو برای شما کافی است؟

از دیدگاه من تخیل ابزار اول یک بازیگر است و من همیشه جذب فیلمنامه‌هایی می‌شوم که در هنگام خواندن متن تخیل را در من به اوج می‌رساند، آن چیزی که دوست ندارم برایم اتفاق بیافتد این است که در یک قالب یا یک تیپ فرو بروم و دائم همان را اجرا کنم، یعنی همیشه به یک شکل دیده شوم.

بازیگری حرفه بی‌رحمی است/تخیل ابزار اولیه بازیگر است

اصلاً دوست ندارم اسم محسن ثباتیان با تصور یک کلیشه همراه باشد برای همین هدف در سال جدید می‌خواهم پرکارتر و متفاوت‌تر باشم.

به تازگی فیلم «هزار سال با تو» با بازی شما در رسانه‌های خانگی پخش شد؛ از بازی در این فیلم راضی هستید؟

بله فیلم جذاب و خوبی بود و نسبت به شرایط و تغییراتی که در زمان فیلمبرداری اتفاق افتاد من از نتیجه راضی هستم، در ابتدا قرار بود من نقش «شاهرخ» که آقای امینی خواه بازی کردند رو بازی کنم اما بخاطر اینکه زمان فیلمبرداری تغییر کرد نقش سروش را بازی کردم که تجربه متفاوت و جدیدی بود.

شما نه به عنوان بازیگر بلکه به عنوان یک تماشاگر با فیلم چطور ارتباط برقرار کردید؟

شخصاً فکر می‌کنم «هزار سال با تو» فیلمی است در یک قالب امتحان پس داده است، یک مثلث عشقی جذاب با داستانی که تماشاچی را تا آخر فیلم با خود همراه می‌کند و باعث می‌شود حال بهتری در این روزهای سخت کرونایی داشته باشیم، به نظر من فیلم بسیار ریتم و رنگ خوبی دارد و جزو فیلم‌هایی است که نسبت به مخاطبش تعهد اخلاقی دارد.

در جشنواره فجر هم با استقبال خیلی خوب مردم روبرو شد و فیلم موفقی بود.

و به عنوان سوال آخر چه چشم اندازی برای آینده بازیگری خود دارید؟

بدون شک به دنبال تمرکز برای بازی در سریال «رؤیای فردا» هستم و بیشتر ترجیح می‌دهم انرژی خود را بر روی این کار نگه دارم؛ متن متفاوت و جذابی است و دوست دارم لحظات زیبایی را برای مخاطبم به یادگار بگذارم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

حوادث ۲۴ ساعت اخیر اصفهان ۱۳ مصدوم و ۲ فوتی داشت

حوادث ۲۴ ساعت اخیر اصفهان ۱۳ مصدوم و ۲ فوتی داشت
2021-07-27T09:29:46+04:30
اصفهان - رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: حوادث ۲۴ ساعت اخیر در اصفهان ۱۳ مصدوم و دو فوتی داشت.

زاهدان در غبار بادهای ۱۲۰ روزه محو شد

 زاهدان در غبار بادهای ۱۲۰ روزه محو شد
2021-07-27T09:36:29+04:30
گروه استان‌ها - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نفوذ گردوغبار گسترده بادهای ۱۲۰ روزه به زاهدان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۲۰۵۰ میکروگرم برم...

تولیت آستان قدس‌رضوی: تمام عالم استکبار برای ترویج بی‌دینی در تلاش‌ هستند/ "طلبگی" سربازی امام زمان(عج) است

 تولیت آستان قدس‌رضوی: تمام عالم استکبار برای ترویج بی‌دینی در تلاش‌ هستند/ "طلبگی" سربازی امام زمان(عج) است
2021-07-27T09:36:28+04:30
گروه استان‌ها- تولیت آستان قدس‌رضوی با بیان اینکه طلبگی شغل نیست، بلکه سربازی امام زمان(عج) است، گفت: امام زمان(عج) چکیده تمام انبیاء الهی هستند.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| آمبولانس‌ها معطل تخت خالی/ کمین دلتا پشت درِ اتاق ادارات و شرکت‌ها/ شبانه روزی واکسن بزنید+ نقشه و نمودار

 جدیدترین اخبار کرونا در ایران| آمبولانس‌ها معطل تخت خالی/ کمین دلتا پشت درِ اتاق ادارات و شرکت‌ها/ شبانه روزی واکسن بزنید+ نقشه و نمودار
2021-07-27T09:36:28+04:30
گروه استان‌ها ـ روز گذشته ثبت رکوردی تازه از نرخ ابتلا در تابستان ۱۴۰۰ زنگ خطری برای آغاز یک بحران نگران کننده در ۱۸ ماه گذشته بود چون دلتا با قدرت سرایت با...

۱۰۰۰ بسته معیشتی و ۶۰۰۰ پرس غذای گرم در رزمایش مواسات بسیج کارگری اصفهان توزیع شد

 ۱۰۰۰ بسته معیشتی و ۶۰۰۰ پرس غذای گرم در رزمایش مواسات بسیج کارگری اصفهان توزیع شد
2021-07-27T09:22:55+04:30
گروه استان‌ها-رئیس بسیج کارگران و کارخانجات اصفهان از توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی و ۶۰۰۰ پرس غذای گرم به مناسبت دهه ولایت و امامت در رزمایش مواسات بسیج کارگری اص...

کارشکنی وزارت کشاورزی و تعطیلی مرغداری‌ها هدف‌دار است/ مسئولان دست از دخالت در تولید و توزیع مرغ بردارند

 کارشکنی وزارت کشاورزی و تعطیلی مرغداری‌ها هدف‌دار است/ مسئولان دست از دخالت در تولید و توزیع مرغ بردارند
2021-07-27T09:22:55+04:30
گروه استان‌ها ــ نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: مجموعه امور دام وزارت جهاد کشاورزی با کارشکنی و دشمنی علنی علیه مرغداران و مدیریت نادرست، در عمل سبب...

۷۵ درصد بازداشتی‌های حوادث اخیر دشت‌آزادگان آزاد شدند‌

 ۷۵ درصد بازداشتی‌های حوادث اخیر دشت‌آزادگان آزاد شدند‌
2021-07-27T09:22:55+04:30
گروه استان‌ها ـ فرماندار دشت آزادگان گفت: اغلب بازداشتی‌های حوادث اخیر دشت آزادگان آزاد شدند و افراد باقی مانده نیز تا چهارشنبه هفته جاری آزاد می‌شوند.

پهلوگیری ۱۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)/ ۷۳۶هزار تن گندم وارد ایران شد

 پهلوگیری ۱۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)/ ۷۳۶هزار تن گندم وارد ایران شد
2021-07-27T09:22:55+04:30
گروه استان‌ها ـ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ورود دو فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی به بندر امام خمینی(ره) در این استان خبر داد.

‌فرمانده سپاه ‌استان خوزستان:‌‌ تنش‌های آبی منطقه را به حداقل خواهیم رساند‌/ تانکرهای آب ‌سریعاً به روستاها اعزام شد‌

 ‌فرمانده سپاه ‌استان خوزستان:‌‌ تنش‌های آبی منطقه را به حداقل خواهیم رساند‌/ تانکرهای آب ‌سریعاً به روستاها اعزام شد‌
2021-07-27T09:22:55+04:30
‌فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان در تشریح اقدامات صورت گرفته سپاه در استان گفت: محل‌هایی که کم‌آب یا بی‌آب بود را شناسایی و تانکرهای آب را سریعا به روستاها اعزا...

تیم میکس تفنگ بادی ١٠ متر از صعود بازماند

تیم میکس تفنگ بادی ١٠ متر از صعود بازماند
2021-07-27T09:03:12+04:30
تیم میکس تفنگ بادی ١٠ متر بادی ایران از راهیابی به مرحله نیمه نهایی المپیک ٢٠٢٠ توکیو بازماند.

بانوان مجاز به گرفتن گواهینامه موتورسیکلت نیستند

بانوان مجاز به گرفتن گواهینامه موتورسیکلت نیستند
2021-07-27T09:03:12+04:30
اصفهان -- رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: بانوان برابر قانون مجاز به دریافت گواهینامه موتور سیکلت نیستند.

ظرفیت آبرسانی به اصفهان تا اطلاع ثانوی کاهش یافت/ شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند

ظرفیت آبرسانی به اصفهان تا اطلاع ثانوی کاهش یافت/ شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند
2021-07-27T09:03:11+04:30
اصفهان - سخنگوی آبفا اصفهان گفت: به علت بروز حادثه در بخشی از سامانه باباشیخعلی در محدوده شهرستان فلاورجان، ظرفیت آبرسانی به ویژه در مناطق شمال و غرب اصفهان...

شاخص کیفیت هوای ریگان در وضعیت خطرناک/ راه ارتباطی ۱۹ روستا مسدود شد

شاخص کیفیت هوای ریگان در وضعیت خطرناک/ راه ارتباطی ۱۹ روستا مسدود شد
2021-07-27T09:03:11+04:30
ریگان - فرماندار ریگان با اشاره به شدت گرد و غبار در این شهرستان گفت: شاخص کیفیت هوای ریگان در وضعیت خطرناک است.

والیبال ایران به یک صخره سخت دیگر رسید/ جدال با کانادا برای صعود

والیبال ایران به یک صخره سخت دیگر رسید/ جدال با کانادا برای صعود
2021-07-27T08:49:47+04:30
تیم ملی والیبال ایران فردا در سومین بازی مرحله گروهی به مصاف تیم کانادا خواهد رفت و در صورت پیروزی برابر این تیم صعود خود به مرحله بعد را قطعی خواهد کرد.

گوش شنوایی در دولت روحانی برای مشکلات خوزستان وجود نداشت

گوش شنوایی در دولت روحانی برای مشکلات خوزستان وجود نداشت
2021-07-27T08:49:46+04:30
اهواز- نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: در دولت روحانی گوش شنوایی برای مشکلات خوزستان نبود و این بی توجهی ها باعث بروز مشکلات اخیر در استان شده است.

خدماتی دهی به ۱۵۰۰ بیمار سرپایی کرونا در گیلان/ رعایت پروتکل ها زیر ۴۰ درصد است

خدماتی دهی به ۱۵۰۰ بیمار سرپایی کرونا در گیلان/ رعایت پروتکل ها زیر ۴۰ درصد است
2021-07-27T08:49:46+04:30
رشت- معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به ارائه خدمات به هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: میزان رعایت پروتکل ها به زیر ۴۰ درصد رس...

تأخیر در آغاز به کار ادارات کرمان ۲ ساعت دیگر تمدید شد

تأخیر در آغاز به کار ادارات کرمان ۲ ساعت دیگر تمدید شد
2021-07-27T08:49:46+04:30
کرمان - ساعت کاری اداری در شهرستان کرمان به دلیل آلودگی هوا در مجموع با ۴ ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

تأخیر آغاز به‌کار ادارات کرمان ۲ ساعت دیگر تمدید شد‌

 تأخیر آغاز به‌کار ادارات کرمان ۲ ساعت دیگر تمدید شد‌
2021-07-27T08:56:17+04:30
گروه استان‌ها – به‌دلیل بالا‌بودن شاخص‌های آلایندگی هوا و خطرناک بودن شرایط تأخیر آغاز به‌کار ادارات کرمان دو ساعت دیگر تمدید شد.

شناسایی گلوگاه‌های فساد و تصرف اراضی ملی و دولتی در کرمان / اعاده ۵۷۰ هزار مترمربع از اراضی ملی ‌به بیت‌المال‌

 شناسایی گلوگاه‌های فساد و تصرف اراضی ملی و دولتی در کرمان / اعاده ۵۷۰ هزار مترمربع از اراضی ملی ‌به بیت‌المال‌
2021-07-27T08:56:16+04:30
معاون دادستان عمومی و انقلاب راور استان کرمان از اعاده ۵۷۰ هزار متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی در این استان خبر داد.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| آمبولانس‌ها معطل تخت خالی/دلتا پشت درِ اتاق ادارات و شرکت‌ها/ شبانه روزی واکسن بزنید+ نقشه و نمودار

 جدیدترین اخبار کرونا در ایران| آمبولانس‌ها معطل تخت خالی/دلتا پشت درِ اتاق ادارات و شرکت‌ها/ شبانه روزی واکسن بزنید+ نقشه و نمودار
2021-07-27T08:56:16+04:30
گروه استان‌ها ـ روز گذشته ثبت رکوردی تازه از نرخ ابتلا در تابستان ۱۴۰۰ زنگ خطری برای آغاز یک بحران نگران کننده در ۱۸ ماه گذشته بود چون دلتا با قدرت سرایت با...

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: کارشکنی وزارتخانه و تعطیلی مرغداری‌های سطح کشور هدف‌دار است

 نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: کارشکنی وزارتخانه و تعطیلی مرغداری‌های سطح کشور هدف‌دار است
2021-07-27T08:56:15+04:30
گروه استان‌ها ــ نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: مجموعه امور دام وزارت جهاد کشاورزی با کارشکنی و دشمنی علنی علیه مرغداران و مدی...

نقش بسزای جهاددانشگاهی در مطالعات توسعه‌ای استان مرکزی/منش، ظرفیت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید

نقش بسزای جهاددانشگاهی در مطالعات توسعه‌ای استان مرکزی/منش، ظرفیت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید
2021-07-27T08:39:39+04:30
معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: جهاددانشگاهی استان در مطالعات مختلف توسعه‌ای این استان نقش بسزایی داشته و توانسته به اتصال حلقه‌های دانشگاه با صنعت و کشاور...

۵۵ تا ۶۰ ساله های استان مرکزی برای دریافت واکسن مراجعه کنند

۵۵ تا ۶۰ ساله های استان مرکزی برای دریافت واکسن مراجعه کنند
2021-07-27T08:39:39+04:30
دانشگاه علوم پزشکی اراک در اطلاعیه ای از افراد ۵۵ تا ۶۰ ساله خواست برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

استمداد از نیروهای داوطلب برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در جنوب کرمان

استمداد از نیروهای داوطلب برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در جنوب کرمان
2021-07-27T08:39:37+04:30
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ابراز تاثر از آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جنوب کرمان، همکاری داوطلبان حوزه بهداشت و درمان را برای سرعت بخشیدن به واکسینا...

علائم ویروس کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی است

علائم ویروس کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی است
2021-07-27T08:39:37+04:30
یک متخصص بیمای های عفونی گفت: علائم ویروس کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی است به گونه‌ای که بسیاری از افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند.

ساخت سنسور پوشیدنی کنترل دما برای بیماران سرطانی

ساخت سنسور پوشیدنی کنترل دما برای بیماران سرطانی
2021-07-27T08:39:36+04:30
سمانه حامدی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شیراز، برای اولین بار در ایران، موفق به ساخت سنسور پوشیدنی کنترل دما، ویژه بیماران سرطانی شد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

کاهش آسیب‌های اجتماعی با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
2021-07-27T08:39:36+04:30
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: ۵۶ زن سرپرست خانوار در قالب گروه‌های همیار به اشتغال دست یافتند.

افزایش عدد بیمارستان‌های پشتیبان در شیراز

افزایش عدد بیمارستان‌های پشتیبان در شیراز
2021-07-27T08:39:36+04:30
در حالیکه در موج‌های قبلی شیوع کرونا، تنها یک بیمارستان پشتیبان در شیراز راه اندازی می‌شد، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که ب...

ذخیره قطعی معادن شاهین دژ نزدیک به ۱۳ میلیون تن است

ذخیره قطعی معادن شاهین دژ نزدیک به ۱۳ میلیون تن است
2021-07-27T08:39:35+04:30
رییس صنعت، معدن و تجارت شاهیندژ از اشتغال بیش از ۹۰۰۰ نفر در واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی شهرستان خبرداد.

مصرف نان سفید در زمان اسهال

مصرف نان سفید در زمان اسهال
2021-07-27T08:39:35+04:30
در زمان اسهال، مصرف نان سفید بهتر از نان سبوسدار یا نان کامل یا نان قهوه ای است زیرا هضم آن در دستگاه گوارش مناسب تر است.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)